20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #345 på: 13. Mars 2010, 23:24 »
Ser du ikke gidder å svare på spørsmålene mine. Noen grunn til det? :)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #346 på: 14. Mars 2010, 08:51 »
En litt "svak" start på årets TL, men det er jo helt normalt. Blir spennende og se på resten av kampene i dag.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 14. Mars 2010, 20:32 »
Noen smo vet hvor jeg kan få sett Molde - RBK kampen online?
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 14. Mars 2010, 22:00 »
Serien avgjort :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 14. Mars 2010, 22:48 »
Hehe. Det gjenstår å vinne hjemmekampen mot samme lag før vi kan utrope oss til seriemestere i 2010 :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #350 på: 15. Mars 2010, 08:02 »
Hvorfor svarer du ikke meg og Berntsen, Joakim? :-*

Blir litt dumt at du skal spamme ned hele forumet dersom du ikke er interessert i en sunn diskusjon.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #351 på: 15. Mars 2010, 13:22 »
Jeg ser at trønderne koser seg nå....
Jeg er mest skuffet over Pape og Rindarøy. En god spiss skal kunne score minst 1 mål på de sjansene Pape fikk i går, og Rindarøy driter seg ute ved en par anledninger på rent hovmod.

Jeg sitter egentlig å venter på at Makhtar skal slaktes her inne på forumet, men husk at han hadde vært syk før kampen, og jeg tror det var derfor han ble tatt ut i 2. omgang også. Uten at det skal tolkes som en unnskyldning på tapet.

Ellers så er jeg bekymret for Pape sin oppførsel i går, selv om den nok var mer bøllete enn farlig for motstanderne. Blir ofr dumt hvis han skal pådra seg flere gule kort enn i fjor pga slik oppførsel

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #352 på: 15. Mars 2010, 17:30 »
Synes Thioune var god i første omgang, men så kom det utrolige mengder snø. Da er det ikke lett for en spiller som må bruke teknikken sin for å være synlig i en kamp.
Hvis han i tillegg har vært syk, er det lettere å forstå at han forsvant utover i kampen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 15. Mars 2010, 18:35 »
Pape burde fått to røde og flere gule i går.
Forkastelig oppførsel. Apekatter oppfører seg bedre.

Når det gjelder TV2, så var jo gårdagen nok et eksempel på hvordan den kanalen hater RBK og alt som har med klubben å gjøre. Hvor mange tusen ganger gjentok Alsaker at det var nettopp "suverene RBK" som tapte 5-0 mot Molde i cupens kvartfinale i fjor? Hvor mange år har ikke TV2 dratt opp igjen Pelu-saken ved enhver anledning, uten å nevne noe som helst om en viss Pape Diouf, som kaster seg overende og får et fullt fortjent gult kort for filming, som sparker etter motspillerne i tide og utide. Hvorfor bruker TV2 en evighet på Kovacs, en mann vi alle veit har albuene langt ute og knærne langt fremme. En mann vi veit ikke er så snill som Davy Wathne vil ha det til. Men TV2 bruker ikke et millisekund på å prate om direkte un-fair play av pappa Diouf. Det lyste av kommenteringen til Alsaker i går kveld, hvor stort nag han bærer til Rosenborg. Var veldig, veldig, veldig bekymret i starten av kampen, for om Moldes innleide United-keeper visste hvordan Winsnes og Prica bruker å ta frisparkene. Det kunne jo hende han ikke var forberedt på at Winsnes ville prøve å skru ballen i krysset, mens Prica bælmer til av rå kraft. Tenk så ille hvis RBK hadde lyktes med å score på frisparket fordi Amos ikke var forberedt. Det ville jo vært en katastrofe ... for Molde.

Var hele tiden veldig opptatt av å levne RBK liten ære, og fremstiller oss som veldig kyniske (omtrent Drillo-kyniske, men Drillo-kynisk er jo et bra ord. Hamrén-kynisk er et fy-ord, selv om svensken er ultra-offensiv i forhold til Drillo), som bare spiller på resultat. Veldig opptatt av å fremheve hvor fantastisk Thioune er, uten å nevne at Anthony Annan allerede etter en halvtimes spill fikk full kontroll på Thioune, og gjorde han fullstendig usynlig.

