20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171401 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #375 på: 15. Mars 2010, 23:08 »
Har du en liste over hvilke Tippeligaklubber som bruker mest på lønninger å spillerkjøp kan jeg gjerne tenke meg å se den. Kunne vært interessant å sett ikke bare hvem som topper men også videre nedover og differansen.

Forøvrig er det vel kansje Viking som har brukt mest på spillerkjøp før årets sesong, eller?

Nei, jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt nylig. Jeg må nok stole på at journalistene som nevner dette i bisetninger har gjort researchen sin, som i de fleste andre saker. Men all informasjonen ligger nok offentlig tilgjengelig i regnskaper og budsjetter på klubbenes hjemmesider, så om du mot formodning skulle gidde å undersøke det, så fortell gjerne hva du fant ut. :P Er ganske sikker på at man ikke ville funnet så mange overraskelser på en sånn liste uansett. De fleste av oss som følger TL har vel fått et ganske bra bilde av dette gjennom overgangssaker de siste årene.

Jeg aner ikke hvem som har brukt mest penger akkurat foran årets sesong. Har ikke fulgt noe særlig med på andre klubber enn Brann. Godt mulig det er Viking, de kunne vel kanskje melke penger fra aksjeselskapet sitt i disse tider?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 15. Mars 2010, 23:50 »
Skambra opningsrunde dette.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #377 på: 16. Mars 2010, 08:25 »
Knallfornøyd med første serierunde :) Enga vinner etter to knallmål av Moa. Håper han fortsetter på samme måten fremover. Virker som om han har gjort veldig mye riktig i vinter hvertfall. Når i tillegg Brann skuffer stort nær sagt som vanlig, samt at fugla fikk juling i Ålesund, kan det nesten ikke bli bedre :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 16. Mars 2010, 15:41 »
Hauge gjorde en rekke merkelige avgjørelser, og dømte slik sett nesten på det samme lave nivået som han har hatt for vane å gjøre mot RBK. Det som er positivt er at han aldri lot seg friste til å dømme et totalt feilaktig straffespark til Molde. Problemet er at han heller ikke tok noen avgjørelser som kunne få større konsekvenser i disfavør Molde, som for eksempel å utvise Pape. Og kanskje skulle han gitt RBK et straffespark, uten at jeg er helt sikker på hvilken situasjon det refereres til når jeg ser enkelte klage på at vi ikke fikk straffe. Hauge gjorde en god førsteomgang, men var i ferd med å miste fullstendig kontrollen utover i andreomgang. Sikkert fordi han ikke så ballen, og sikkert mistet synet av RBK-spillerne. Hipp hurra for Molde som stiller med gul ball mot hvit snø, av frykt for naborivalens klubbfarger.

At TV2 og Alsaker hater Rosenborg står jeg ved. Dan Brown? Synes den mannen har langt villere konspirasjonsteorier bygd på et langt mer sviktende grunnlag enn meg.

Les innlegget mitt, så får du begrunnet hvorfor det skulle vært straffe. Ellers synes du den straffa Løven nylig fikk også var feilaktig?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 16. Mars 2010, 15:47 »
At han fikk straffe sier jo bare sitt. Enda bedre var en situasjon for noen år tilbake da Johnsen som keeper for RBK klipte ned en spiller utenfor 16 meteren. Spissen var heelt alene gjennom og rett på mål. Den godeste Hauge, som forøvrig dømte i går, presterte å gi Johnsen bare kult kort. At slike brølere går upåaktethen hos NFF er helt utrolig.  Er jo det samme i PL forøvrig. Drittdømming for null konsekvenser. De siste års prestasjoner av engelske dommere i fotballmesterskap sier jo litt om standarden, begge ble sendt hjem i skam.

Du må regne med at dommere gjør feil i blant og kan ikke gå mange år tilbake i tid for å plukke opp småfeil, har nok av eksempler der Hauge har dømt håpløst mot RBK også. Det som var så viktig med Pelu-saken var at den ikke skapte en tåpelig presidens som aldri i ettertid hadde blitt klart å håndheve, hvor man måtte gått inn etter hver kamp og sett på hvert tilfelle. Når det er sagt så er akkutt krampe i begge bein en legeerklæring vi aldri kommer til å høre om igjen. Synes Hauge gjør en bra kamp i går, bortsett fra at jeg synes Pape burde vært utvist.

Dette er ikke snakk om å gjøre en liten feil, ala ikke avvinke for en marginal offside. Alle vet at når en spiller er alene gjennom med flere meter, og blir felt utenfor 16metren så er det rødt kort til synderen. Situasjonen var også lett å se, siden spissen runda Johnsen hvorpå sistnevnte svarte med å klippe ham ned.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 16. Mars 2010, 17:28 »
Men jeg klarer ikke se relevansen, klarer fint å plukke ut situasjoner der Hauge har ødelagt for RBK også. Du har likevel rett i at han altfor ofte er for feig i forhold til å utvise spillere.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 16. Mars 2010, 18:29 »
Og når det gjelder konspirasjonen din Geir. Rbk blir kalt kynisk ja, men det kommer av fotballen de spiller. Grådig bakover og effektiv fremover, men ikke særlig vakkert eller underholdende.  Det samme kan du også si om Pool og Chelski. Og jeg tror ikke du akkurat ville ha nølt å kalt dem kyniske i spillestilen  :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 16. Mars 2010, 18:44 »
Jeg er egentlig ikke så konspiratorisk, og håper ikke jeg blir oppfattet som det :). Skjønner at vi kan bli kalt kyniske i og med at vi slipper inn lite mål, men jeg synes egentlig ikke det er helt dekkende. Vi scoret nest flest mål i fjor, flest spillemål og synes egentlig ikke vi var så kjedelige som alle skal ha det til, bortsett fra få sjanser i mot. Så jeg er litt uenig i betegnelsen, men har ikke noe problem med å se hvorfor vi blir stemplet som kyniske.

Peter

• Gjest
« Svar #383 på: 16. Mars 2010, 19:38 »
Var på VIF-Viking i går. Drittkamp, men vil spess klage på speakeren der. Faen så irriterende! Når Moa scoret sa han hvem som scoret og hadde assisten, og til det jublet jo publikum "yeahhhh" til målscorer og sånn. Poenget er at han sier "og en gang til" "og en gang til" hundre ganger. Faen for en dust.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 16. Mars 2010, 22:58 »
Fælt at speakeren skal fyre opp eget publikum? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 16. Mars 2010, 23:06 »
Han har vel egentlig ikke lov til det? Han skal vel kun komme med fakta og holde seg nøytral?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 16. Mars 2010, 23:09 »
Mulig det har kommet slike regler etter at alle klagde slik på at Glimt sin speaker var så sykt partisk og irriterende for bortefansen :P
Uansett - de fleste speakerne legger jo opp til hjemmefavorisering når de bekrefter målscorere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 16. Mars 2010, 23:45 »
Høyrer heime i Adecco-tråden, men når dykk først er inne på speakerar. På Fosshaugane ropa speakeren "Floooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo" osv osv osv, viss ein eller anna Flo scora :P No begynte vel det med Jostein, Tore Andre, Jarle og Håvard, men jeggu ha dei 2 Flo`a atte i Ulrik og Per Egil. Irriterande? Til tider, men kan godt hende han held seg til ein kortare versjon når det er snakk om litt uti Flo-slekta ;) Her skil ein sikkert på bror, søskenborn og 3 menning...
« Siste redigering: 16. Mars 2010, 23:47 av lgrinde »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #388 på: 17. Mars 2010, 08:06 »
Mulig det har kommet slike regler etter at alle klagde slik på at Glimt sin speaker var så sykt partisk og irriterende for bortefansen :P
Uansett - de fleste speakerne legger jo opp til hjemmefavorisering når de bekrefter målscorere.

Hah... han fyren der kom jo med følgende uttalelse før B/G-Brann da Teitur Tordarson var trener;
"Og etter denne kampen vel Teitur ha fått sparken som Brann-trener". Mulig det ikke var ordrett, men husker det ble litt drama ut av det.

Teitur ble for øvrig både sint og trener i Brann en god stund til. ;)

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #389 på: 17. Mars 2010, 10:50 »
Kan ikke helt se hvorfor speaker på hjemmekamp i Tippeligaen skal være nøytral? Han/hun er vel "leid" inn av hjemmelaget. Og speakeren på Ullevaal har så vidt jeg vet gjort det på samme måten i flere år? Synes det er helt greit jeg hvertfall. Bidrar til god stemning blant hjemmepublikum!