20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM 2016  (Lest 16134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: EM 2016
« Svar #45 på: 13. Juli 2009, 15:11 »
Når man fikk se kravene fra UEFA ble det jo klart for alle og enhver i dette landet, med unntak av Bodøs befolkning, at Bodø ikke hadde nubbesjans.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 13. Juli 2009, 15:17 »
Jeg sier ikke at vi helt klart burde fått være med i søknaden, men se da nå til faen å lese noen form for søknader og tall før du slenger ut slike tåpelige påstander. Forøvrig fler enn bare Bodøs befolkning som er misfornøyd. Til og med både varaordfører og ordfører i Tromsø har stilt seg svært forbanna til avgjørelsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #47 på: 13. Juli 2009, 15:34 »
Nord-Norge er ingenmannsland, det består av utmark og feskbruk.   Klart det ikke kan holdes noe EM der. Kan jo ikke plassere tilreisende i sjarka heller.  Trenger ikke lese noe søknad og tall for å vite det.   Det har jo spsielt vise hovedstadsfolk folk vist hele tiden, og tydeligvis trøndere også.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 13. Juli 2009, 15:40 »
Jess. Vi e fan dom her oppe gitt. Innavl og spesielt belasta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 14. Juli 2009, 00:20 »
Jeg sier ikke at vi helt klart burde fått være med i søknaden, men se da nå til faen å lese noen form for søknader og tall før du slenger ut slike tåpelige påstander. Forøvrig fler enn bare Bodøs befolkning som er misfornøyd. Til og med både varaordfører og ordfører i Tromsø har stilt seg svært forbanna til avgjørelsen.

Jeg baserer meg på NFFs egen rapport om EM-prosjektet, med en grundig vurdering av samtlige aktuelle arrangørbyer i Norge. Jeg baserer meg spesielt på DISSE tallene:

Tabell 14 Hotellromkapasitet for UEFA KTG - Bodø
Beskrivelse Antall 3 * hotellrom Antall 4 * / 5 * hotellrom Hotellrom totalt
Krav fra UEFA 700 2100 2800
Eksisterende overnattingskapasitet 360 830 1190
Antall hotellrom øvrige supportere -340 -1270 -1610

Jeg baserer meg også på  NFFs konklusjon om stor usikkerhet rundt hotellkapasitet, og problemer med bruken av hotellskip.

Sitat
ed dagens kapasitet tilfredsstiller Bodø verken UEFAs krav eller behovet for overnatting til
supportere som estimert i behovsanalysen. Det er en betydelig usikkerhet knyttet til planlagte og
spesielt midlertidige hotelløsninger for UEFAs KTG.
Bruk av hotellskip i overnattingskonsept har mange utfordringer, dette er blant annet dokumentert i
kvalitetssikringsrapporten om OL-søknaden til Tromsø. I denne rapporten ble døgnprisen for bruk av
lugarer økt med bakgrunn i blant annet reposisjoneringskostnader. I tillegg fremheves miljøutfordringer
og problemer knyttet til tilgjengelighet av skip.

Jeg vil også trekke frem følgende lille faktaboks, utarbeidet av Aftenposten:
Sitat
    *  BODØ
      Aspmyra stadion

Tilskuerkapasitet i dag: 7300

Må ha: Stadion til 35 000 tilskuere. Siden Bodø har i overkant av 45 000 innbyggere, er det ikke snakk om en permanent arena. Bygger eventuelt ny etter bygge opp/rive ned deler etterpåprinsippet.

Hotellkapasitet: 770 rom, campingplasser.

Kommunikasjon: Bil og tog tar vel et døgn fra Oslo. Fly (Bodø lufthavn er stor, og kan ta seg av 280 fly pr. dag) definitivt å foretrekke. Eller hva med å tilby EM-turistene hurtigrutecruise fra Trondheim (hvis det er hurtigruter igjen da)?

+

Et fotball-EM over polarsirkelen, og kamper som ikke trenger flomlys, men kan spilles i midnattssollys ? slå den!

?

Langt unna resten av EM, vanskeligere å nå enn flere av de andre byene. Klimaet.

All sunn fornuft tilsier at Bodø var den klart, klart, klart svakeste kandidaten, og det er dermed bare rett og rimelig at de ble vraket som arrangørby. Jeg skjønner bare ikke problemet med akkurat det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 14. Juli 2009, 02:10 »
Det var det mest utfordrende ja, men samtidig muligens det alternativet som gav søknaden noe ekstra i dets favør! Forøvrig har tydeligvis ikke Aftenposten fattet noe, da planen med stadion er helt lik den som allerede er utprøvd i forrigeårs EM, der stadion nedskaleres til 12-14000 seter etter EMet. Bruken av hotellskip burde være mulig å løse. Jeg syns det lukter litt forutinntatthet av det hele.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 29. Juli 2009, 03:14 »
http://www.dagbladet.no/2009/07/28/sport/fotball/fotball-em_2016/7401601/

Haha! Jeg tror vi har verdens minst intelligente kulturminister. I tillegg en ekstremt usmaklig og arrogant måte å tvinge gjennom sine synspunkter - igjen. Æsj, for en ekkel type.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Juli 2009, 03:59 »
Ahh. Var akkurat dette jeg håpet på  :D

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 29. Juli 2009, 05:18 »
Faen så TETT Trond Giske er!
Jeg blir bare oppgitt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 29. Juli 2009, 05:26 »
Stolt av ham etter dette, jeg :)

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #55 på: 29. Juli 2009, 08:43 »
He he, fint av Giske dette ;D

Men alle Bodø motstandere har jo vært så bombastisk på at Bodø ikke oppfyller UEFA kriteriene, og det er jo det Giske vil undersøke.
Så forstår ikke helt panikken her, kanskje redd ikke Bodø var ett dødfødt forslag alikavell ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29. Juli 2009, 10:25 »
Det positive er at NFF bare så ut til å riste på hodet av denne idiotien, og at premietullingen først og fremst ser ut til å oppnå litt mer avsky mot egen person før valget. En mer korttenkt og mediekåt nisse enn Trond Giske skal man lete lenge etter ihvertfall. Når en idiot som han presterer å bli kulturminister er det tydeligvis håp for de fleste. :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #57 på: 29. Juli 2009, 10:53 »
Giske promoterer sin egen idioti. Herregud for en premieidiot

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 29. Juli 2009, 17:05 »
He he, fint av Giske dette ;D

Men alle Bodø motstandere har jo vært så bombastisk på at Bodø ikke oppfyller UEFA kriteriene, og det er jo det Giske vil undersøke.
Så forstår ikke helt panikken her, kanskje redd ikke Bodø var ett dødfødt forslag alikavell ::)

Stemmer det! På tide noen tar Nord-Norge på alvor, og ikke inntar denne forutinntatte holdninga som gutteklubben i NFF har gjort. Det er staten som skal betale for dette, og da er det rett og rimelig at de får være med å bestemme. At de går igjennom hvorvidt Bodøs forslag var så ille i forhold til UEFAs egne standarder er det vel ingenting galt i. Er vel ikke stort populistisk heller, det er jo bitre bergensere og mulige bitre østlendinger som blir irrtert over dette.
Giske må være en av de beste kulturministrene på mange år btw. Så får det heller bare være at han har mange kjendisvenner og stikker seg frem i media. Det er fyfy i nisselandet Norge da...
« Siste redigering: 29. Juli 2009, 17:11 av Kristoffer »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 29. Juli 2009, 18:01 »
Regner vel heller ned at det er Stavanger- og Trondheimsfolk som burde være bitre, i og med at det er de som står i fare for å miste sin EM-plass. Bergenserne koser seg sikkert med at Giske vil ta fra Norge enhver liten sjanse til å få mesterskapet, når de likevel ikke fikk være med. Og hvor du får det fra at Bodø-avslaget utelukkende skyldes en forutinntatt holdning skjønner ikke jeg. Jeg kan se rimelig mange saklige, reelle grunner til aldri å ha EM der oppe. Og hvis man tror UEFA tar hensyn til Norges distriktspolitikk når de velger arrangørland er man ganske naiv.

Kan de ikke heller gi Tromsø/Bodø/whatever ski-VM eller noe sånt istedet, i et forsøk på å slippe all sytingen grunnet mindreverdighetskompleksene der oppe?