20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 90022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #420 på: 20. Des. 2009, 13:57 »
Tja, egentlig ikke :P
Alle veit vel at han er en klassespiller med diverse sinnslidelser ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #421 på: 24. Des. 2009, 08:40 »
Tåpelig at eieren til klubben skal bestemme hvem som skal sitte og hvem som må gå. City har riktig nok brukt over to milliarder kroner på og bygge opp et lag som skal greie og komme rundt topp fire, men Hughes er liksom ikke helt vant med og bruke penger. For penger var det ikke helt flust av i Svartbrent. Hughes er en god trener som jeg tror nå hold på med og tilpasse seg pengesituasjonen i klubben, og som med litt mer tid og om kanskje to-tre år kunne City for alvor kjempe om ligagull. Ferguson trengte 6 år på og vinne ligatittelen(var det ikke?), da var ikke så mye penger med i gamet, men City burde sett litt på storebror når det gjelder dette. Hughes begynte faktisk og få bra skikk på gutta. Bellamy konsentrerer seg mer om fotballen, Tevez viser seg som den fantastiske spilleren han er, Adebayor har nesten sluttet og sutre. Moralen så god ut. Den var dårlig nå på slutten av uavgjort-serien, men seieren mot Chelsea gjorde helt klart alt mye bedre. Toppnivået til City laget er eksepsjonelt høyt. Problemet er at stjerner ofte har problemer med og tillpasse hverandres spillestil, noe vi så klart i starten og som vi egentlig har sett nesten hele sesongen. Hughes hadde noe bra på gang nå, og jeg tror at om City bare fortsatte den utviklingen de har hatt de siste 3-4 kampene tror jeg for alvor de kunne vært en farlig utfordrer for Aston Villa, Tottenham og Liverpool(hvis de forbreder seg VELDIG). Jeg synes City heller burde tatt beslutningen om han skulle bli eller stikke etter sesongen er ferdig. Det hadde vært så mye bedre.
Nå skjønner jeg også på en side at både fansen og eierne/styret var veldig irriterte over resultatene de har hatt. 7 uavgjort på rad er ikke bra. Spessielt for en klubb som City som har så skyhøye ambisjoner. De har bare ikke fattet at de av og til er smart og være tålmodige. Svært, svært få lag får umiddelbar suksess. Det er omtrent bare lag som Barcelona med Pep Guardiola og Inter med Mourinho.

Denne sparkingen lukter forøvrig litt av det samme som skjedde med Scolari i Chelsea. Han hadde jo alt i alt gjort en kjempesesong som manager, men det ble litt for mye "dårlige" resultater i den down perioden de hadde. Alle lag har sånne perioder, men for stakkars Scolari varte denne perioden bittelitt for lenge, av det Abramovich og resten av Chelsea tålte.

Når det gjelder Roberto Mancini vet jeg når sant skal sies svært lite om han, annet at han nettop ble sparket fra Roma(?). Akuratt som med Hughes blir nok heller ikke dette umiddelbar suksess for laget. Vet ikke om Mancini heller er rett mann til og lede laget, men for Citys del håper jeg de får bedre resultater enn det de fikk med Mancinis forgjenger.

Jeg liker City og håper de lykkes med og bli et av de tre beste lagene i England, og håper nesten at de greier målet om og bli en av verdens aller, aller beste klubber. Men sesongen er fremdeles forhåldvis ung, så jeg utelukker for all del ikke at Mancini fører dem opp på en 4-5-6 plass. For som sagt: Om de bare finner ut av hverandres spillmønster og blir mer trygge og stabile i prestasjonene er det uten fnugg av tvil et av Englands 3 beste lag. Det er helt soleklart.

Må rette på deg her gutt! Mancini ble sparket av Inter Milan, etter å ført dem til gull tre år på rad og to cup gull(sånn ca). Grunnen til att han fikk sparken av StjerneInter, var de "dårlige" resultatene i Champions League!

å for å hjelpe deg litt mere, så er Roberto Mancini en tidligere GOD fotballspiller, som spilte ett par kamper for noen gode lag i italia, les sampdoria! :) kan forsåvidt nevne Lazio å men.. hehe..

trent bare topplag i Italia (Fiorentina, Lazio og Inter)!

så denne mannen er en av dem som kan gjøre gull av gråstein! :) synd for oss, synd for resten av verden :-p håper han klarer det egentlig, så kan han flække ræv til Moratti(les; kongen av Inter!) og resten av skeptikerne :)

skjønt, blir værre for dem til neste år da Skjærene gjør inntog i PL igjen ;-)
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #422 på: 24. Des. 2009, 16:01 »
http://www.20min.ch/sport/fussball/story/27560024

Ronaldo eid av en eller annen kid i Uzbekistan.

Edid:

Kan legge til at MJ ble også eid 
« Siste redigering: 24. Des. 2009, 16:07 av Inuz »
Ba Ba Ba!!!

Peter

• Gjest
« Svar #423 på: 26. Des. 2009, 19:33 »
Leser du tysk, Inuz?

Inter var det han trente ja. Kom bare til og tenke på han fyren i Roma som ble sparka for noen måneder siden. Ser uansett ut som at han blir en umiddelbar sukkses; City vant 2-0 over Stoke i dag. Mål av Petrov og Tevez.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #424 på: 28. Des. 2009, 01:26 »
Det hadde de klart under min ledelse også ;)

Men det ser ut som Mancini har mer plan over spillet, en tanke bak det meste. Synd han gikk til City, for synes Mancini er en god trener.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #425 på: 28. Des. 2009, 10:14 »
Det hadde de klart under min ledelse også ;)

Men det ser ut som Mancini har mer plan over spillet, en tanke bak det meste. Synd han gikk til City, for synes Mancini er en god trener.

enig!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 28. Des. 2009, 13:47 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2781838/Our-Prem-team-of-the-decade.html?offset=1

Shay Given på tiårets lag kåret av thesun. Newcastlespiller i 9 av de 10 årene.

Shay Given
Jamie Carragher
John Terry
Rio Ferdinand
Ashley Cole
Steven Gerrard
Frank Lampard
Ryan Giggs
Cristiano Ronaldo
Didier Drogba
Thierry Henry
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #427 på: 28. Des. 2009, 13:49 »
Carragher på den lista er vel et resultat av at de kanskje prøvde å presse inn så mange engelskmenn som mulig?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 28. Des. 2009, 16:07 »
Alltid sett på Carragher som en opphypa spiller som alltid har vært et hakk dårligere enn de spillerne han er listet opp med der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 28. Des. 2009, 16:12 »
Carragher har aldri vært noen veldig god back synes jeg, som stopper har han hatt noen gode sesonger. Men sliter med å komme på gode høyrebacker i PL siste ti årene, så det kan forsvares. Gary Neville? Lauren? Det er ikke altfor mange alternativer..så Carragher er greit.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #430 på: 30. Des. 2009, 12:32 »
Gary Megson er ferdig som manager i Bolton etter poengdeling mot nedrykksrival Hull tirsdag.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=599646

Skulle vel nesten bare mangle. Det er jo en sport i seg selv å sparke managere i England.
Lurer på om de kommer til å gå for Mark Hughes?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #431 på: 31. Des. 2009, 09:37 »
Britiske skattemyndigheter leverte konkursbegjæring mot fotballklubben Portsmouth lille julaften, ifølge BBC.
Ja sånn er det å gå konkurs? Eller det får vi snart svar på.
http://www.dagbladet.no/2009/12/30/sport/fotball/premier_league/portsmouth/konkurs/9718340/

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #432 på: 31. Des. 2009, 09:39 »
Ny skadesmell for Benitez og Liverpool
Den engelske landslagsbacken skadet kneet i slutten av kampen. En undersøkelse onsdag påviste et avrevet leddbånd i høyre kne.
http://www.dagbladet.no/2009/12/30/sport/fotball/premier_league/liverpool/9716314/

Uff da? Ja, alt går ikke Liverpools vei denne sesongen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 31. Des. 2009, 15:04 »
Hehe, vet om en kar hvis verden går fullstendig under som følge av en slik nyhet. Enda godt Torres og Gerrard er friske igjen, hvis ikke hadde jeg vært alvorlig bekymret for ham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #434 på: 31. Des. 2009, 17:33 »
Når Carrhagger er på den lista burde de helt klart tatt med Vidic istedenfor, selv om Vidic ikke har vært i PL såååå lenge. Dum liste.