20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)  (Lest 41239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)
« Svar #270 på: 03. Nov. 2009, 01:08 »
Krul og Harper er begge to gode keepere, jeg syns det er synd Krul ikke får spille, men Harper er nok hakket bedre og har langt mer erfaring. Dette er et luksusproblem, skulle gjerne ønske vi hadde det samme luksus problemet på andre lagdeler også.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #271 på: 03. Nov. 2009, 01:09 »
og forresten, så har manure sitt forsvar vert crap pga mangel på komunikasjon og det er ingen sammarbeid bakover i backrekka.. som er keepers ansvar å holde styr på

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #272 på: 03. Nov. 2009, 01:29 »
Krul og Harper er begge to gode keepere, jeg syns det er synd Krul ikke får spille, men Harper er nok hakket bedre og har langt mer erfaring. Dette er et luksusproblem, skulle gjerne ønske vi hadde det samme luksus problemet på andre lagdeler også.

helt ening, sjølv om det er for tidlig og sei med krul, men han burde definitivt få nokon fleire 1 lagskampea i år (cupen) for å kjenne litt på det og for å vite at han kjeme til å bli satsa på om han gjer sakene sine bra

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #273 på: 03. Nov. 2009, 07:12 »
Så likte jeg godt at Nolan kom bak i forsvaret på slutten og flyttet laget oppover. Han så det Colo ikke så, at vi slapp Blades nærmere mål enn nødvendig på frisparkene.

vel det er vel nolan og midtbana som skal opp å presse ballfører for å heve laget så det er vel riktig at det er nolan og ikkje colo som skal gjere det.......
Jeg skjønner at du ikke så situasjonen jeg refererer til. enten det eller så forstod du ikke hva du så... Presse ballfører på frispark? GUUUUULT Kort :-)

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #274 på: 03. Nov. 2009, 07:25 »
butt: 2 - vår verste spiller idag, spilte i den rolle smith har mestra i heile år og var ute av posisjon konstant, alltid for sein i taklinger og traff ikke med en eneste pasning i 1 omgang, kom seg i andre, men var stadig hengende etter på tempo.

Ikke helt enig med den, han tok seg skikkelig opp i 2 omgang. Sammen med resten av laget spillte han mye bedre i 2 omgang og vant de fleste dueller etter hvilen.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 03. Nov. 2009, 08:28 »
syns til tider at Kadar viste seg fram i dag. Harper var kjempe og også Carroll og Enrique spilte bra. Enrique særlig i 2. omgang.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #276 på: 03. Nov. 2009, 09:06 »
når jeg kom hjem etter kampen så var jeg overrasket over at for en gangs skyld var det harmoni på forumet. alle var skjønt enige i at vi var litt heldige som drog med oss 3p igår og Harper, Enrique og Carroll var våre store spillere, samtidig som jonas var crap.

Det skulle selvsagt ikke vare lenge ser eg idag, for det måtte selvsagt utvikle seg til jonas diskusjon, butt diskusjon og keeperdiskusjon :) jaja, det er vel derfor en har forum for at folk skal få komme med sine forskjellige meninger.

Uansett 3 skamdeilige poeng!!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 03. Nov. 2009, 10:28 »
var fryktelig heldige idag, det var snakk om små marginer heile veien. min lagrating:

Harper: MOM 9 - var vår viktigste spiller idag og skal ha all æren for nok en clean sheet. like rå som shay på reaksjonsredninger idag.

Simpson: 5 - gjorde ting greit, virka ute av det i heile kampen, sleit med å følge med frammover også

Kadar: 6 - grei kamp av ungutten, mangler litt runtine og tar store sjangser av og til, god i lufta og seltilitt med ball. klart en for frammtida

colo: 7 - jobber aktivt og er veldig god i brytninger idag, gjorde 1 småfeil som kunne vert fatal, men var alltid på plass når andre ikkje var det.

enrique: 9 MOM ilag med harps. Vant alle dueller, var vår beste angriper og vår beste forsvarer idag.

taylor: 6 - usynlig i 1 omgang ok i andre, noen gode crosser, men er avhengig av mangen spillere rundt seg for å komme i posisjon på kanten.

