20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man Utd (4/3 2009 20.40 Canal+ Sport 1)  (Lest 56792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd (4/3 2009 20.40 Canal+ Sport 1)
« Svar #270 på: 04. Mars 2009, 23:09 »
Mats har helt rett. Tap er tap. Og vi kan aldri være fornøyde med tap. Vi skal ikke gå på banen for å begrense tapet, vi skal gå på banen for å vinne.

Men vi kan være fornøyde med måten kampen ble gjennomført på. Vi kan være fornøyde med eget spill. Vi kan være fornøyde med at vi skapte langt mer problemer for ManU enn det Inter gjorde for en uke siden.

Kanskje litt drøyt å si at seier er det eneste som er godt nok når vi møter ManU, Chelsea, Liverpool og Arsenal. Men vi kan uansett ikke tenke som så at vi er fornøyde bare vi taper 2-1. Taper vi, så taper vi. Og det kan vi aldri være fornøyde med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Nilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #271 på: 04. Mars 2009, 23:10 »
Jeg er uenig. Synes ikke vi spiller noe god kamp i dag. En grei førsteomgang etterfulgt av en horribel andreomgang. Vi gjør tusenvis av pasningsfeil, det gjelder omtrent samtlige. Det finnes knapt bevegelse rundt balllfører. Når vi slår langt og Unitedforsvaret header unna skal vi i det minste være og plukke opp andreballene, men midtbane og forsvar flytter ikke etter. Man slår pasninger og blir stående å se hva som skjer. Det er så forbanna mye å huke tak i  Vi opptrer som et middels juniorlag og da hjelper det lite at spillere som Jonas løper som en gal faen. Vi disponerer våre krefter helt feil.

Må huske på at vi spiller mot det soleklart beste laget i Premier League i år, vi skapte flere sjanser enn Inter Milan skapte forrige uke mot det samme laget. Og vi stiller med en sentral midtbane i dag som kanskje har den minste arbeidskapasiteten så langt i sesongen. Smith har en del igjen til å være helt match-fit og Geremi har vel ikke spilt seg varm i trøya i år han heller.

Synes forresten Enrique, Bassong og Jonas var de beste i dag. Løvenkrands gjorde seg heller ikke bort, og mulig Martins kunne fått et mål der hvis han hadde hatt noen flere kamper i beina..
Jeg tipper 7 poeng på de neste fire kampene ;D

Hva så?? Det du skriver er intet argument for at vi ikke skal klare noe millioner av 15-16 åringer klarer. Pasninger, bevegelse og å flytte beina etter ballen lærer man når man er 12. I newcastle er det godt voksne og ikke minst godt betalte spillere som jeg forventer presterer bedre. Men det skal de ha, den såkalte "manageren" vår er nok ikke akkurat veldig dyktig til å formidle noe som helst. Lurer på hva det er i så fall.
Men skal være enig med deg i at Jonas og Enrique var dugelige i dag, men også de to gir ballen vekk unødvendig mye.

Herregud! Sier bare en ting til deg torefl "DONK"
De som spiller poker skjønner hva jeg mener.
Nok en gang,godt spilt av Newcastle mot muligens tidenes beste united lag....

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 04. Mars 2009, 23:10 »
Jeg er uenig. Synes ikke vi spiller noe god kamp i dag. En grei førsteomgang etterfulgt av en horribel andreomgang. Vi gjør tusenvis av pasningsfeil, det gjelder omtrent samtlige. Det finnes knapt bevegelse rundt balllfører. Når vi slår langt og Unitedforsvaret header unna skal vi i det minste være og plukke opp andreballene, men midtbane og forsvar flytter ikke etter. Man slår pasninger og blir stående å se hva som skjer. Det er så forbanna mye å huke tak i  Vi opptrer som et middels juniorlag og da hjelper det lite at spillere som Jonas løper som en gal faen. Vi disponerer våre krefter helt feil.

Må huske på at vi spiller mot det soleklart beste laget i Premier League i år, vi skapte flere sjanser enn Inter Milan skapte forrige uke mot det samme laget. Og vi stiller med en sentral midtbane i dag som kanskje har den minste arbeidskapasiteten så langt i sesongen. Smith har en del igjen til å være helt match-fit og Geremi har vel ikke spilt seg varm i trøya i år han heller.

Synes forresten Enrique, Bassong og Jonas var de beste i dag. Løvenkrands gjorde seg heller ikke bort, og mulig Martins kunne fått et mål der hvis han hadde hatt noen flere kamper i beina..

Hva så?? Det du skriver er intet argument for at vi ikke skal klare noe millioner av 15-16 åringer klarer. Pasninger, bevegelse og å flytte beina etter ballen lærer man når man er 12. I newcastle er det godt voksne og ikke minst godt betalte spillere som jeg forventer presterer bedre. Men det skal de ha, den såkalte "manageren" vår er nok ikke akkurat veldig dyktig til å formidle noe som helst. Lurer på hva det er i så fall.
Men skal være enig med deg i at Jonas og Enrique var dugelige i dag, men også de to gir ballen vekk unødvendig mye.

Med mer matchtrening og bedre arbeidskapasitet følger jo bedre bevegelse og flytting av bein etter ballen. Hjelper ikke at de veit hvordan man gjør det hvis man ikke orker det. Er heller ikke lett å spille mot to kompakte firere som ligger på egen halvdel.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 04. Mars 2009, 23:11 »
Fekk stoppa Van der Saar. Deilig :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #274 på: 04. Mars 2009, 23:12 »

Jeg mener fremdeles du glemmer forutsetningene for denne kampen. Vi har halve førstelaget skadet eller suspendert. Flere av spillerne utpå der har knapt spilt 2 kamper i år, og iallefall ikke to fulle kamper på rad... Smith og Geremi på midten...
Alt i alt meget fornøyd, med unntak av Raylors tabbe. At noen skylde på Colo for Rooneys mål, blir det samme som å si at alle baklengs er forsvarstabber. Gleder meg til Guthrie, Barton, Owen, Nolan, Butt er tilbake. Shola kan bare holde seg vekke så han ikke starter neste kamp ved et arbeidsuhell.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 04. Mars 2009, 23:13 »
Er 30 poeng å spille om, vi er ett poeng fra nedrykk og syv poeng fra 8-plassen. Blir noen avgjørende uker fremover nå...
Bobby Robson:

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #276 på: 04. Mars 2009, 23:13 »
Fekk stoppa Van der Saar. Deilig :D

det har allerede blackburn gjort før oss!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #277 på: 04. Mars 2009, 23:14 »
Mats har helt rett. Tap er tap. Og vi kan aldri være fornøyde med tap. Vi skal ikke gå på banen for å begrense tapet, vi skal gå på banen for å vinne.

Men vi kan være fornøyde med måten kampen ble gjennomført på. Vi kan være fornøyde med eget spill. Vi kan være fornøyde med at vi skapte langt mer problemer for ManU enn det Inter gjorde for en uke siden.

Kanskje litt drøyt å si at seier er det eneste som er godt nok når vi møter ManU, Chelsea, Liverpool og Arsenal. Men vi kan uansett ikke tenke som så at vi er fornøyde bare vi taper 2-1. Taper vi, så taper vi. Og det kan vi aldri være fornøyde med.

Takk! Og når målet dems kom etter en kjempetabbe fra Raylor, så kan vi hvertfall ikke være fornøyde. Jeg er misfornøyd fordi vi kunne vunnet denne kampen. Kunne hvertfall tatt med oss ett poeng, og føler vi hadde fortjent det.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 04. Mars 2009, 23:15 »
Da sto vel Foster eller Kuczhak (elns) ?
Bobby Robson:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #279 på: 04. Mars 2009, 23:15 »
Var det Van der Sar som stod da?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 04. Mars 2009, 23:15 »

Etter en kamp som lot meg sitte igjen med så mye frustrasjon, men samtidig stolthet blir eg rett og slett forbannet av å lese slikt! Vi spiller mot VERDENS BESTE FOTBALLAG, og vi styrer faktisk til tider kampen. Vi har også flere sjanser, som lett kunne endt i mål. Om Taylor ikke hadde rota det til, så ville vi kanskje fått uavgjort, som ville vert fantastisk. Vi må dra ut det positive i slike vanskelige tider, og denne kampen skal vi virkelig ta med oss videre.

Det du sier om at vi disponerer kreftene våre feil, synes eg er helt på jorde! Vi utnytter (eller prøver å) kontringene våre, og prøver å holde ballen i laget når det er nødvendig. Vil faktisk gå  så langt å si at den midtbanen vi stilte i dag, var borti mot den beste vi kunne spilt i en slik kamp. Å ha Butt på banen i en slik kamp, ville vert sjølvmord. Han bruker alt for mye tid på ballen, og gjør ting vanskelig ofte. Eg synes Smith og Geremi jobber bra, og spilte enkelt og trygt. Smith rotet litt til tider, det skal sies. Å kalle det laget som spilte i svart-kvite striper i dag for ett juniorlag, er en fornermelse! Vi jobbet som helter, og en spiller som Ronaldo var ikke i tvruten min mer enn en gang, da han låg å grein på gresset.

Alt i alt en bra kamå fra oss, der eg faktisk synes vi kunne fått 1 poeng, uten at det skulle ha vert noe å snakke om. Har til gode å få EN melding fra noen av mine United-bekjente, og det synes eg sier sitt! Løvenkrands, Jonas, Martins våre beste i dag! Coloccini rett bak, men flyttet bena veldig tregt på Ronney sitt mål, og må nok ta på seg litt av skylden for målet. Hele situasjonen startet selvfølgelig etter ett elendig utnyttet frispark...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 04. Mars 2009, 23:15 »
Da sto vel Foster eller Kuczhak (elns) ?

Riktig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Tommy Nilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #282 på: 04. Mars 2009, 23:17 »
Jeg tror vi taper 7-1 i dag.

Dette sier du før kampen Mats.
Og så er du ikke fornøyd med 1-2??? Og måten kampen utarter seg...
Forstå det den som kan.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #283 på: 04. Mars 2009, 23:17 »
Men det gjentar seg i kamp etter kamp. Vi kan ikke drive å klage på skader og diverse hver gang vi taper. Og blir du først sendt ut på banen må du orke å flytte etter ball ellers har du intet der å gjøre. Kan forstå at det er slitsomt mot slutten, men det var fra første spark på ballen omtrent. Det er fortsatt totalt planløst det vi driver med. Selvsagt glimter vi til i mellom, men den røde tråden i spillet savner jeg. Jeg synes vi gjør det bedre i dag en mot Bolton, men jeg er fortsatt ikke fornøyd.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 04. Mars 2009, 23:17 »
Tomasz Kuszczak sto i mål, sjekka det nå:)
Bobby Robson: