20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)  (Lest 41227 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)
« Svar #285 på: 03. Nov. 2009, 13:10 »
Reine Human Show her nu :P

Må si jeg tildels er enig i noe av det du sier om Jonas.   Tror Jones er en glimrende spiller, men er nok en del avhengig av laget rundt seg for å få ut potensialet sitt.    Om England, og spesielt Newcastle er rette stedet for Jonas å få vist fram sine kvaliteter er jeg meget tvilende til.
Så skulle det komme ett greit bud på han, så er det nok til det beste for alle parter at Jonas prøver lykken andre steder.

det er ikkje masse tvil om at england er rette stedet for jonas, kan ikkje sjå at han har så ufattelig forskjellig kvaliteter fra benayon i ballspillet, med riktig lag rundt seg så hadde han vert rå. ka med en 4-3-3 med jonas - carroll - ranger på topp. det kunne funka bra. men det er nettopp det som er problemet, skal vi komme noken vei må vi bygge et temposterkt lag og då er jonas glimrende. berre tenk deg korleis newcastle hadde spillt med emre og jonas på laget, hadde vert god fotball det!!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #286 på: 03. Nov. 2009, 13:11 »
kunne ikkje vert meir ening med elvenkind

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 03. Nov. 2009, 15:43 »
Synes vi var heldige som fikk med oss alle 3 poengene. Men likevel var det en del positivt å ta med seg.

* Caro spiller bedre og bedre for hver kamp. Nå også en kjempe i vårt forsvar.
* Enrique spilte bedre enn på lenge
* Colo er tilbake
* Harper spilte utrolig godt og reddet poengene for oss

Men jeg skjønte mindre av noen av byttene CH foretok seg. Etter målet tok vi mer og mer over.  Det var først når Simpson og Jonas ble byttet ut at Sheff U tok over. Og spesielt da Harewood kom innpå. Da Jonas ble flyttet over til høyre, kom han mye mer til sin rett også.  Harewood jobbet nesten ingenting, mens Ranger rett som det var rundt vår 16meter og tok sin del. Kanskje taktikken til CH  var : angrep er det beste forsvar. Eller ble Simpson skada?

Forøvrig fatter heller ikke jeg hvorfor Guthrie ble vraket til denne kampen. Butt stinker, Guthrie har mye mere driv, noe vi manglet sentralt på midten i går.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 15:45 av InspectorC »

Peter

• Gjest
« Svar #288 på: 03. Nov. 2009, 16:22 »
Var dette flaks seier eller?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 03. Nov. 2009, 16:45 »
om du går tilbake ett år var det akuratt samme hylekoret mot enrique, men sjå kor han er no.. jonas har spillt 1 år i england med 4 forskjellige managere og 4 forskjellige spillemåter, gi han litt tid så kan dykk virkelig få oppleve å ha ein virkelig god spiller på newcastle. det var liksom ikkje uten grunn at han spelte så bra mot manure, men det var fordi keegan visste nøyakte korleis han skulle bruke jonas, og det har ingen andre funne ut av etterpå for han blir berre markert og pressa ut av dei fleste lag fordi det er forlite bevegelse i laget rundt han. det er ikkje for ingeng grunn at jonas var omtalt av fleire spanske reportera som den beste vingen i la liga av dei som ikkje spillte for dei største klubbane (valencia, barca og real)

Sidan du har posta 4-5 innlegg etter det eg skreiv, så siterar eg kun dette. Eg tok utgangspunkt i børsen din der du gir Jonas 6 og Butt 2. Hadde du gitt begge 2 så hadde eg sikkert ikkje kommentert børsen din i det heile teke. Eg har aldri sagt at Butt var ein av våre beste, kampen sett under eit og i høve til din børs tykkjer eg 3 er passeleg. Som eg og sa, eg tykte han var betre i 2 omg enn 1 omg. Ja han er skikkeleg dårleg til tider, og bør kun vera stallfyll. Eg har IKKJE PÅSTÅTT noko anna. Problemet til Butt er at han kan ha fleire viktige inngrep samtidig som han gir vekk ballen i farlege situasjonar. Sjølvsagt skulle Guthrie ha starta istaden for Butt.

Men tilbake til børsen din. Eg meinar Jonas var direkte svak i går. Det har han vore heile sesongen. Dette kan du umule vera einig i. I fjor spelte vi i PL, og Jonas imponerte i starten med INNSATSEN sin. Men kva anna har han gjort etter dette? Han kan verken sentre(assists) eller skyte. Han scorar ikkje mål og han greie ikkje legga inn. Og når vi no i tillegg spelar i CCC, ja ein divisjon lågare enn PL, og han ikkje greie prega ein kamp eller utfordre dei dårlegaste forsvara då kan eg ikkje sjå "lyset i enden av tunnellen". For all del, eg har lyst at Jonas skal gjere det bra. Men eg stille samtidig krav til at ein som spelar fast på det Argentinske landslaget skal prestere på klubblaget og. Dette har ikkje Jonas gjort. Og i går såg eg Jonas kun når han rota vekk ballen eller stressa sendte ballen bak spelaren han sentra til. Eg såg ikkje at han vellykka utfordra og gjekk forbi motspelara og slo inn ballen og det vart produsert ein sjanse. Skjedde dette? Er eg blind? :P Du nemne Enrique, og begynne lura på om du blanda dei to i går. Enrique utfordra og gjekk forbi 2-3 mann fleire gonger. Han er ein back, offansiv sådan. Men eg forventa at Jonas som ving skal kunne greie dette minst ein gong i løpet av ein kamp mot Sheffield United(!)

Som eg er har sagt fleire gonger, eg håpar Jonas skal lukkast. Men han er no direkte svak i kamp etter kamp. Om det er formsvikt, mangel på motivasjon eller mangel på kvalitet veit eg ikkje. Og som mange andre her inne og har sett, Spiderman manglar "sluttproduktet" i altfor stor grad. Viss han ikkje greie på mirakeleust vis å endre dette i CCC, så ser eg ikkje korleis han skal plutsleg blomstra for oss i PL.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 16:50 av lgrinde »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #290 på: 03. Nov. 2009, 16:58 »
bra vi er eninge om butt.

angående jonas, for det første så kan eg gi deg et eksempel der han bidrog både offansivt og deffansivt. i andre omgang når raylor henger etter på backen springer jonas opp venstrevingen til sheffield takler han og hindrer et innlegg. (var akuratt det samme som but gjorde 1 gang i kampen og han var dm) jonas starta f. eks en kontring når han drar av 2 spillere og einsate spiller som er med han fram på overgangen som er colo av alle!! som klarer å få et blokert skudd som går til corner(dette er noke som igjen understreka det eg sa før, at folk ikkje går i rom rundt jonas, når einste spiller som er i nærheten på en overgang fra en corner er en av midtstopperane våre). dei 2 tinga der var 1 ting meir han bidrog med postitivt en butt, i tillegg til at butt bidrog med ein haug negative ting(stort sett heile kampen) som gjer at butt for en 2. jonas hadde ikkje sin beste kamp nei, men det er ikkje berre fordi han spiller dårlig, det er fordi han ikkje har støtte når han drar frammover. enten så må dei føre han opp på en ving i en 4-3-3 eller så må dei støtte han meir opp, en kan ikkje forventa at han skal drible av 4 stykk på vei ned mot kanten og komme til innlegg kver gang.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 17:04 av Human »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #291 på: 03. Nov. 2009, 17:02 »
og før jonas vart skada i huddersfield kampen var han en av dei spillarane som begynte å vise litt form med to assist mot sheffield? og viss du ser på spillerbørsen på nufc.co.uk var guti en av dei som sanka mest poeng før han vart skada.. gi han til januar så skal du sjå at han kommer godt!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #292 på: 03. Nov. 2009, 17:13 »
og koffor skal jonas ha høgare forventningar sjølv om han spelar på det argentinske landslaget? han har spilt 1 sesong i pl der han har hatt 4 managere 4 forskjellige måter å spille på, aldri har kunne vist ka som kan skje neste veke... mens spillere som barton, guthrie, nolan, butt, smith, harewood, har haugevis av sesonger bak seg og veit nøyaktig ka det krveve, men likevel er det noken av dei som speler heilt ræva, men alikevel får jonas meir tyn en alle andre, jonas har bidratt meir enn det barton butt smith og harewood har gjort til sammen. Jonas har 2 assist, harewood har 1 mål, butt har nada, smith har nada, barton har en assist (han la en corner som det blei straffe av)  det er rett og slett hykleri mot en spiller som ikkje har fått en skikkelig sjangse

