20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Llambias og Ashley setter ny kurs  (Lest 13797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Llambias og Ashley setter ny kurs
« Svar #30 på: 12. Feb. 2009, 05:07 »
Det er jo sant det som Joakim sier her!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #31 på: 12. Feb. 2009, 11:08 »
Hvordan er det mulig å bruke så mange ord for å beskrive noe så selvfølgelig? Alle skjønner at vi mister de beste spillerne hvis vi rykker ned, og at vi taper penger på det...

Spørsmålet er vel om Joakim har blitt motstander av den såkalte Arsenal-modellen som han tidligere snakket varmt om...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 12. Feb. 2009, 13:26 »
Jeg er ikke motstander av Arsenal-modellen. Men husk nå på at Arsenal kjøpte Patrick Vieira, Thierry Henry, Dennis Bergkamp, Marc Overmars, Robert Pires og hvem det nå måtte være. Er ikke dette klassespillere, så vet ikke jeg. Kom ikke her å si at Bergkamp var "ung og lovende" da han kom til Arsenal. Kom ikke her å si at ingen visste at Henry var et vanvittig stort talent. Marc Overmars hadde også et stort navn og mye å bidra med. Arsenal har ikke BARE kjøpt unge spillere. De investere samtidig KRAFTIG i førsteelleveren.

Det er det vi ikke har gjort, og det er det jeg kritiserer. Og rykker vi ned, så forsvinner også ungguttene som skal være fremtiden vår.
Rykker vi ned så har vi ingen fremtid.

Derfor kritiserer jeg Ashley for ikke å følge den såkalte Arsenal-modellen som han er så forbanna glad i.
Nei, Ryan Taylor, Peter Løvenkrands og Kevin Nolan er ikke den type investeringer jeg snakker om. To av dem bør karakteriseres som backupspillere, den tredje er en habil midtbanespiller, men ikke noen spiller som vil kunne skyte oss til europa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 12. Feb. 2009, 15:52 »
Jeg synes det er merkelig hvordan folk overser at vi kjøpte Colo, Bassong og Jonas i sommer, Bassong var kanskje litt gambling, men Colo og Jonas hadde jo allerede bevist at de var klassespillere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 12. Feb. 2009, 15:54 »
Greit nok, vi kjøpte Colo, Jonas og Bassong. Man hva hjelper det, når stallen er syltynn og vi kun rekrutterer til juniorlaget?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 12. Feb. 2009, 16:20 »
For min del er størsteparten av kritikken mot Ashley og de at vi fremstår som et selger-lag, og at vi fortsetter med en uforsvarlig tynn stall - til tross for at vi gang på gang fremfor transfervinduer har som mål å fikse det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 12. Feb. 2009, 16:25 »
Greit nok, vi kjøpte Colo, Jonas og Bassong. Man hva hjelper det, når stallen er syltynn og vi kun rekrutterer til juniorlaget?

Du sa vi ikke kjøpte klassespillere, bare juniorer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 12. Feb. 2009, 18:39 »
Var vel ingen eller ialfall svært få som meinte me kjøpte ein klassespiller når me signerte Bassong ? Ein klassespiller i PL format hadde vel aldri godtatt eller måtta prøvespille på forhånd. Fansen sang vel også til han i starten "If 46 scores we're on the pitch"..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 12. Feb. 2009, 18:43 »
Mulig dette er annerledes for andre enn meg, men jeg gir faktisk faen i om jeg har hørt om spillerne før hvis de presterer på det nivået Bassong har gjort i år. Bassong er likefullt en klassespiller uansett. Klag på andre ting enn at vi ikke kjøper spillere som forsterker laget, for det er ikke sant.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 12. Feb. 2009, 18:56 »
Var vel ingen eller ialfall svært få som meinte me kjøpte ein klassespiller når me signerte Bassong ? Ein klassespiller i PL format hadde vel aldri godtatt eller måtta prøvespille på forhånd. Fansen sang vel også til han i starten "If 46 scores we're on the pitch"..

Hva er det du prøver å si?
Hvorfor i hellsikke skal man prøve å få en klassespiller i PL format til å prøvespille? Man vet jo allerede hva han er god for om han er en klassespiller? Den var ikke særlig gjennomtenkt.
Bassong var jo et ungt talent fra Frankrike, da kan man spørre om de vil prøvespille. Jeg tror ingen angrer på at han takket ja til dette.

Jeg tror også veldig få har noe å utsette på Bassong! Årets hit i PL og ble kjøpt for en meget billig penge. Drømmekjøp!
Det samme med Jonas. Fantastisk fotballspiller som ble hentet gratis. Drømmekjøp!
Klubben skulle gjerne fått til flere slike dealer. Kansje Løvenkrands er den neste? Hvem vet?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 12. Feb. 2009, 18:58 »
Du ser ikkje forskjellen på det og kjøpe ein klassespiller og det at spilleren blir utvikla til klassespiller i klubben ?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 12. Feb. 2009, 18:59 »
Mener du seriøst at Bassong har gått gjennom en lang prosess av utvikling i Newcastle?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 12. Feb. 2009, 19:06 »
Mener du seriøst at Bassong har gått gjennom en lang prosess av utvikling i Newcastle?

Nei.
Meinar du seriøst Bassong var ein klassespiller når me henta han ?

Ialfall ganske aleina da.

Fra pre season:

33min - We promise we'll tell you about the game should anything happen but at the moment the most entertaining thing is the United fans' melody of "46" chants.

32min - The latest offering from the Geordies is "Forty ... Forty-Six ... Nobody knows his name ..."

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 12. Feb. 2009, 19:16 »
Sjølv om han ikkje var kjent betyrt ikkje det at han ikkje var ein klassespelar. Eg tvilar sterkt på at Newcastle har utvikla hans fart, styrke og speleforståelse nevneverdig. Vi er ikkje akkurat ekspertar på utvikling av forsvarstalent

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 12. Feb. 2009, 19:16 »
At mannen hadde et ukjent navn betyr vel ikke at han ikke var en kvalitetsspiller!?
Ole Gunnar Solskjær hadde vel heller ikke noe svært navn da han dro til ManUtd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida