20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Simpson  (Lest 93689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Simpson
« Svar #255 på: 13. Des. 2011, 21:50 »
En back som ikke kan å angripe, som gjør enkle pasningsfeil og som ikke kan å drible er lett å erstatte, så enkel er den saken. Man trengte ikke å være mr sherlock for å se at Santon var et hav bedre enn Simpson i sine pasningsvalg.  En av årsakene til at forsvaret er tett er fordi vi i år har fått en  mer mobil midtbane som er flinkere involvert defensivt enn tidligere. . I tillegg har Krul gjort noen kanonkamper. Ergo blir det feil å gi forsvarsrekka all æren for at vi slipper inn få mål. Simpson er god nok for livet midt på tabellen, men jeg mener vi er et par forsterkninger unna fra å kjempe om Europa. Og da er verken Simpson eller Raylor gode nok.
¨

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 13. Des. 2011, 21:53 »
Simpson per i dag er et hav bedre og mye mer skikket til å spille back i PL enn Davide Santon og Ryan Taylor. Så enkel er den saken.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #257 på: 13. Des. 2011, 21:59 »
Det var da måte på. Hvordan vet du at Simpson er mer skikket til å spille back i PL enn Santon? Gode backer i PL er også gode offensivt. Der bidrar Simpson omtrent null. I tillegg backer han altfor mye under det minste press. Raylor derimot er jeg enig i.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 13. Des. 2011, 22:02 »
Simpson per i dag er et hav bedre og mye mer skikket til å spille back i PL enn Davide Santon og Ryan Taylor. Så enkel er den saken.

Er ikke det som er snakk om her. Spørsmålet er hvilke spillere vi trenger for å ta klubben fremover. Simpson kommer for evig fremtid til å være en middelmådig back, som er brukbar i forsvar, men som ikke er god nok fremover fordi han mangler grunnteknikk.  Har du ikke grunnteknikken på plass i en av alder av snart 25 år kommer du aldri til å få den heller. Santon har på den andre side potensiale til å bli skikkelig god. Vi må ha offensive, tekniske backer om vi skal hevde oss. Bare se på hva Ekotto og Walker tilbyr Tham. Eller Cole og Boswinga for Chelsea. Eller Baines for Everton.  De er en trussel fremover og hjelper midtbanen og spissene mye i det offensive spillet. Den dimensjonen mangler vi nesten helt.  Samtidig glemmes det at vi har mistet Enrique, kanskje den beste defensive backen i PL. Han og jonas stengte omtrent det som var av angrep på vår venstre side. Ergo var Simpson mer utsatt i fjor i og med at mostanderen kanskje i større grad angrep på vår høyre side. I år er derimot situasjonen snudd på hodet. Dette må faktoreres med når vi "beregner" Simpsons fremgang.

Hadde målet vært et liv midt på tabellen ville jeg derimot vært enig i at Simpson ville vært god nok
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 22:14 av Thomas »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 13. Des. 2011, 23:08 »
Carragher er pokker ikke bedre enn Simmo nå lengre. Gud bedre så mye bedre LFC har blitt etter at Carragher mistet plassen på grunn av skaden. Jagielka bedre som back? Det er i mine øyne diskutabelt ihvertfall. Uansett har Dionsys et godt poeng - og jeg syns jo også Simpson er blant de som har utviklet seg mest etter at vi rykka opp, sammens med Krul i mål. Jeg ser veldig gjerne at vi beholder Simpson - per nå er han faktisk en viktig del av førsteelleveren. Og ja - det er fordi jeg mener han er endel hakk bedre enn Raylor og fordi Santon enda har endel å bevise.

:gp:

Per dags dato meir enn god nok for oss. Det har han til dei grader bevist til no i år. Hadde vore moro sett han ilag med Colo og STaylor øve lange tid. Dei 3 har jo bevist at i lag er dei eit av PL`s beste forsvar. Kvifor ein absolutt skal sjå etter andre verte då litt rart. Skjønnar at han vil ha ei løn som reflekterar dette med at han spelar fast på eit lag som utan skadar fint kunne teke topp 7 i år.

...

...

:zzz:
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 23:11 av lgrinde »

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #260 på: 14. Des. 2011, 02:08 »
FOR å konklure denne threaden; Simpson er ikke problemet hverken offensivt eller defensivt med tanke på et (inteteksisterende) høyreback-problem. Veldig uenig at han ikke bidrar offensivt, med tanke på hva andre backer har satt standard i PL å gjøre. Nei han er ikke på Dani Alves eller Sergio Ramos nivå, men hvem er det i PL? Hadde han hatt en annen høyreving å spille med - enn den for alltid fortapte Obertan, hadde vi forgudet det han hadde gjort. Er fullstendig enig om at Santon er en god back både offensivt og defensivt, dette har han vist på venstre side, samtidig som det viser at han som en høyrebent venstreback også er i stand til å være en klasse-høyreback. Men hva i helvete skader det oss, å ha en engelsk over snittet god back i laget, selv om han ønsker en mer pro-standard kontrakt?

Alt i alt synes jeg Simpson fortjener å bli værende som en rotasjons-spiller, uansett om han krever 20-30k i uken, dette har han med gode marginer FORTJENT. MEN JA vi trenger en ekstra venstrefotet venstreback.
« Siste redigering: 14. Des. 2011, 02:24 av Dionysos »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 14. Des. 2011, 03:07 »
Liker ikke at vi mister engelske spillere, da engelske spillere er dyre å skaffe.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 14. Des. 2011, 03:52 »
Stjerne-backer er generelt sjelden vare, og i mengden av de som er helt greie så er Simpson faktisk blant de beste. Glem ikke at han også er engelsk i forhold til eventuelle europa-sjanser. Kan dere nevne noen engelske backer som er så veldig mye bedre enn Simpson? Jeg vet bare om to, og det er Glen Johnson og Micah Richards. Han har jo et kaliber som er verdt mye mer enn de lusne 10k han får, så det er helt utrolig viss det er dette han får fyken for. Hvor mye tjener Ryan Taylor? Tror det er nærmere det trippelte, og han er jo døfødt som forsvarsspiller.

Bare 100.000 kroner i uka?? Hadde satt meg ned på ræva og protestert sjæl da!!!  :fisk:

btw : Trenger ikke si : I forhold til de andre, for skjønte det var det du mente, men fotballspillere har det jammen meg godt!
Same old Shearer, always scoring!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 14. Des. 2011, 04:04 »
FOR å konklure denne threaden; Simpson er ikke problemet hverken offensivt eller defensivt med tanke på et (inteteksisterende) høyreback-problem. Veldig uenig at han ikke bidrar offensivt, med tanke på hva andre backer har satt standard i PL å gjøre. Nei han er ikke på Dani Alves eller Sergio Ramos nivå, men hvem er det i PL? Hadde han hatt en annen høyreving å spille med - enn den for alltid fortapte Obertan, hadde vi forgudet det han hadde gjort. Er fullstendig enig om at Santon er en god back både offensivt og defensivt, dette har han vist på venstre side, samtidig som det viser at han som en høyrebent venstreback også er i stand til å være en klasse-høyreback. Men hva i helvete skader det oss, å ha en engelsk over snittet god back i laget, selv om han ønsker en mer pro-standard kontrakt?

Alt i alt synes jeg Simpson fortjener å bli værende som en rotasjons-spiller, uansett om han krever 20-30k i uken, dette har han med gode marginer FORTJENT. MEN JA vi trenger en ekstra venstrefotet venstreback.

Om det er et problem eller ikke er et definisjonsspørsmål, men å ha en høyreback som ikke duger fremover er svært lite gunstig. Spesielt når han ikke er mer enn brukbar bakover i tillegg. Mener du ærlig talt at han bidrar offensivt? Hva bidrar han så med? De vissvass crossene som ender bak mål eller langt forbi feltet? Det har ingenting med Obertan å gjøre at, som Thomas har påpekt, at Simpson ikke har grunnteknikken inne.

Hvor mye han har/har blitt tilbudt, blir forøvrig bare spekulasjoner. Noen steder må det settes en grense for middelmådige spillere. Man kan få bedre om man skal oppover i lønn.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 14. Des. 2011, 09:39 »
Liker ikke at vi mister engelske spillere, da engelske spillere er dyre å skaffe.

Ja, det er ei skremmande utvikling. Snart består laget av kunn afrikanske og franske spelara som Ashley med ganske stor sannsynlegheit får ein god avkastning på. For min del er det viktig med britiske spelara på laget, men den diskusjonen høyrer ikkje til her.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #265 på: 14. Des. 2011, 13:27 »

hahaha, hadde akkurat kommet hjem fra julebord igår full og go da jeg skrev dette :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #266 på: 14. Des. 2011, 15:35 »
Ble ikke dame da skjønner jeg ;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 14. Des. 2011, 16:06 »
Nok et eksempel på trangsyn fra Thomas, som virkelig ikke klarer å diskutere spillere fra et objektivt ståsted.

Bare se på f.eks Colo. Han brukte to hele sesonger på å tilpasse seg og  Enrique enda flere.

En spiller som Obertan, som har vært helt HINSIDES ræva, velger du å spå en mulig lysende fremtid, mens Simpson er allerede dødsdømt:

Spørsmålet er hvilke spillere vi trenger for å ta klubben fremover. Simpson kommer for evig fremtid til å være en middelmådig back

Du burde vært speider med de egenskapene dine. Du hadde pissa på Graham Carr. Hvordan kan du si at ikke Simpson også er en "late bloomer"?

.... Og vær så snill; ikke prøv å forklar deg over 3-4 sider med masse svada om grunnteknikk osv. Er så dritt lei.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 14. Des. 2011, 16:24 »
Ser ut som Simpson kanskje blir værende likevell.
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/14/danny-simpson-hopeful-of-staying-at-nufc-72703-29949930/?#ixzz1gW9Yu0UP

Kilde nær Simpson: ?He has agreed to the terms of the contract, but it is how the salary will be paid that has caused the hesitancy"

merkelig at det er hvordan lønnen skal betales som er problemet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #269 på: 14. Des. 2011, 16:28 »
Alternativforklaring:

Når en er tom for rødkål på 3.juledag, drar en ikke på butikken for å handle mer. Da driter en i, serverer middagen og håper ingen kommenterer på at noe mangler. Mangler en derimot surkål, kålrot eller rosenkål, kaster en seg i bilen med en eneste gang. Noen ting er så sinnsykt gode og sentrale i en julemiddag at en ikke klarer seg uten - andre ting er gode de også, men jeg tar det ikke så tungt når det er manko på dem.

For meg er Simpson rødkålen i forsvaret vårt. Han er en god spiller, men er såpass lite sexy fremover i banen at jeg ikke gråter høylytt om han stikker. Da bryr jeg meg langt mer om at kålrotstuingen vår signerer ny kontrakt.

Jeg er sulten.