20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Llambias og Ashley setter ny kurs  (Lest 13802 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Llambias og Ashley setter ny kurs
« Svar #15 på: 11. Feb. 2009, 11:17 »
Synes vi ikke kan kritiser Ashley før om en 2-3 års tid. Å snu en klubb som var på randen av konkurs tar TID. Er ikke gjort i en håndvending. Omorganisering har skjedd og må kanskje skje videre. Det må skjæres inntil beinet akkurat nå for å sikre at klubben i fremtiden skal gjøre det bra. Derfor blir det helt feil å klage nå over dålig styring og liten satsing. Ashley har akkurat nå erfart at det å drive en ballklubb ikke er det samme som å drive en sportskjede. Og nå endrer de den feilslåtte kursen som de før hadde. Det er hva som nå skjer i fremtiden som er viktig, ikke hva som har skjedd tidligere. Ashley og co må få lov å feile: Det viktigste er at de lærer av sine feil og at de i klubben og supporterne tillater at denne læringsprosessen finner sted og dermed gir de den tiden de trenger.

Jeg foretrekker glatt en klubb som ligger i nedre del av PL i et par sesonger, men med en etterhvert fornuftig lønns- og økpolitikk som gir grunnlag for fremtidig satsning enn å våkne til en ekstrem fyllesyke og bli fratatt poeng/degradert ala Leeds.  Med Fat Fred bak roret ville det ha skjedd til slutt.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11. Feb. 2009, 13:16 »
Ja Ashley har rettet opp i økonomien, og vi satser ungt. Men er det verdt å satse ungt på bekostning av rutinerte spillere som kan føre laget opp med engang? Er langt ifra imot unge spillere, og tar gjerne imot talenter. Men de henter ikke inn spillere som kan gå direkte inn i laget. Nolan synes jeg var et godt kjøp, Løvenkrands kan jeg ikke helt forstå, men skal gi han tid til å få overbevise meg før jeg trekker en konklusjon.

Han har innfort et styresett som ikke fungerer, Keegan gikk pga av det. Og jeg tror at vi hadde hatt en langt bedre sesong med Keegan og styresettet Ashley har innført.

Ashley har ikke vært katastrofe, men jeg mener at det han har gjort bra ikke veier opp med det som har vært dårlig.

Colo, Jonas, Bassong, Nolan, Guthrie, Løvenkrands, Taylor og i utgangspunktet Xisco er alle spillere som bør kunne gå rett inn på førstelaget. Av de er det kun Colo som kjøpt inn for en stor sum, så en god innkjøpspolitikk har vi absolutt fått.

Beklager den, Colo,Jonas og Guthrie er spillere som går rett inn på laget. Bassong trengte litt tid og Nolan tror ikke jeg vil være i første 11ern når alle er friske og rakse. Taylor var ikke noe dårlig kjøp(hvis vi kan kalle det et kjøp?), men foretrekker Jonas og Duff på kantene. Løvenkrands har jeg ikke store forventninger til og tror heller ikke han kommer til å være i Newcastle lenger enn til sommern. Xisco var vel heller ingen spiller som kan gå rett inn på laget.

Men uansett, jeg glemte meg litt et sekund her, og burde såklart husket Colo, Jonas og Guthrie.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11. Feb. 2009, 15:24 »
Greit nok at Fat Fred ikke hadde spesielt god styring på økonomien, men jeg synes det er litt å ta i å si at vi var på randen av konkurs.
Vi var en klubb som presterte langt under fansens forventninger sportslig, og vi delte ut høye lønninger, høye overgangssummer og betalte dyre fallskjermer til godt kjente managere, som det var godteri til barn vi delte ut.

Men likevel, fotballklubben Newcastle United ble styrt på en bedre måte enn Mike Ashley har gjort. Newcastle United er ikke en hvilken som helst næringslivsbedrift. Fotballaget, a-laget er denne bedriftens suverent viktigste produkt. Det er jo flott å tenke på juniorene, men det blir helt feil når vi invester massevis av penger i junioravdelingen, men gjør alt for å IKKE investere i a-laget. Denne bedriftens primære inntektskilde blir ikke satset på. Det kan virke som om Mike Ashley tror at inntektene kommer av seg selv. Problemet er at fotballaget må prestere sportslig for at inntektene skal komme. Skal laget prestere sportslig, så må man tåle at det blir noen utgifter til å begynne med. Men Ashley skal ha inntekter NÅ, og selger derfor sentrale spillere for å lette litt på trykket. Men hva gjør det med sjansen for fremtidige inntekter? Jo, den blir klart svekket. Når laget blir dårligere, så øker sjansen for at vi TAPER penger. Hvis vi rykker ned vil vi tape enormt med penger. Men inntektene for spillersalg vil stige brått, når vi selger alle stjernene våre samtidig, og erstatter dem med Michael Chopra og James Beattie.

Men fortsetter vi sånn, så vil vi bare fortsette å synke dypere og dypere ned i vannet, og det vil også gå utover økonomien. Tilskuertallet vil svikte, stadion blir mye dyrere i drift. Draktsalget svikter, fordi vi mangler de store profilene, som får folk til å handle supporterutstyr. Vi får dårligere managere, og vi blir verre enn Leeds. Vi blir det nye Sheffield Wednesday. Kanskje også verre enn det.

Vi må investere i a-laget. Mye penger må vi investere, for å få en brei stall med enkelte store profiler, som sørger for at draktsalget går strykende, og som sørger for at folk kommer på kampene. Hvis vi tillater oss å bruke mer penger enn vi får inn for en periode, så vil vi tjene så mye, mye, mye mer på det i fremtiden. Og det i ganske nær fremtid også.

Men jeg er livredd for at Mike Ashley har gjort uopprettelig skade på Newcastle United FC.

De ungguttene vi henter inn er veldig usikre kort. Sannsynligvis blir bare en liten prosentandel av dem klassespillere i fremtiden. Men det er snakk om 5-10 år frem i tid, før de når toppen. Vi kan ikke drive en fotballklubb på den måten.
Det går bare ikke an. For de beste talentene vil også dra sin vei om vi rykker nedover og nedover i ligasystemet. Sannsynligvis vil de aller mest talentfulle dra allerede etter sesongen om vi rykker ned. Enda flere vil dra om vi gjennomfører en høyst middelmådig sesong i CCC. Rykker vi ned derfra igjen, forsvinner de alle.

Da sitter vi igjen med et helt lag av Shola Ameobi-er, og ingen andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11. Feb. 2009, 15:49 »
Jeg lurer på om Ashley og mr Llambias har hørt om utrykket handling snakker mer en ord.

Nå må vi alle merke oss at han sier i intervjuet at Ashley vil bruke penger av egen lomme i sommervinduet. Så får vi se..  Jeg tipper de blir mye "Å dette vinduet er vanskelig, og prisene på spillere er for høye i forhold til verdien" samtidig som Dennis Wise tråler rundt i verden i Juli August og leter etter forsterkninger.

Og han presterer å si at han beklager at dialogen har vært dårlig, og de prøvde å drive klubben utenfor medias søkelys, men visste ikke at det kom til å gå galt. haha, de bør jo være en selvfølge når man kjøper en klubb i premier lague at man må ha en god dialog med fansen og media.

Vi får se til sommeren. Jeg håper for Ashleys skyld at den Wise klarer å få noen navn på blokka får slutten av August.
Så kan vi følge Aston Villa modellen (de har brukt masse penger)   før var det arsenal modellen. Hva blir det neste? Leeds modellen?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11. Feb. 2009, 15:57 »
Ja Ashley har rettet opp i økonomien, og vi satser ungt. Men er det verdt å satse ungt på bekostning av rutinerte spillere som kan føre laget opp med engang? Er langt ifra imot unge spillere, og tar gjerne imot talenter. Men de henter ikke inn spillere som kan gå direkte inn i laget. Nolan synes jeg var et godt kjøp, Løvenkrands kan jeg ikke helt forstå, men skal gi han tid til å få overbevise meg før jeg trekker en konklusjon.

Han har innfort et styresett som ikke fungerer, Keegan gikk pga av det. Og jeg tror at vi hadde hatt en langt bedre sesong med Keegan og styresettet Ashley har innført.

Ashley har ikke vært katastrofe, men jeg mener at det han har gjort bra ikke veier opp med det som har vært dårlig.

Colo, Jonas, Bassong, Nolan, Guthrie, Løvenkrands, Taylor og i utgangspunktet Xisco er alle spillere som bør kunne gå rett inn på førstelaget. Av de er det kun Colo som kjøpt inn for en stor sum, så en god innkjøpspolitikk har vi absolutt fått.

Beklager den, Colo,Jonas og Guthrie er spillere som går rett inn på laget. Bassong trengte litt tid og Nolan tror ikke jeg vil være i første 11ern når alle er friske og rakse. Taylor var ikke noe dårlig kjøp(hvis vi kan kalle det et kjøp?), men foretrekker Jonas og Duff på kantene. Løvenkrands har jeg ikke store forventninger til og tror heller ikke han kommer til å være i Newcastle lenger enn til sommern. Xisco var vel heller ingen spiller som kan gå rett inn på laget.

Men uansett, jeg glemte meg litt et sekund her, og burde såklart husket Colo, Jonas og Guthrie.

Kem av Guthrie eller Butt mener du kan holde Nolan ute av laget ?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #20 på: 11. Feb. 2009, 17:10 »
Hvertfall ikke Butt!
Dessuten ser jeg ikke hvorfor ikke Løvenkrands kan bli lengre enn bare til sommeren. Han har god tid å overbevise på, allerede scoret et mål. Riktignok ikke verdens mest vanskeligste mål, men det er et mål.
Samtidig tror jeg Kinnear/Ashley ba om å få Taylor i bytte med Zoggy. Det var det som kom frem i lokalavisa. Tviler på at Wigan begynte med å by £6mill + Ryan Taylor for Zoggy. Da er de elendige til å forhandle. Taylor var jo fast for Wigan.
I Nolan, Guthrie og Barton har vi en god midtbane i mine øyne. Den blir kanskje litt for homogen, og savner kanskje noen med veldig gode tekniske ferdigheter, ala Emre i form.
Men med den troppen vi har nå, har vi et godt utgangspunkt for neste sesong, bare vi forsterker litt i sommer. På posisjoner som vi er litt tynt besatt.

Så hvis Ashley og Llambias gjør det de har sagt nå, så regner jeg med at ting blir bra fremover. Men da må de holde det de har lovet...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 11. Feb. 2009, 18:45 »
Nok en genial beslutning av de jævla rekene. Vi er elendige og da trenger vi i det minste en manager. Nå har vi ikke en dritt, to udugelige assistenter. FY FAEN!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Feb. 2009, 18:47 »
Geir har allerede påpekt det, men jeg nevner det igjen: Vi kan ikke ansette en permanent manager selv om Kinnear har blitt syk. Det finnes regler for slikt. Og jeg tror ikke Kinnear ønsker å si opp selv heller...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 11. Feb. 2009, 18:48 »
Jamen fortsatt vurderes det visstnok at Venables skal hentes inn dersom det går på tverke for Hughton.
Uansett, Kinnear må da vel kunne bli enig med klubben om å fratre med en liten sluttpakke nå, dersom styret tar til vett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11. Feb. 2009, 18:51 »
Geir har allerede påpekt det, men jeg nevner det igjen: Vi kan ikke ansette en permanent manager selv om Kinnear har blitt syk. Det finnes regler for slikt. Og jeg tror ikke Kinnear ønsker å si opp selv heller...

Neida, men nå er planen å vente på at Kinnear skal komme tilbake for deretter å gi mannen en ny kontrakt. Det er faktisk helt utrolig. Dessuten nevner de jo at Venables kan bli hentet inn som redningsmann om ting skulle bli ille. Hele greia oser av et jævla dårlig illeluktende sirkus i kjent Newcastlestil.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 11. Feb. 2009, 19:52 »
Noe har i hvertfall begynt å skje, sakte men sikkert, etter at Ashley har sakt at han skal bidra mer i klubben. .  Allikevel er det mye som må rettes på. .

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_4913620,00.html
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 11. Feb. 2009, 23:28 »

Kem av Guthrie eller Butt mener du kan holde Nolan ute av laget ?

Med friskt lag så mener jeg at Guthrie og Barton er de to sentrale midtbane spillerne man skal spille meg  ;)

Ginola

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 12. Feb. 2009, 01:16 »
Greit nok at Fat Fred ikke hadde spesielt god styring på økonomien, men jeg synes det er litt å ta i å si at vi var på randen av konkurs.
Vi var en klubb som presterte langt under fansens forventninger sportslig, og vi delte ut høye lønninger, høye overgangssummer og betalte dyre fallskjermer til godt kjente managere, som det var godteri til barn vi delte ut.

Men likevel, fotballklubben Newcastle United ble styrt på en bedre måte enn Mike Ashley har gjort. Newcastle United er ikke en hvilken som helst næringslivsbedrift. Fotballaget, a-laget er denne bedriftens suverent viktigste produkt. Det er jo flott å tenke på juniorene, men det blir helt feil når vi invester massevis av penger i junioravdelingen, men gjør alt for å IKKE investere i a-laget. Denne bedriftens primære inntektskilde blir ikke satset på. Det kan virke som om Mike Ashley tror at inntektene kommer av seg selv. Problemet er at fotballaget må prestere sportslig for at inntektene skal komme. Skal laget prestere sportslig, så må man tåle at det blir noen utgifter til å begynne med. Men Ashley skal ha inntekter NÅ, og selger derfor sentrale spillere for å lette litt på trykket. Men hva gjør det med sjansen for fremtidige inntekter? Jo, den blir klart svekket. Når laget blir dårligere, så øker sjansen for at vi TAPER penger. Hvis vi rykker ned vil vi tape enormt med penger. Men inntektene for spillersalg vil stige brått, når vi selger alle stjernene våre samtidig, og erstatter dem med Michael Chopra og James Beattie.

Men fortsetter vi sånn, så vil vi bare fortsette å synke dypere og dypere ned i vannet, og det vil også gå utover økonomien. Tilskuertallet vil svikte, stadion blir mye dyrere i drift. Draktsalget svikter, fordi vi mangler de store profilene, som får folk til å handle supporterutstyr. Vi får dårligere managere, og vi blir verre enn Leeds. Vi blir det nye Sheffield Wednesday. Kanskje også verre enn det.

Vi må investere i a-laget. Mye penger må vi investere, for å få en brei stall med enkelte store profiler, som sørger for at draktsalget går strykende, og som sørger for at folk kommer på kampene. Hvis vi tillater oss å bruke mer penger enn vi får inn for en periode, så vil vi tjene så mye, mye, mye mer på det i fremtiden. Og det i ganske nær fremtid også.

Men jeg er livredd for at Mike Ashley har gjort uopprettelig skade på Newcastle United FC.

De ungguttene vi henter inn er veldig usikre kort. Sannsynligvis blir bare en liten prosentandel av dem klassespillere i fremtiden. Men det er snakk om 5-10 år frem i tid, før de når toppen. Vi kan ikke drive en fotballklubb på den måten.
Det går bare ikke an. For de beste talentene vil også dra sin vei om vi rykker nedover og nedover i ligasystemet. Sannsynligvis vil de aller mest talentfulle dra allerede etter sesongen om vi rykker ned. Enda flere vil dra om vi gjennomfører en høyst middelmådig sesong i CCC. Rykker vi ned derfra igjen, forsvinner de alle.

Av og til lurer jeg på om du er 15 år eller bare udugelig????
Du har tydelig et stort hjerte for klubben, men drift, økonomi og lederskap har du ikke fått med morsmelken!!!!
ill the Enemy, we are the Toon Army...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 12. Feb. 2009, 03:08 »

Gratulerer med årets mest pessimistiske utsagn.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."