Det er ikke sikkert det er en hemmelig plan fra Alf Hildrums side, men i TV2Sporten har det blitt sånn at alt som går Rosenborgs vei er særdeles kritikkverdig, mens alt som går mot Rosenborg, blir forbigått i stillhet.
Jeg kan garantere at John Pelu vil bli et hett tema i enhver fair play-diskusjon denne sesongen, uten at Pape Diouf vil bli nevnt med et eneste ord.

Det er dessverre en kjennsgjerning at TV2Sporten har et eller annet imot Rosenborg, uvisst av hvilken grunn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 15. Mars 2010, 18:37 »
Må forresten poste et særdeles vellykket bilde, muligens tatt av en av Dagbladets fotografer.

Det er ikke meningen å støte noen, bare å hovere litt
« Siste redigering: 15. Mars 2010, 18:40 av Joakim »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #355 på: 15. Mars 2010, 18:42 »
Hei Jokke.
Hvis du er riktig snill skal jeg gi deg nummeret til en god lege som kan skrive ut lykkepiller til deg. Desverre kan han ikke skrive ut fornuft på boks.

Hvilken kamp var det du så i går, og hvem kommenterte den i ditt hode?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 15. Mars 2010, 18:56 »
Grunnen til at Pelu saken ble så stor, var at han fikk tildelt straffe.. Ergo mye større inflytelse på kampen.

Diouf fikk ikke noe igår. Det er to vidt forskjellige diskusjoner. Du må nok leite etter bedre argumenter. Jeg så kampen Mfk - Rbk igår og er nøytral. Vil ikke si at tv holdt med molde igår. Det vil bli feil å si det.

Det eneste du kan ta Alsaker på, er at han jubler ekstra når brann skårer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 15. Mars 2010, 18:58 »
Ble vel litt mye Dan Brown nå vel Jokke? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 15. Mars 2010, 19:21 »
Som MFK-supporter var det en grusom dag i går ja. Igjen hadde vi flest muligheter mot RBK, igjen spilte vi flottest fotball (hvilke ikke skal så mye til når man møter RBK), dessverre klarte vi igjen ikke å sette våre muligheter. Resultat tap. Er spesielt irriterende siden begge målene til RBK kom ved at de vinner 2. baller. Vi hadde vel 5 enorme muligheter som kom av av flott spill, mens RBK muligheter var et resultat av kjemping og elendig keeperspill.
Å se RBK er som å se Pool, effektivt fotball, men latterlig kjedelig.

Latterlig også å se inkompetansen til en av norges mest erfarne dommer. Til din orientering Jokke, så var det 2 åpenbare straffer. Den første situasjonen var akkurat den samme som Løven nylig havnet i da han skaffet oss straffe og keeperen fikk rødt: Det var ingen kontakt mellom keeper og spiss. Årsaken til at det ble dømt straffe for castle var at keeper kom  ut og blokkerte Løvens løpsbane slik at han ikke fikk fortsette i den løpsretningen han hadde. For å ikke bli klippet ned måtte jo Løven hoppe opp, hadde han ikke gjort det ville det selvsagt vært kontakt mellom ham og keeper. Men da hadde han risikert å brukket leggene i tillegg. Og akkurat det samme skjedde med Pape, han fikk ikke fortsette i sin naturlige løpsretning fordi keeperen blokkerte den.   

