20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171316 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #330 på: 09. Mars 2010, 20:23 »
Hver eneste tabbe Jarstein gjør, blir blåst ut av alle proporsjoner, fordi det er RBK. Oppmerksomheten rundt spillerne i RBK er 10 ganger større enn i Bergen. ALLE har en mening om RBK og spillerne deres.

Spillere som koster en del har et større fokus og forventningspress mot seg enn andre spillere. Slik har det alltid vært både her til lands og alle andre steder. Synes ikke det er noe uvanlig i det.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #331 på: 09. Mars 2010, 22:10 »
Jeg mener at Knudsen er den beste norske keeper'n, etter fulgt av Jarstein. Jarstein er god men litt ustabil, håper for det norske landslaget at han blir litt mer stabil.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #332 på: 09. Mars 2010, 23:10 »
Tabbene til Myhre og Knudsen, Pettersen, Opdal og alle de andre, blir ikke lagt merke til. Hver eneste tabbe Jarstein gjør, blir blåst ut av alle proporsjoner, fordi det er RBK. Oppmerksomheten rundt spillerne i RBK er 10 ganger større enn i Bergen. ALLE har en mening om RBK og spillerne deres.

Hahaha. Nå skal jeg snart slutte å kritisere deg for retardheten din og manglende virkelighetsforståelse da det ikke ser ut som du tar kritikken inn på deg, men måtte bare sitere dette.

"Oppmerksomheten rundt spillerne i RBK er 10 ganger større enn i Norge". Vel.. jeg lar det bare snakke for seg selv, haha.

Men keep it coming! Var litt lei av den forrige signaturen min (den med at Pelu fikk krampe, vet du), så regner med at du serverer et gullkorn i samme klasse om ikke lang tid nå som Tippeligaen starter. Lykke til videre, og som sagt; jobb litt med deg selv ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 10. Mars 2010, 20:38 »
Det er jo alltid hyggelig å hjelpe deg til den gode latteren, som gjør at du lever lengre.

Men at oppmerksomheten rundt en spiller i Rosenborg er så vanvittig mye større enn i alle andre norske klubber, til og med Brann, er det liten tvil om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #334 på: 10. Mars 2010, 20:43 »
Men at oppmerksomheten rundt en spiller i Rosenborg er så vanvittig mye større enn i alle andre norske klubber, til og med Brann, er det liten tvil om.

Hva er det som får deg til å tro det?

Bare for å ta dette med Brann siden du blander inn det;
- alle riksavisene som har tippet Tippeligaen hittil skriver at Brann er det laget med mest press og oppmerksomhet rundt seg.
- i fjor var Brann det tippeligalaget det ble skrevet flest artikler om på tv2sporten.no. TV2 er, i motsetning til hva konspirasjonsteorien din går ut på, en rikskanal med allmenn nasjonal interesse. Har ikke data fra de andre nettavisene, så det vet jeg ikke noe om.

Klarer du å skrive ned noe konkret som gjør at RBK-spillerne har, og nå blir jeg nødt til å bruke dine ord, vanvittig mye mer oppmerksomhet rettet mot seg enn andre Tippeligaspillere?

Det blir litt spesielt, det her.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 10. Mars 2010, 22:29 »
Eid :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 10. Mars 2010, 23:13 »
Om du stiller i bortelagsutstyr (FKH-drakt o.l.) på langsiden vil du bli vist bort derfra og presset sammen med de andre fra Haugesund. Det lønner seg å holde seg mest mulig casual dersom du skal sitte der. Var på stadion mot både Viking og B/G, og det skjedde begge gangene.

Ja er klar over at eg nok må dekke over drakten når eg ikkje har bortebillett.
Ganske kjipt i grunn. Blir o vanskeligt og ikkje gå bananas om FKH sko nå ta ledelsen  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 11. Mars 2010, 17:52 »
Huseklepp har signert en 3-års avtale for Brann :)

http://fotball.bt.no/eliteserien/article163395.ece

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 11. Mars 2010, 18:25 »

Hva er det som får deg til å tro det?

Bare for å ta dette med Brann siden du blander inn det;
- alle riksavisene som har tippet Tippeligaen hittil skriver at Brann er det laget med mest press og oppmerksomhet rundt seg.
- i fjor var Brann det tippeligalaget det ble skrevet flest artikler om på tv2sporten.no. TV2 er, i motsetning til hva konspirasjonsteorien din går ut på, en rikskanal med allmenn nasjonal interesse. Har ikke data fra de andre nettavisene, så det vet jeg ikke noe om.

Klarer du å skrive ned noe konkret som gjør at RBK-spillerne har, og nå blir jeg nødt til å bruke dine ord, vanvittig mye mer oppmerksomhet rettet mot seg enn andre Tippeligaspillere?

Det blir litt spesielt, det her.
TV2 er Branns egen TV-kanal. Det vet vi alle utmerket godt. Brann får veldig mye mer oppmerksomhet i den kanalen enn noen andre lag i verden. Det handler ikke om nasjonal interesse, det handler om lokal tilhørighet. Det er ikke bare en konspirasjonsteori fra min side. Det er sånn. Selv om du ikke er i stand til å se det. Uansett, når Rune Jarstein gjør noen blundere i TV2 blir det debatt på tabloid, det blir debatt i studio, feilene hans blir vist om og om og om og om og om og om igjen hver eneste gang runden oppsummeres. Ikke bare på TV2, men også på NRK. Hva nå enn RBK foretar seg, så har samtlige sportsjournalister i landet en veldig sterk mening om det. Omtrent hvert eneste frispark som ble blåst i fordel RBK ble nøye studert opp og ned i mente på TV2s sportssendinger forrige sesong.
Når Rune Jarstein spilte i Odd var det kun lokale medier som brydde seg. Knapt nok det. Spiller du for RBK er oppmerksomheten mye, mye større. Brann er i nærheten, men jeg ser ikke på det tv2sporten.no skriver om som noen målestokk. Som sagt, lokalstoff om Brann blir nasjonalt stoff på TV2. Lokalstoff om alle andre norske klubber blir i svært liten grad nasjonalt stoff. Heller ikke om Rosenborg.
Selv om det er lite som er lokalt stoff om Rosenborg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 11. Mars 2010, 18:46 »
Du argumenterer jo imot deg selv. Har ingen verdens ting å si om alle avisene og tv kanalene i norge er fra bergen, så lenge det blir nasjonalt stoff.

Du kommer jo bare med påstander uten å legge frem noe som helst, imotsetning til pleb.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #340 på: 11. Mars 2010, 19:45 »
Kan du ikke bare bli voksen, Joakim?

Det pisset der bidrar ikke til noen sunn diskusjon da det eneste du skriver om er konspirasjonsteorien din som er forbeholdt mennesker som lever i stakkarslige bobler. Du har tapt den TV2-diskusjonen så sinnsykt mange ganger at du kanskje bør tenkte på å resignere snart.

Hadde også vært fint om du for en gangs skyld kunne begrunnet hvorfor du mener at RBK-spillerne har "vanvittig mye større press på seg" enn alle andre i stedet for å skrive dritt om ting du ikke har den fjerneste anelse om. Please do, eller STFU. ;)

EDIT: fant noen artikler på tv2sporten.no som du kanskje vil revurdere å kalle "nasjonalt stoff" i og med at du er så opptatt av å skille mellom hvilke klubber som får "lokalt stoff" og hvilke som kun får "nasjonalt stoff" slengt ut på tv2sporten.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/rosenborg-bemanner-opp-2360438.html

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/rosenborg-aapner-familiepark-2598628.html (denne er ekstrem)

http://msn.tv2sporten.no/fotball/rosenborg-beklager-homotabbe-2427352.html

det var vel tre fillenyheter uten egentlig allmenn interesse som er skrevet av Brann-patriotiske TV2.
« Siste redigering: 11. Mars 2010, 20:10 av plebUTG »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 11. Mars 2010, 20:25 »
Haha, morsomt å lese de siste dagers utsagn her. Når TV2, Dagbladet, VG osv skriver mye om Brann er det selvfølgelig én grunn til det. De vil tjene penger. Mange digger oss og mange hater oss, og da vil de lese nyheter om oss. Har aldri ligget noe annet bak denne Brann TV-sutringen fra misunnelige folk.

Kan ikke du forklare hva som ligger bak TV2s konspirasjon for å bringe Brann til seriegull da, Joakim? Er det ren korrupsjon som foregår mellom Brann og TV2? Er det sjefredaktør i TV2, RBK-supporteren Alf Ivar Hildrum, som har beordret dette? Har liksom aldri fått med meg noen god begrunnelse på denne konspirasjonen som du tydeligvis mener er reell.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 12. Mars 2010, 21:31 »
Må si jeg er litt fascinert over Vikings lagmoral, eller ihvertfall tenningsnivå på trening. Nå viser det seg altså at Fillo kanskje glipper seriestarten pga en kneskade han fikk i slosskampen mot lag"kamerat" Bertelsen. Noe spesielt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #343 på: 13. Mars 2010, 00:54 »
men om Viking mister 5-10 poeng på det så er det mer greit enn fasinerende

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 13. Mars 2010, 22:41 »
Det der er unoter som henger igjen etter tullingen Uwe Rösler.
Viking skal være glade de er kvitt den apekatten.
Tror Viking undervurderes av norsk presse, og tror de blir veldig farlige å ha med å gjøre. Hareide er en glimrende klubbtrener.