smith: 6 - grei kamp av smith, men spiller ikke i den samme posisjon som han har gjort tidligere og viser at han har lite å bidra med frammover.

butt: 2 - vår verste spiller idag, spilte i den rolle smith har mestra i heile år og var ute av posisjon konstant, alltid for sein i taklinger og traff ikke med en eneste pasning i 1 omgang, kom seg i andre, men var stadig hengende etter på tempo

nolan: 7 - spilte bra med jonas og enrique i andre omgang, men var statisk i første.

jonas: 6 - var einaste som prøvde i første omgang og pressa høgrebacken til sheffield ut av posisjon! var god ilag enrique og nolan, einaste midtbanespiller som utfordrer 1mot1, jobba bra bakover, men sleit dog med pasningspillet (delvis fordi det er for lite bevegelse rundt han)

carroll: 8 - var enorm som aleine spiss idag og svært uheldig som ikkje får ei scoring. Vant alt av dueller og leika seg med backrekka til sheffield i andre omgang.

Kva kamp såg du?!?!! Butt 2 og Jonas 6?!?! Skulle tru du gjekk på crystal meth... Beklagar men kan ikkje sjå korleis det går an.

Såg du verkleg Jonas spela kamp i går? Då burde du lagt merke til at sjølv om vi såg kampen så var det vanskleg sei om Jonas spelte eller ikkje. Han var USYNLEG. Dei einaste få gongene du såg han var då han i pressa situasjonar avleverte den ein dårlege pasningen etter den andre. Han lykkast ikkje med noke som helst offansivt. Som sagt, denne mannen bør selgast i januar. Desverre.

Butt var laaaangt bedre enn Jonas. Kvifor? Kjapt rekna, Jonas hadde fleire farlege /feil pasningar enn Butt. Dessuten har Butt fleire VIKTIGE inngrepnar, det vil sei at han ryddar vekk eit par gonge der det fort kunne vorte ei scoring. I 2 omg synst eg Butt var på lik linje med resten av laget, bortsett frå dei 3 store; Carroll, Harper og Enrique.

Eg har aldri vore meir ueinig i ein børs(dei to nemnte spelarane), så dette måtte eg berre kommentera.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #278 på: 03. Nov. 2009, 11:21 »
Vil bare si at jeg er uenig i at Butt var mye bedre en Jonas i går. Begge leverte en kamp som ingen kan være bekjent av. I første omgang var Butt forferdelig. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger han brukte mer en et tuch på ballen uansett om han var under press eller ikke. Så veldig ofte ut som panikken grep han hver gang ballen nermet seg. Jonas var bare jevnt dårlig. :P Nå har jeg ingen statestikk å støtte meg til, men i mitt hode slo vel begge omtrent like mange feilpasninger som resulterte i et farlig brudd i mot. Men som sagt dette er min subjektive mening etter kampen.
Ellers syns jeg det er gøy å lese om den ellers så utskjelte Enrique som får så mye skryt av alle. Jeg håper han fortsetter med samme spillet, for det gav oss en ekstra dimensjon når han ble med frem.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #279 på: 03. Nov. 2009, 11:55 »
ja eg går på crystal meth og ja butt var bedre enn alle igår.. oh the ironi.. herregud du har virkelig ikkje sett newcastle sheffield??? butt gjorde feil etter feil etter feil i første omgang, ca 90 av pasninsgtrekka fra newcastle blei avslutta av butt, han var gang på gang på gang ute av posiosjon, før du seier at han spiller en bra kamp så lær deg kva en defansiv midtbanespiller skal gjere og i første omgang så gjorde butt alt anna en det han skulle gjere, ja han vart bedre i 2 omgang, der han gjorde 1 god brytning. men 3 av dei gangane han dreit seg ut i 1 omgang var vi berre heldige som ikkje slapp inn og det kunne like gjerene stått 3-0 til sheiffield til pause.. så her er spørsmålet til deg, hadde du fortsatt sagt at butt spillte bedre en jonas om dei 3 måla hadde blitt scora på 3 opplagte feil av nicky butt?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #280 på: 03. Nov. 2009, 12:02 »
fatter ikkje koffor det skal vere så hylekor mot jonas, han er den einaste spilleren utenom carroll og enrique som prøverer å utfordre 1mot1 og faktisk klarer å skape bevegelse i laget, som eg sa i en post over så kan ikkje du legge all skyld på jonas for at han roter vekk ballen under press, fordi det er laget som ikkje utnytter dei romma han lager rundt seg, hadde f, eks nolan trekt meir inn i romma igår så hadde det med ein gang blitt farlege overganga, og det var nettopp det som skjedde i andre omgang. om du ser og analysera kampen så var jonas med på å bygge opp dei fleste angrep i andre omgang igår

