20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt
« Svar #945 på: 18. Nov. 2011, 21:51 »
Dette med at han stjal scoringer er jo vrøvl fra ende til annen og er vel mer noe folk kødder med enn tar seriøst. Det var måla samt personen Nolan jeg først og fremst var redd for at ikke skulle bli erstatta - men sålangt har ihvertfall to spisser sørga for mål.

Mitt innlegg var egentlig et dårlig skjult spark til Inspector, som mente at Amøba ville score mer hvis Nolan ikke stjal mål fra ham... Greier ikke helt å la den påstanden glemmes, for etter min mening er dette verdensrekord i tøv...

Stjeler er ikke rette ordet, men spillet ble lagt opp rundt Nolan pga at han var så begrenset.  Nolan kom til sin rett pga Tiote og Jonas' oppofrende spill. Cabaye klarer å involvere flere spillere. Ergo blir det mer flyt i spillet nå. Eller er du uenig i den påstanden? Og hvis du orker, kan du finne de tidligere innleggene jeg har hatt her og på NO der jeg har drøftet hvordan Nolans spill hindret oss offensivt. Der har jeg blant annet lagt ut hans pasningsmønster i flere kamper.

Og med Nolans tempo er det ikke rart han klarer 90 minutter. Nesten ALLE fotballspillere klarer å forsvare når laget er etablert. Det som koster krefter er å ta de sugende returløpene i full hastighet etter at man akkurat har vært høyt oppe i banen. Noe vi ser  cabaye, tiote og  Jonas gjøre hele tiden, og  Obertan når han er på nett, men som Nolan aldri klarte. Nolan er feit og i dårlig form. For dem som ikke tror meg, google opp et bilde fra hans yngre dager-. Vektforskjellen er åpenbar.

Ellers takker får jeg takke kyllingmannen for gode innlegg :D: Og ja, Daniel og jeg hadde nettopp en diskusjon om ambisjoner og beløp brukt, hvor jeg satirisk svarte tilbake at i følge hans hode måtte det være bedre at brukte £15 på Cabaye enn 4.5. Og den kom opp ifm. LFCs pengebruk.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #946 på: 18. Nov. 2011, 21:52 »
Ellers takker får jeg takke kyllingmannen for gode innlegg :D: Og ja, Daniel og jeg hadde nettopp en diskusjon om ambisjoner og beløp brukt, hvor jeg satirisk svarte tilbake at i følge hans hode måtte det være bedre at brukte £15 på Cabaye enn 4.5. Og den kom opp ifm. LFCs pengebruk.
Ja, og hvor du fikk det fra er det vel bare ditt hode som vet! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #947 på: 18. Nov. 2011, 22:17 »
Jeg blir bare provosert over at man skal forsøke tilegne enkelte meninger som aldri har blitt ytret. Folk har poengtert at de skulle ønske en kunne satset som LFC gjør - samtidig er det ingen jeg kan huske som har sagt at LFC har brukt pengene veldig fornuftig. Henderson-kjøpet ble vel stort sett ledd av her inne. Det er vel heller ingen som har vært negativ til våre kjøp kontra LFC sine i stor grad.

Det folk var negative til var at vi brukte for lite penger. Jeg påpekte at vi  hadde hentet inn en del spillere, og at så lenge de faktisk lykkes (noe de har gjort) er det irrelevant hvor mye penger vi bruker. Det fikk jeg pes for.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #948 på: 19. Nov. 2011, 10:36 »
Det folk var negative til var at vi brukte for lite penger. Jeg påpekte at vi  hadde hentet inn en del spillere, og at så lenge de faktisk lykkes (noe de har gjort) er det irrelevant hvor mye penger vi bruker. Det fikk jeg pes for.
Tror alle e enige med deg at det selvfølgelig e bedre å betale 5mil istedenfor 15mil for ein spelar, e ikkje det som folk irritere seg øve. Problemet e jo at klubben i utgangspunktet har hatt flaks med signerigner og mangle ambisjoner. Mike Ashley og styret lyge jo fansen direkte i tryne gang på gang. Dette betyr ikkje at eg e kritisk te alt de gjør, eg synst mye av det de har gjort de siste sesongane har vert bra og klubben e på rett vei. Det eg ser på som hovedproblemet e at Ashley i utgangspunktet ser på Newcastle United som ein Investerting, og denne ska han ha avkastning på, som fort kan påvirka vår sportslige prestasjoner itte januar vinduet. Eg tror (merk ordet, tror) at det e større sannsynlighet for at noen av våre stjerner blir solgt i januar viss rett bud komme kontra at me faktisk ska henta inn type Cisse.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 19. Nov. 2011, 13:44 »
Jeg blir bare provosert over at man skal forsøke tilegne enkelte meninger som aldri har blitt ytret. Folk har poengtert at de skulle ønske en kunne satset som LFC gjør - samtidig er det ingen jeg kan huske som har sagt at LFC har brukt pengene veldig fornuftig. Henderson-kjøpet ble vel stort sett ledd av her inne. Det er vel heller ingen som har vært negativ til våre kjøp kontra LFC sine i stor grad.

Kven ga deg pes for dette? Det folk kritiserte var lovnadar som vart/er brutt og det faktum at det ikkje kom nokon spiss. Det gjekk so rykter om at dei ville venta til Januar, og no seier dei at dei treng selgja stadionnamnet for å få inn pengar til å handla inn ein spelar i Januar. Eg orkar ikkje ta heile diskusjonen rundt alt dette ein gong til, noko eg ser du gjer ved å for eksempel nok ein gong ta opp Nolan-diskusjonen. Det får vera nok med å konkludera i at me er veldig ueinige om det meste.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #950 på: 19. Nov. 2011, 13:53 »
Trur omtrent alle mulege typar ytringar var representert i diskusjonane post-31.01.11 og 31.08.11, så tviler ikkje eit sekund på at ein kan leite fram eksempel på det Thomas nevner. Men spørsmålet er vel kor vidt vi skal rippe opp i alt dette, gang på gang på gang på gang på gang.

Stort sett føler eg at eg blir litt informert kvar gong eg entrar newutd, men i enkelte tilfelle (etter å ha lese side opp og side ned om eksakt dei samme tinga) har eg faktisk følt meg dummare i etterkant. Eg trur det hadde vore ein fordel - både med tanke på stemning, kvalitet og ikkje minst oversiktlegheit - om vi i større grad vart enige om å vere uenige i dei diskusjonane der Argument A og Argument Å får dure på over et dusin med sidetal.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #951 på: 19. Nov. 2011, 18:28 »
Lgrinde: Hvorfor spiller den mestskårende midtbanespilleren i fjor i Wanker? Hvis han hadde vært så strålende, tror du ikke klubber i PL ville stått i kø, for bare 4.5 mill?Hva ville Nolan tilført klubben nå i en alder av 30 år, bortsett fra en astronomisk lønn? Mener du at du Nolan burde ha spilt på bekostning av Guthrie for Nolan?
« Siste redigering: 19. Nov. 2011, 18:41 av Thomas »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #952 på: 20. Nov. 2011, 00:27 »
Hans J traff spikeren på hodet!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #953 på: 20. Nov. 2011, 11:51 »
Lgrinde: Hvorfor spiller den mestskårende midtbanespilleren i fjor i Wanker? Hvis han hadde vært så strålende, tror du ikke klubber i PL ville stått i kø, for bare 4.5 mill?Hva ville Nolan tilført klubben nå i en alder av 30 år, bortsett fra en astronomisk lønn? Mener du at du Nolan burde ha spilt på bekostning av Guthrie for Nolan?

Har eg sagt at eg ville ha han i klubben til ei astronomisk løn? Kvifor sprer du usannheitar? Det kan vera at ingen var villige til å betala han det West Ham gjer. Han ville fortsatt tilført klubben mykje rutine, mål og vore god å hatt i bakhand. Om dette er ein situasjon han ville ha takla er det ingen som veit. Slik som Guthrie spelar no, so ser eg det som lite sannsynleg at Nolan ville teke plassen hass. Ja, Cabaye er ein mykje betre spelar enn Nolan. Det han ikkje gjer er å skåra so mange mål som Nolan. Har eg sagt noko anna? Nei, eg visste veldig lite om Cabaye før sesongstart. I tillegg til dette so trur eg meir på det Nolan seier om at han var lova visse ting, enn det som kjem ut av munnen til Liambas. Kor vil du med dette Thomas? Eg får eit inntrykk av at du er ute etter at folk skal leggja seg på kne og sei; "Oooh store allmektige Thomas, du hadde og har alltid rett i det du skriv."
Eg innrømme at eg trudde me skulle slita meir enn det me har gjort til no. Kvifor skal me nok ein gong ta Nolan-diskusjonen? Dette er i so fall feil tråd.

PS. Viss du vil komma med noko innrømmelsar angåande Simpson vs Raylor so send meg ein PM.  ;)
« Siste redigering: 20. Nov. 2011, 11:55 av lgrinde »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: St. James' Park omdøpt
« Svar #954 på: 20. Nov. 2011, 14:02 »
Just do it @ St.James' Park ;)
Syns jeg ser det navnet hvis Nike blir sponsor

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 20. Nov. 2011, 18:09 »
Eventuelt Steven Taylor. Kan dessuten slutte å tilegne folk meninger de ikke har hatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #956 på: 20. Nov. 2011, 23:53 »
http://www.nufcblog.com/2011/11/20/nike-close-in-on-st-james-park-and-strip-deal-at-newcastle/

Nike Close In On St. James? Park And Strip Deal At Newcastle

The American sportswear company Nike are the big favourites to sign a £10M a year contract to sponsor St James? Park.

The news is in the People, and it?s not surprising since for the last week or so Nike?s name has been mentioned as the possible sponsor of the famous stadium, and they do a new strip deal with Newcastle too.

And People Sport is reporting the deal could be completed before Christmas and we suppose St. James Park will be renamed Nike Stadium or something like that, and it will mean that Newcastle will get new strips too, and new training gear.

The new strips will give Newcastle a mini bonanza in terms of sales, and of course if the deal is done before Christmas, and the strips are out by then, they could be in the Christmas stockings of many fans.

Other companies who could be interested in a deal for the stadium rights are said to be O2 and Virgin Money, and the news last week was that Richard Branson?s company finally took over Northern Rock, the current shirt sponsors at Newcastle.

But if there is going to be a new sponsor then Nike would be a good one, because  at least the company is associated with sports and football, and the top sides seem to wear Nike gear.

Currently the stadium is named Sports Direct Arena, and we just hope that Mike Ashley?s company is paying for the short term deal, but we wonder if they are?

Whatever it?s name finally turns out to be, you will not see the name of it on this web site, and we?ll keep referring to St. James? Park, because when we refer to St. James? Park we will call it St. James? Park.

Hope you get my point.

Howay The Lads!!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #957 på: 21. Nov. 2011, 18:10 »
Heller fem år med "Nike Arena" enn ett år med "Sports Direct Arena".

Nå som vi er pent nødt til å vende oss til tanken om et sponset stadionnavn, så er ikke Nike det værste vi kan gå for.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #958 på: 21. Nov. 2011, 18:34 »
Veldig enig der, kø1!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #959 på: 21. Nov. 2011, 18:46 »
Ser på Nike som ett av de aller beste selskapene å assosiere seg med. Nike Arena eller Nike Stadium vil faktisk være en ikke så ubetydelig opptur slik som dette har utviklet seg.