20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nå Norge?  (Lest 19000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #45 på: 14. Okt. 2009, 20:01 »
Ansett Drillo no da for faen. Å ansette Jønson eller Lagerbäck blir bare for ikke å ansette Drillo. Drillo er den som absolutt vil gi best resultater, selv om han kanskje ikke spiller den mest attraktive fotballen. Vi såg hvordan det gikk når Hareide skulle ta en Gullit.

Blir igrunn irritert når eg hører folk som Bohinen sier at å ansette Drillo vil bremse utviklingen til unge norske spillere. Landslaget er et lag som spiller kanskje maks 10 kamper per år. På landslaget er det ingenting annet enn resultater som gjelder, og det er ikke der spillere blir formet. Om man skal kritisere en ansettelse, så må det vere den av Semb. Han er personen som skal sette linja, og bestemme hvilken retning norsk fotball skal ta. Skal sies at eg er positiv til ansettelsen av Semb, men mest av alt at den stillingen har blitt en så sentralt brikke i fotballen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 15. Okt. 2009, 20:00 »
Kunne heller tenkt meg en mann som Roy Hogdson, eller kanskje Lawrie Sanchez, som meldte sin interesse da Hareide trakk seg.

Elller Lars Lagerbäck. Kunne vært et godt alternativ det også. Kanskje ikke så spennende fyr, men han har utvilsomt hatt stor suksess med Sverige, og ser ingen grunn til at han ikke skal kunne ha det med Norge også.

Jeg synes Drillo-æraen er over. Professor Olsen har utspilt sin rolle. Resultatene i år tyder riktignok på at professoren fremdeles har det i seg, og at fotballen hans funker som fjell også i dag. Men jeg vil likevel ha noe annet enn herr Olsen. Heller den danske Olsen, hvis vi først skal holde oss til Olsen.

For greia med Egil Olsen er at han vil bli sittende i to år, til Ståle Solbakken kan løses fra kontrakten med FCK uten at det vil koste forbundet altfor mye penger. Og det scenarioet vil jeg for enhver pris unngå.

Men det er problemet med Nils Johan Semb som toppfotballsjef. Han elsker Ståle Solbakken. Og han er en nær personlig venn av Drillo.

Jeg tenker mer på norsk klubbfotballs beste, enn det norske landslaget. Og da mener jeg at Janne Jönnson må bli i Stabæk. Det betyr også at Erik Hamrén må bli i Rosenborg. Og at fotballforbundet ikke gjør topplagene i norsk fotball dårligere, ved å kapre treneren til en av dem.

Da kan man heller ansette Kjetil Rekdal.
Eller Tom Nordlie. Nordlie kan fort være en type som passer inn på landslaget, da han ikke vil rekke å slite ut omgivelsene sine, og han ikke er egnet for lange seriespill.

Men skal man ansette norsk, vil jeg ha Trond Sollied. Sollied er på et punkt i sin trenerkarriere hvor han kan trenge et opphold i Norge, for å på nytt blåse liv i sin karriere. Enten som klubbtrener for et av topplagene, eller som landslagssjef. Sollied er ingen kompis-type, men det trenger ikke være så dumt når vi snakker om Norges beste spillere.

Min ønskeliste ser nok slik ut:
1. En merittert utenlandsk landslagstrener.
2. Morten Olsen/Lars Lagerbäck
3. Trond Sollied
4. Hogdson/Sanchez
5. Kjetil Rekdal / Tom Nordlie
6. Egil Olsen
1000. Ståle Solbakken

Jeg er veldig skeptisk til Semb som toppfotballsjef. Jeg synes ikke han er løsningen på norsk fotballs problemer. Hvis det han har sagt som ekspertkommentator i TV2 representerer hans syn (noe det åpenbart gjør, med tanke på uttalelsene om 16-lagsserien) er jeg veldig redd for hva han kan finne på.

Livredd, for å være helt ærlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #47 på: 15. Okt. 2009, 20:08 »
Helt enig Joakim. Akkurat som det var jeg som skulle sagt det.
Bare 2-3 ting jeg er uenig i; Trond Sollied på 2 plass. Jeg føler at han har litt mer å bidra med enn Lagerback og Olsen. Tror heller ikke Lagerback ville kommet, tror han vil ha en pause fra fotballen en liten stund. Olsen er i VM så han drar ikke med det første. Ville heller ikke hatt Nordlie og Rekdal. Nordlie er en brøleape som blir sparket så fort han har kommet og Rekdal har så stor og motbydelig kjeft omtrent som Solbakken. :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 15. Okt. 2009, 21:48 »
Helt enig Joakim. Akkurat som det var jeg som skulle sagt det.
Bare 2-3 ting jeg er uenig i; Trond Sollied på 2 plass. Jeg føler at han har litt mer å bidra med enn Lagerback og Olsen. Tror heller ikke Lagerback ville kommet, tror han vil ha en pause fra fotballen en liten stund. Olsen er i VM så han drar ikke med det første. Ville heller ikke hatt Nordlie og Rekdal. Nordlie er en brøleape som blir sparket så fort han har kommet og Rekdal har så stor og motbydelig kjeft omtrent som Solbakken. :)

Enig med deg her, men hadde vert helt kanon å fått inn Olsen, selv om det aldri skjer. Ser heller ingen grunn til at Lagerbäck skal ha lyst til å ta over Norge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 17. Okt. 2009, 16:03 »
Vi kan om ikke annet være enig i at Ståle Solbakken ikke er løsningen, og at Drillo har gjort sitt.

Optimalt sett skulle vi jo lurt Guus Hiddink vekk fra Russland. Men NFF er jo ikke i stand til å betale for hans høyre stortånegl.
Dermed må vi se etter en mann som er arbeidsledig. Og timingen for Trond Sollied må jo omtrent være utmerket nå. Hans karriere utenlands ser ut til å ha bremset litt opp. Med fire til seks år som norsk landslagssjef kan han kickstarte karrieren, om han lykkes. Dessuten tror jeg hans lederstil kan passe landslaget. Selv om Gamst sikkert kunne ønsket seg en ny bestevenn.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17. Okt. 2009, 16:30 »
La Drillo fortsette seier eg! Har jo bevist at han faktisk duger som landsslaggssjef 2 ganger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 18. Okt. 2009, 16:41 »
Men Drillo kommer maks til å holde på til EM 2012. Enten til vi har bommet i kvaliken, eller til vi er ute av EM. Jeg vil ha en landslagstrener på mer enn en treårskontrakt. Som kanskje bare blir en toårskontrakt.

Og jeg er veldig opptatt av landslagets fremtid ETTER Drillo. Jeg mener Semb og Drillo representerer fortiden, og når Semb har blitt toppfotballsjef, noe jeg synes var helt feil mann i helt feil jobb, så kan ikke Drillo være landslagssjef. Da kommer vi ingen vei.

Greit nok, det kan hende vi kvalifiserer oss til EM, men likevel, vi kommer ingen vei av den grunn.

Drillo er fortid. Drillo er Norges suverent beste landslagssjef gjennom tidene. La han være det. Så kan vi heller gi en annen kar en mulighet til å gjøre noen andre enn Semb til vår nest beste landslagssjef. Og la han være med på, sammen med toppfotballsjefen, å endre norsk fotball som helhet, og gjøre norsk fotball bedre.

Jeg vil også ha en landslagssjef som tar ut spillere etter hvilket system han vil spille, og som ikke tar ut 22 spillere uten større tanke for hvordan de skal brukes. Drillo har ikke lenger et fast system som han bruker. Og begynner å ligne på Semb, som brukte Solskjær som ving, bare fordi Solskjær måtte være på landslaget.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Okt. 2009, 17:34 »
Blir vel neste litt off-topic her nå, men når Drillo var landslagssjef for Irak, er det noen som vet hvem som var assistenten til Drillo? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #53 på: 21. Okt. 2009, 17:43 »
Blir vel neste litt off-topic her nå, men når Drillo var landslagssjef for Irak, er det noen som vet hvem som var assistenten til Drillo? :P

Det var Otto Ulseth.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #54 på: 21. Okt. 2009, 17:48 »
Helt sikker på det Peter?
Fikk høre rykter om at vi skulle få en ny trener på laget mitt, og at det skulle være assistenten Drillo hadde i Irak. Men han var ikke norsk..

Peter

• Gjest
« Svar #55 på: 21. Okt. 2009, 17:52 »
Du har rett.
Drillo hadde to asistenter. Den ene var Otto Ulseth og den andre var Younes Jassem Gatan.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #56 på: 21. Okt. 2009, 17:55 »
Takk Peter. Når du nevnte Ulseth, ble jeg veldig i tvil om jeg hadde misforstått infoen. Men Gatan stemmer, han bor i nærmiljøet her. Hadde vært dritfett om han hadde blitt trener i klubben min :)
D-trener :)

Peter

• Gjest
« Svar #57 på: 21. Okt. 2009, 18:03 »
Takk Peter. Når du nevnte Ulseth, ble jeg veldig i tvil om jeg hadde misforstått infoen. Men Gatan stemmer, han bor i nærmiljøet her. Hadde vært dritfett om han hadde blitt trener i klubben min :)
D-trener :)

Hehe, ja det hadde vært kult! Er han fra Irak eller noe sånt? Hvis han får suksess med deres lag er han kanskje neste landslagstrener...?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #58 på: 21. Okt. 2009, 18:11 »
Er vel iraker, men har bodd i Norge siden '97 (hva finner man ikke på google ;) ).
Har klaget over at han ikke får treningsjobber i Norge, fordi han er utlending. I mine øyne burde det vært omvendt, at han faktisk burde få jobber fordi han er utlending.
Nå er det et stykke igjen før han får jobben antar jeg, men han bør være en het kandidat. Og hvis han gjør en god jobb, er det fine muligheter hvis det blir lagt merke til. Mange gode fotballag i nærheten :)

Peter

• Gjest
« Svar #59 på: 21. Okt. 2009, 18:21 »
Enig. Det er vel ikke mange Norske trenere(nå for tiden) som har suksess med klubblaget sitt. Man må vel finne noen Svensker for å se det. Det at man ikke er like attraktiv som trener hvis man er utlending, er nesten rasisme, vil jeg tro.
Kanskje Gatan forræder Raufoss distriktet og drar til Kamma og overtar for Skogheim når Kamma har rykket ned. Håper det... :)