20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spill  (Lest 104601 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spill
« Svar #420 på: 23. Mai 2013, 14:55 »
FIFA 14-turnering hos deg da i vinter, snkz?

Spiller ikke FIFA :O

Kanskje jeg må investere i det når det kommer å sette i gang ;)

Gleder meg mest til spill av type God of War-/Tekken serien osv, det er det eneste jeg har savnet ved å holde meg til data de siste 10-15 årene...

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #421 på: 23. Mai 2013, 15:58 »
Ikke at jeg tror Xbox ville vært aktuelt uansett - men kan noen kort fortalt forklare meg hvorfor de har bæsja på dolokket?

Utviklere sier også at PS4 er mye sterkere hardware-messig. Mellom Xbox 360 og PS3 var det kun en teoretisk forskjell, her er det faktiske forskjeller, og gigantiske i tillegg. Kan ende opp med at PS3 spill kjører i 60fps mens X1-spill kjører i 30fps.

Men Microsoft satser alt på Cloud Computing, altså beregninger i nettskyen. Dette vil mest sannsynlig utrette minimale forskjeller da RAM har mye lavere latency enn en nettilkobling, og vil nok kun være der for å være en Always Online-DRM ala Sim City.
Søte, søte blekkspruter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 23. Mai 2013, 16:10 »
Wow. Relativt bedritent det med at en ikke skal kunne bruke gamediscen hos andre. Helt latterlig, jo.
Største forskjellen mellom Xbox 360 og PS3 når de kom var jo for min del muligheten til å spille av Bluray den gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #423 på: 23. Mai 2013, 17:08 »
Microsoft satser på å bli boksen for alt mulig, mens PlayStation holder seg til samme oppskrift som tidligere, først og fremst en dedikert spillkonsonl. Jeg vil kjøpe PS4, men kan være XBOX blir å se i de fleste hjem.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #424 på: 23. Mai 2013, 20:06 »
Jeg tror en av de største faktorene for salget av de to konsollene blir prisen. Jeg tipper PS4 blir en del rimeligere enn Xbox One, ihvertfall etter et halvt år/ett år. Virker som Xbox One med alle egenskapene som den har utenom det å faktisk kunne spille ett spill kommer til å koste skjorta, og vil holde seg langt oppe i pris ganske lenge. Bare det at Kinect 2.0 følger med som standard gjør at prisen potensielt blir skyhøy, for det virker ikke akkurat som dritbillig teknologi.

Jeg er selv en PlayStation-mann, har alltid vært det og kommer sannsynligvis alltid til å være det også. Det er overhodet ikke noen sjanse for at det kommer til å endre seg med den kommende generasjonen ihvertfall!

Man kan egentlig si at det virker som om rollene er byttet om denne generasjonen kontra forrige generasjon. Xbox 360 var mye mer spill-sentrert enn det PS3 var. Microsoft slo knockout på Sony med XboX Live, som faktisk var en aldri så liten revolusjon innen multiplayer-gaming på konsoll. Sony hadde PSN, men det var på langt nær like bra som Live. Denne generasjonen derimot har Sony varslet storsatsing på Indie-spill, og det ryktes at indie-utviklere til og med skal få bestemme utsalgsprisen på spillene sine selv (i motsetning til Xbox som krever at alle spill som selges på indie-markedet Arcade skal selges gjennom tredjepartsutviklere eller Microsoft selv, altså de bestemmer prisen). Akkurat dette tror jeg Sony kan vinne stort på, sett i sammenheng med at all hardware på den kommende PS4 blir skrytt opp i skyene av utviklere, grunnet bl.annet fantastisk god arkitektur, og maskinen er visstnok svært enkel å utvikle spill til.

Spennende er det uansett, og håper for Microsofts del at de smeller til med noen herlige Xbox Exclusives på E3  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 23. Mai 2013, 20:48 »
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #426 på: 24. Mai 2013, 21:01 »
Infamous: Second Son screenshots:

Søte, søte blekkspruter.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #427 på: 25. Mai 2013, 13:00 »

:D

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #428 på: 07. Juni 2013, 13:37 »
Xbox One blir bare verre og verre. Mer og mer brukerfiendlig, og diverse leaks kan nå tyde på at de sliter med varmeutvikling og at den kanskje må klokkes ned. Da er plutselig PS4 dobbelt så kraftig som Xbox One.

