20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169100 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: St. James' Park omdøpt
« Svar #960 på: 23. Nov. 2011, 08:17 »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #961 på: 23. Nov. 2011, 13:39 »
Virker som Mike Ashley smir mens jernet er varmt.  I den grad man kan si noe positivt om dette, må det være at forhandlingene pågår mens vi enda er i Champions league. Sånn sett var dette det riktige tidspunktet å ingangsette forhandlinger på.

Eller hva sier du Thomas?
If it has tits or wheels, count on problems!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #962 på: 25. Nov. 2011, 13:13 »
American Appraisal values SJP at £1m & says the value's diluted by the influence & negative sentiment of replacing "St James Park" #nufc

Hvem nå enn American Appraisal er..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #963 på: 25. Nov. 2011, 13:17 »
Er vel dette jeg har vært redd for hele tiden. Men om nå Nike eller jomfrupengene eller hvem som helst er uenige i det, så skal jeg spise de ordene på dagen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #964 på: 25. Nov. 2011, 14:15 »
American Appraisal values SJP at £1m & says the value's diluted by the influence & negative sentiment of replacing "St James Park" #nufc

Hvem nå enn American Appraisal er..

Og hva baserer de den antagelsen på? Ja, jeg er enig i at styret rundt navneskiftet kan påvirke attraktiviteten. Samtidig er det ufattelig vanskelig å tallfeste hvor mye det har å si. Når det verste styret har lagt seg, tror et navneskifte kan gå smertefritt, HVIS beløpet som tilføres er av vesentlig størrelse. Jeg tror MA heller velger å beholde Sports Direct Arena enn å selge inngå en mindreverdig avtale på £3-4 mill per år.  Et navneskifte kan faktisk også være positivt for klubben hvis vi klarer å dra i land en navneavtale med Nike eller Adidas. Tenk på den publisiteten klubben kan få bare gjennom Nikes eller Adidas egne kampanjer.

Flatline: At navneskiftet kommer nå, har vel sammenheng med at klubben prøver å selge en totalpakke hvor en sponsor kjøper både stadionnavnet og sponser drakta.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #965 på: 25. Nov. 2011, 14:43 »
Dersom vi skulle ende opp med å få ny stadionsponsor, tror jeg egentlig det var smart av feiten og gjengen å gå innom Sports Direct først. Hadde vi gått rett fra St. James` til eksempelvis Burberry Arena (som jeg selvfølgelig håper på, med hele stadion dekket av rutete mønster) ville folket hatet Burberry. Går vi gjennom SD først, vil neste sponsor fort kunne sees på som en slags reddende engel, som får oss unna feitens melking av klubben for egen vinning, slik man i dag gjerne ser på ham  :-*

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #966 på: 25. Nov. 2011, 14:44 »
Vi trenger jo ikke se lenger enn til vårt eget forum for taktikken (som jeg personlig tror er med viten å vilje) det er gått for her.  Ashley annonserer navnebytte, og setter Sports Direct som midlertidig (forhåpentligvis) navn for å "demonstrere muligheten."  Allt hat er rettet mot Sports Direct / Ashley. 

Nike ryktes nå å være interessert (samt Virgin Money m.fl.), og da tenker folk at de er jo langt ifra det verste sponsoren man kunne tenke seg.  Det kan til og med være morsomt. (Tenk bare alle puns man kan revolve rundt virgin-navnet eller "just do it"-konseptet, det være seg baller eller stolper.  Og vips så har nå Nike blitt vår reddene engel som hindrer Sports Direct å okkupere navnet på vår fine stadion.  Jeg kan garantere at dersom styret ikke hadde annonsert dette "midlertidige" navnebytte på forhånd, men bare fikk beskjed om at nå er rettighetene solgt, det vil hete (f.eks.) Nike Arena, så ville folk blitt fly forbanna på Nike som ikke respekterer historien, etc.

Dersom avtale med Nike går gjennom har Ashley altså tatt bort all misnøye fra den evt endelige sponsoren over på SportsDirect, som vi alle her hater fra før, altså lite tap å øyne der.  Det avhenger selvsagt av at rettighetene faktisk blir solgt og/eller at SportsDirect betaler markedsverdi for det i mellomtiden, noe jeg er langt ifra overbevis om  :angel:

Edit: Ser Jon slo meg med et minutt. ^^
Genius by birth. Slacker by choice.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 25. Nov. 2011, 14:54 »
Veldig gode poeng Jon og Hakiki.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #968 på: 25. Nov. 2011, 15:06 »
Absolutt gode poenger ja. Forretningsstrategi har jo heller aldri vært regnet blant svakhetene til de høye herrer. Det er nok mer attraktivt for en ny sponsor å avløse Sports Direct Arena enn St. James' Park.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #969 på: 25. Nov. 2011, 15:21 »
Det er forsåvidt et bra poeng, men bare så det er klart. Virginjokes er på ingen måte en formildende omstendighet til et navneskifte, tvert imot. Jeg er heller ikke fornøyd om det skulle bli Nike selv om jeg ser på det som et av de mindre ondene vi kan ende opp med. Et spark i ballene er bedre en fem, selv om jeg ikke blir glad av noen ballespark for å si det slik.

Om vi nå mot formodning skulle klare å få £8-10m for stadion og en ytterligere £4-6m for drakta så skal jeg imidlertid la meg imponere over strategien. Det ser imidlertid ikke ut som om det er det mest trolige utfallet uansett hvor lukrativt det måtte være å avløse Sports Direct Arena fremfor St James'.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #970 på: 25. Nov. 2011, 15:28 »
Om vi nå mot formodning skulle klare å få £8-10m for stadion og en ytterligere £4-6m for drakta så skal jeg imidlertid la meg imponere over strategien. Det ser imidlertid ikke ut som om det er det mest trolige utfallet uansett hvor lukrativt det måtte være å avløse Sports Direct Arena fremfor St James'.

Det er slik jeg også ser det. Hvis han selger St James for peanuts blir jeg oppriktig forbanna. Men klarer å dra i land £10 mill ekstra i året, vil det være snakk om så mye kapital at det er verdt det. Spesielt med det speiderverket klubben nå har på plass, har den alle muligheter til å maksimere det beløpet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #971 på: 25. Nov. 2011, 15:35 »
Problemet er vel at Mike Ashley nærmest som vanlig ikke vil gå med på noen "cut price deal", og da spørs det hvor mange som ønsker å bla opp så mye. £10 mill har luktet urealistisk hele tiden, og det virker ikke stort mer realistisk nå heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #972 på: 25. Nov. 2011, 15:37 »
Ja når Tottenham og Chelsea ikke klarer å få det med den eksponeringen de har gjennom ulik grad av Europaspill og tetkjemping så sliter jeg litt med å se hvorfor vi skal klare det.  :-\

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 25. Nov. 2011, 19:35 »
Ja når Tottenham og Chelsea ikke klarer å få det med den eksponeringen de har gjennom ulik grad av Europaspill og tetkjemping så sliter jeg litt med å se hvorfor vi skal klare det.  :-\

Har ikke vært på  Bridge og Lane, men jeg kan ikke forestille meg at de kan måle seg med St James Park. Hvis Gallowgate utvides, vil vi ha et av de flotteste stadionanleggene i UK. I tillegg kommer en fanatisk fanskare og høyt draktsalg, pluss at St James ligger midt i byen. Den er jo Newcastles hjerte. Bedre blir det ikke!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #974 på: 25. Nov. 2011, 19:37 »
Det vil fortsatt være en stadion som ikke rommer de beste spillerne i ligaen - og ei heller vil være arena for CL. Å tro at vi er kommersielt mer spennende enn de klubbene er å trykke Newcastle-brillene langt inni hjernebarken.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida