20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Simpson  (Lest 93678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Simpson
« Svar #270 på: 14. Des. 2011, 16:48 »
Men du må jo erstatte rødkålen? Hvis ikke blir det tynt på middagsbordet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 14. Des. 2011, 17:03 »
I alle fall hvis det kommer mange gjester, noe det har en tendens til å gjøre  Premier League.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #272 på: 14. Des. 2011, 17:57 »
Et bra triks jeg har lært meg er at du kan ta to klatter med kålrotstuing på ulike steder på tallerkenen. Er du heldig legger ingen merke til at du har forsynt deg dobbelt - og du får mye mer av det julemiddagen faktisk dreier seg om. Blir du busta, later du som det var feil og sier du sover dårlig for tiden.

Dagens nedtur: Torsk til middag. Alltid må jeg jinxe :(

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #273 på: 14. Des. 2011, 18:10 »
Dette et triks for folk som sitter inne eller?  :-\

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 14. Des. 2011, 19:14 »
Alternativforklaring:

Når en er tom for rødkål på 3.juledag, drar en ikke på butikken for å handle mer. Da driter en i, serverer middagen og håper ingen kommenterer på at noe mangler. Mangler en derimot surkål, kålrot eller rosenkål, kaster en seg i bilen med en eneste gang. Noen ting er så sinnsykt gode og sentrale i en julemiddag at en ikke klarer seg uten - andre ting er gode de også, men jeg tar det ikke så tungt når det er manko på dem.

For meg er Simpson rødkålen i forsvaret vårt. Han er en god spiller, men er såpass lite sexy fremover i banen at jeg ikke gråter høylytt om han stikker. Da bryr jeg meg langt mer om at kålrotstuingen vår signerer ny kontrakt.

Jeg er sulten.

Kjenner jeg blei småirritert av ditt overforbruk av "en".

Når det er sagt, fantastisk eksempel  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 14. Des. 2011, 20:05 »
Nok et eksempel på trangsyn fra Thomas, som virkelig ikke klarer å diskutere spillere fra et objektivt ståsted.

Bare se på f.eks Colo. Han brukte to hele sesonger på å tilpasse seg og  Enrique enda flere.

En spiller som Obertan, som har vært helt HINSIDES ræva, velger du å spå en mulig lysende fremtid, mens Simpson er allerede dødsdømt:

Spørsmålet er hvilke spillere vi trenger for å ta klubben fremover. Simpson kommer for evig fremtid til å være en middelmådig back

Du burde vært speider med de egenskapene dine. Du hadde pissa på Graham Carr. Hvordan kan du si at ikke Simpson også er en "late bloomer"?

Jeg må le. Ser du virkelig ikke forskjellen på Simpson og Obertan teknisk sett? Eller er du virkelig så inkompetent fotballmessig? I dine øyne er vel også Santon teknisk uvøren sammenlignet med godeste Simpson,  Obertan er faktisk i stand til å slå pasninger. Han har fart.  Han har til og med teknikk. INGEN av disse egenskapene har Simpson. Utfordringen til Obertan er spilleforståelsen: Han gjør ting rett og slett for tungvint, eller følger ikke med.  Det kan derimot rettes på gjennom spilletid. Det er et potensiale i Obertan. Det kan ikke sies om Simpson.

I dette tilfellet stoler jeg fullt og helt på Pards. De ser ham dag ut og dag inn på trening, og vet hvor god han er. Hvis de mente han var uerstattelig, tror jeg nok et godt kontraktsforlag hadde kommet på bordet. Dessverre er han middelmådig. Og fotballen i dag er dessverre slik at man ikke har råd til å være sentimentale. Agenter gjør det de kan for å presse lønninger opp. Da må klubben være en kald fisk og se hva de får opp mot hva spiller og agent krever. Er det ikke samsvar må han mao selges. Bare fordi du liker ham ekstra godt, og tilskriver han fotballmessige kvaliteter han ikke besitter, vil ikke det si det samme som at klubben er like sentimental og inkompetent. Og takk og pris for det.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 14. Des. 2011, 20:14 »
Nok et eksempel på trangsyn fra Thomas, som virkelig ikke klarer å diskutere spillere fra et objektivt ståsted.

Bare se på f.eks Colo. Han brukte to hele sesonger på å tilpasse seg og  Enrique enda flere.

En spiller som Obertan, som har vært helt HINSIDES ræva, velger du å spå en mulig lysende fremtid, mens Simpson er allerede dødsdømt:

Spørsmålet er hvilke spillere vi trenger for å ta klubben fremover. Simpson kommer for evig fremtid til å være en middelmådig back

Du burde vært speider med de egenskapene dine. Du hadde pissa på Graham Carr. Hvordan kan du si at ikke Simpson også er en "late bloomer"?

.... Og vær så snill; ikke prøv å forklar deg over 3-4 sider med masse svada om grunnteknikk osv. Er så dritt lei.

:gp:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 14. Des. 2011, 20:16 »
sexy fremover i banen

Og med det ordet tek eg det du seier like seriøst som ein an viss herremann frå Holland.  :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 14. Des. 2011, 21:08 »
Ser ut som Simpson kanskje blir værende likevell.
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/14/danny-simpson-hopeful-of-staying-at-nufc-72703-29949930/?#ixzz1gW9Yu0UP

Kilde nær Simpson: ?He has agreed to the terms of the contract, but it is how the salary will be paid that has caused the hesitancy"

:banana:

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #279 på: 14. Des. 2011, 21:54 »
Jeg er enig med Thomas. Godeste Danny er en solid venstreback, uten noen særlige offensive bidrag. For all del, han er god nok for 12 klubber i Premier League, men hvis vi vil utvikle oss til å bli en klubb som deltar i Europa flere år på rad (i motsetning til Villa, Fulham, Stoke, Everton) så må Simpson erstattes. Kanskje ikke like viktig som å få inn nye stoppere, en ny ving, en ny spiss - men han faller fort gjennom når man må se på hvordan vi skal forbedre førsteelleveren. Har ingen problemer med at han signerer en ny kontrakt, men hvis ikke han utvikler seg enormt håper jeg han blir erstattet i lengden.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 14. Des. 2011, 22:16 »

Jeg må le. Ser du virkelig ikke forskjellen på Simpson og Obertan teknisk sett? Eller er du virkelig så inkompetent fotballmessig? I dine øyne er vel også Santon teknisk uvøren sammenlignet med godeste Simpson,  Obertan er faktisk i stand til å slå pasninger. Han har fart.  Han har til og med teknikk. INGEN av disse egenskapene har Simpson. Utfordringen til Obertan er spilleforståelsen: Han gjør ting rett og slett for tungvint, eller følger ikke med.  Det kan derimot rettes på gjennom spilletid. Det er et potensiale i Obertan. Det kan ikke sies om Simpson.

I dette tilfellet stoler jeg fullt og helt på Pards. De ser ham dag ut og dag inn på trening, og vet hvor god han er. Hvis de mente han var uerstattelig, tror jeg nok et godt kontraktsforlag hadde kommet på bordet. Dessverre er han middelmådig. Og fotballen i dag er dessverre slik at man ikke har råd til å være sentimentale. Agenter gjør det de kan for å presse lønninger opp. Da må klubben være en kald fisk og se hva de får opp mot hva spiller og agent krever. Er det ikke samsvar må han mao selges. Bare fordi du liker ham ekstra godt, og tilskriver han fotballmessige kvaliteter han ikke besitter, vil ikke det si det samme som at klubben er like sentimental og inkompetent. Og takk og pris for det.

Nå har jeg ikke noen tall, men jeg kan umulig se for meg at pasningsraten til Simpson står noe som helst tilbake for Obertan sin. Jeg prøvde å følge med sist kamp for å se hvor ofte Raylor kom på overlapp fra høyreback og det var jammen ikke ofte, ettersom du til stadighet påpeker at Raylor er så mye bedre til dette enn Simpson. Kanskje det er litt tryggere å satse framover med Jonas foran seg enn med Obertan?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 14. Des. 2011, 22:19 »
Hvordan det er mulig å se at Obertan har noe større pasningsregister enn Danny er for meg en gåte. Han burde åpenbart ha det som en spiller som det er meningen at skal servere våre spisser - men jeg har til nå feilet i å få med meg dette. Det at Danny har tatt så store steg som han har bare det siste året gjør meg veldig positiv. Håper han signerer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #282 på: 14. Des. 2011, 22:32 »

THIS............

is CRAP.

Jeg skjønner meg ikke på denne fotballintelligensen din Thomas. Måler du mot en ukjent størrelse som vi andre vil oppdage om en generasjon eller to?

At Obertan er bedre enn Simpson er bare tull, SImpson er ikke guds gave til fotballen han heller, men mora hans er likevel bedre en Obertan. Logikken du bruker om Obertan, kan du like godt bruke på Shambles eller Boumsong.

Har man ikke hodet med seg, kan man finne noe annet å gjøre. Det er en grunn til at han ikke slo til under Sir Rednose, og heller ikke har slått til her. Jeg vil heller ha Santon på LB, Danny på RB og Raylor på RM enn Oba på banen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 14. Des. 2011, 22:34 »
Geir: Raylor er en av de spillerene som løper mest i PL, 4. plass tror jeg. Det er kun Cabaye som springer lengre hos oss.  Det tilsier at han er offensiv. Det er ikke vanskelig å se at Obertan er flinkere til å behandle og slå ball enn Simpson. Utfordringen hans er rett og slett konsentrasjonen. Han slår pasningene til feil tidspunkt, eller for seint. Simpson sliter med konstruktive pasningsvalg, spesielt når han blir satt under press. Noe Obertan forøvrig også gjør. . Poenget er at Obertan faktisk har teknikken til å utføre vanskeligere pasninger, noe jeg ikke tror Simpson har. Hos Obertan sitter problemet mellom ørene, mens hos Simpson mangler det grunnleggende ballbehandlingsegenskaper. DET er forskjellen mellom dem, og som gjør at jeg har troen på Obertan og ikke Simpson.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #284 på: 14. Des. 2011, 22:37 »
Geir: Raylor er en av de spillerene som løper mest i PL, 4. plass tror jeg. Det er kun Cabaye som springer lengre hos oss.  Det tilsier at han er offensiv. Det er ikke vanskelig å se at Obertan er flinkere til å behandle og slå ball enn Simpson. Utfordringen hans er rett og slett konsentrasjonen. Han slår pasningene til feil tidspunkt, eller for seint. Simpson sliter med konstruktive pasningsvalg, spesielt når han blir satt under press. Noe Obertan forøvrig også gjør. . Poenget er at Obertan faktisk har teknikken til å utføre vanskeligere pasninger, noe jeg ikke tror Simpson har. Hos Obertan sitter problemet mellom ørene, mens hos Simpson mangler det grunnleggende ballbehandlingsegenskaper. DET er forskjellen mellom dem, og som gjør at jeg har troen på Obertan og ikke Simpson.
Du får spørre postmannen om addressaten bryr seg om den bakenforliggende årsaken til hvorfor han ikke får avisa si om morgenen...