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 03. Nov. 2009, 17:26 »
og koffor skal jonas ha høgare forventningar sjølv om han spelar på det argentinske landslaget? han har spilt 1 sesong i pl der han har hatt 4 managere 4 forskjellige måter å spille på, aldri har kunne vist ka som kan skje neste veke... mens spillere som barton, guthrie, nolan, butt, smith, harewood, har haugevis av sesonger bak seg og veit nøyaktig ka det krveve, men likevel er det noken av dei som speler heilt ræva, men alikevel får jonas meir tyn en alle andre, jonas har bidratt meir enn det barton butt smith og harewood har gjort til sammen. Jonas har 2 assist, harewood har 1 mål, butt har nada, smith har nada, barton har en assist (han la en corner som det blei straffe av)  det er rett og slett hykleri mot en spiller som ikkje har fått en skikkelig sjangse

Hva er det som feiler deg egentlig??

Tror de fleste Newcastle fans er enige om at Smith har vært vår bestemann denne sesongen, du kan ikke måle prestasjoner bare i mål/assists. Smith har vært en klippe denne sesongen og har vært ganske mange klasser bedre enn Jonas.

Nå er ikke jeg en av de som kritiserer Jonas mest, da jeg synes han alltid har en fin innsats i bunnen når han spiller. Problemet er at han gjør altfor dårlige valg, og at kvaliteten på pasninger, innlegg og skudd er altfor svak. I motsetning til Alan Smith så kan vi vurdere Jonas på assist og mål, selv om vi vet at Jonas ikke er den typen som produserer all verden så forventes det rimelig jevnt med målpoeng når vi spiller i CCC og vi er et topplag.

Er ingen som har påstått at Butt eller Harewood har vært gode heller, men blander du Nolan inn i denne diskusjonen så er du på tynn is. Nå er vel stort sett dine innlegg på tynn is likevel men..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #294 på: 03. Nov. 2009, 17:27 »
Harewood har sittet på benken i 2 år i strekk nå, og bare spilt reservelagskamper for Villa så jeg synes ikke det er rart han bare har scoret ett mål.
Man har ikke høyere forventninger til Jonas fordi han spiller på Argentina, men fordi vi aldri har fått se hva vi brukte penger på. Jonas er dessverre en dårlig spiller.

Btw: Du trenger ikke skrive 3 innlegg om nesten det samme rett etter hverandre. Rediger heller ditt opprinnlige.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 03. Nov. 2009, 17:37 »

Tror de fleste Newcastle fans er enige om at Smith har vært vår bestemann denne sesongen, du kan ikke måle prestasjoner bare i mål/assists. Smith har vært en klippe denne sesongen og har vært ganske mange klasser bedre enn Jonas.

Nå er ikke jeg en av de som kritiserer Jonas mest, da jeg synes han alltid har en fin innsats i bunnen når han spiller. Problemet er at han gjør altfor dårlige valg, og at kvaliteten på pasninger, innlegg og skudd er altfor svak. I motsetning til Alan Smith så kan vi vurdere Jonas på assist og mål, selv om vi vet at Jonas ikke er den typen som produserer all verden så forventes det rimelig jevnt med målpoeng når vi spiller i CCC og vi er et topplag.

Er ingen som har påstått at Butt eller Harewood har vært gode heller, men blander du Nolan inn i denne diskusjonen så er du på tynn is. Nå er vel stort sett dine innlegg på tynn is likevel men..

når kritiserer eg nolan og smith i det innlegget der? eg spør enkelt og greit om koffor smith nolan barton og alle dei andre nevnte skal ha mindre forventningar i laget enn jonas. nolan og smith har vert blant våre beste spillere i år ja og det er helt rett at dei skal roses, men om du tenker 1 år tilbake kva tenkte du om smith då?? var det noken som ga han noke som helst sjangse?? nei, skal vi stadig gjer dei samme feila å dømme en spiller før han har fått en stabil serie med kamper der han har ei fast rolle i eit lag som ikkje forandre seg fra dag til dag? jonas trenger tid som alle andre som er totalt ukjent med den serien her, se på benayoun, han var forferdelig på bærtur i starten, men begynte virkelig å finne fram til engelsk fotball ifjord og er utvilsomt lpools beste spiller i år(ja veit det er mangen skader) men poenget mitt er at skal vi kaste en spiller med enormt potensiale før han får satt seg inn i laget skikkelig og får vist det han kan??
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 17:44 av Human »

