20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171119 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #75 på: 12. Jan. 2010, 22:27 »
Morsomt! La oss håpe at Eikrem får sin debut, selv om det er en uoffisiell kamp. Det blir nok utsolgt, så skal nok følge kampen fra skjermen istedet.
Det er ikke A-laget, men reservelaget. Eikrem og Joshua skulle være med i troppen hvertfall  :) . Håper Machenda, Ben Foster og Evans spiller hvertfall, kanskje Park og andre backup spillere. Siden det er 10 min med tog fra der jeg bor, tar jeg nok turen dit.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #76 på: 13. Jan. 2010, 09:51 »
http://www.dagbladet.no/2010/01/12/sport/nils_johan_semb/fotball/tippeligaen/rosenborg/9884772/

NFF favoriserer fortsatt RBK. Lurer på i hvor mange land offisielle fotballforbund-medlemmer kan si at de holder med et bestemt lag, jeg. Både Semb og Kåfjord har ihvertfall sagt soleklart fra at de ønsker RBK som seriemester, og gjør sitt for å legge opp til nettopp det. Vi har et korrupt, elendig fotballforbund i dette landet.

For en gangs skyld skal je "forsvare" RBK, eller mest Semb da. Kan ikke lese noe sted i den artikkelen der att han håper RBK vinner serien.. fortell meg og henvis meg til følgende sitater fra semb i den artikkelen der hvor det står att han håper RBK vinner serien?

Det han sier er att han håper RBK klarer å komme seg ut i Europa, noe som er BRA FOR NORSK UTVIKLING? eller er du ikke enig i det. RBK er jo det eneste NORSKE laget som er kvalifisert for mulighet til mesterliga spill. skjønt, tror nok også att han håper noen av de andre lagene som har mulighetene for europa spill klarer å kvalifisere seg, eller gjør en god figur.

Videre sier han jo att han synes den norske serien er for ustabil og att han tror RBK kan bli den mest stablie av de store.. kan dessverre ikke se noen fakta feil der heller.. foruten Stabæk, som han jo har skryti av fra før, som ekspertkommentator. egentlig rart att ikke de blir nevnt. det kan være ett grunnlag for kritikk, når de "store" lagene blir nevnt..

Så ikke kom her å si att du kan peke på fakta feil på det han sier. Eksempel. Brann seriemester ett år, hva skjedde med dem året etter? FFK 2.plass, hva skjedde med dem året etter? VIF seriemester, (husker kanskje en bronse etter gullet en gang?) hva har skjedd med dem årene etter?

arrester meg gjerne men SEMB har et meget godt poeng i det han sier. Og klart, RBK suksess, i europa vel å merke, gjør bare godt. det samme med alle andre Norske lag, men kan dessverre ikke se noen andre som skal klare å hevde seg.. håper Stabæk og Molde vil gjøre no positivt men.. RBK er vel dessverre deet sterkeste kortet for eurpoa suksess nå  :-\

når det gjelder Kåfjord, så er jo han fra MOLDE/romsdalen.. tviler litt på om han er en RBK'er gitt.. men har dere kraftige og troverdige bevis på det, så er det bare å arrestere meg å henvise til disse bevisene :)
« Siste redigering: 13. Jan. 2010, 09:56 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: 13. Jan. 2010, 11:15 »

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=590819

nå ja.. perkins borte og bolthof borte.. Keeperkrise i VIF?

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=590704

Hønefoss med en ny stjernesignering?  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 13. Jan. 2010, 14:49 »
http://www.dagbladet.no/2010/01/12/sport/nils_johan_semb/fotball/tippeligaen/rosenborg/9884772/

NFF favoriserer fortsatt RBK. Lurer på i hvor mange land offisielle fotballforbund-medlemmer kan si at de holder med et bestemt lag, jeg. Både Semb og Kåfjord har ihvertfall sagt soleklart fra at de ønsker RBK som seriemester, og gjør sitt for å legge opp til nettopp det. Vi har et korrupt, elendig fotballforbund i dette landet.

Akkurat denne saken er jo tøv å henge seg opp i. Selvfølgelig vil en norsk toppfotballsjef at norske lag skal lykkes i Europa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #79 på: 13. Jan. 2010, 15:16 »

Akkurat denne saken er jo tøv å henge seg opp i. Selvfølgelig vil en norsk toppfotballsjef at norske lag skal lykkes i Europa.

det var forsåvidt kort og godt :-) ett lite konklusjon av mitt fantastiske innlegg :D hehe

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 13. Jan. 2010, 17:22 »
Nå må vi jo ta i betraktning kilden til det utspillet om at NFF er korrupt. Hvilket lag heier han på igjen? Ja, det var noe sånt ja.

Utenom det skal jeg holde meg langt unna debatten rundt Sembs uttalelser. Jeg har uansett sørget for å havne i krangel med en bergenser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #81 på: 13. Jan. 2010, 17:57 »
Perkins forlater VIF, hvem tror dere blir hans erstatter?
Jeg tipper det blir Kenny Stamatopolus.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #82 på: 13. Jan. 2010, 18:41 »
Perkins forlater VIF, hvem tror dere blir hans erstatter?
Jeg tipper det blir Kenny Stamatopolus.

Wow, didn't see that one coming!

Har lenge visst at Bolthof skulle forlate VIF, men ikke Perkins. Blir vel en eller annen utlending, tenker jeg. Tror neppe Martin Andresen satser på en av sine juniorer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 13. Jan. 2010, 19:39 »
Espen Johnsen eller Jarstein hvis han ikkje blir førstevalg i RBK.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 13. Jan. 2010, 19:40 »
Jeg er av en eller annen grunn redd for at Jarstein kan komme til å bli ny VIF-keeper. Vi har nettopp hentet Ørlund og Jarstein har bare ett år igjen av kontrakten og har heller ikke hatt lyst til å skrive ny kontrakt enda.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 13. Jan. 2010, 21:02 »
når det gjelder Kåfjord, så er jo han fra MOLDE/romsdalen.. tviler litt på om han er en RBK'er gitt.. men har dere kraftige og troverdige bevis på det, så er det bare å arrestere meg å henvise til disse bevisene :)

Det er bare å sjekke noen av de siste sidene på TL 2009-tråden tror jeg. Der er det linket til at Kåfjord sier rett ut at han vil ha RBK som seriemester de neste årene. Semb er selvfølgelig mer forsiktig, men jeg er ikke i tvil om hva han ønsker. Uansett er jeg drittlei om at alle disse folka snakker om "norsk fotballs beste", og at det er synonymt med trønderdominans og drittkjedelige serier år etter år. Hvem bryr seg egentlig om norsk fotballs beste? De aller fleste norske klubbsupportere holder med klubben sin, og er nærmest likegyldig eller mindre interessert i at konkurrentene skal gjøre det så fantastisk i Europa.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #86 på: 14. Jan. 2010, 07:15 »
Kåfjord er ikke moldenser. Det høres på dialekten. Han ha riktignok jobbet i Molde og mfk i en del år. Om han heier på RBK eller Tana vet jeg ingenting om. Gjør dere?

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #87 på: 14. Jan. 2010, 10:59 »
Kåfjord er ikke moldenser. Det høres på dialekten. Han ha riktignok jobbet i Molde og mfk i en del år. Om han heier på RBK eller Tana vet jeg ingenting om. Gjør dere?

dessverre så antok je att han var moldenser ettersom han kom derifra og til NFF. sett han på molde kamper med molde skjerf å, uten att det egentlig betyr noe.

men nå har je fått sjekket det litt opp og han kommer fra kåfjord i Lindesnes kommune, altså fra det blide sørland :) Når det gjelder hans favoritt lag, utifra artikkelen, var det først Start(ettersom han er ifra sørlandet), så Brann (har studert der) og Molde (hvor han fortsatte studiene sine og begynte å jobbe der). står faktisk att han begynte studiene sine i Molde pga fotball laget  :o

sånn je har skjønt det, er berntsen bergenser og da brann patriot. artig att du påpeker att kåfjord er RBK mann, når han "har" heiet på Brann å :D

att de fleste norske klubbsupportere heier på klubben sin er vel akkurat ingen nyhet, og att de vil sin egen klubb best, kom heller ikke som en bombe. MEN, når sin egen klubb ikke klarer å prestere over tid, høster det ingen sympati i forhold til de lagene som klarer å prestere over tid. Som dessverre er og har vært RBK. Ser gjerne att noen klarer å utfordre dem, i hver sesong, noe je med glede ser stabæk er i stand til å gjøre. Bare se på sesongplasseringene dem de tre siste åra. de er ett topplag!

Så er deet opp til Brann å gjøre det samme. skjønt, kan være vanskelig for enhver fotball trener med Roald bruun-hansen som sjef over deg :p

link til kåfjord artikkelen fra 06: http://www.grunder.no/magasinet/arkiv/okonomisk-rapport-2006/nr-12/jobb-liv/inn-fra-bakrommet/
« Siste redigering: 14. Jan. 2010, 11:08 av Ref.Collina »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 14. Jan. 2010, 16:05 »
Nominerer det forrige innlegget til tiårets dårligste - allerede. Jeg ble plutselig enig med de som hevder at du skriver på en jævlig irriterende måte. Om du, Collina, retter alle skrivefeilene og leverer inn på nytt, skal jeg svare deg og kanskje til og med rette på noen av faktafeilene.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 14. Jan. 2010, 16:44 »
Mangelen på stor bokstav etter punktum irriterar meg mest med det innlegget egentlig.