20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 09/10  (Lest 89965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 09/10
« Svar #450 på: 10. Jan. 2010, 13:52 »
Hold kjeft Ferguson.
Jeg har å fulgt med på Clattenburg etter at han kom tilbake, å jeg mener han er det klart beste dommeren på balløya akkurat nå. Han er rolig å tar de riktige avgjørelsene. Han stykker ikke opp spillet, leser det veldig bra. Han skal ha skryt heller for hvordan har har dømt etter at han kom tilbake.
Å det er riktig at vist du ødelegger en kontring så er det gult kort.
http://www.dagbladet.no/2010/01/09/sport/fotball/premier_league/manchester_united/birmingham/9848416/

Jeg er så drittlei den dårlige taperen nå >:(

Jeg er også rimelig dritlei utbruddene til Ferguson, men i går forstår jeg veldig godt at han reagerer. Det andre gule kortet til Fletcher er helt latterlig billig.

Kan ikke si jeg forstår noe som helst av din beskrivelse av Clattenburg...som Sebastian sier så bruker han fryktelig lang tid med å behandle situasjoner ute på bana fordi han skal prate og prate og prate med spillerne. Har også det samme syndromet som Svein Erik Edvardsen lider under her hjemme, at han har for vane å komme opp i bråk pga dømmingen sin...og det er veldig sjelden positivt for en dommer. Clattenburg gjør altfor mye feil, og at noen kan kalle han englands beste dommer er.....spesielt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #451 på: 10. Jan. 2010, 14:19 »
Vist avbryter en kontring å ødelegger den sjansen som er på gang? Da er det gult kort.
Clattenburg er faktisk veldig konsekvent som dommer. Ja, kansje han bruker noen sekunder ekstra å snakke med spillerene, men det mener jeg er posetivt.
Han gjør seg ganske usynlig i store deler av kampen, å det mener jeg er posetivt. Han er ikke perfekt som dommer, men det tror jeg vil aldri kommer til å oppleve.

Men i forhold til hva jeg har sett av kamper å dømming denne sesongen? Ja, da er han den beste dommeren.
Men dette er jo bare min mening :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 10. Jan. 2010, 15:52 »
Vist avbryter en kontring å ødelegger den sjansen som er på gang? Da er det gult kort.
Clattenburg er faktisk veldig konsekvent som dommer. Ja, kansje han bruker noen sekunder ekstra å snakke med spillerene, men det mener jeg er posetivt.
Han gjør seg ganske usynlig i store deler av kampen, å det mener jeg er posetivt.
Han er ikke perfekt som dommer, men det tror jeg vil aldri kommer til å oppleve.

Men i forhold til hva jeg har sett av kamper å dømming denne sesongen? Ja, da er han den beste dommeren.
Men dette er jo bare min mening :P

Er man så usynlig når man gang på gang gjennom en kamp haler ut tida med lange monologer og samtaler til spillerne på banen?? Ganske mange kamper som kan brukes som eksempel på at Clattenburg er en inkonsekvent dommer også, men selvsagt dømmer han ikke crap hver gang.

Når det gjelder Fletcher så er det langt fra noen kynisk takling, den foten han har ute der er på grensen til uhell. Clattenburg viser elendig spilleforståelse når han viser ut Fletcher for en sånn takling...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #453 på: 10. Jan. 2010, 16:32 »
Fletcher skal automatisk ha gult kort vist han ødelegger en kontring\målsjanse eller fratar laget\Birmingham det. Å det er jo det han har gjort.
Det er Fletcher sin skyld som har gult kort fra før av? Da burde han vist at det medbringer gult kort for det han gjorde.
Men her blir vi sikkert helt å aldri enig kø1 :-\
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 10. Jan. 2010, 18:21 »
Enig med deg ang. kortet, Lars Arild. Greit nok at taklingen ikke er stygg, men han hindrer en stor overgangsmuliget. I tillegg var Fletcher oppe i flere situasjoner etter sitt første gule, som sikkert ikke hjalp på når han satt ut beinet og fikk rødt.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #455 på: 12. Jan. 2010, 11:28 »
det er ikke noe vits å klage på dommer'n! Han har alltid rett uansett  ;D fra spøk til alvor, så er det sjeldent att dommerne rundt om i de store ligane gjør store feil. ALLE dommere gjør feil, men alle supportere som ikke er dommere ser det. hører bare på kompiser når dem kommenterer dommer'n og alle avisene.. må glise i de fleste tilfellene.. har jo ikke peil flesteparten dessverre.. nå så je ikke det røde kortet(to gule til fletcher) i hælja.. men hørte noen kommentarer ang. jamie carragher sin "tackling/nedriving" av micheal owen, som mange ville ha rødt kort på. det er ett typisk eksempel på null peil/lite peil på reglene/dømming. Skjønt alle regler i england er ikke like som i norge. så kan ikke helt sammenligne. men fifa reglene og det generelle grunnlaget er bygget på det samme. :)

Att det når har blitt 2 dommere ekstra i noen europa kamper begynner å bli en komedie.. att det er snakk om videodømming og sjølveste sjølve har tenkt på saken sjøl, da begynner je å bli redd.. sjarmen med dommergjerningen og fotballen blir borte dessverre.. For mange kokker = kluss!
« Siste redigering: 12. Jan. 2010, 11:39 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 12. Jan. 2010, 21:35 »
Det som er deilig er at Scum har 6 milliarder i gjeld. Og frem til nå har de kun betalt rentefrie avdrag. Nå kommer renta i tillegg. Noe av gjelda har neste 15 prosent rente. Hvis vi er snille, kan vi si at gjelda i gjennomsnitt er på 10 prosent. Dvs at de må ut med utrolige 600 millioner i året bare i RENTER. I tillegg kommer nedbetaling på selve lånet.

Fjerner vi salget fra Ronaldo, gikk klubben med et underskudd på 300 millioner. Et salg av Rooney vil knapt dekke et årlig avdrag. Herlig, sikler mer og mer jo oftere jeg tenker på dette.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 13. Jan. 2010, 17:45 »
Veldig, veldig, veldig smart å ha på deg gamleklubbens offisielle produkter når du intervjues på TV. Kan godt hende at Arsenal-skjorta er behagelig å ha på, men tenk deg gjerne om en gang eller to før du skal på TV.

Men for all del, det gir oss god underholdning, og det er aldri å forakte. Jeg er ikke City-fan, så da ler jeg bare. Lurer på hva Arsenal-fansen synes om dette stuntet. Selv tenker jeg vel at jeg ville blitt kvalm.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #458 på: 13. Jan. 2010, 21:29 »
Tenker at de fleste ser på det som en morsom hendelse.
Det hadde jeg gjort hvertfall. Ledd av Adebayor ;D
Om City-fansen ser likedann på det, tviler jeg sterkt på :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 13. Jan. 2010, 21:47 »
City-fansen har ingen grunn til å være opprørte, dei burde vite på forhånd atg Adebayor er stokk dum og ikkje er i City for andre grunnar enn cash uansett.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 15. Jan. 2010, 22:47 »
Enda flere gode nyter på Scumfronten:

http://e24.no/utenriks/article3467637.ece

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #461 på: 16. Jan. 2010, 13:10 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2803868.ece

Spekulasjonene har vart en stund. Lørdag er det imidlertid offisielt. Sol Campbell (35) er klar for Arsenal.

Campbell har trent med Arsenal siden september, etter at han kom seg ut av kontrakten med Notts County. Nå har han også signert kontrakt med klubben.

Noen andre enn meg som er overrasket?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #462 på: 16. Jan. 2010, 13:58 »
Delvis, ja.
Men allikevel kommer det ikke som et veldig, veldig stort sjokk.
Wenger går bort fra hans normale taktikk på overganger, men jeg tror kanskje at Sol Campbell kan være en god back-up for Arsenal ut sesongen. Tror dette kan være et utrolig smart trekk av Wenger.
Og hvis ikke, taper de ikke annet enn lønnen ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #463 på: 16. Jan. 2010, 14:37 »
Årets utgave av Liverpool må være den dårligste på 50 år :P
Ikke at jeg har veldig god peiling på dems historie, men uten Torres og Gerrard, kanskje også Benayoun, er de ikke bedre enn et ok PL-lag. Synes de er tamme, og relativt ufarlige. Til tross for at det ikke er mange forandringer siden i fjor. Tror det heller ikke skyldes i så veldig stor grad form heller. Liverpool er ikke lenger noe topp4 tror jeg.

Peter

• Gjest
« Svar #464 på: 16. Jan. 2010, 15:45 »
Liverpool har et utrolig oppskrytt lag, egentlig. Benitez greier ikke engang og utvikle egne spillere. Alle havner på dynga senere. Ikke kan han kjøpe heller. Han har TO gode kjøp som manager. Det er Torres og Benayoun.

Min vurdering av vanlig start 11'er:

Reina - brukbar keeper, men langt, langt fra verdens klasse. Kunne kanskje dominert i klubber som Fulham osv.

Carhagger - sånn passe midtstopper, uten helt openbare kvaliteter. Styrken og viljen er vel det meste.

Agger - en av de bedre på laget, men det finnes ganske mange bedre spillere.

Johnson - super back, som har nesten alt. Vanvittig på sitt beste, men det laveste nivået er for dårlig.

Insua - ikke god nok for Spudz engang.

Aquilani - har han i det hele tatt gjort noe bra siden overgangen? Knapt spilt, selv om han har vært skadfri.

Mascherano - kjempe god ballvinner, og er en av de viktigste på laget.

Riera - oppskrytt dårlig spansk spiller, som har "floppet"

Benayoun - scorer alltid viktige mål når Torres og Gerrard er borte. Kjempe viktig spiller. Uforstålig at han ikke spiller fast.

Gerrard - unødvendig med forklaring.

Torres - trenger ikke og si noe.