20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171125 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #120 på: 18. Jan. 2010, 02:21 »
Jeg tror Stabæks suksess avhenger veldig om Janne går eller ikke. Håper han blir, men man vet ikke. I tillegg forsvinner vel da Rogne, så der trengs det en erstatter.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 18. Jan. 2010, 15:43 »
Jeg tror Stabæks suksess avhenger veldig om Janne går eller ikke. Håper han blir, men man vet ikke. I tillegg forsvinner vel da Rogne, så der trengs det en erstatter.
Rogne er ikke i Stabæk lengre. Han er kontraktløs, Celtic har vist litt interesse for han ;)

http://www.goal.com/en-gb/news/2559/rumours/2010/01/15/1746686/norwegian-starlet-thomas-rogne-to-be-snapped-up-by-celtic

Peter

• Gjest
« Svar #122 på: 18. Jan. 2010, 15:48 »
Jeg vet ikke om Stabæk kan gjøre det noe bedre enn i fjor. Det var ingen dårlig sesong i fjor, men Nannskog har "sluttet og score", ja jeg vet at Gunnarson nå er tilbake og at da er det en som kan gi ham de gode stikkpasningene, men jeg tror rett og slett Nannskog er for gammel. Kanskje mistet litt taket nå. Jeg utelukker ingenting, men det er min teori.

Gleder meg skikkelig til og se VIF skuffe, som vanlig. Ler av Martin Andresen every time...

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #123 på: 18. Jan. 2010, 15:54 »
Jeg vet ikke om Stabæk kan gjøre det noe bedre enn i fjor. Det var ingen dårlig sesong i fjor, men Nannskog har "sluttet og score", ja jeg vet at Gunnarson nå er tilbake og at da er det en som kan gi ham de gode stikkpasningene, men jeg tror rett og slett Nannskog er for gammel. Kanskje mistet litt taket nå. Jeg utelukker ingenting, men det er min teori.

Gleder meg skikkelig til og se VIF skuffe, som vanlig. Ler av Martin Andresen every time...

Enig med det første avsnittet ditt. Har skrevet noe lignende tideligere på forumet :P

Tror Nannskog kommer til å returnere til Sverige snart, som han har fortalt at han har vurdert før. Stabæk burde se seg om etter en erstatter snart. Tror dette blir hans siste sesong i her.

Peter

• Gjest
« Svar #124 på: 18. Jan. 2010, 16:02 »
Jepp. Hvis han ikke får en kjempesesong da. Stabæk burde lete litt mer rundt i landet. Kanskje prøve seg på litt store spillere i Norge, som kan gå rett inn på banen og gjøre nesten samme jobb som Nannskog. Pape Pate Diouf burde være realistisk.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 18. Jan. 2010, 16:11 »
Jepp. Hvis han ikke får en kjempesesong da. Stabæk burde lete litt mer rundt i landet. Kanskje prøve seg på litt store spillere i Norge, som kan gå rett inn på banen og gjøre nesten samme jobb som Nannskog. Pape Pate Diouf burde være realistisk.
Tenker nok de henter en svenske som vanlig :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 19. Jan. 2010, 19:59 »
Jada. Hareide viste pokker meg hvor dum han var både i RBK, Molde, Helsingborg og Brøndby. Beklager at jeg ikke skjønte det  ;)
Vikings problemer er langt større enn bare den tidligere treneren. Og de har fremdeles bare fått inn én forsterkning, der de trenger bøttevis av forsterkninger. Viking vil nok forbedre seg kraftig fra forrige sesong, men kommer neppe til å prege Tippeligaen i den forstand. Med mindre Hareide plutselig får ALT han peker på.

Og møter Hareide først motbakke, så blir den motbakken fryktelig bratt og fryktelig lang, og til slutt så gir han opp, og begynner å flørte med andre klubber, som vi så han gjorde da det gikk opp for alle og enhver at det ikke var mulig å redde Örgryte.

At Jönnson blir Rosenborg-trener fra 1.1.11 blir jeg mer og mer sikker på, men at han forlater Stabæk før den tid, det tviler jeg på. Men er Nannskog og Gunnarsson fortsatt gode nok til å score 30 mål til sammen? Nannskog viste klare svakhetstegn forrige sesong, og jeg vet ikke om det bare er på grunn av at Gunnarsson ikke var der.

Molde har mistet Mame, og det kommer nok til å merkes. Men om det merkes nok til at de detter ut av medaljestriden, er jeg ikke så sikker på.

VIF og Viking kan kanskje være med å kjempe om fjerde til sjuendeplass. Men da skal de ha en optimal sesong. Det er helt klart en fordel for VIF at Martin ikke lenger er altmuligmann, og nå bare er trener. Men han er likevel ikke en god nok trener, og Vålerengen har ikke en god nok stall til at de skal kunne ta medalje.

Jeg klarer fremdeles ikke se en eneste reell konkurrent til RBK om seriegullet. Og det er egentlig ganske greit, når en vet hvilket potensielt rot RBK går i møte, med en Hamrén som er mer Sverige-sjef enn RBK-sjef jo nærmere høsten man kommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #127 på: 22. Jan. 2010, 10:16 »
Sitat

1.plass Stabæk
2.plass Molde
3.plass RBK
4.plass Viking
5.plass Odd Grenland
6.plass Brann
7.plass Tromsø
8.plass VIF
9.plass Godset
10.plass KIL
11.plass Ålesund
12.plass Start
13.plass Sandefjord
14.plass Haugesund
15.plass LSK
16.plass Hønefoss

Rykker opp: Sarpsborg og Bodø/Glimt

her har dere den ferdige tabellen igjen! end of discusion ;-)
ellers er det jo mye sjøl sikre trøndere her/skap-trøndere. kan jo sjøl se hvor på tabellen dere ender  ;D

Uten å være helt rebelsk her, så er det jo litt rart att man ikke klarer å se en eneste reell konkurrent til gullet. Så andre som ikke har RBK-skylappene på, kan nok se noen som har muligheter til å kjempe om gull! Som sagt, blir nok gull igjen på Bekkestua og sølv på Romsdalen :)
« Siste redigering: 22. Jan. 2010, 10:23 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 22. Jan. 2010, 10:40 »
Tenk deg godt om. Vi vant serien med 13 poeng i fjor og de nærmeste konkurrentene, Molde og Stabæk, har mistet gode spillere. Selvfølgelig kan det være at de slår til likevel, men sannsynligvis blir det jo vi som står igjen med gullet til slutt, tror du ikke?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 22. Jan. 2010, 10:45 »
Jada. Hareide viste pokker meg hvor dum han var både i RBK, Molde, Helsingborg og Brøndby. Beklager at jeg ikke skjønte det  ;)
Vikings problemer er langt større enn bare den tidligere treneren. Og de har fremdeles bare fått inn én forsterkning, der de trenger bøttevis av forsterkninger. Viking vil nok forbedre seg kraftig fra forrige sesong, men kommer neppe til å prege Tippeligaen i den forstand. Med mindre Hareide plutselig får ALT han peker på.

Og møter Hareide først motbakke, så blir den motbakken fryktelig bratt og fryktelig lang, og til slutt så gir han opp, og begynner å flørte med andre klubber, som vi så han gjorde da det gikk opp for alle og enhver at det ikke var mulig å redde Örgryte.

At Jönnson blir Rosenborg-trener fra 1.1.11 blir jeg mer og mer sikker på, men at han forlater Stabæk før den tid, det tviler jeg på. Men er Nannskog og Gunnarsson fortsatt gode nok til å score 30 mål til sammen? Nannskog viste klare svakhetstegn forrige sesong, og jeg vet ikke om det bare er på grunn av at Gunnarsson ikke var der.

Molde har mistet Mame, og det kommer nok til å merkes. Men om det merkes nok til at de detter ut av medaljestriden, er jeg ikke så sikker på.

VIF og Viking kan kanskje være med å kjempe om fjerde til sjuendeplass. Men da skal de ha en optimal sesong. Det er helt klart en fordel for VIF at Martin ikke lenger er altmuligmann, og nå bare er trener. Men han er likevel ikke en god nok trener, og Vålerengen har ikke en god nok stall til at de skal kunne ta medalje.

Jeg klarer fremdeles ikke se en eneste reell konkurrent til RBK om seriegullet. Og det er egentlig ganske greit, når en vet hvilket potensielt rot RBK går i møte, med en Hamrén som er mer Sverige-sjef enn RBK-sjef jo nærmere høsten man kommer.

En faktor jeg føler du glemmer litt her er hvor ustabil serien faktisk har vært de siste åra, og ikke minst hvordan lag som kjemper om medalje det ene året sliter i bunnen neste sesong.
Tror vi kan få se det samma i år igjen, har absolutt ingen tro på Molde i år.
Stabæk derimot har nå holdt på en viss stabilitet de siste sesongene og Må regnes med der oppe etter min mening, og enig i at RBK sansynligvis vil havne på topp i år igjen.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #130 på: 22. Jan. 2010, 12:34 »
Tenk deg godt om. Vi vant serien med 13 poeng i fjor og de nærmeste konkurrentene, Molde og Stabæk, har mistet gode spillere. Selvfølgelig kan det være at de slår til likevel, men sannsynligvis blir det jo vi som står igjen med gullet til slutt, tror du ikke?

Må være tro på det je har tippa. Men er vel egentlig stygt redd for att det blir en kjedelig serie igjen ja, for de som vil ha spenning i toppen vel og merke. Blir nok mere nervepirrende for andre som har lyst til å overleve :) Jeg tror på tabellen min, men vet vel att det ikke blir sånn.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #131 på: 22. Jan. 2010, 13:06 »
Sitat

1.plass Stabæk
2.plass Molde
3.plass RBK
4.plass Viking
5.plass Odd Grenland
6.plass Brann
7.plass Tromsø
8.plass VIF
9.plass Godset
10.plass KIL
11.plass Ålesund
12.plass Start
13.plass Sandefjord
14.plass Haugesund
15.plass LSK
16.plass Hønefoss

Rykker opp: Sarpsborg og Bodø/Glimt

her har dere den ferdige tabellen igjen! end of discusion ;-)
ellers er det jo mye sjøl sikre trøndere her/skap-trøndere. kan jo sjøl se hvor på tabellen dere ender  ;D

Uten å være helt rebelsk her, så er det jo litt rart att man ikke klarer å se en eneste reell konkurrent til gullet. Så andre som ikke har RBK-skylappene på, kan nok se noen som har muligheter til å kjempe om gull! Som sagt, blir nok gull igjen på Bekkestua og sølv på Romsdalen :)
Jeg godkjenner denne tabellen. Make it happen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 22. Jan. 2010, 15:43 »
Hønefoss som virkelig er i gang med å forsterke laget sitt med erfarne Tippeliga-spillere, havner altså helt sist. Og Rosenborg bak BÅDE Stabæk og Molde. Du har i hvert fall ikke skylapper på...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #133 på: 22. Jan. 2010, 15:51 »

Dessverre så skreiv je den tabellen før de signeringene kom på plass. Så det kan bli en aldri så liten bommert. Men når je først skrev tabellen, så må je nok stå ved den :) så da får vi sjå hvordan det går. Att Molde og Stabæk kommer før RBK, er akkurat ikke den største oddsbomba for øyeblikket ihenhold til tabellen.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 22. Jan. 2010, 17:14 »

Dessverre så skreiv je den tabellen før de signeringene kom på plass. Så det kan bli en aldri så liten bommert. Men når je først skrev tabellen, så må je nok stå ved den :) så da får vi sjå hvordan det går. Att Molde og Stabæk kommer før RBK, er akkurat ikke den største oddsbomba for øyeblikket ihenhold til tabellen.

Tror du hadde fått en fin odds på å tippe begge laga foran RBK, at et av laga har en mulighet skal jeg ikke nekte for, selv om jeg tviler sterkt på at dte blir Molde.  :P