20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)  (Lest 41230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)
« Svar #255 på: 03. Nov. 2009, 00:06 »
var fryktelig heldige idag, det var snakk om små marginer heile veien. min lagrating:

Harper: MOM 9 - var vår viktigste spiller idag og skal ha all æren for nok en clean sheet. like rå som shay på reaksjonsredninger idag.

Simpson: 5 - gjorde ting greit, virka ute av det i heile kampen, sleit med å følge med frammover også

Kadar: 6 - grei kamp av ungutten, mangler litt runtine og tar store sjangser av og til, god i lufta og seltilitt med ball. klart en for frammtida

colo: 7 - jobber aktivt og er veldig god i brytninger idag, gjorde 1 småfeil som kunne vert fatal, men var alltid på plass når andre ikkje var det.

enrique: 9 MOM ilag med harps. Vant alle dueller, var vår beste angriper og vår beste forsvarer idag.

taylor: 6 - usynlig i 1 omgang ok i andre, noen gode crosser, men er avhengig av mangen spillere rundt seg for å komme i posisjon på kanten.

smith: 6 - grei kamp av smith, men spiller ikke i den samme posisjon som han har gjort tidligere og viser at han har lite å bidra med frammover.

butt: 2 - vår verste spiller idag, spilte i den rolle smith har mestra i heile år og var ute av posisjon konstant, alltid for sein i taklinger og traff ikke med en eneste pasning i 1 omgang, kom seg i andre, men var stadig hengende etter på tempo

nolan: 7 - spilte bra med jonas og enrique i andre omgang, men var statisk i første.

jonas: 6 - var einaste som prøvde i første omgang og pressa høgrebacken til sheffield ut av posisjon! var god ilag enrique og nolan, einaste midtbanespiller som utfordrer 1mot1, jobba bra bakover, men sleit dog med pasningspillet (delvis fordi det er for lite bevegelse rundt han)

carroll: 8 - var enorm som aleine spiss idag og svært uheldig som ikkje får ei scoring. Vant alt av dueller og leika seg med backrekka til sheffield i andre omgang.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 03. Nov. 2009, 00:16 »
Så likte jeg godt at Nolan kom bak i forsvaret på slutten og flyttet laget oppover. Han så det Colo ikke så, at vi slapp Blades nærmere mål enn nødvendig på frisparkene.

vel det er vel nolan og midtbana som skal opp å presse ballfører for å heve laget så det er vel riktig at det er nolan og ikkje colo som skal gjere det.......

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 03. Nov. 2009, 00:18 »
Robert Green, Ben Foster, David James, Joe Hart...er f.eks alle bedre keepere enn Harper.

Jeg sa ikke direkte at det er 4 keepere i CCC som er bedre enn Harper, men jeg påstår allikevel at han ikke er noen klar nr.1 blant keeperne der. Scott Carson er iallefall på nivå, om ikke bedre. Coventry har blant annet en meget god keeper i Kieran Westwood. Harper er blant de beste, men jeg ville bare få fram at jeg ikke nødvendigvis ser på han som en ener blant keeperne i CCC.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #258 på: 03. Nov. 2009, 00:26 »
Robert Green, Ben Foster, David James, Joe Hart...er f.eks alle bedre keepere enn Harper.

erdugal?? har du sett ben foster spille??? du er helt på bærtur, at han får spille i en topklubb i england er en gåte for meg, james og green er bedre en harper, joe hart har aldri hatt en stabil sesong der han har vist at han er en toppkeeper(som harper har gjort i fleire sesonger når han har steppa inn i givens skadefraver(under robson var harper med i landslagsdiskusjonen)) hart er vel på samme nivå som en anna middelmådig keeper som paul robinson.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 03. Nov. 2009, 00:29 »
Er enig i Rob Green. Sannsynligvis David James også, men han har jeg ikke sett i en eneste kamp i år. Joe Hart er jeg usikker på, men han bør nok velges framfor Harps på grunnlag av at han er yngre og et større håp for framtiden. Ben Foster har jo vært alt annet enn stabil i år, selv om han til tider leverer redninger av meget høy klasse.

Tenkte gjennom keeperne jeg har sett i CCC i år, og ja Scott Carson er nok i samme klasse som Harps. Han keeperen til Coventry har jeg aldri sett spille...

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 03. Nov. 2009, 00:32 »
det er ikkje for ingenting at newcastle har flest clean sheet i ccc i år, ta kamper som mot wba og idag så har harper redda meir enn 4 poeng og ja det er grunn i seg sjølv til å besvare at han er ccc beste keeper for tida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 03. Nov. 2009, 00:34 »
Hvis du tror jeg har uttalt meg om Ben Foster uten å ha sett han spille, så får du tro om igjen. Han har hatt en uheldig start på sesongen i man.utd, men det finnes få klubber i verden hvor presset er høyere enn på Old Trafford. Foster har vist de to siste årene at han er en bra keeper, opp og nedturer vil det alltid være i fotball. Tror du Sir Alex setter keepere som er så dårlige i buret? Selvfølgelig ikke.

Joe Hart er en god keeper som har spilt mer PL fotball enn Steve Harper de siste to årene, og har imponert meg med modent keeperspill. Nå står han fast i Birmingham og gjør sakene sine ganske bra.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 03. Nov. 2009, 00:37 »
det er ikkje for ingenting at newcastle har flest clean sheet i ccc i år, ta kamper som mot wba og idag så har harper redda meir enn 4 poeng og ja det er grunn i seg sjølv til å besvare at han er ccc beste keeper for tida

Er minst like mye forsvaret og midtbanen som skal ha honnør for det. Sammen med Harper har det fungert godt defensivt med noen få unntak.

Blir på samme måte som jeg personlig har vært uenig i at Reina har vært PL´s beste keeper de tre siste sesongene til tross for at han har hatt flest clean sheets. Det er egentlig mer opp til laget sine defensive kvaliteter i sin helhet, som keeperen selvsagt er en stor del av, men ikke alene slik du får det til å høres ut.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 03. Nov. 2009, 00:41 »
det er rart at manu går fra å ha det beste forsvaret i europa ifjord til å ha et av det svakeste mellom toppklubbene og eneste spiller som er skiftet bakover er van der sar med ben foster pga skader... Birmingham har ingen andre alternativer enn hart, newcastle hadde britania sin beste keeper i shay given, derofor har hart spillt _meir_ en harper, men det var ikkje det eg snakka om, hart har ikkje vert _stabil_ en heil sesong... Det har harper visst tidligere at han har, og han begynner å komme opp på samme nivå som han var under robson da han så og sei spillte halve sesongen for shay og var vel så god..

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #264 på: 03. Nov. 2009, 00:42 »

Var det ikke Krul som sto mot WBA?

Manutd har vel hatt endel skader i forsvaret i år også om ikke jeg tar helt feil.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #265 på: 03. Nov. 2009, 00:46 »

Er minst like mye forsvaret og midtbanen som skal ha honnør for det. Sammen med Harper har det fungert godt defensivt med noen få unntak.

Blir på samme måte som jeg personlig har vært uenig i at Reina har vært PL´s beste keeper de tre siste sesongene til tross for at han har hatt flest clean sheets. Det er egentlig mer opp til laget sine defensive kvaliteter i sin helhet, som keeperen selvsagt er en stor del av, men ikke alene slik du får det til å høres ut.

med det du seier her skyter du deg regelrett i foten.. selfølgelig har det med felleskapet og gjer, men som i manu er en keeper bytta ut og plutselig er forsvaret crap ifohold til fjorårets. smatidig så om du hadde bytta ut harper med sei en keeper som ikkje hadde gjort den reaksjonsredninga i sluttminutta så hadde det ikkje blitt clean sheet idag, og du har så utrulig mangen kamper der harper har gjort sånne redninger iår at det er å blir meir på hans premisser når det er clean sheets

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #266 på: 03. Nov. 2009, 00:48 »

Var det ikke Krul som sto mot WBA?

Manutd har vel hatt endel skader i forsvaret i år også om ikke jeg tar helt feil.

Harper ble skada, så begge spilte, men mest Krul. Og det var Krul som redda oss i den kampen.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 03. Nov. 2009, 00:55 »
Hvilket syn har du egentlig på fotball Human? Først presterer du å gi Jonas 6, sammen med spillere som Smith og Raylor som sikra seieren, samtidig som du gir Butt en 2er.

Så påstår du at det er Foster sin feil at forsvaret til Manure har vært crap i år. De har ikke hatt en fast høyreback i år, det ser ut som om Rio har glemt å ta dopet sitt, han har vært forferdelig. Vidic blir avkledd hver gang han møter en god spiller med et snev av fart og teknikk. I tillegg har både Vidic og Rio vært skadet. Jeg er enig i at Foster har vært mildt sagt ustabil i år, men som kø1 sier så har han også hatt en del gode redninger, og han har absolutt potensiale.

Men ja, Harper har vært god og meget stabil i år og han har reddet noen poeng for oss. Når du i tillegg drar fram WBA-kampen som jeg mener var Harper sin dårligste kamp i år, hvor han i tillegg ble skadet før pause skjønner jeg lite av argumentasjonen sin.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 03. Nov. 2009, 00:55 »
begge spillte og begge gjorde riktige redninger, men ta f.eks mot sheffield når han redda dagen med to frisparkredninger i toppklasse og mot leicester når han hadde omtrent en like reaksjonsredning til idag fra en steve howard headding.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 03. Nov. 2009, 01:07 »
Hvilket syn har du egentlig på fotball Human? Først presterer du å gi Jonas 6, sammen med spillere som Smith og Raylor som sikra seieren, samtidig som du gir Butt en 2er.

Så påstår du at det er Foster sin feil at forsvaret til Manure har vært crap i år. De har ikke hatt en fast høyreback i år, det ser ut som om Rio har glemt å ta dopet sitt, han har vært forferdelig. Vidic blir avkledd hver gang han møter en god spiller med et snev av fart og teknikk. I tillegg har både Vidic og Rio vært skadet. Jeg er enig i at Foster har vært mildt sagt ustabil i år, men som kø1 sier så har han også hatt en del gode redninger, og han har absolutt potensiale.

Men ja, Harper har vært god og meget stabil i år og han har reddet noen poeng for oss. Når du i tillegg drar fram WBA-kampen som jeg mener var Harper sin dårligste kamp i år, hvor han i tillegg ble skadet før pause skjønner jeg lite av argumentasjonen sin.

mitt syn på fotball? vel for det første så vil eg gjerne at en midtbanespiller skal ha meir kvaliteter enn å snøre på seg fotballskoa... butt gjorde en go en god brytning idag ellers så gjorde han ingenting som styrka laget i det heile tatt og han gjorde så ufattelig masse som svekka laget om du ser på dei 3 største sjangsane sheffield hadde idag så oppstår dei pga butt. han misser på timinga når han skal møte ballen i den situasjonen ballen spratt over alle og sheffield var aleine med keeper. i den situasjonen når en spiller for stå på 16 meter å skyte fritt(og heldigvis bommer) er først butt seint ute i press og ballen glir lett forbi ned mot dølinja der colo er seint ute på crossen og når ballen blir sendt tilbake til han som skyter er butt milevis unna i markeringen, i en situasjon der vi burde bli straffa. Han ga også vekk minst 10 unødvendige frispark berre i første omgang og bidrog ikkje med en pasning i lengderetning som traff( hadde vel 10 lange baller som ikkje traff) og det var et under at han var med etter pause. jonas, utfordra 1mot1 går offansivt og prøver i det minste, men det er veldig vanskelig å oppfordre til et offansivt spill når du har ellers veldig stasjonere medspillere på bana, om du ser litt nærmere på kampen når guti har ballen er det ingen i nærheten som går i rom rundt han, dei berre forventer at han skal komme seg ut av det sjølv og det er ikkje så lett når det er 3 spillere på deg. om du ser i 2 omgang når enrique og nolan skjønner at du må gå i rom rundt han blei det farlige overganger med en gang.. hadde jonas spillt i et temporikt lag som (f.eks under robson) hadde han vert en av det beste spillerene i pl. bare synd at folk ikkje skjønner det før han går til roma og eiger serie A