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 03. Nov. 2009, 12:18 »
om du går tilbake ett år var det akuratt samme hylekoret mot enrique, men sjå kor han er no.. jonas har spillt 1 år i england med 4 forskjellige managere og 4 forskjellige spillemåter, gi han litt tid så kan dykk virkelig få oppleve å ha ein virkelig god spiller på newcastle. det var liksom ikkje uten grunn at han spelte så bra mot manure, men det var fordi keegan visste nøyakte korleis han skulle bruke jonas, og det har ingen andre funne ut av etterpå for han blir berre markert og pressa ut av dei fleste lag fordi det er forlite bevegelse i laget rundt han. det er ikkje for ingeng grunn at jonas var omtalt av fleire spanske reportera som den beste vingen i la liga av dei som ikkje spillte for dei største klubbane (valencia, barca og real)

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 03. Nov. 2009, 12:39 »
Så likte jeg godt at Nolan kom bak i forsvaret på slutten og flyttet laget oppover. Han så det Colo ikke så, at vi slapp Blades nærmere mål enn nødvendig på frisparkene.

vel det er vel nolan og midtbana som skal opp å presse ballfører for å heve laget så det er vel riktig at det er nolan og ikkje colo som skal gjere det.......
Jeg skjønner at du ikke så situasjonen jeg refererer til. enten det eller så forstod du ikke hva du så... Presse ballfører på frispark? GUUUUULT Kort :-)

ja fikk ikkje med meg at det sto frispark på slutten der.. :P

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #283 på: 03. Nov. 2009, 12:51 »
Reine Human Show her nu :P

Må si jeg tildels er enig i noe av det du sier om Jonas.   Tror Jones er en glimrende spiller, men er nok en del avhengig av laget rundt seg for å få ut potensialet sitt.    Om England, og spesielt Newcastle er rette stedet for Jonas å få vist fram sine kvaliteter er jeg meget tvilende til.
Så skulle det komme ett greit bud på han, så er det nok til det beste for alle parter at Jonas prøver lykken andre steder.

sunt pueri pueri puerilia tractant

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #284 på: 03. Nov. 2009, 13:00 »
Det som irriterar mest er likevel at Guthrie blir vraka til fordel for Butt som som vanlig gjer en svak kamp. Guthrie som har vist fin form nylig, bidrar med assists og et og anna mål. Butt bidrar med lite anna enn livsfarlige pasningar på kryss og tvers.
Er enig i den. Ref Statestikken for hver enkelt spiller så ser man at Guthrie har 1 mål og 4 assists (flest assists av samtlige i laget), mens alt Butt har å skilte med er ett gult kort.

Ellers synes jeg Carroll fortjener endel skryt etter kampen (har allerede skrytt av Harper i denne tråden så han har fått sitt). Han jobber og sliter, får gult kort for å irritere seg over å bli regelrett holdt igjen når han forsøker å passere. Gang på gang får han juling, blir holdt, revet overende, og tilogmed header på mål med 90 kilo ryggsekk og hockey-takling fra siden, men han gir seg ikke. Skryte skryte.

Bare synd ikke Ranger får vært med på morroa. Skjønner ikke at CH ikke kjører disse sammen på topp slik Amøbe og Carroll gjorde først i sesongen. Når Ranger får sitt første mål kommer han til å sette flere, er jeg sikker på. At han ble vraket for Harewood, mens han var på vei til å komme skikkelig i form og gjorde masse flott for de andre forran mål (2 assists), er for meg uforståelig. Riktig nok satte Harewood ett mål mot QPR, men det ble med det. I de seneste kampene har han vært tett på ubrukelig. Han kan kanskje være en "late game replacement" som får bruke rå styrke mot slitne forsvarere, men thats it. 'nuff said.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 13:03 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!