Det verste er egentlig ikke at Microsoft kaster saftige kuruker i vår retning, det verste er fanboysene som tar imot, slafser og svelger alt rått, og i tillegg nidigger det.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 07. Juni 2013, 13:39 »
Det verste er egentlig ikke at Microsoft kaster saftige kuruker i vår retning, det verste er fanboysene som tar imot, slafser og svelger alt rått, og i tillegg nidigger det.

Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #430 på: 07. Juni 2013, 17:41 »
Jeg har Playstation 3 som jeg kjøpte med engang den kom ut fra Usa, 60 gb versjonen.

Og jeg liker mye bedre playstation da jeg hadde problemer med 3 xbox 360 konsoller. Støy og red ring problem. De sente riktignok en fyr på døren som pakke den ned og fikk en ny en. Men det er latterlig dårlig.

Gleder meg til THE LAST OF US som har fått fantastiske anmeldelser, ser drit bra ut særlig jeg som liker The Walking dead tv serien. Og så er det jo de flinke folka i Naughty dog som har laget det og lager Uncharted serien som jeg elsker.

Bring on the PS4 !! Gleder meg stort til E3 på mandag  :thumbu:

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #431 på: 07. Juni 2013, 19:09 »
Det er vel endel av Xbox-ryktene som er avkreftet etterhvert som at man kun kan spille spill man eier på egen konsoll og ikke på andres, men fortsatt skeptisk på hvordan hele den "one"-opplevelsen blir. Lukter jævlig nummer to av den for øyeblikket.

Har aldri eid en Playstation, men mye mulig at jeg går for det neste gang om det blir noen konsoll på meg denne generasjonen. Klarer meg egentlig greit med en fet mediecenter-pc + spillkontroll.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #432 på: 07. Juni 2013, 20:08 »
1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)
2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom
5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette
6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.
9) Når du spiller via din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen
11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre

Noen negative punkter.

Fra før av er det jo også kjent at PS4 blir mye sterkere, men at ulikt forrige generasjon hvor PS3 var teoretisk sterkere enn en 360 kjører de nå samme type arkitektur (sånn minus eSRAMen til X1 som gjør den vanskeligere å programmere for) så nå vil en kraftigere hardware vises i praksis. Og nå har CBOAT (en kilde som har lekket rykter og hatt rett i sju år) lekket informasjon som viser at Microsoft sliker pga eSRAMen. Varmeutvillingen er et stort problem, og de jobber nå hard med å fikse det. Det er store muligheter for at CPU da må klokkes ned, og da har men en situasjon hvor PS4 er dobbelt så kraftig som X1, og de vil mest sannsynlig lanseres med samme pris (mulig PS4 blir litt billigere). Og siden arkitekturen er lik, vel, spill vil både kjøre og se mye bedre ut på en PS4.

Det beste hadde vært om Microsoft utsatte det et år og fikset alt av problemer og policyer, men det er et drømmescenario.
Søte, søte blekkspruter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 07. Juni 2013, 20:18 »
Et drømmescenario og svært usannsynlig da de vil miste enorme markedsandeler ettersom de ikke er med overhodet. Da er det vel langt større sannsynlighet for at de lanserer en forbedret versjon ett år senere? Litt som med da Sony lanserte en litt lettere PS3 for å konkurrere bedre på pris da den første PS3en var svindyr.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #434 på: 07. Juni 2013, 22:20 »
Et drømmescenario ja. Det er ikke som sist når Sony kom med PS3 et år etter 360, for da hadde allerede Sony majoriteten av markedet i lomma med PS2. De var arrogante som faen, og tapte masse på det. Microsoft er arrogante nå, faktisk enda mer enn det Sony var. De som kjøper Xbone er ifra mitt synspunkt ikke bare dumme, de er med på å ødelegge spillindustrien enda mer.
Søte, søte blekkspruter.