20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #105 på: 15. Jan. 2010, 23:48 »
Som gammel trøyeholderekspert må da Hoftun ha tradisjon for å forsøke å unngå rampelyset. Det kan umulig være forklaringen. Som jeg har sagt før kan selv bestemoren til Hamren ta over og vinne seriegull. Ressursene til RBK er så mye bedre enn til de andre klubbene for tiden at det umulig kan bli spennende. Klarer RBK å unngå seriegull bør ny trener sparkes på flekken.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #106 på: 16. Jan. 2010, 01:17 »
Peter setter stadig nye rekorder i tullpreik. Jeg nekter å tro at hoftun setter seg selv foran klubben. Jeg har ingen problemer med å forstå at Eggen ikke fikk jobben. Tenk bare på årene etter at ha sluttet sist; han var som et husspøkelse som la en klam hånd over etterkommernes autoritet. Det kunne passet meg godt at RBK opplevde en ny periode med motgang, men jeg forstår Hoftun godt...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #107 på: 16. Jan. 2010, 10:21 »
Som RBK-supporter kan jeg trygt si at Hirschfeld er en meget god keeper, og at Vålerenga neppe kommer svekket ut av dette keeperbyttet. Har ikke sett så mye av Perkins, men Hirschfeld er (var i allefall) en av de bedre keeperne i Tippeligaen.
Må si meg enig med Mikael. Lars var nok en av topp 3 keepere i TL i alle sine sesonger som 1.keeper, både i TIL og senere i RBK. Tror dette vil vise seg å være et meget bra valg av VIF.
Han er nå i sin "beste alder" hva angår keepere også.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 16. Jan. 2010, 11:15 »
Enig med de som mener Hirschfeld er en enorm forsterkning for Vålerenga. På sitt beste er han verdensklasse på strek. Har litt større problemer med feltarbeid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 16. Jan. 2010, 18:19 »
Lars Hirschfeld er en glimrende shot-stopper. God én mot én, og en matchvinner i kamper mot bedre lag. Dog har han klare mangler i feltarbeidet. Men det er jo sånn keepere i Norge tilsynelatende skal være.

I den posisjonen Vålerengen er i nå, så vil nok en type som Hirschfeld komme godt med. Vålerengen dominerer ikke norsk fotball, og er et av mange lag som har ett mål for øye, å slå Rosenborg på Lerkendal. Sånn sett er nok Hirschfeld kanskje det beste de kunne fått.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 16. Jan. 2010, 19:40 »
Lars Hirschfeld er en glimrende shot-stopper. God én mot én, og en matchvinner i kamper mot bedre lag. Dog har han klare mangler i feltarbeidet. Men det er jo sånn keepere i Norge tilsynelatende skal være.

I den posisjonen Vålerengen er i nå, så vil nok en type som Hirschfeld komme godt med. Vålerengen dominerer ikke norsk fotball, og er et av mange lag som har ett mål for øye, å slå Rosenborg på Lerkendal. Sånn sett er nok Hirschfeld kanskje det beste de kunne fått.

Jeg synes du legger altfor stor vekt på at alle skal slå RBK, Det er naturligvis et lag alle vil slå, men å gå så langt som å si at det er det eneste målet dem har blir jo direkte feil.
Jeg tror dessverre Vålerenga kan komme til å kjempe om medalje i år, de har et godt mannskap og kommer helt sikkert til å hente inn en venstreback og muligens en og annen spiller til.

Peter

• Gjest
« Svar #111 på: 16. Jan. 2010, 19:45 »

Jeg synes du legger altfor stor vekt på at alle skal slå RBK, Det er naturligvis et lag alle vil slå, men å gå så langt som å si at det er det eneste målet dem har blir jo direkte feil.
Jeg tror dessverre Vålerenga kan komme til å kjempe om medalje i år, de har et godt mannskap og kommer helt sikkert til å hente inn en venstreback og muligens en og annen spiller til.

Tviler jeg på egentlig. Med Martin Andresen som hovedtrener kan det umulig gå bra. Glimtvis i fjor så man hva som bor i laget, de har også noen spennende talenter som Singh(fetteren til en på laget mitt), Nouri og Fellah. Tror heldigvis at de mangler stabiliteten til og vinne noe. Håper Andresen blir sittende i klubben i mange år til, og at han beholder spillere som Doffen, Strand, Hagen og Sæternes. Det lover godt for norsk fotball, hvis VIF skuffer i år, som vanlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 17. Jan. 2010, 15:28 »
Hvis Martin Andresen greier å stabilisere Vålerengen og ta medalje i Tippeligaen 2010, så blir jeg ikke bare særdeles overrasket, jeg blir sjokkert. Jeg anser det som helt usannsynlig.

Jeg er fristet til å si at jeg skal gå til Oslo eller et eller annet sånt. Men dersom himmel og jord settes i bevegelse, Dommedag kommer og verden går ad undas, så vil det være fysisk umulig å gjennomføre det. Så jeg tror jeg nøyer meg med å si at jeg er villig til å sette en finfin slump penger på at så ikke skjer, dersom noen er gal nok til å vedde imot.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 17. Jan. 2010, 15:58 »
Så jeg tror jeg nøyer meg med å si at jeg er villig til å sette en finfin slump penger på at så ikke skjer, dersom noen er gal nok til å vedde imot.

Ok. Femten tusen?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #114 på: 17. Jan. 2010, 19:06 »
Skjønner ikke hvorfor folk skal avskrive Vålerenga. Sikker på at de kommer til å gjøre en respektabel sesong. Så hvor gode de var når Andresen var skadet, og ikke spilte.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 17. Jan. 2010, 20:45 »
Vi så hvor gode VIF ble når Andresen innså at han ikke kunne være altmuligmann utover i sesongen. Jeg tror flere klubber gjør lurt i å se opp for Enga denne sesongen. Nå hender det ofte at jeg bommer veldig når jeg skal velge ut hvem som kommer til å gjøre det bra i TL siden det er så jævla uberegnelig der, men se opp for Enga og Viking, det er mine tips. Ellers tror jeg denne sesongen vil være sesongen der de "store laga" også innfrir i større grad. Det vil si at jeg tror at forutenom RBK vil Brann, Viking og Enga i større grad prege toppen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #116 på: 17. Jan. 2010, 20:53 »
Nei, VIF har ikke sjans. VIF pleier og skuffe supporterne, og det gjør det jammen meg i år også. Penger er ikke alt.

Skjønner ikke hva Viking skal utrette som andre klubber skal være redde for. Hareide er altfor dum til og lage et vinnerlag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 17. Jan. 2010, 20:56 »
Jada. Hareide viste pokker meg hvor dum han var både i RBK, Molde, Helsingborg og Brøndby. Beklager at jeg ikke skjønte det  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #118 på: 17. Jan. 2010, 22:31 »
Hehe. Støtter det nest siste innlegget til Kristoffer. Enga og Viking kommer til å gjøre det veldig bra i forhold til i fjor. Rosenborg vinner nok, mens Brann, Viking og Vålerenga kommer til å gi dem litt konkurranse. Litt spent på Molde og Stabæk. Tror ikke de kommer til å gjøre det så veldig bra i år, men hvem vet? Kanskje de overrasker.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 17. Jan. 2010, 22:56 »
Jeg tror at Stabæk vil være med der oppe, er dog litt mer usikker på Molde. Men dersom de er heldige med skader og lignende, tror jeg de kan få en bra sesong i år også!