20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 173250 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #300 på: 16. April 2011, 12:02 »
Tv2 har tatt seg opp. Men jeg liker fortsatt bedre canal+-sendingene. Lars Tjernås er genial og tv2 er ikke i klarer ikke å matche hans analyser av kampene.

Synes de matcher han lett! Lars Tjernås er langt ifra den eneste som kan analysere, og jeg må nesten spørre hva det var han tok opp for seg som ikke TV2 gjør?
TV2 gir også mye mer bakgrunnstoff og slipper supporterne tettere innpå spillere/trenere/managere med Claus Lundekvam sine besøk hos forskjellige spillere og klubber.

Jeg synes det var greit med et bytte fra Canal + og over til TV2. Jeg synes Canal + hadde gått seg litt fast i sendingene og at det ikke lenger var like gøy eller like "viktig" å få med seg sendingene før kampene der. Det har heldigvis tatt seg veldig opp hos TV2.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 16. April 2011, 14:47 »
Det eneste å utsette på Lundekvam er hans engelske uttale av ikke-engelske spilleres navn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 16. April 2011, 15:36 »
Skulle akkurat til å nevne det. Griner inni meg hver gang han nevner Nasri eksempelvis. I tillegg syns jeg han i stor grad prøver etterligne tradisjonelle engelske kommentatorer med slike klassiske blødmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 16. April 2011, 16:14 »
Frode: Nå sier jeg jo ingenting på studiosendingene til tv2, det er kun kommentatorene jeg misliker. Jeg synes Tv2 har veldig gode studiosendinger. Men kommentatorene holder devserre ikke et like høyt nivå. De har rett og slett ikke peiling på andre lag enn de 4 store, og når newcastlekamper har blitt kommentert kommer disse kommentatorene med så EKSTREMT mye feilinformasjon. De ser ikke forskjell på Kevin Nolan og Steven Taylor, og de klarte heller ikke se forksjell på Carroll og Jonás(!). Dessuten er blir det alltid så alt for tydelig at de har veldig begrensede kunnskaper om de mindre lagene, ved at de rett og slett bare sitter og holder kjeft hele tiden og bruker flere minutter på å si én setning. "Her...(10-20 sek går)...kommer...Newcastle....(20 sek går)...i.....et...nytt....angrep...OSV.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #304 på: 16. April 2011, 20:47 »
Eneste jeg savner er Solheim. For en fantastisk programleder. Tv2 slår C+ på alle andre punkter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 16. April 2011, 21:43 »
Frode: Nå sier jeg jo ingenting på studiosendingene til tv2, det er kun kommentatorene jeg misliker. Jeg synes Tv2 har veldig gode studiosendinger. Men kommentatorene holder devserre ikke et like høyt nivå. De har rett og slett ikke peiling på andre lag enn de 4 store, og når newcastlekamper har blitt kommentert kommer disse kommentatorene med så EKSTREMT mye feilinformasjon. De ser ikke forskjell på Kevin Nolan og Steven Taylor, og de klarte heller ikke se forksjell på Carroll og Jonás(!). Dessuten er blir det alltid så alt for tydelig at de har veldig begrensede kunnskaper om de mindre lagene, ved at de rett og slett bare sitter og holder kjeft hele tiden og bruker flere minutter på å si én setning. "Her...(10-20 sek går)...kommer...Newcastle....(20 sek går)...i.....et...nytt....angrep...OSV.

Sånn er det i alle kanaler. Canal+ hadde gode kommentatorer i Kenneth Fredheim og Arve Fuglum, samt han eldre fotball nerden jeg ikke husker navnet på. Så hadde de noen grusomme som f.eks. Øyvind Johannessen og Espen Ween, selv om sistenevnte sikkert er godt oppdatert på Serie A var han ikke veldig gøy å høre på når NUFC spilte.
Men sånn tror jeg det er over alt. Skulle jo bare mangle om ikke de vet mer og kan mer om de store lagene enn resten. Det er jo de som stjeler overskrifter og får mest spalteplass hele tiden. Inntil det kommer et nytt lag og blander seg i toppen må man nok innfinne seg med å høre mer om Messi, Ronaldo, Rooney, Torres, ManU, Barcelona, Real, osv enn resten. Og det skulle egentlig bare mangle.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 16. April 2011, 23:00 »
Godt mulig det er sånn i alle kanaler, men nå var det ikke en diskusjon om hvorvidt canal + er bedre enn tv2 jeg prøvde å starte, men at jeg gjerne skulle hatt mulighetene til å velge om jeg vil ha norsk eller engelsk kommentator, da jeg synes norske kommentatorer generellt er møkk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 17. April 2011, 08:49 »
Ja og dette svarte jeg jo på i et tidligere innlegg. Engelske kommentatorer står jo ikke alltid like høyt i kurs hos den engelske fotball supporteren heller. Er jo stort sett tidligere engelske toppspillere som ikke alltid er like oppdaterte. Er jo skremmmende at et person som Alan Shearer f.eks. aldri hadde hørt om Hatem Ben Arfa før. Da har du ikke gjort jobben din som sportskommentator, og henger vel også litt etter på transferfronten om han en gang vil bli manager.........

