20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Videre skulegang  (Lest 46639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Videre skulegang
« Svar #60 på: 18. Aug. 2010, 17:32 »
5 mil lenger sør gutta ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #61 på: 20. Aug. 2010, 15:12 »
Jaja, da var man på plass i Lillehammer gitt! Flere som studerer her?

Er født og oppvokst der. Hvor i Lillehammer bor du hen?
Flytter inn på Bakeriet studenthjem 3. sep. Like ved Felix der. Bor på Hafjell inntil da. Hvorfra er du hen?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Peter

• Gjest
« Svar #62 på: 23. Aug. 2010, 12:32 »
Dette kan vel trygt kalles en av de verste skoledagene i mitt liv. Får vite at 4 av kompisene mine skal gå i samme klasse, mens jeg selv er alene med bare folk jeg hater. :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 23. Aug. 2010, 12:42 »
Gjør som jeg gjorde. Send brev til rektor om at du har hatt problemer med noen i klassen tidligere og vil bytte. Funket for meg :P

Peter

• Gjest
« Svar #64 på: 23. Aug. 2010, 12:50 »
Det jeg har tenkt til å gjøre. Gidder ikke å gå i den klassen når det er så kjipt. Skal nok sende brev om ikke for lenge.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 23. Aug. 2010, 16:32 »
Husk at det ikkje er tilfeldig kem du går i klasse med fra dei du gikk på barneskolen med. Gamle lærerne har tenkt nøye gjennom dette :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 24. Aug. 2010, 14:16 »
Selvsagt sier de det. Ellers hadde jo alle spurt om det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #67 på: 30. Aug. 2010, 20:43 »
Angrer på at jeg tok BI fremfor UiA i hvert fall. Bytter nok neste år.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #68 på: 12. Des. 2010, 17:09 »
http://www.ntnu.no/studier/mmprod

Nokon studere no liknandes eller har venner med erfaring?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #69 på: 12. Des. 2010, 17:22 »
Har mange bekjente her i Lillehammer som har tatt den bachelorgraden som vel mange tar i forkant. http://www.ntnu.no/studier/bfilmprod/mprod
Er en del som har gått der noen år før de har startet dokumentar eller flerkamerastudier i Lillehammer. Hva innen film og tv er det du interesserer deg for da?
Godsanger?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #70 på: 12. Des. 2010, 17:32 »
ALT innan for film interesserer meg. Alt frå redigering, klipping, manusskriving, produsering, fotografi, lyd, you name it. Spesielt det å "skyte" film er det eg finn interessant, sjølv om eg ikkje har erfaringa med det frå før. 
for a logical solution!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #71 på: 12. Des. 2010, 17:52 »
Der det helt klart er vanskeligst å komme inn er jo her i Lillehammer, og det regnes jo også som de beste studiene innen film og tv. Filmskolen er jo nesten umulig å komme inn på med en gang, så må du nesten studere noe annet i forkant, f.eks. på NTNU, eller få mye praktisk erfaring.

Er litt enklere å komme inn på dokumentarfilmproduksjon, som ikke er en del av filmskolen, men også der kreves det en del. I fjor var det 170 søkere til linjen og de tok kun inn 16. Tipper de fleste av de 170 søkte regi og der er det kun 6 plasser.
http://hil.no/hil/studiehaandbok/studiehaandboeker/2010_11_studiehaandbok2/Nettvisning/Bachelor/Bachelor-i-dokumentarfilmproduksjon-2010-2013

Hvis du virkelig har ambisjoner innen film, så anbefaler jeg absolutt Lillehammer. Den tilknytningen vi har med den virkelige bransjen her er helt unik. Søk med en gang, så skjønner de i hvert fall at du er interessert. Hvis du ikke kommer inn, så er det bare å få mer erfaring i mellomtiden, også søker du igjen.

Men har uansett hørt mye bra om medieproduksjon på NTNU. Mye praktisk jobbing og bra studiemiljø.
Godsanger?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #72 på: 12. Des. 2010, 18:19 »
Takk for input! Har hørt veldig mykje bra om linja på Lillehammer, men som sagt det kan vere litt tricky å komme seg inn. Karakterane mine er jo heilt midt på treet, så eg tvilar i grunn på at eg har sjangs å komme inn på dei "gjevaste" linjene.

Men NTNU verker spennande. Der trur eg vil komme inn og. Men til sjuande og sist så er det jo mest opp til deg sjølv kor god du kan bli.
for a logical solution!

Br3vik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #73 på: 06. Jan. 2011, 12:46 »
Vurderer å ta et år i Newcastle. Noen som vet om man må ha gått videre engelsk på videregående, eller er det nok å ta en test som IELTS? Og hvilke skoler kan man gå i Newcastle?  :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 06. Jan. 2011, 13:56 »
Vurderer å ta et år i Newcastle. Noen som vet om man må ha gått videre engelsk på videregående, eller er det nok å ta en test som IELTS? Og hvilke skoler kan man gå i Newcastle?  :)
Vurderer det samme. Jeg og en kompis kommer sannsynligvis til å bo der neste år, men vi kommer nok til å ta nettstudie. Da får man fullt lån og stipend fra lånekassen. Ellers har du noen gode skoler der som University of Newcastle og Northumbia University.

Skal selvfølgelig ha sesongkort på st. james' :D