20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Coca-Cola Championship 2009-2010  (Lest 93122 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Coca-Cola Championship 2009-2010
« Svar #375 på: 13. Feb. 2010, 23:50 »
Jeg hiver meg på dere to der! Humøret her inne er jo som en herlig liten menssyklus.
Sånn blir det når laget plutselig begynner å fosse blod. :P

Er ikke misfornøyd med 1-1 i dag. Det jeg er misfornøyd med er når laget mitt spiller bedriten fotball i 89 minutter. De kan heller spille genial fotball og tape.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 14. Feb. 2010, 09:52 »
Jeg hiver meg på dere to der! Humøret her inne er jo som en herlig liten menssyklus.

Er ikke misfornøyd med 1-1 i dag. Det jeg er misfornøyd med er når laget mitt spiller bedriten fotball i 89 minutter. De kan heller spille genial fotball og tape.

Akkurat i denne ligaen på dette tidspunktet kan vi spille rævva og få poeng for min del, opprykk er eneste utvei denne sesongen og vil heller rykke opp ved å spille bedriten fotball enn å tape i play-off med genial fotball.

Så Swansea i dag, spilte til tider veldig bra fotball med mye possesion, men når de ikke får de resultatene de vil ha så hjelper ikke det.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 14. Feb. 2010, 10:42 »

For noe vås!
Hvert eneste poeng er jo viktig i denne ligaen, og skal vi rykke opp må laget i enkelte kamper være veldig kyniske selv om dette går ut over underholdningen. Opprykk har alt å si, hvordan det skjer er mindre viktig!

Dessuten så er det stort sett de samme som "griner" på nesa og syter å klager hver gang vi ikke vinner. Det skjedde da NUFC spilte borte mot Leicester og nå mot Swansea. Men faktum er at disse 2 lagene er blant de absolutte beste og gjerrigste hjemmelagene i ligaen. Bare NUFC har sluppet inn færrre mål enn dem på hjemmebane med sine 7. Swansea på sin side har sluppet inn 9 på 16 hjemmekamper, og Leicester har sluppet inn 12 på 15 hjemmekamper. Begge lagene er med helt i toppen og kjemper om en playoff plass.

Folk må nok stikke fingrene i jorda og innse at NUFC ikke kan spasere fra seier til seier i denne ligaen. Det finnes gode lag også i CCC. Men jeg synes igrunn vi alle kan si oss fornøyd med prestasjonene NUFC har gjort så langt. På toppen av tabellen, sluppet inn færrest mål i ligaen sammen med Swansea og putta 3. mest (bak WBA og Cardiff). I tillegg har vi 1 kamp tilgode på enkelte lag bak oss. Blant dem Nottingham Forest som ligger på 3. plass.
« Siste redigering: 14. Feb. 2010, 10:47 av Frode »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 14. Feb. 2010, 10:48 »

For noe vås!
Hvert eneste poeng er jo viktig i denne ligaen, og skal vi rykke opp må laget i enkelte kamper være veldig kyniske selv om dette går ut over underholdningen. Opprykk har alt å si, hvordan det skjer er mindre viktig!

Dessuten så er det stort sett de samme som "griner" på nesa og syter å klager hver gang vi ikke vinner. Det skjedde da NUFC spilte borte mot Leicester og nå mot Swansea. Men faktum er at disse 2 lagene er blant de absolutte beste og gjerrigste hjemmelagene i ligaen. Bare NUFC har sluppet inn færrre mål enn dem på hjemmebane med sine 7. Swansea på sin side har sluppet inn 9 på 16 hjemmekamper, og Leicester har sluppet inn 12 på 15 hjemmekamper. Begge lagene er med helt i toppen og kjemper om en playoff plass.

Folk må nok stikke fingrene i jorda og innse at NUFC ikke kan spasere fra seier til seier i denne ligaen. Det finnes gode lag også i CCC. Men jeg synes igrunn vi alle kan si oss fornøyd med prestasjonene NUFC har gjort så langt. På toppen av tabellen, sluppet inn færrest mål i ligaen sammen med Swansea og  skort 3. mest (bak WBA og Cardiff).

Amen!

I denne ligaen gjelder resultat, resultat, resultat.. Har vi to fyrtårn på topp, ja, så bank langt på dem og plukk opp nedfallsfrukten. Har funka så langt, og er det som gjelder.
Bobby Robson:

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #379 på: 14. Feb. 2010, 11:38 »
Då tok vi faktisk eit poeng på Nottm Forest likevel. Dei tapte 1-0 borte mot Doncaster i dag, og verkar til å vere i minst like dårleg form som oss for tida.

NUFC har ikke så dårlig form! På de siste 17 kampene i CCC står vi med 10 seire, 6 uavgjort og 1 tap. Det er ingen dårlig statistikk det.
De siste kampene har det vært litt for mye uavgjorte, men bortsett fra Derby kampen så har NUFC vist at de er meget vanskelige å slå ihvertfall.

Jeg hiver meg heller ikke på kritikken av CH som florerer i kamptråden(e). Jeg tror noe av grunnen til det litt ustabile spillet for tiden er at det ble hentet 5 nye spillere i januar og at det tar litt tid å samkjøret disse med resten. Det utgjør jo nesten halve laget.

Trur du mistolka meg litt. Eg er heller ikkje ein del av hylekoret mot CH. For topplag er ikkje 'dårleg form' nødvendigvs einsbetydande med for eksempel 5 strake tap. Vi er/har vore (?) inne i ein liten periode der vi ikkje har tatt så mange poeng som ønskeleg, og difor må ein kunne seie at poenginntektene ikkje har vore like bra som ønskelig.

Det Nottm Forest er inne i no er sjølvsagt verre. Derav minst like dårleg form som oss for tida-utsagnet mitt, som eg kanskje burde spissa meir for å fram poenget mitt. Men uansett. Denne tråden skal ikkje omhandle mine semantiske problem og flosklar.  ;)

I sakens kjerne er vi heilt enige, Frode.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 21. Feb. 2010, 15:31 »
WBA leda fullt fortjent 1-0 mot BC no... Dorrens som eg ikkje hadde hørt om før han putta på straffe mot oss scorer på bestilling om dagen  :o

Edit:

Bristol City snur kampen på 2 minutt !

2-1 !  :D La det stå gud !
« Siste redigering: 21. Feb. 2010, 16:18 av Sebastian »

Matuzalem

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #381 på: 21. Feb. 2010, 16:18 »
2-1 til bristol nå! :-D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 21. Feb. 2010, 16:50 »
Ventrebacken til WBA blir regelrett rævkjørt av høyrevingen til BC. Sjukt rask han karen !  :o

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 21. Feb. 2010, 16:59 »
Og der ble det tap gitt. Herlig. Trodde virkelig WBA ville vinne 1-0 borte, noe de har klart mange ganger før. Men er nok redd for at vi kommer til å avgi poeng neste bortekamp også..

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #384 på: 21. Feb. 2010, 17:05 »
Ser veldig bra ut for oss no :D

WBA vise svakhetstegn, eg trur faktisk at dei kjem til å rote vekk mange poeng framover. Neste helg har dei ett av formlagene Derby på besøk og med den psykiske knekken dei har fått i dag blir det nok poengtap der óg. Då kjem nok fort tvilen på om dei faktisk er gode nok.

Watford borte blir ikkje lett, men om Hughton er offensiv nok trur eg me tar alle poengene :D

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #385 på: 22. Feb. 2010, 16:02 »

For noe vås!

Vås og vås, det er min personlige mening, og den står jeg ved.

Opprykk har ikke "alt å si". Vi spiller i CCC nå, og vi overlever jo? Laget vårt spiller fortsatt fotball og vi ser gjerne på. For meg er det viktigere at laget spiller underholdende enn at vi ligger i "riktig" divisjon. Jeg heier ikke på Newcastle fordi de typisk ligger i PL.

Så kan vi jo selvsagt diskutere Newcastles muligheter til å spille vakker fotball i den divisjonen de ligger i for tiden, både på kort og lang sikt, men det endrer ikke poenget mitt. Selvsagt liker jeg seiere bedre enn tap, men jeg liker underholdende fotball bedre enn jeg liker tabellplasseringer.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #386 på: 22. Feb. 2010, 16:23 »
Les boka "Fifty Years Of Hurt" du, og så opplever du at du er helt alene om å ha den meningen.
Hva er poenget med å ligge å vake i CCC, men spille fin fotball? Hvorfor kan vi ikke krige oss opp (CCC=kriging), etablere oss i PL, og begynne å spille fin fotball der? Det er jo det som bør være målet?!
Dessuten, spille fin fotball med Nolan, Butt og Smith som 60% av vår sentrale midtbane? Ikke for å være stygg mot de, men finspill finnes ikke i deres register. Barton er dessverre for mye skadet, og Guthrie får enten ikke spille SM, eller sliter litt når han gjør det..

Vi må komme oss opp igjen i PL, det gir mye større inntekter, og er et trekkplaster for bedre spillere. Bedre spillere, gir forhåpentligvis bedre fotball. Bedre fotball gir forhåpentligvis bedre resultater. Og bedre resultater gir forhåpentligvis trofeer.
Klubber måles etter trofeer, og plasseringer. Vi har ikke vunnet et engelsk trofé siden FA-cupen i '55, og alle i og rundt klubben er fryktelig sultne på et nytt trofé.....
CCC telles ikke.
« Siste redigering: 22. Feb. 2010, 16:28 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 22. Feb. 2010, 16:30 »
Jeg har litt problemer med å skjønne hvordan du heller vil spille fantastisk fotball og tape, heller enn å vinne på en bedriten dag.
Jeg skjønner at du ble Newcastle-supporter på grunn av herlig offensiv fotball og "masse mål og rock ´n roll".  Det tror jeg veldig mange ble. Og vi er nok enda flere som veldig gjerne vil tilbake til den tiden hvor vi gjerne scoret både tre og fire mål, selv om vi gjerne også slapp inn en god del. Men Premier League er en økonomisk gullgruve, og det vil være tåpelig å si at du heller vil spille fantastisk fotball og bli værende i Wankership i evigheter, enn å noen ganger måtte tåle at laget ditt spiller bedriten fotball, men likevel vinner.

Stort sett så har vi spilt ganske bra fotball denne sesongen. Men at vi er i stand til å vinne også på bedritne dager, det er i mine øyne en stor styrke, og jeg takker og bukker for hvert eneste poeng vi kan få. Fordi opprykk er viktigere enn alt annet i mine øyne. Dette fordi den økonomiske forskjellen på PL og CCC er enorm, og ærlig talt, jo mer penger vi går glipp av, jo færre spillere ala Jonas og Routledge er vi i stand til å hente, og desto flere Ameobi-er vil dukke opp.

Og vi vet godt at et lag fullt av Ameobier og Geremier aldri i verden ville spilt underholdende fotball. I Premier League vil vi kunne hente BEDRE spillere enn Jonas og Routledge. Og da mener jeg altså bedre artister. I Premier League er det også mye lettere for slike spillere å blomstre, da de aller fleste lagene i Wankership kun har spillere som er skapt for kick and run, med spesielt stor vekt på kick. Mens i PL har vi den fine blandingen av beinknusere, kjevebrekkere, hovmestere og ballartister.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 27. Feb. 2010, 12:47 »
http://nufc.com/2009-10html/table.html
 :o
Vi kan fremdeles rykke ned!
« Siste redigering: 27. Feb. 2010, 12:49 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #389 på: 27. Feb. 2010, 12:58 »
Samtidig blir det maks 2 poeng mellom Boro (som da skulle rykke opp), og oss.
Aldri i verden at vi blir dårligere enn #3, da skal noe forferdelig galt skje :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