Dessuten tar jeg 100 av 100 ganger samtlige norske kommentatorer fremfor Gary Neville som starter i sitt nye yrke fra og med neste sesong. Han gir jeg ikke en sjanse engang.

Over til sendinger igjen så synes ikke jeg Martin Keown, Lee Dixon og Ian Dowie er noe must å få med seg på BBC heller. De har jo vi tilgang på før og etter kamper på TV2`s PL kanaler, programmet heter vel Fanzone.......

Men dette er jo veldig individuelt og kan diskuteres i det uendlige. Alle har sine favoritter.
Det som derimot er sikkert er at hver gang det kommer inn en ny kommentator etter at en gammel kjenning har kastet inn håndkleet så er skepsisen stor. Husker Roar Stokke ikke sto spesielt høyt i kurs etter at han overtok for Knut Th. Gleditsch som kommentator for CL på TV3. Det måtte tilvennes det også.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #308 på: 17. April 2011, 08:57 »
har enda ikke blitt vandt med Roar Stokke. Tviler på at jeg noen gang kommer til å gjøre det også. Utrolig at han etter så mange år fortsatt sliter med å uttale navn som ikke er norske. Kan godt være at han er ok bortsett fra det, men han tar alt fokus på kampen vekk fra meg fordi jeg bare hører de gale uttalelsene hans og blir så opphengt i det.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #309 på: 17. April 2011, 13:05 »
Er ganske fornøyd med Tv2 jeg, men syns det er utrolig irriterende at de ikke klarer å vise alle kampene, når Altibox gjør det.. Når man først har PL-pakken, så er det dumt å måtte betale ekstra for å se kamper på Sumo som ikke går på Tv.

Eventuellt så burde det følge med en Sumo bruker til alle som har tv abonnoment.

Hadde de fikset dette, så er alt topp for min del :) Sier seg selv at ikke alle liker de samme kommentatorene, men alt i alt syns jeg de har en god blanding av personligheter i studioet, som gir meg en god fotballfølelse :)

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #310 på: 10. Mai 2011, 18:23 »
Reklame nettopp på TV2 PL at dei skal holde fansen oppdatert løp av sommaren + dei skal sende treningskampar. Får håpe dei velger å sende nokon av våres også da.  8)

Mener å ha hørt at de skal vise en del kamper, samt ha oppdatering på overganger + andre nyheter. Hvordan de legger dette opp vet jeg ikke. Men hadde vært digg om de hadde en fast kveldssending daglig, eller ihvertfall noen dager i uka, hvor de tok opp nyheter, overganger og mål fra treningskamper etc...
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 10. Mai 2011, 18:28 »
Har en stygg mistanke om hvilke kamper som skal vises var "de viktigste treningskampene til de største lagene". En sommer i rødt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 10. Mai 2011, 22:46 »
Har få forventninger om å få sett Newcastle der ja, men det fins uansett masser av streame-muligheter nå til dags :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #313 på: 15. Mai 2011, 17:30 »
Arsenal møter Villa i en kamp uten betydning, mens Birmingham-Fulham er ekstremt viktig for nedrykksstriden. Likevel sendes førstnevnte foran den andre. Dette er sånt som irriterer meg ekstremt!  >:(

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #314 på: 09. Juni 2011, 19:31 »
Selger 3 mnd med Sumo PL Gull for 200 kr. Koden må brukes innen 31. juli, så den er verdt ca 2,5 mnd med PL-fotball.

Normalpris 399.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!