20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Simpson  (Lest 93225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Simpson
« Svar #225 på: 25. Nov. 2011, 20:40 »
Det er ikke vits å diskutere disse kjepphestene med Thomas. Vi ender bare opp med å bli tillagt meninger om at forsvarsspillere er unødvendige eller andre latterlige stråmenn som at vi heller vil betale £10m for Wayne Bridge enn å spille med Raylor på venstrebacken. Synes syllogismene til Thomas(mus Montanus) kan bli svært fjerne etterhvert slik som du allerede har vært inne på bjørni.  :P

Ja det er merkelig dette. Jeg har hatt en del kjepphester, med flere spillere. Og når det i etterkant viser seg at jeg har rett, så er det få om ingen som kan erkjenne at de har vært uenig med meg.. Noe jeg synes er rart, siden hvis vi  hadde vært enige, så ville  ikke diskusjonene gått side opp og side ned in the first place.

Jeg driver ikke med logiske slutninger, men med resonneringer rundt spilleres stil. Og det driver alle med her på forumet. Hvis du har noe i mot det, så tror jeg du bør slutte å vanke på fotballforum. Bare fordi jeg er i mindretall betyr  ikke det samme som at jeg har feil. Men ja, jeg liker å stille spørsmål ved vedtatte sannheter. Jeg misliker tendensen ved enkeltes tilbørlighet til å kun se positive trekk ved enkeltspillere, og samtidig utbasunere kjetteri om andre kommer med forslag til forbedringer i spillestilen.

Jeg har eksempelvis forsvart Raylor. Men det vil ikke si det samme som at han er en perfekt venstreback. Jeg har sagt at han kan være å foretrekke foran Simpson hvis han flyttes over til sin rettmessige side. Men fordi jeg har påpekt dette, antas det automatisk at jeg sier at Raylor er verdens beste back som overhodet ikke skal kritiseres. Jeg har både påpekt svakheter og styrker ved begges stil.  Samtidig reagerer jeg på at Raylor og Simpson kritiseres opp og ned i mente, mens Taylor f.eks slipper unna med grovere feil, fordi han er Taylor.  Jeg har også sagt at Tayls har mange gode sider som stopper, men jeg har understreket at han må kvitte seg med konsentrasjonsproblemene. Det er jo nettopp disse vanskene pluss skader som har stoppet utviklingen hans.

Jeg prøver å veie sterke og svake sider ved spillerene. Akkurat det samme gjør med Simpsons kontraktsforhandlinger. For: God bakover, har tatt steg i forsvar. Mot: Tvilsom om han er god nok for Europa, begrenset teknisk. Klubben har åpenbart tro på at de kan finne billigere og potensielt bedre backer andre steder, om Simpson krever enda mer lønn. Hvordan du kan kalle dette for en kjepphest, er utenfor min forstand

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #226 på: 25. Nov. 2011, 22:06 »
Hehe,d var ment med glimt i øyet på lik linje med "Mor Nille er en sten". Men beklager hvis du føler deg så støtt, det var ment som en vennskaplig terging.

Men det innlegget ditt der var et skikkelig offerinnlegg der du feirer egen fortreffelighet vil jeg si. ;) Litt I. Hagensk det der. :D Hardt å ikke få anerkjennelse for alt man mener man har rett i, og for å bruke dine egne ord: Du vanker på feil sted om du mener du skal få dette på et fotballforum. :p

Et eksempel er jo dine slutninger om at Daniel med flere vil ha Adam og Henderson til £30m fremfor Tiote og Cabaye til £10m. Etter flere purringer har jeg ikke sett deg oppdrive utsagn om dette, som får meg til å tro de er basert på dine egne logiske slutninger. For ordens skyld så mener jeg å huske at vi harmoniserte ganske bra på våre meninger om pengebruken i sommer, men enkelte påstander ser jeg svakt grunnlag for å trekke frem. ???

Dine standarder for gode og dårlige inngripener er også rimelig relative utifra spiller til spiller mener jeg. Men jeg har jo innsett at her kommer vi ingen vei, så derfor forsøker jeg å melde meg ut av den diskusjonen.  :-[

En ting er vi iallefall enige om:
Jeg driver ikke med logiske slutninger
Kunne ikke dy meg!  :-[ :lol:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 25. Nov. 2011, 22:13 »
Er vel slik at du både har hatt rett og galt her inne angående spillere og ting - likt alle andre. Mange reagerer vel på det de mener er en forskjellsbehandling i dine vurderinger av spillere - eksempelvis din åpenbare negative holdning til Taylor som du for et år siden ville ha vekk siden han var en grisk jævel som kun var ute etter penger og uansett passe langt dårligere sammen med Colo enn Willo som var mye tryggere og stabil i prestasjonene... Statsene har alltid vært på Tayls sin side der vs Willo - i begge divisjoner.
Vi er her for å diskutere - og folk har ulike oppfatninger av ting. Noen ganger tar vi feil - andre ganger har vi rett, og enkelte ting blir man aldri helt enig om. Du må gjerne tro at du sitter med fasit - noe jeg av og til nesten får inntrykk av at du tror - men det er jeg altså ikke enig i. Ellers må jeg jo også si at selv om jeg vel ofte er uenig med deg i mye verdsetter jeg ditt bidrag her inne - for du er alltid saklig og begrunner dine synspunkter. Men dette siste innlegget syns jeg vel kanskje var litt vel selvgodt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 25. Nov. 2011, 22:47 »
Ja det er merkelig dette. Jeg har hatt en del kjepphester, med flere spillere. Og når det i etterkant viser seg at jeg har rett, så er det få om ingen som kan erkjenne at de har vært uenig med meg.. Noe jeg synes er rart, siden hvis vi  hadde vært enige, så ville  ikke diskusjonene gått side opp og side ned in the first place.

No vart eg direkte kvalm, og det er ikkje pågrunn av omgangssjuka eg har hatt siste veka... Og du er den første til å erkjenna når du tek feil? Her inne finn eg deg, Thomas, som den siste som ville gjort dette. Hovmod står for fall.

Dette med løna til Simpson ser eg kan verte eit stort problem. Eg veit ikkje eksakt kva han er tilbudt og det er vel heller ingen andre her inne. Dessutan er han ein at "gjengen" som har vore ei stund under Ashley sitt regime og eg trur at dette er ein grunn til å sjå etter jobb andre plassar. Og sjølvsagt då få ei betre løn. Eg har trua på at han kan fortsetja å utvikla seg, og sidan eg vil me skal byggja stein for stein so kan han vera med å ta oss til Europa og få sjansen spela der og.
« Siste redigering: 25. Nov. 2011, 22:52 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 25. Nov. 2011, 23:15 »
Er vel slik at du både har hatt rett og galt her inne angående spillere og ting - likt alle andre. Mange reagerer vel på det de mener er en forskjellsbehandling i dine vurderinger av spillere - eksempelvis din åpenbare negative holdning til Taylor som du for et år siden ville ha vekk siden han var en grisk jævel som kun var ute etter penger og uansett passe langt dårligere sammen med Colo enn Willo som var mye tryggere og stabil i prestasjonene...

Jeg sitter ikke med fasiten når det gjelder Tayls, og jeg har vært imponert over enkelte av hans kamper i år, og jeg elsker hans oppofrende spillestil. Årsaken til at jeg tidligere var helt i mot ham var de lønnskravene som verserte i media, samt hans skadehistorikk og hans smått irriterende glipper på banen. Hans konsentrasjonsglipper har vært en kjepphest jeg har brukt mot ham titt og ofte, det vet jeg.  Det var kanskje også en av grunnene til at jeg foretrakk Williamson. Han spilte på sine premisser. Tayls gjorde og gjør fortsatt strålende kamper, men de blir av og til overskygget av at han i 30 sekunder får rullegardin og gjør barnefeil som kunne  ha medført poengtap. Samtidig gleder jeg meg over fremskrittene han har gjort denne sesongen.

Hughie: Jeg brukte sammenligningen mellom Adam og Henderson for å illustrere. Jeg er rett og slett uenig i at LFC har et så mye sterkere lag enn oss.  Det jeg var først og fremst prøvde å få frem var diskusjonen rundt ambisjoner, hvor du og jeg var enige i at sparsommelighet ikke nødvendigvis var en negativt så lenge pengene ble brukt smart og at det ikke nødvendigvis var en sammenheng mellom ambisjoner og kapital brukt

Lukke til vidare. Eg skjønnar godt at Jose ville vekk. Han er ikkje den første, og sikkert ikkje den siste. Dessutan går han til ein mykje betre klubb som verkeleg viser musklar. Om dei lukkast, det vil tiden vise.
Eg håpar og forventar at ein erstattar er på plass idag. Men dette er uansett ikkje Jose sitt problem.

Trodde det var slik at man måtte bruke veldig mye penger for å vise ambisjoner jeg.. :)
;D
Tankegangen til mange her inne det ;)

Jeg vil ikke ha han tilbake. Vi må nok betale en del lønn, og han forlot oss for penger og ambisjoner istedenfor å velge lojalitet. Vi ga han nr. 9, og han har ikke akkurat gjor mye gjengjeld. Han har spilt sin sjanse i Newcastle synes jeg.

To av innleggene  viser hvordan personene mere var interessert i LFCs pengebruk, og at dette signaliserte ambisjoner, enn å diskutere om Henderson etc var særlig kloke kjøp. Men, jeg skal ta det på min kappe at jeg impliserte folk som kanskje ikke hadde ytret dette. Dog mener jeg å huske at jeg hadde en diskusjon med Daniel om akkurat dette temaet. Bare jeg finner det forbanna innlegget  :D

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 26. Nov. 2011, 00:20 »

Lukke til vidare. Eg skjønnar godt at Jose ville vekk. Han er ikkje den første, og sikkert ikkje den siste. Dessutan går han til ein mykje betre klubb som verkeleg viser musklar. Om dei lukkast, det vil tiden vise.
Eg håpar og forventar at ein erstattar er på plass idag. Men dette er uansett ikkje Jose sitt problem.

To av innleggene  viser hvordan personene mere var interessert i LFCs pengebruk, og at dette signaliserte ambisjoner, enn å diskutere om Henderson etc var særlig kloke kjøp. Men, jeg skal ta det på min kappe at jeg impliserte folk som kanskje ikke hadde ytret dette. Dog mener jeg å huske at jeg hadde en diskusjon med Daniel om akkurat dette temaet. Bare jeg finner det forbanna innlegget  :D

Kva du vil fram til her? Ser du har henta fram noko frå arkivet som eg har skreve. Kommentar til det du har henta; -Eg skjønnar godt kvifor Enrique reiste, -Barton gjekk vel etter Jose, -LFC var/er ein betre klubb enn oss utifrå tabellplassering og lag siste sesongane, -dei viste musklar på overgangsmarkedet, -og eg skriv at tiden vil vise om dei har lukkast. -Det står vel ikkje noko om eg meinar dei har kjøpt dei rette spelarane og kor mykje betre dei er enn det me henta? (Desse spelarane dei har kjøpt er dyre, men ikkje so dårlege so du vil ha det til.)
Og du vil fram til...? Slik ellers har eg vel aldri vore i ein LFC-diskusjon med deg, eller? Kanskje eg hugsar dårleg. Eg trudde ikkje det var eg so var på "tiltalebenken" i den saka di. Er dette i so fall beviset ditt?  :lol:
Får ikkje håpa du brukte lang tid på å finne fram sitat frå meg, men hyggeleg at du tek deg tida.

« Siste redigering: 26. Nov. 2011, 10:19 av lgrinde »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #231 på: 26. Nov. 2011, 08:17 »
Dette blir jo bare tull...
Inspector/Thomas har av og til rett og av og til feil. Forskjellen fra oss andre dødelige er den standhaftige troen på egen fortreffelighet og bedreviten. Den er på grensen til usmakelig til tider, og jeg tør minne om at god diskusjonsteknikk er å evaluere argumentene for og imot, så objektivt som mulig, før man trekker en konklusjon.

Dette betyr i mitt hode Thomas, at jeg syns du ofte gjør det omvendte, og det mener jeg synes i diskusjonene dine om det meste, enten det er enkeltspillere eller eieren vår.

Jeg setter med dette strek for egen deltakelse i denne tråden, inntil det faktisk er noe nytt å diskutere.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 27. Nov. 2011, 02:49 »
-Redningen på streken idag-  :wub:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 27. Nov. 2011, 02:55 »
Innøvd variant! :D

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #234 på: 30. Nov. 2011, 22:24 »
http://www.nufc.co.uk/articles/20111130/simpson-launches-new-app_2281670_2533124

Første Newcastle-spilleren med egen app? Håper dette kan bli en herlig avkobling i eksamenstiden fremover!
 :thumbu:
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 01. Des. 2011, 14:43 »
Haha, får bare mer og mer sansen for fyren! Danny, please stay! :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 01. Des. 2011, 23:33 »
Må vel nesten laste ned denne appen da, og prøve spillet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 13. Des. 2011, 12:33 »
Da er vel Simpson på vei ut snart?

Ryker vel til sommeren eller i januar om det kommer et bra bud!

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/13/danny-simpson-snubs-nufc-contract-deal-72703-29942862/?
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 12:36 av Thomas Beckheim »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #238 på: 13. Des. 2011, 12:49 »
Meget mulig ser det ut som. Han er ikke uerstattelig som førstelagsspiller, men jeg hadde helt klart sett at vi hadde klart å holde på han. Ser ikke helt for meg at vi klarer å hente inn en spiller på hans nivå som blir like billig å kjøpe/drifte.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 13. Des. 2011, 12:51 »
Synd. Uansett.