20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #225 på: 21. Jan. 2011, 11:06 »

Har tenkt en del på Nolan sine bidrag denne sesongen. Er jo ingen tvil om at 10 mål så langt er en utrolig bra prestasjon, og det er heller ingen tvil om at Nolan er en utrolig viktig spiller for oss.

Men jeg har sett på hvilke lag Nolan har scoret mot denne sesongen:

Aston Villa (2), Stoke (1), West Ham (1), Sunderland (3), Liverpool (1), West Ham (1), Sunderland (1).

Av disse er det bare Sunderland og Stoke som ligger foran oss på tabellen, med liten margin.

Poenget mitt med dette er ikke kritikk mot Nolan for at han ikke scorer mot de gode lagene, for vi scorer jo selvfølgelig mindre mot disse lagene. Men det er verdt å merke seg at han virker som en helt annen spiller i kamper mot de lagene som ikke kjemper i toppen, selvtilliten er helt annerledes. I disse kampene banker han inn mål som om han ikke har gjort noe annet, mens i "store kamper" er avslutningene pløsete og lite inspirerte.

Håper han viser en annen side mot Tottenham.

En annen vinkling; 5 mål mot motstandere over oss på tabellen, 5 mål mot motstandere under oss.

Jaser den, poenget mitt var egentlig at jeg syns han har vært dårlig i kamper mot "store" lag, da det virker som han har litt for mye respekt eller noe sånt mot disse. Har ihvertfall lagt merke til at f.eks avslutninger osv i slike kamper er pløsete og uten noe særlig selvtillit bak.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 21. Jan. 2011, 11:48 »
..pløsete og lite selvtillitt?? Fakta er nok at han spiller dypere i banen mot de beste lagene, som f.eks i Arsenal kampen. Nå skal det også sies; Nolan har mista kampene mot Chelsea(H), Spurs(B). Jeg er enig i at han var elendig mot City borte, men bortsett fra den kampen....hvilke kamper er det han har vært så jævla dårlig i??

PS! Carroll har uansett gjort mål mot nesten alle topplagene denne sesongen. Unntatt Manunited og Spurs. Michael Owen scoret aldri mot topp 4 i Newastle drakt....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 21. Jan. 2011, 11:51 »
Mener å huske han var forferdelig mot Bolton, men jeg nekter konsekvent å kalle det for et topplag, heller møkkalag.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #228 på: 21. Jan. 2011, 13:07 »
..pløsete og lite selvtillitt?? Fakta er nok at han spiller dypere i banen mot de beste lagene, som f.eks i Arsenal kampen. Nå skal det også sies; Nolan har mista kampene mot Chelsea(H), Spurs(B). Jeg er enig i at han var elendig mot City borte, men bortsett fra den kampen....hvilke kamper er det han har vært så jævla dårlig i??

PS! Carroll har uansett gjort mål mot nesten alle topplagene denne sesongen. Unntatt Manunited og Spurs. Michael Owen scoret aldri mot topp 4 i Newastle drakt....

Jeg sier ikke at han har vært elendig mot alle storlagene, jeg sier bare at det virker som han har for mye respekt mot mange av disse lagene, og at det går utover selvtilliten hans, som jeg da har lagt spesielt merke til i forhold til avslutningene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 21. Jan. 2011, 13:09 »
Du må jo også tenke på at han rett og slett ikke kommer til like mange avslutninger mot topplaga som ellers. Tar du det med i beregningen i tillegg til at han ligger lavere i banen, så vil han automatisk få mindre sjanser til å score.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 21. Jan. 2011, 13:10 »
Mener å huske han var forferdelig mot Bolton, men jeg nekter konsekvent å kalle det for et topplag, heller møkkalag.
Nesten samtlige spillere var forferdelige mot Bolton. Enrique var vel den eneste som kom ut av det med æren i behold.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 21. Jan. 2011, 13:14 »
Det er lettere å score mot mindre gode lag. De beste lagene slipper inn svært få mål, og da er sannsynligheten større for at målene kommer fra en spiss. Først og fremst Andy Carroll.

Nolan gjør en viktig rolle bakover på banen også. Men da er det veldig lett å bare se Tiote, fordi han har det som sin fremste arbeidsoppgave.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #232 på: 21. Jan. 2011, 13:34 »
Jeg nevnte jo det også, at det blir selvfølgelig mindre mål/sjanser mot de bedre lagene.

Jeg forventer jo heller ikke at Nolan skal bøtte inn mål mot disse.

Men jeg mener at den selvtilliten han tar med seg inn i de mer jevne kampene er fraværende mot de bedre lagene, han virker utilpass og stressa, og ikke like klinisk (hvis det går an å bruke det ordet) som ellers.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 21. Jan. 2011, 13:57 »
Jeg nevnte jo det også, at det blir selvfølgelig mindre mål/sjanser mot de bedre lagene.

Jeg forventer jo heller ikke at Nolan skal bøtte inn mål mot disse.

Men jeg mener at den selvtilliten han tar med seg inn i de mer jevne kampene er fraværende mot de bedre lagene, han virker utilpass og stressa, og ikke like klinisk (hvis det går an å bruke det ordet) som ellers.

Hvilke kamper/situasjoner er du tenker på da?

Mot f.eks Manu ble vi rundspilt, og jeg tror vi hadde en stor sjanse ved Carroll gjennom 90min. Mot City hjemme og borte; bortekampen var han dårlig, og i hjemmekampen burde han vel kanskje hatt et mål, men hvem setter alle sjansene sine? Er vel liten tvil om at Nolan er vår mest effektive spiller foran kassa. Han har selvsagt også misset store sjanser i andre kamper mot dårligere lag, f.eks mot Blackpool.

Jeg mener du prøver å gjøre et poeng ut av noe som er helt tilfeldig. Fakta er at det er vanskeligere å spille seg til sjanser mot de beste lagene, vi får færre cornere/dødballer. Alt har en sammenheng.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #234 på: 21. Jan. 2011, 14:17 »
Hvilke kamper/situasjoner er du tenker på da?

Nei jeg har ikke noen konkrete situasjoner, men det er jo alltid lettere å huske når en spiller treffer enn når han bommer :P

Det er bare et inntrykk jeg sitter igjen med, at han virker som to forskjellige spillere avhengig av motstander. Hva det skyldes vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er tilfeldig. Er kanskje fordi Nolan ikke er den som skaper ting på egenhånd men er god til å avslutte muligheter som andre har skapt.

Jeg har heller ingen agenda med poenget, og mener på ingen måte at det kvalifiserer til å droppe Nolan mot de gode lagene. Bare syns det var et interessant poeng, og at jeg håper han vil snu trenden mot Tottenham.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #235 på: 22. Jan. 2011, 09:43 »
http://www.dailystar.co.uk/football/view/173150/Kevin-Nolan-in-mood-for-a-cap/
?I?m a bit surprised it hasn?t happened but he is only 29 and still has two or three years at the top.?
Pardew, hva i granskogen er det du sier her ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 22. Jan. 2011, 11:06 »
?I told him earlier this week he is actually a better player than I thought he was.?  :P

Uansett, når Kevin Davies verte teken ut so kan jo Nolan det og.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 22. Jan. 2011, 12:51 »
Enrique var vel den eneste som kom ut av det med æren i behold.

Meiner å hugse at han også hadde sin KLART svakaste kamp for sesongen mot Bolton. Carroll var vel den einaste som kom frå det med æra i behold.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 22. Jan. 2011, 13:17 »
Støtter den, Hans J! Hele laget, Enrique inkludert, mener jeg var grusomme. Kanskje med unntak av, som du sier, Carroll.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 22. Jan. 2011, 13:40 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida