20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United FC vs Liverpool FC, søndag 28. desember kl. 12.55. (C+ Sport 1)  (Lest 20793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Som forventet slo Enrique opp skaden sin i løpet av 1.omg og det var derfor han ble byttet ut i pausen. I følge Kinnear ble også Butt skadet og det var derfor han ble byttet ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Og Beye er ifølge den offisielle siden ute i omtrentlig en mnd. Begynner å ligne gode, gamle Newcastle slik det var under Roeder og Souness!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Egentlig er det jo ganske utrolig at Given fortsatt gidder å spille for oss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Må være ganske trist innimellom, når han må plukke ballen ut av nettet 5 ganger iløpet av en kamp. Det som kalles ekte klubblegende - mannen kunne vært større enn noen annen PL-keeper hadde han gått til en toppklubb.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Høydepunktet i denne kampen var TV-bildene av Sir Bobby Robson som kom inn på tribunen til starten av andreomgang, og banneren fra Toon Army; "Sir Bobby Robson - Gentleman and Geordie".

Synes Colo har vært svært god i år jeg.

Vi spiller mot 1 plassen i PL, slapp av folkens!! Jeg var mer misfornøyd forrige kamp...
Joda, Kesse. Vi spiller mot 1. plassen i PL. Vi spiller mot Liverpool. Det er greit nok. Det er lov å tape for ligalederen. Men ikke på den måten vi gjør!

Vi står og ser på, og lar spillere som av og til kan karakteriseres som tredjevalg for Liverpool rundspille oss etter alle kunstens regler. Steven Gerrard må ha syntes det var kjedelig. Han fikk jo gjøre hva faen han ville.
Dette var ikke Davids kamp mot Goliat eller noe sånt.
Her møtte vi et lag vi i utgangspunktet burde være på talefot med. I stedet lar vi oss rundspille, og får Ryan Babel til å se ut som Maradona anno 1986.

Greit nok, Babel er en god spiller. Men han er vel nesten for tredjevalg å regne, bak Torres og Keane.
Om ikke han er enda lenger bak i leksa.

Det hjelper ikke å si "slapp av. Det var Liverpool vi tapte mot". Det er måten vi taper på, som gjør at spillerne må se denne kampen i reprise flere ganger, for å sørge for at de aldri mer fremstår på denne måten igjen. 3-0 for Liverpool i fjor var ille nok, dette var enda verre. Dette var en katastrofe. Årsverste. Med suveren margin.

Shay Given gjør 6 matchvinnende redninger i førsteomgang! Likevel leder Liverpool 2-0 etter 40 minutter.
I andreomgang har Liverpool knapt nok en sjanse utover de tre målene de scorer. Det er nødig Shay Givens feil.
Shay Given gjorde en fantastisk kamp. Men må plukke fem baller ut av nettet.
Da kan vi ikke lenger le av det hele, og unnskylde oss med at det var Liverpool vi spilte mot.

Damien Duff er bevegelig og god offensivt, og skal ha all mulig honnør for det. Dette er de to ENESTE som fortjener ståkarakter og et trøstende klapp på skuldra etter dagens kamp. Resten burde det være skuddpremie på. Særlig Coloccini, som i dag presterer verre enn Titus Bramble og Andy O'Brien gjorde på sine verste dager.

Ja, Colo har vært god i år. Men i dag var han latterlig dårlig. Liverpool fikk gjøre hva faen de ville. Han er fullstendig på jordet ved utallige anledninger. Han var rett og slett katastrofalt dårlig. Men det var ikke bare han. Det får være en fattig trøst.

Hadde jeg vært Shay Given og hatt en helt vanlig jobb - og fått slike arbeidsforhold slengt i fanget. Da hadde jeg latt millionlønn være millionlønn og sagt opp på dagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
0-1: Enrique henger ikke med Benayon. Jonas dekker ikke Gerrard.
0-2: Taylor og Coloccini taper i samarbeid duellen mot Hyypia.
1-3: Tja, klabb og babb. Vanskelig å plukke ut noen "syndebukk".
1-4: Coloccini henger ikke med, men hvor er resten av forsvaret og hvor er presset i midtbanen?
1-5: Edgar som lager straffen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg vil legge skylden for 1-3 på Coloccini. Babel står rett foran ham, får vende opp og sette en tå på ballen. Coloccini på sin side stenger delvis Given, faller deretter over Given, og lar Babel få vende opp og score.
Derfor vil jeg legge skylda på 1-3 på Coloccini.

Og det gjør jeg virkelig ikke med glede.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Joakim, greit å se når jeg skrev innlegget mitt. I pausen når det var 2-1, kan jo hende jeg har en annen oppfatning av hele kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vel, førsteomgangen var ikke stort bedre enn den andre. Snarere tvert imot. Vi hang litt bedre med i andreomgang enn i første.
Hadde det ikke vært for Given ville jo Liverpool ledet med fem eller seks mål bare til pause.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Når vi har så mange ute, og mister det lille håpet av en snuopprasjon med en gang i 2 omgang, blir det ofte slik. Ikke første gang vi får bank av Liverpool... I alle fall greit at neste kamp i PL er langt inn i Januar, og at vi kanskje har fått på plass noen skikkelige sentrale midtbanespillere. Det er først og fremst der den store forskjellen ligger... No må vi bare prøve å glemme denne kampen, men eg blir nok minnet på det på trening i morra...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Meget svak kamp idag, men Liverpool er uansett flere hakk bedre. De leder serien og har spiller for spiller en stall vi langt ifra kan måle oss med, desverre. Når de i tillegg stiller så og si med toppet lag som de gjorde idag så har NUFC lite og stille opp med. De har et veldig balansert lag og har kun 1 tap i årets PL, det er ikke uten grunn.

Nå har vi 2 tap på rappen, et mot serieleder Liverpool og et borte mot formlag nummer 1 i PL pr dags dato Wigan (5 seire på siste 6). På de neste kampene skal vi møte lag vi skal ha en god mulighet til å slå. Hammers (H), Blackburn (B), ManCity (B), Mackems (H), West Brom (B) og Everton (H). Dette er overkommelige motstandere og kamper vi bør kunne kjempe om alle 3 poengene i.
Innen vi spiller mot disse har vi muligens eller forhåpentligvis også fått på plass noen solide forsterkninger.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Meget svak kamp idag, men Liverpool er uansett flere hakk bedre. De leder serien og har spiller for spiller en stall vi langt ifra kan måle oss med, desverre. Når de i tillegg stiller så og si med toppet lag som de gjorde idag så har NUFC lite og stille opp med. De har et veldig balansert lag og har kun 1 tap i årets PL, det er ikke uten grunn.

Nå har vi 2 tap på rappen, et mot serieleder Liverpool og et borte mot formlag nummer 1 i PL pr dags dato Wigan (5 seire på siste 6). På de neste kampene skal vi møte lag vi skal ha en god mulighet til å slå. Hammers (H), Blackburn (B), ManCity (B), Mackems (H), West Brom (B) og Everton (H). Dette er overkommelige motstandere og kamper vi bør kunne kjempe om alle 3 poengene i.
Innen vi spiller mot disse har vi muligens eller forhåpentligvis også fått på plass noen solide forsterkninger.

Bør han gode sjanser i de kampene der, men umulig å si. Synes vi er så håpløse på bortebane og vi har vel kun hatt en god kamp på bortebane i år.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea b, United b og Pompey b er tre i alle fall...

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nok en nitrist dag og være Newcastle supporter på. For det første er vi for dårlig organisert bakover. Liverpool slipper til alt for lett idag. For det andre er vi for dårige fremover, og skaper så og si ingenting. Jeg frykter Nedrykk. Men nå må vi shoppe i Januar

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Eg synst det er feil å snakka om nedrykk etter å ha tapt mot Liverpool. Det at vi ikkje vinne heime mot Hull,Stoke og Wigan foreksempel er grunn nok til å snakka om nedrykk. Det vi skal snakka om etter ein slik kamp er innsatsen og korleis det går an at 10 utespelarar kollektivt svikta totalt. At vi tapte i dag kjem no ikkje så noke bomba for noken her inne, men det er måten vi tapar på. Det skremme meg veldig...MEN vi har sett det "100000" gonger før!!! Eg tek ein kamp av gongen, og er ikkje einige i at vi har "enkle" kampar no framøve...Kvar jevla kamp er vanskleg, spesielt for oss og det krev utruleg mykje innsats osv for å vinne desse. Vi begynnar heime mot West Ham, her krev eg ein superb utført kamp og sjølvsagt 3 poeng...Tiden vil visa om dette skjer, er jo lov å håpa...