20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nå Norge?  (Lest 19014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #30 på: 11. Okt. 2009, 10:30 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Du har tydeligvis ikke sett kvalikkampene til EM 2000. Beste og mest suverene fotballen Norge har spilt noengang.

Hva gjorde Semb bra for Norge. Drillo fikk oss i det minste på 2.plass på FIFA rankingen. Nederland/Belgia EM var jo direkte flaut!

Flaut?
I en meget tøff gruppe endte vi på 4 poeng, samme poengsum som Jugoslavia på 2. plass. Norge hadde dessuten gått videre fra gruppespillet hadde ikke Spania snudd mot Jugoslavia. Jugoslavia ledet 3-2 til det 89. min. Spania måtte vinne og 2 meget sene mål av Mendieta og Alfonso (siste rundt 5 min på overtid) sendte spanjolene videre på bekostning av Semb og Norge.

Semb er dessuten den eneste som har klart å føre oss til et EM sluttspill. Han var også veldig nærme å føre landslaget til EM i 2004, men Spania i kvalikken var langt ifra optimalt samtidig som Carew og Riise feiden sto på som værst.
I tillegg kåret et av verdens mest anerkjente fotball magasin, France Football, han til årets trener i 1999. Jeg vet ikke om noen annen norsk trener som har fått samme utmerkelse.

Peter

• Gjest
« Svar #31 på: 11. Okt. 2009, 16:17 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Du har tydeligvis ikke sett kvalikkampene til EM 2000. Beste og mest suverene fotballen Norge har spilt noengang.

Hva gjorde Semb bra for Norge. Drillo fikk oss i det minste på 2.plass på FIFA rankingen. Nederland/Belgia EM var jo direkte flaut!

Flaut?
I en meget tøff gruppe endte vi på 4 poeng, samme poengsum som Jugoslavia på 2. plass. Norge hadde dessuten gått videre fra gruppespillet hadde ikke Spania snudd mot Jugoslavia. Jugoslavia ledet 3-2 til det 89. min. Spania måtte vinne og 2 meget sene mål av Mendieta og Alfonso (siste rundt 5 min på overtid) sendte spanjolene videre på bekostning av Semb og Norge.

Semb er dessuten den eneste som har klart å føre oss til et EM sluttspill. Han var også veldig nærme å føre landslaget til EM i 2004, men Spania i kvalikken var langt ifra optimalt samtidig som Carew og Riise feiden sto på som værst.
I tillegg kåret et av verdens mest anerkjente fotball magasin, France Football, han til årets trener i 1999. Jeg vet ikke om noen annen norsk trener som har fått samme utmerkelse.

Mmm, ja det står flaut. Jeg mener det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 11. Okt. 2009, 16:22 »
Hva var flaut da?

Peter

• Gjest
« Svar #33 på: 11. Okt. 2009, 16:23 »
Spillet vel.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 11. Okt. 2009, 16:34 »
Spillet vel.
Du har sett alt i reprise da eller? For i 2000 gikk vel du fortsatt i bleie...

Peter

• Gjest
« Svar #35 på: 11. Okt. 2009, 16:44 »
Spillet vel.
Du har sett alt i reprise da eller? For i 2000 gikk vel du fortsatt i bleie...

Reprise ja.
Uten Iversens flaksmål hadde vi hatt ETT fattig poeng.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 11. Okt. 2009, 16:45 »
Flaksemål...  ::)

Peter

• Gjest
« Svar #37 på: 11. Okt. 2009, 16:47 »

Mener du da? Hadde ikke Spania keeperen tabbet seg ut...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 11. Okt. 2009, 16:48 »
Sånn er jo fotballen! Kan like så godt skryte av Iversen som vinner duellen med keeper.
« Siste redigering: 11. Okt. 2009, 17:08 av Daniel »

Peter

• Gjest
« Svar #39 på: 11. Okt. 2009, 16:56 »
Sånn er jo fotballen! Kan like så godt skryte av Iversen som vinner duellen med keeper.

Javel?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 11. Okt. 2009, 17:57 »
For ein idiotisk diskusjon.
Ver glad du ikkje er greker da Peter. Det måtte jo vert gru flaut og pinligt å vinne EM pga defansiv mentalitet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Peter

• Gjest
« Svar #41 på: 11. Okt. 2009, 18:02 »
For ein idiotisk diskusjon.
Ver glad du ikkje er greker da Peter. Det måtte jo vert gru flaut og pinligt å vinne EM pga defansiv mentalitet.

Var det ikke sånn Norge slo Spania da?
Defensiv mentalitet...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 11. Okt. 2009, 18:10 »
e jo.
Og det var eit fantastisk øyeblikk. Eit øyeblikk som aldri hadde vert ein realitet om me sko måtta spela finfotball for og please tullinger som ik sjønner at Norge må spela på det dei er gode på og ikkje tru me kan spela jevnt mot Spania og Brasil med og spele gjennom mitbanen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 14. Okt. 2009, 19:31 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #44 på: 14. Okt. 2009, 19:53 »
Vet ikke hva man skal si jeg. Har lyst på både Drillo, Lagerback og Jønsson.