20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82281 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #195 på: 14. Aug. 2010, 18:06 »
Kjempe fornøyd med Nolan som kaptein, han er den beste "leder" typen vi har i laget om dagen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 31. Okt. 2010, 18:43 »
Inspector; husker du skrev for noen dager siden med litt glimt i øyet at du hadde som oftest rett i dine spådommer denne sesongen.

Kanskje på tide å innrømme at du har bomma litt med Kevin Nolan??  :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 31. Okt. 2010, 18:48 »
Ein annan interessant ting er det Allardyce nemnte i pausa i dag. At Nolan aldri har vore ein playmaker, heller ikkje i Bolton, men at det alltid har vore innanfor boksen han har hatt si ekstreme spisskompetanse. Eit slikt utsegn spenner i alle fall bein på alle dei som meiner at Nolan ER BLITT treig, ER BLITT feit. Antakeleg er nok verken BMI-en eller tempoet til Nolan spesielt mykje dårlegare no enn i Bolton-dagane.

At han er fantastisk inne i boksen viser han i alle fall igjen i dag. Men det er vel noko 99,9% her inne er enige om.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 31. Okt. 2010, 19:02 »
Inspector; husker du skrev for noen dager siden med litt glimt i øyet at du hadde som oftest rett i dine spådommer denne sesongen.

Kanskje på tide å innrømme at du har bomma litt med Kevin Nolan??  :)

Hehe, nå må du følge med i timen Kø1 :) Forrige kamp var den første Nolan ble brukt som sentral midtbane. Og jeg ga ham solid ros etter den kampen. Problemet har vært at CH i denne sesongen har kun brukt Nolan som hengende spiss/offensiv midtbane. Og der har jeg slaktet ham. Han fungerer ikke som hengende spiss fordi han er alt for treig. En slik rolle fordrer at vedkommende både er i stand til å jobbe ned for å støtte sin egen midtbane, og i tillegg være rask nok opp til å hjelpe spissen. Det var ikke Nolan. Dermed ble han springende midt i mellom og klarte ikke å utfylle rollen sin skikkelig. Resultatet sa seg selv.

Nå har derimot CH gjort sjakktrekket å flytte Barton ut på kant og Nolan ned. Sholadinhio har vært helt fantastisk i å hjelpe Carroll. Han holder på ball slik at resten av laget får flyttet etter, derav Nolan. Og når Barton får ballen blir det gode innlegg (noe vi nesten ikke hadde før 2. omgang mot wigan og utover). Nå blir ikke Nolan springende i mellom to posisjoner. Når han ikke har ball, er han sentralt på midten, og for stor hjep at Tioute. Og når innleggene i tillegg kommer, ja da er Nolan der.

Dog skal jeg være ærlig at jeg aldri tenkte tanken å flytte barton ut på kant. Jeg var heller i den retning i å vrake Nolan, dog var det basert på CH tendenser i å kun bruke ham som offensiv midtbane hvor han ikke dugde. Men i de 2 siste kampene har hele vår midtbane vært helt kanon. Tom. Jonas har begynt å legge inn mye oftere, og bedre faktisk..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 31. Okt. 2010, 19:06 »
Jeg har fulgt med og vet du sa han spilte bra forrige helg, men du ville ha mannen ut av laget....men det er lov å ta feil ;) hehe... Neida, men helt enig at han har vært bedre sentralt, og han gjør fortsatt mange løp i boksen og er en farlig spiller. Creds til Nolan som faktisk er toppscorer i PL nå!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 31. Okt. 2010, 19:14 »
Bedre sentralt? Han er MYYE bedre sentralt ;) Og ja jeg ville ha mannen ut av laget, men det var før kampen mot WH :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 01. Nov. 2010, 00:04 »
Nolan har vært knallgod de to siste PL-kampene nå. Han legger ned en uvurderlig arbeidsinnsats - i tillegg til at han rett og slett per nå står frem som en like god box-to-box-spiller som i sine velmaktsdager i Bolton. Det er sjukt morsomt å se på.
Så kan man heller ikke unnlate å hylle Joey Barton, som på tross av at han spiller høyreving fortsatt er mye av den drivende offensive kraften i spillet vårt. Fantastisk overblikk, strør rundt seg med klassepasninger og makter samtidig holde bredden på høyrekant i dag. Barton kan ikke være langt unna landslaget slik han spiller nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 01. Nov. 2010, 07:06 »
Jeg er redd Barton med sin forhistorie er mye lenger unna landslaget enn han burde vært. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Nolan i den formen han er vil være interessant for Capello...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 01. Nov. 2010, 07:46 »
Gerrard og Lampard er helligere en ei indisk ku, så jeg tviler på at noen av dem får spille...Spiller ingen rolle at Gerrard og Lampard er identiske i spillestilen heller..Fast er de begge to.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 01. Nov. 2010, 14:21 »
Greit nok at Gerrard og Lampard er to faste kuer på landslaget..Men Barry, som har vært enda dårligere enn disse to, burde vike! Synes det er på tide at Capello bytter ut Barry med Barton/Nolan!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 01. Nov. 2010, 14:28 »
Men hvorfor er det så viktig for oss å få Nolan og Barton på landslaget? Det fører jo bare til økt kampbelastning og større risiko for skader. Er det noe å trakte etter da?

Det hadde kanskje vært greit å se at også Capello annerkjenner den fantastiske jobben de har gjort for Newcastle. Men jeg på min side gir blanke f... i om Capello velger å tviholde på Lampard, Barry og Gerrard.

Nå er vel Barry uansett ment å være den "stabiliserende" midtbanespilleren på landslaget, og verken Barton eller Nolan har noe å tjene på å spille den rollen. Jeg synes Barton og Nolan har det bedre i Newcastle. Og vi vet uansett hvor gode de er. Jo færre skader på disse spillerne, jo større sjanse har vi for å hevde oss i PL. Landslaget medfører større skaderisiko. Det er ikke noe å trakte etter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 01. Nov. 2010, 15:10 »
Selv om både Gerrard og Lampard har vært ræva for England, tror jeg nok supportere for samtlige lag i England, bortsett fra Newcastle, hadde glist godt hvis man foreslår å bytte ut en av de med Kevin Nolan. Han mangler spisskompetansen som disse innehar, og tror han ville falt i gjennom.

Joey Barton, derimot...?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 01. Nov. 2010, 15:57 »
Nolans evne til å dukke opp på rett plass til rett tid er jo ganske ekstrem. Og han er en god avslutter og har brukbar teknikk.På sitt beste i Bolton var han enorm. Kunne fosse forbi spillere før han klinte ballen i vinkelen. Men det var noen kilo siden. Hadde han fikset den biffen, tror jeg han kunne ha tilført England det killerinstinktet laget mangler. Men som Jokke nevner: Jeg vil ikke at de skal bli kalt opp. Sjansen for skader blir da større. Og slik Barton og Nolan nå spiller er det rett og slett katastrofe med langtidsskade på en av dem .

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 01. Nov. 2010, 16:05 »
Nok en gang; hvis man skal sammenlikne Nolan med Gerrard/Lampard, så må man jo sammenlikne maksnivået på alle! Nytter ikke å sammenlikne Nolan på sitt beste med Gerrard og Lampard på sitt mediokre!

Og Nolan er ganske mye mindre ekstrem enn de to til å, som du sier, fosse forbi spillere og kline ballen i vinkelen... Der er Gerrard/Lampard i verdensklasse - på sitt beste.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #209 på: 01. Nov. 2010, 17:14 »
Er enig i mye som blir sagt her.. Selvfølgelig er både Gerrard og Lampard bedre fotballspillere enn Kevin Nolan. Men å velge spillere som gjør det bra i sine klubber, hadde ikke vært en dum idee av landslagstreneren.

Men som Joakim nevner, så er ikke skader på Nolan/Barton noe Newcastle trenger!

Når det gjelder Barry, så synes eg at Barton er bedre!