Den andre situasjonen da innlegget ble blokkert, så tok Annan ballen først, helt korrekt. Ballen forsvant da vekk fra ham, og Pape gikk da rundt ham for å ta 2. ballen, men han ble hindret av Annans høye fot. Det var ingen kontakt først mellom Pap og Annan da sistnevnte blokkerte ballen. Dette fordi de sprang parallelt og Pap befant seg BAK Annan sett i forhold til Rindarøys innleggsposisjon. Det sentrale her er mao at Pap befant seg BAKOM Annan. Hvilket gjør kontakt mellom spillerene umulig før ETTER at ballen er spilt vekk.  Taklingen til Annan "opphørte" i det han blokkerte ballen og da kan han ikke rett etterpå ta en spiller som prøver å komme rundt ham.  Pap var i så måte overhodet ikke involvert i situasjonen mellom Annan og ballen fordi Annan sparket ballen vekk. Ergo så må ballblokkeringen og taklingen av Pap behandles som to separate situasjoner. Og ikke som en enkel situasjon som i skjer i en normal korrekt takling hvor man takler ball og så spiller. Hvis Annan derimot hadde sprunget bakom Pap sett i forhold til innleggsposisjonen til Rindarøy så måtte han derimot ha foretatt en ordinær takling, . Og da ville det ikke vært straffe.

Var mest skuffet over Rindarøy og Holm i går. Var redd etter kunne gå den gærne veien da vi måtte bytte midtstoppere. Selv om Jonevret har gjort noen gode kjøp, så har han unnlatt å forsterke vår åpenbare svakhet, keeperplassen. Med bedre keeper ville ikke RBK hatt de 2 mulighetene de hadde i 1. omgang i tillegg til målet. Dessuten ville en bedre keeper snappet ballen på 1. målet også. 

Dessuten brukte vi Fall helt feil, han fikk ikke et godt innlegg innenfor 16 meteren som han kunne jobbe med.  Jeg får heller trøste meg med at vi skapte muligheter gjennom utrolig flott spill, noe man ikke kan si om RBK.

Når det gjelder Thioune har han vært syk en stund og gikk tom for krefter. Men de første 20 minuttene hadde han krefter, og alle så jo at han latterliggjorde RBKs midtbane. Hadde ikke RBK hatt en så god keeper ville thioune allerede da hatt assist på 2 mål.

Og når det gjelder Pelu, Dt kan jo hende at han fikk krampe, men det er ingen som kaster seg ned på den måten likevel. SAMTLIGE som får krampe stopper som oftest opp og springe, og ikke kaster seg ikke ned på den teatralske måten Pelu gjorde det på. At han var innefor 16meteren kan jo hende er den forklarende årsaken til at han kastet seg ned i stedet for å stoppe. Kanskje han hadde krampe og måtte stoppe uansett, og fant kanskje ut at det var likegod å prøve å få en straffe før han mistet ballen (pga krampen). Men du tror du vel virkelig ikke at Pelu ville ha kasted seg på den måten hvis han befant seg utenfor 16meteren?

Årsaken til at RBK har blitt kalt kyniske er jo fordi de er utrolig effektive. De har 2 klasseavsluttere på topp som trenger på langt nær mange sjanser som f.eks Molde. I tillegg er de godt defensivt organisert. Men det er flere lag som i tippeligaen som spiller vakrere fotball,  og det er nok derfor RBK har blitt kalt kynisk i sin spilletil. Pool og Chelski gjør det godt godt i CL ikke fordi de spiller så særlig flott fotball. Men fordi de springer mer, er fysisk sterkere og bedre organisert enn spanske og nå også italienske lag. Men når det gjelder teknikk og angrepsfotball og pasningsspill så går jo de italienske og spanske lagene de engelske lagene en høy gang. Og akkurat det samme kan du si om RBK vs f.eks Molde og Stabæk.
« Siste redigering: 15. Mars 2010, 20:14 av InspectorC »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 15. Mars 2010, 20:20 »
Dere er sånn ca. like usaklige begge to.

Trist å si det, men av dere som har skrevet om kampen til nå, synes jeg Bjørni, en molde-supporter holder seg mest saklig.

Jeg synes kampen var veldig jevnspilt og vi er både heldige og dyktige som klarer å ta med oss 3 poeng. Pape Diouf burde kanskje vært utvist etter sparkinga på leggen av Ørlund. Eller helt riktig så burde han det, men jeg har sett så utrolig mange verre situasjoner som det ikke har blitt rødt på at jeg ikke gidder meg hisse opp av dette dagen etter. Ellers er det hyggelig å se at vi tydeligvis har fått oss en keeper som er i stand til å gjøre matchvinnerredninger, samt er meget trygg i feltet.