20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Videre skulegang  (Lest 46614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Videre skulegang
« Svar #45 på: 18. Juli 2010, 16:50 »
Do it! Du veit hva Brasil er kjent for ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #46 på: 18. Juli 2010, 17:09 »
Brasil er det desidert herligste landet jeg noen gang har vært i. ALT er nydelig med den plassen, om vi ser bort fra kriminaliteten. Folk er utrolig hyggelige, festglade, gjestmilde og åpne. Klimaet er perfekt, naturen like så med milevis av lekre strender. Fotballen står ogå sentralt i landet. Og kvinnfolka er av en egen klasse. Anbefales!

Nå liker jeg ikke å snakke drit om Norge siden vi er ekstremt heldige som er født her, men jeg forstår bare ikke hvorfor det er så mange som blir her når man har mangfoldige muligheter til å oppleve andre land og kulturer. Og da snakker jeg ikke om en toukers fylletur til Ayia Napa, men minst et semester i land som gjerne er lengre vekke enn Sverige og England.

Selv tok jeg et nettstudie i norsk litteratur som var gratis. Det var noe så inni granskauens kjedelig, men jeg gjorde det for å få støtte fra Lånekassen slik at jeg kunne reise til Argentina for å leve livet der. Med 8000 kr i mnd som man får av Lånekassen kan man leve som en konge i mange land. Selv med bare stipend holder det til det mest elementære i billige strøk.

Et tips er å reise alene og droppe opplegg for nordmenn og andre skandinaver. På den måten lærer man språket og blir kjent med kulturen mye fortere, og på den måten får man 100 ganger mer ut av oppholdet.

Det finnes mange muligheter til å studere online, eller å i det minste søke utveksling gjennom et norsk universitet eller høyskole. Kom dere bort fra kulden, regnet og de høye prisene - og kom dere til paradis i Sør-Amerika eller Asia mens dere enda har muligheten :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 20. Juli 2010, 14:58 »
Noen som vet om noen steder der man kan få sommerjobb NÅ? :-*
jaja, vet jeg er sent ute, men måtte kvitte meg med gamle jobben (lang historie)
og er desperat etter å tjene noen kroner i ferien :-[

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #48 på: 20. Juli 2010, 15:10 »
Kom inn på BI i bergen og Universitetet i Agder, økonomi og administrasjon på begge. Usikker på hva jeg skal velge, men tror nok det blir Bergen. Suger det, så velger jeg bare noe annet neste år.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 20. Juli 2010, 15:57 »
Noen som vet om noen steder der man kan få sommerjobb NÅ? :-*
jaja, vet jeg er sent ute, men måtte kvitte meg med gamle jobben (lang historie)
og er desperat etter å tjene noen kroner i ferien :-[

Bor du i Oslo kan du få jobb i Aftenposten som bud, ikke mange penger, men litt hvertfall:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 20. Juli 2010, 16:43 »
Kom inn på BI i bergen og Universitetet i Agder, økonomi og administrasjon på begge. Usikker på hva jeg skal velge, men tror nok det blir Bergen. Suger det, så velger jeg bare noe annet neste år.

UiA! Så er det Newcastle kamp hver helg i leiligheten min 5 min derfra! =)

Peter

• Gjest
« Svar #51 på: 20. Juli 2010, 18:54 »
Du kan være slaven min hvis du vil? :)
Eller du kan jobbe i den dyreelskende slaktekjeden Prior? Masse å velge i! Peppes har sikkert en jobb ledig her og der.  ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Juli 2010, 10:54 »
Frister ganske mye med UiA, men tror jeg går for Bergen det året her. Så får jeg eventuelt bytte til neste år. :P

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Aug. 2010, 22:52 »
Jeg vurderer sterkt å ta et år på Newcastle College, og å kjøpe meg sesongkort SJP neste år. Noen som vet noe om denne skolen, dvs. er det vanskelig å komme inn(har ganske bra karakterer), og er det dyrt å bo i Newcastle, og da tenker jeg på å leie leilighet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 09. Aug. 2010, 00:45 »
Husker jeg undersøkte litt på de to universitetene i Newcastle for et par år siden, men Newcastle College har jeg aldri hørt om. University of Newcastle er visst et av de beste og mest respekterte universitetene i Storbrittania, også er det noe som heter University of Northumberland som har litt lavere status.

Du får studiestøtte fra Norge på University of Newcastle(regner med det gjelder for Northumberland også), men det er dyre skolepenger for ikke-britiske studenter. Jeg vil tro det ikke er spesielt dyrt å bo i Newcastle i forhold til det leiemarkedet vi er vant til i de største norske byene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 09. Aug. 2010, 11:43 »
Ok, nei Newcastle College var bare det første jeg fikk opp når jeg søkte litt ;) Men det jeg tenker er å kun ta et år der, og dermed er det kun 1-års studier som er aktuellt, altså ikke noen veldig avanserte greier. Dermed tror jeg ikke det vil koste allverden i skolepenger heller.
For hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det, blir det ikke for å studere, men for å oppleve byen ;)

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #56 på: 17. Aug. 2010, 23:20 »
Jaja, da var man på plass i Lillehammer gitt! Flere som studerer her?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 18. Aug. 2010, 01:15 »

Er født og oppvokst der. Hvor i Lillehammer bor du hen?

oyvinvo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18. Aug. 2010, 08:43 »

Er født og oppvokst der. Hvor i Lillehammer bor du hen?

Jeg også, busmoen is the shit!;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 18. Aug. 2010, 11:25 »
Hehe..busmoen er jo en idyll;)