20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Llambias og Ashley setter ny kurs  (Lest 13809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Llambias og Ashley setter ny kurs
« Svar #1 på: 10. Feb. 2009, 21:31 »
However, Llambias has vowed that United will spend again in the summer and with several players set to be out of contract in the summer, the MD believes the wage bill will be freed up to allow Newcastle to sign players who fit into the new structure.

He added: ?There is £8m there and it will be spent in the summer.

?Mike isn?t afraid to spend money out of his own pocket.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. Feb. 2009, 21:32 »
I utgangspunktet jeg er ikke så misfornøyd med Ashley. Men vi trenger en ny manager til sommeren, det er det viktigste for min del!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Feb. 2009, 21:42 »
Skuffende intervju synes jeg. Kom han egentlig med noe vi ikke viste fra før?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Feb. 2009, 21:42 »
I utgangspunktet jeg er ikke så misfornøyd med Ashley. Men vi trenger en ny manager til sommeren, det er det viktigste for min del!

Hva har han gjort som gjør at du ikke er misfornøyd? Gir vi Ashley 5 år til spiller vi i League 1 før noen aner det. Å miste nøkkelspillere som Milner, Given og Owen på 1 år sier hvor vei denne klubben er på vei. Er 99% sikker på at også Martins forsvinner til sommeren. Et håpløst intervju, som kun de naive tror på.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Feb. 2009, 21:57 »
Ny kurs og ny kurs? Er det ikke egentlig dette de har ment hele tiden da, helt siden Ashley kjøpte klubben?

Det har ihvertfall jeg fått inntrykk av, og jeg har også vært en av dem som har skjønt at å rydde opp i økonomisk rot i en skakkjørt klubb ikke er gjort over natta. Akkurat denne prosessen har jeg gitt tid.

Men som han selv sier må kommunikasjonen bli bedre. Greit at fansen ikke gjorde det enkelt for dem, men å holde kjeft i flere mnd uten at fansen vet ett kvekk om hva de ville med klubben er ikke bra nok.

Til slutt vil jeg si at jeg ikke er fornøyd før jeg ser en permanent manager er kommet på plass, dette har de nå hatt altfor god tid til å gjøre noe med. Er bare så drittlei av å forholde meg til den ene midlertidige løsningen etter den andre.
Om de vil vise at klubben skal ta et steg i riktig retning også sportslig er vel ikke det så dumt å begynne med å ansette en permanent manager? Er ikke dette Dennis Wise sin oppgave som DoF?

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Feb. 2009, 22:42 »
Tror det ikke før jeg får se det...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Feb. 2009, 22:43 »

Hva har han gjort som gjør at du ikke er misfornøyd

- Bedre den økonomiske situasjonen.
- Satse på en god ungdomspolitikk.
- Kjøpe spillere som har tiden forran seg og ikke bak seg. Synes egentlig alle kjøpene vi har gjort under Ashley har virket fornuftige.. Men det er så klart synd at spillere som Given drar.

I bunn og grunn er det egentlig bare KK fadesen og mangelen på en god permanent manager jeg har mislikt under Ashley, og mangelen på kommunikasjon selvsagt. Så får vi se om det bedrer seg nå..

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Feb. 2009, 23:01 »
Ja Ashley har rettet opp i økonomien, og vi satser ungt. Men er det verdt å satse ungt på bekostning av rutinerte spillere som kan føre laget opp med engang? Er langt ifra imot unge spillere, og tar gjerne imot talenter. Men de henter ikke inn spillere som kan gå direkte inn i laget. Nolan synes jeg var et godt kjøp, Løvenkrands kan jeg ikke helt forstå, men skal gi han tid til å få overbevise meg før jeg trekker en konklusjon.

Han har innfort et styresett som ikke fungerer, Keegan gikk pga av det. Og jeg tror at vi hadde hatt en langt bedre sesong med Keegan og styresettet Ashley har innført.

Ashley har ikke vært katastrofe, men jeg mener at det han har gjort bra ikke veier opp med det som har vært dårlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Feb. 2009, 23:02 »
Vel, igjen mange fine ord her. Men, da forventes det også handling - og veien fra ord til handling er som kjent stor. Forventer først at vi får inn en god manager, en som folket har trua på. Mike Ashley må vel ha oppfattet at det store flertallet overhodet ikke vil ha Kinnear som manager utover denne sesongen på Tyneside, samt at han allerede har startet hangle helsemessig.
Gi meg en manager, så tar vi det der fra, Ashley! Og fortsett å prat til media!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Feb. 2009, 23:09 »
Ja Ashley har rettet opp i økonomien, og vi satser ungt. Men er det verdt å satse ungt på bekostning av rutinerte spillere som kan føre laget opp med engang? Er langt ifra imot unge spillere, og tar gjerne imot talenter. Men de henter ikke inn spillere som kan gå direkte inn i laget. Nolan synes jeg var et godt kjøp, Løvenkrands kan jeg ikke helt forstå, men skal gi han tid til å få overbevise meg før jeg trekker en konklusjon.

Han har innfort et styresett som ikke fungerer, Keegan gikk pga av det. Og jeg tror at vi hadde hatt en langt bedre sesong med Keegan og styresettet Ashley har innført.

Ashley har ikke vært katastrofe, men jeg mener at det han har gjort bra ikke veier opp med det som har vært dårlig.

Colo, Jonas, Bassong, Nolan, Guthrie, Løvenkrands, Taylor og i utgangspunktet Xisco er alle spillere som bør kunne gå rett inn på førstelaget. Av de er det kun Colo som kjøpt inn for en stor sum, så en god innkjøpspolitikk har vi absolutt fått.

At det ikke funker med en DOF kan jeg tildels være enig i. Det funket hvertfall ikke under Keegan.. Det er to ting som gjør at det kan fungere med en DOf: 1. Manageren er 100% innrettet til å jobbe under en DOF både når det gjelder arbeidsoppgaver og ansvarsfordeling. 2. DOF har KUN ansvar for administrative oppgaver og juniorlaget. Og skal ikke blande seg inn i noe som angår 1laget.

Juniorlaget vårt har blitt et av de beste i England i løpet av et par år, så noe riktig har Wise gjort. Jeg er ingen stor Ashley tilhenger, men jeg synes reaksjonene mot han er overdrevet. Jeg nekter å tro at han kjøper en klubb for 1.3milliarder fordi han vil kjøre den i grus.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Feb. 2009, 23:44 »
Llambias har ihvertfall produsert en løgn. Reaksjon fra NUSC etter intervjuet:

Sitat
In the interests of clarity we would like to address his comments regarding the NUSC and its relationship with the club.

"Were in dialogue with them. We have a monthly meeting and we need to get the record straight – we are in dialogue with NUSC"

NUSC has on several occasions now written directly to key figures at the club, including Derek Llambias requesting a formal meeting with the club hierarchy and urging them to communicate with their paying customers. Every single one has been ignored barring a brief acknowledgement by the club's press officer that they had been received.

There has been no dialogue between NUSC and anyone in any position of authority at NUFC.

"We have a monthly supporter meeting where a reasonably representative group of people who represent our fans tell us what for. They have been invited to be part of that forum so there are four or five of them coming along. It's not true that we have blanked them"

As one of our committee members is also a member of this group (the supporter's panel), NUSC, in its continued attempts to achieve dialogue with the club, politely enquired if it could send a small representation to join their most recent meeting. This was an attempt to address independent supporter concerns that had been raised with us, i.e. problems with stewarding in the Leazes corner.

To clarify, NUSC invited itself to this meeting to address concerns other than those stemming from the running of the club. As a result of this positive dialogue it was agreed that a select number of NUSC representatives could attend these meetings in the future.

"Their initial approach was not in the correct tone. They are a small group and they are charging a subscription fee which was a bit strange to us"

We're slightly unsure of what tone Mr Llambias expected fans to take given the utter destruction his administration wrought upon this club in the early season.
However we must state that our approach in writing to the club directly and in attempting direct communication has always been professional and organised.
As for his comment that he finds it strange that we charge a "subscription fee". Is this coming from the same club that introduced a "membership" scheme that provides little more benefits than being a season ticket holder used to?

"They are a small group and given more credence than they deserve"

The NUSC are a professionally-organised and structured supporters group with a daily growing membership of die hard Newcastle United fans. Every single Newcastle fan deserves credence on their own. The NUSC are a credible collective voice for its members.

"They are welcome to come along to our forums. That's fine, they are coming on February 12 and there will be four or five of them".

This indeed appeared to be "a fact". However within an hour of the interview going to print the club had emailed us to tell us that Derek Llambias was now unable to make the meeting and that as a result the meeting was "postponed". We hope that Derek can find the time to honour his comments soon.

"We don't want to talk about Kevin Keegan, which is an issue they will insist on talking about. Unfortunately, that's not what the tone is."

Unfortunately this statement, above all, demonstrates how out of touch Derek Llambias and the entire Mike Ashley regime are with what it is fans are asking for here.
Kevin Keegan, although forever a legend at this club, is past history. Our rather more pressing concern is to establish how Mike Ashley intends to "drive the club forward" and reinforce how the fans of NUFC can and need to be a significant part of that, going forward.

These (and others) are the serious questions we would like answers to, Mr Llambias. We look forward to hearing them from you in person whenever your schedule allows.

We hope "the tone" of this response meets with your acceptance this time.

The Newcastle United Supporters Club Committee
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ginola

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 11. Feb. 2009, 04:16 »

Colo, Jonas, Bassong, Nolan, Guthrie, Løvenkrands, Taylor og i utgangspunktet Xisco er alle spillere som bør kunne gå rett inn på førstelaget. Av de er det kun Colo som kjøpt inn for en stor sum, så en god innkjøpspolitikk har vi absolutt fått.

At det ikke funker med en DOF kan jeg tildels være enig i. Det funket hvertfall ikke under Keegan.. Det er to ting som gjør at det kan fungere med en DOf: 1. Manageren er 100% innrettet til å jobbe under en DOF både når det gjelder arbeidsoppgaver og ansvarsfordeling. 2. DOF har KUN ansvar for administrative oppgaver og juniorlaget. Og skal ikke blande seg inn i noe som angår 1laget.

Juniorlaget vårt har blitt et av de beste i England i løpet av et par år, så noe riktig har Wise gjort. Jeg er ingen stor Ashley tilhenger, men jeg synes reaksjonene mot han er overdrevet. Jeg nekter å tro at han kjøper en klubb for 1.3milliarder fordi han vil kjøre den i grus.

HAHA.. Endelig en som ser lengre enn til nesetippen!
Det folk ikke ser her er at hadde ikke Ashley kjøpt oss, så hadde vi faktisk vært i league 1 nå! Vi hadde vært økonomisk rævkjørt.
ill the Enemy, we are the Toon Army...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 11. Feb. 2009, 10:27 »
Det ein del folk ikkje innser er at vi var på veg nedover under Fat Fred og...Og med ein skakkkøyrt økonomi og bytte av managara kvar sesonge so var dette ganske garantert. Men det alle sjølvsagt håpa og trudde på var at ny eigar skulle SNU dette. Men det har ikkje skjedd. Og Ashley har endå til gode å visa at han kan snu dette. No er det på tide med handling og ikkje fine ord.

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11. Feb. 2009, 10:50 »
Ashley og co får seg til å høres veldig bra ut i teorien, og det skal ærlig talt ikke mye til for å gjøre det bedre enn fat fred.

Fikse økonomien.. - Kjempe bra!
Satse ungt - joda, kunne rett og slett ikke vært bedre!
Månedlige møter med fansen - virkelig en mann av folket det her!

Problemet er at de ikke har snakka med fansen på flere måneder, de har kjøpt rimelig gode spillere, men ingen rimelig store navn, om ikke bare for moralen til andre spillere, fansen og få nye fans utenfor newcastle over 18år(som igjen gir penger i kassa), og det ser ikke ut som de har satsa veldig på førstelaget, selv om noen har overraska virkelig positivt.
Fikse økonomien.. jeg veit egentlig ikke hva som skjer og ikke skjer, hvor mye gjeld vi hadde og har osv, men den unnskyldninga har vi hørt mange ganger nå. I mitt hode er det best å betale all gjeld asap, og det trodde jeg de gjorde? Til tider virker det som de ikke har forstått at de nesten har spart seg ned i championship(til det beste for klubben?)

Jeg tror faktisk wise er skikkelig flink til å finne talenter, men jeg tror også han er en real drittsekk, kan evnt spørre keegan. Hjelper ikke at wise er flink, for ingen god manager vil gidde å jobbe under en drittsekk!