Noe som "beviser" at vi har for dårlige spillere å velge blant er at det ikke er 1. gang vi taper med så store sifre de siste sesongene. Vi tapte stort hjemme mot ManU forrige sesong, og hadde også lignende opptredener mot Villa, Liverpool og Portsmouth. Dette skjedde da både Allardyce og Keegan var trenere. Vi ble også utspilt så til de grader borte mot Arsenal i starten av sesongen da Keegan fremdeles var trener.
Jeg mener det ikke nødvendigvis er manageren eller taktikken som er problemet, jeg holder heller en knapp på at vi har et lag som er altfor svak i enkelte posisjoner. Idag kan man ikke sammenligne den sentrale midtbanen Liverpool stilte med mot våres. Gerrard - Mascherano - Lucas er jo bare så vanvittig mye bedre enn Butt - Guthrie, heller ikke da vi puttet inn Geremi vil jeg ta det som en forsterkning. Akkuart i denne lagdelen vår er så svak at jeg velger å tro at det er den største bidragsyteren til at laget til tider opptrer så svakt som det vi gjør. Utrolig temposvak lagdel, stor mangelvare er styrke, også det å klare å holde litt på ballen er vanskelig med den midtbanen, kun Guthrie som klarer dette.
Med Barton tilbake vil det hjelpe, men han har ikke vist noenting av formen/kvalitetene han hadde i ManCity hos "oss". Så her trengs det virklig en kvalitetspiller, gjerne 2!
På backplassene trenger vi sårt forsterkninger, ikke fordi Beye er dårlig, han er mer enn god nok han, men fordi vi ikke tåler skader på disse plassene.
Klarer vi å hente litt kvalitet til de nevnte plassene, vil jeg tro at vi kan luke vekk de kampene der vi så og si er sjanseløse fra 1. spark på ballen. De har det blitt for mange av i det siste.