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #296 på: 03. Nov. 2009, 17:45 »

når kritiserer eg nolan og smith i det innlegget der? eg spør enkelt og greit om koffor smith nolan barton og alle dei andre nevnte skal ha mindre ansvar i laget enn jonas. nolan og smith har vert blant våre beste spillere i år ja og det er helt rett at dei skal roses, men om du tenker 1 år tilbake kva tenkte du om smith då?? var det noken som ga han noke som helst sjangse?? nei, skal vi stadig gjer dei samme feila å dømme en spiller før han har fått en stabil serie med kamper der han har ei fast rolle i eit lag som ikkje forandre seg fra dag til dag? jonas trenger tid som alle andre som er totalt ukjent med den serien her, se på benayoun, han var forferdelig på bærtur i starten, men begynte virkelig å finne fram til engelsk fotball ifjord og er utvilsomt lpools beste spiller i år(ja veit det er mangen skader) men poenget mitt er at skal vi kaste en spiller med enormt potensiale før han får satt seg inn i laget skikkelig og får vist det han kan??

Jonas kom for 1,5 år siden, og spilt et par gode kamper, på tide at han begynner å spille godt, ellers er jeg enig med veldig mange her som mener han bør selges.
Må jo bare innse at når han ikke presterer så har vi heller ikke bruk for han, men jeg er enig i at han har potensiale.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 03. Nov. 2009, 17:48 »
Jeg vil påstå at Jonas sitt offensive bidrag igår var dårlig. Han gjør feil valg, og spiller ofte dårlige pasninger slik at de andre kommer i trøbbel.

Det jeg liker med ham er at han tørr å ta med seg ballen. Han er nesten den eneste som kan forsere 20-30 meter av de spillerne vi har.  Men stor sett (til og med når han har folk med i boksen) blir avleveringene for dårlige. Jeg er til dels enig med human om at vi ikke har nok folk som støtter ham. Dette er på grunn av at Smith, Butt, Raylor er mer deffensivt orienter, en offensivt.

Men han spiller sjelden en kamp under godkjent, pga arbeidsinnsats. Men nå må det snart komme et mål. eller noen gode innlegg til Carroll, Nolan.

Tror jeg talte 2 innlegg totalt igår. Og det er hele laget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 03. Nov. 2009, 19:01 »
Vi kom så og si ikke til et eneste innlegg fra kant i går.
Og det er gjennomgangstonen for tida.

Jeg kan ikke huske sist vi skapte opptil flere store sjanser gjennom å spille ballen ut på kant og legge inn i feltet. Vi hadde mange innlegg i sesongstarten, som gjorde at Shola fikk bøtte inn med mål. Etter at Shola ble skadet er innlegg fra kant en sjeldenhet. Det er ikke bare Jonas' feil. Det er mer et kjennetegn for måten vi spiller fotball på om dagen, at vi svært, svært sjelden greier å få ballen ut på kantene.

Da greier heller ikke Carroll å score all verdens til mål. Riktignok har han brent noen sjanser i det siste. Men såvidt jeg har skjønt har svært få av de sjansene kommet etter godt spill og innlegg fra siden. Det har mer vært sånn at ballen tilfeldigvis har havnet i beina hans, og han har hatt bedre tid enn han selv trodde til å sikte og skyte (selv om Alan Shearer nok vil hevde at man ikke skal sikte. En god spiss vet hvor målet står før han får ballen).

Jeg synes egentlig Jonas kom bedre til sin rett i fjor, enn han har gjort i år. Utelukker ikke at dette nivået faktisk er for dårlig for at Jonas greier å utnytte sine ferdigheter. Det høres kanskje rart ut, men ærlig talt, ser vi særlig mange tendenser til posession-orientert fotball, teknisk begavede spillere og føring av ball over 30-40 meter hos motstanderne våre denne sesongen?

Det måtte vel i såfall være i WBA og Boro, men ikke mange andre plasser. Sheffield-kaptein Morgan er jo et glimrende eksempel på hvilke forsvarsspillere man møter i Wankership. De mangler fart, de mangler teknikk, de mangler overblikk. Det de ikke mangler er fysisk styrke. Det har de derimot litt for mye av, i tillegg til at de litt for fort blir litt for ivrige, og dermed blir det kraftige sammenstøt og knalltøffe fysiske dueller.

Rio Ferdinand prøver å vente deg ut, snarere enn å takle deg ut av kampen. Chris Morgan takler først, og venter etterpå.

I det siste har Rio kanskje ventet litt for lenge, mens Morgan i går taklet litt for ofte for min smak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 03. Nov. 2009, 21:34 »
bra vi er eninge om butt.

angående jonas, for det første så kan eg gi deg et eksempel der han bidrog både offansivt og deffansivt. i andre omgang når raylor henger etter på backen springer jonas opp venstrevingen til sheffield takler han og hindrer et innlegg. (var akuratt det samme som but gjorde 1 gang i kampen og han var dm) jonas starta f. eks en kontring når han drar av 2 spillere og einsate spiller som er med han fram på overgangen som er colo av alle!! som klarer å få et blokert skudd som går til corner(dette er noke som igjen understreka det eg sa før, at folk ikkje går i rom rundt jonas, når einste spiller som er i nærheten på en overgang fra en corner er en av midtstopperane våre). dei 2 tinga der var 1 ting meir han bidrog med postitivt en butt, i tillegg til at butt bidrog med ein haug negative ting(stort sett heile kampen) som gjer at butt for en 2. jonas hadde ikkje sin beste kamp nei, men det er ikkje berre fordi han spiller dårlig, det er fordi han ikkje har støtte når han drar frammover. enten så må dei føre han opp på en ving i en 4-3-3 eller så må dei støtte han meir opp, en kan ikkje forventa at han skal drible av 4 stykk på vei ned mot kanten og komme til innlegg kver gang.

Ikkje for å vera krass, men er det ikkje betre skriva eit innlegg istaden for 3-4 på rad?

No har ikkje eg fotografisk hukommelse, men er ganske sikker på at det var Carroll som førte an og ga Colo den sjansen. For all del, eg kan ta feil. Veldig bra av Colo, ser ut som han kan lære Jonas litt. Det ser ut som du fortsatt meinar Jonas skal ha ein 6`ar, så der er vi fortsatt uenig.

Sjølvsagt forventar ein meir av ein spelar som spelar fast på det Argentinske landslaget enn foreksempel ein halvkriminell som har vore skada 90% av tiden i klubben(Barton). Det seie jo seg sjølv! Forventar sjølvsagt meir av Jonas enn Harewood!! Kva skal vi med Harewood eigentleg? Ein som har såtte på benken siste åra og scorar lite med mål, og som spiss FORVENTAR ein at han scorar mål. Samme som at eg FORVENTAR at Jonas som ein offansiv spelar skal skape mål.

Til no i sesongen har Barton knapt spelt, det har for sovidt ikkje Butt eller Harewood heller. Det er uansett kun Barton i form som er god nok for ein fast plass. Eg ser på Jonas som ein som bør vera like god som Smith og Nolan. I denne stund er han milevis ifrå. Det er for meg veldig skuffande. Eg kan ikkje sjå det potensialet i Jonas som du ser. Eg ser og veit at han kan vera betre enn det han er no, det skal ikkje mykje til, men det skal mykje til for at han verte ein komplett ving/offansiv midtbane.

Du kan ikkje gi Jonas 6 pågrunn av potensial... Han var direkte svak i går. Om han var hakket betre enn Butt eller hakket dårlegare, det gidde eg ikkje diskutera. Korleis du kan få alt dette til å verte hykleri det veit eg ikkje. Men heile argumentasjonen din fell samen når du samenlignar Jonas og Smith med antall assist/scoringar. Og samtidig har "belært" meg om DM osv. Treng vel ikkje utdjupa det meir.

Eg håpar verkleg Jonas har eit potensial og at det der ligg ein kraftig forbetring av innlegg, pasning og skotfot. Men det bekymrar meg at han ikkje greier vise dette i CCC.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 21:38 av lgrinde »