20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 197399 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #525 på: 14. April 2009, 16:14 »
Jada, han imponerte meg veldig. Han har tidligere måttet spille som ving de gangene han har fått sjansen, og der har jeg ikke vært helt fornøyd med ham. Men det han viste både i sitt innhopp mot Lyn forrige runde, og nå mot Godset at han helt klart har stort potensiale som indreløper. Han har nok ikke helt samme silkefot som Runar, men han har helt klart større løpskraft enn gamlefar. Et klart positivt tegn, for Glimts måte å skaffe seg suksess på er gjennom fostring av slike unggutter. Har også stor tro på at når Per Verner Rønning selges for 30 mill om et år eller to, så skal Karl Morten Eek stå klar til å ta over. Samt at vi også har sikret oss det 18 år gamle stoppertalentet Morten Bjørnskau Johannesen fra Ullern. Det gror godt i rekkene, selv om vi også har endel gamlinger i førsteelleveren akkurat nå ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 15. April 2009, 16:02 »
Når TIL leder 4-0 i Bergen etter 38 minutter, så sier det seg selv at det er Brann det er noe galt med, og ikke Tromsø som er så fantastisk gode. Nå så ikke jeg den kampen, men jeg vil fokusere mer på at TIL nok en gang slipper inn to mål i en kamp de tilsynelatende burde vunnet med kalassifre, hvis de var så fantastisk gode som isbjørnene selv vil ha det til.
De to målene vi slapp inn var to latterlige straffespark, så du burde kanskje i hvert fall ha sett høydepunktene før du sier noe. Men ja, er enig i at forsvaret så langt ikke har vært like solid som i fjor, men så lenge vi spiller mye bedre fremover på banen så driter jeg langveis i det. TIL er det laget som skaper flest målsjanser i tippeligaen (i hvert fall før gårsdagens runde), og det er ikke bare pga svakt forsvarsspill fra motstanderne.

Jeg tror du er nødt til å erkjenne at TIL rett og slett har et veldig bra lag, og kommer til å komme veldig høyt oppe på tabellen i år.
Jeg er ikke så overbevist. Jeg ser store svakheter i TILs forsvar, og uten et godt forsvar kommer du ingen vei. Jeg ser ingen grunn til at dette skal endre seg med det første, når TIL spiller på den måten de gjør. Reginiussen og Koppinen er ikke spesielt sterke individuelt. I fjor lå TIL mye mer kompakt og lenger bak i banen, enn i år. Høgmo har flyttet midtbanen opp et par hakk, gjort laget mer offensive, og da blir avstanden mellom lagdelene mye større enn i fjor. Da må Koppinen og Reginiussen klare seg mye mer på egenhånd enn tidligere, og det er ingen av dem gode nok til. Koppinen er en jævel i lufta, men har klare taktiske svakheter, som han viste for Rosenborg, som sto høyt med laget, hadde store avstander mellom lagdelene, og ingen Anthony Annan til å være den tredje stopperen. Det har heller ikke TIL. Derfor tror jeg Reginiussen vil fortsette å vise landslagstakter også i TIL-drakta, mens Koppinen vil vise hvorfor han kke er spesielt dypt savnet i Trondheim. Og derfor tror jeg ikke TIL vil hamle opp i kampen om gullet, når Stabæk får fart på seg og Rosenborg og Molde begynner å rykke ytterligere fra. Ja, jeg regner faktisk med Molde, selv om de ikke har vist seg frem mot kvalifisert motstand ennå. Molde ser veldig gode ut.

Det hjelper forøvrig lite å skape 12 sjanser, hvis du bare scorer på 2 og motstanderen scorer på 4 av 6.

Hvis Konradsen viser seg i stand til å fylle halvparten av Runar Bergs store sko, så er det veldig bra for Glimt. En gang er det slutt også for Runar. Han blir ikke bedre med årene han heller. I Rosenborg er Roar Strand blitt superreserve. Det er helt klart til det beste for både klubb og spiller. Og det begynner å bli på tide at Glimt finner en som Runar kan bruke sine siste år på å lære opp. Hvis ikke man finner noen til å føre arven videre, kan man like godt legge ned hele fotballaget, straks gamlehjemmet legger opp. Således er det vel kanskje greit å ha Ingebrigtsen som trener. Er det noe han kan, så er det å jobbe med unge spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #527 på: 16. April 2009, 09:38 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article135362.ece

NFF er så sinnsykt latterlige. Kommer vel til å ende med karantene på både Austin og Einarsson. Men at han Sequeira-tullingen løper 40 meter for å starte et masseslagsmål er helt greit. De synes vel så synd på han etter han ble banket opp og satt på plass av en kul islending etterpå. De får lære seg å ansette noen med litt fotballforståelse i det forbundet. Nå for tiden oppfører de seg bare som en gjeng ustabile fotballdiktatorer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #528 på: 16. April 2009, 17:15 »
Austin fikk karantene og Sequeira fikk vandre ustraffet. Til og med Høgmo som løp ut på banen og begynte å syte mot dommeren fikk selvfølgelig heller ikke straff. Takk gud for rettferdighet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 16. April 2009, 17:19 »
Velkommen etter.
NFF tok livet av sin egen kredibilitet når de gikk til sak mot Pelu i fjor, og begynte å snakke om "bevisst å lure dommeren i kampavgjørende situasjoner". Forbanna pisspreik. Ja, Pelu filmet. Men det er han faen ikke alene om. Det er dusinvis av spisser som forsøker å filme seg til straffespark hver eneste sesong. Når NFF ikke straffer Helstad, Nannskog og Fillo, men prøver å straffe Pelu, så faller det hele på sin egen urimelighet.

Det er latterlig at Sequeira slipper straff. At Austin får to kamper for den forferdelige taklinga er helt på sin plass. Å straffe Einarsson for en dytt i tumultene i etterkant er greit nok, men da MÅ man selvfølgelig også straffe Sequeira. Men ingen i NFF er intelligente nok til å skjønne det, og det har de heller aldri vært. Når vi har den tullingen vi har som fotballpresident, så sier det seg egentlig selv, hvilken tulleorganisasjon vi har med å gjøre. NØFF er egenltig det eneste rette navnet på den gjengen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 16. April 2009, 17:46 »
Hva i helvete har Sequeira gjort som tilsier at han skal utestenges? Hvis man skal straffe folk for å løpe bort til en lagkamerat som har blitt grisetaklet må man straffe folk hver eneste runde... Når det er sagt så synes jeg ikke taklinga var veldig stygg.

At du sammenligner Pelu med Helstad og Nannskog skjønner jeg ikke Joakim. Det Pelu gjorde mot Viking er noe av det værste jeg noengang har sett når det gjelder filming.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #531 på: 16. April 2009, 17:54 »
Ang filmingen til Pelu så var den drøy.
Men hva kaller man da filmingen til Guastavinho i seriepremieren?
Den var like drøy som Pelu's i mine øyne. Gamsten hadde også en pen en. Så Pelu's er ikke den verste jeg har sett...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 16. April 2009, 17:57 »
Om det ikke hadde vært for at Sequeira-nissen klikka hadde det ikke blitt noe masseslagsmål. Einarsson burde fått premie for å sette han litt på plass.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 16. April 2009, 18:09 »
Om det ikke hadde vært for at Sequeira-nissen klikka hadde det ikke blitt noe masseslagsmål. Einarsson burde fått premie for å sette han litt på plass.

Man kan jo si akkurat det samme om Einarsson da. Hadde ikke blitt noe "masseslagsmål" om han hadde stått i ro. Jeg liker spillere som har litt guts altså, men i denne situasjonen er det Einarsson som gjorde noe galt, ikke Sequeira... Samtidig så synes jeg ikke det Gylfi gjorde var så galt at han skal få rødt kort og utestenges. Den eneste som burde blitt utestengt etter kampen er dommeren spør du meg.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 16. April 2009, 19:45 »
Hvis Einarsson får straff er det mange flere andre som fortjener det i tillegg hvertfall... Sequeiras sammenstøt med Armann Björnsson var jo det som starta alt sammen. Høgmo som spurtet ut på banen og kjeftet på dommeren til tross for at han sa han bare "pjøvde å joe jemyttan!" rett etterpå. Og han TIL-dusten som viste fingeren.

Taklingen fra Rudy var ihvertfall konge. Håper på mange flere slike i løpet av sesongen, helst med en annen dommer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 16. April 2009, 21:14 »
Snakka med et par jeg kjenner i går, deriblant en assistentdommer i tippeligaen. Var helt enig med meg i at det selvfølgelig var et rødt kort på Austin, men at det var veldig merkelig at hverken Moen eller assistentdommeren fikk det med seg til å begynne med.

Noterer også at Svein Oddvar Moen ikke skal dømme neste runde.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #536 på: 17. April 2009, 19:05 »
Austin meier ballen opp på tribunen, han treffer klart og tydelig ballen, men tar også med seg mannen. For meg er ikke det et rødt kort. Steinar Nilsen sto helt rolig innenfor feltet sitt og avventet situasjonen mens Høgmo skal løpe rundt og leke bajas 30 meter utenfor feltet sitt. Det er klart det blir reaksjoner av sånt. Men ettersom vi ikke har hørt noe om Høgmo ennå, så tviler jeg på at han blir straffet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 17. April 2009, 19:51 »
Får håpe Steinar Nilsen før VIF-kampen på søndag husker å minne gutta på at kroppskontakt ikke er lov i Tippeligaen da.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #538 på: 17. April 2009, 22:12 »
herregud, slutt å syt...
Steinar Nilsen og Rune Skarsfjord var de første trenerne som entret banen.
« Siste redigering: 17. April 2009, 22:15 av Ulf »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 17. April 2009, 22:39 »
Rødt kort til Austin er selvfølgelig riktig, det er derimot kritikkverdig hvordan Moen og assistentene håndterer situasjonen.