20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196834 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #495 på: 13. April 2009, 16:39 »
Og apropos Tromsø, du må ikke glemme andre del av samme statistikk, Ulf. Å slippe inn syv mål på tre kamper er virkelig ikke bra for et lag med gullambisjoner. Og det med det samme forsvaret som sist sesong. I forrige kamp hadde dere en ny keeper bak der, men likevel slapp dere inn fire veldig enkle mål med "Tippeligaens suverent beste keeper" Sead Ramovic bak nøyaktig samme forsvar som sist sesong. Jeg tror ikke Koppinen og Reginiussen er Norges beste forsvarsspillere. Jeg tror bare at Steinar Nilsen kanskje er Norges beste på defensiv struktur.

Helt enig at sju baklengs er alt for mye. Men når Høgmo overtok så var hans klare mål å utvikle det offensive spillet. Ergo har det nok vært en nødvendighet å slippe litt på den defensive strukturen. Enig i at SN er meget god på defensiv organisering. Tror likevel at TIL nå ganske snart vil finne tilbake til tilnærmet det samme som i fjor også på det defensive. Forskjellen i måten Høgmo og Steinar tenker på er nok at Høgmo mer tenker som så at "scorer vi flere enn motstanderne vinner vi kampen" mens Steinar er mer av den typen som sier "holder vi nullen taper vi i allefall ikke". Resultatet poeng-messig kan bli nøyaktig det samme med begge to, bare på to forsåvidt vidt forskjellige måter.

I kveld blir likevel en rimelig bra test på hva som er "riktig måte" å spille på av de to. Så lenge laget er det som skaper flest sjanser av alle lag i TL så er jeg så nærme bombesikker som jeg kan bli på at spissene Rushfeldt og Moldskred kommer til å sette sjansene med god uttellingsprosent i løpet av sesongen. Hvor langt det bringer oss i år får dermed tiden vise. Koppinen og Reginiussen var uheldige og til dels dårlige mot RBK, men mot VIF var de blant banens beste spillere. Miika hadde nok stukket av med BB hadde det ikke vært for at Panzer var så ufattelig dårlig bak i forsvaret til VIF. For det var ikke bare Moldskred som var god i den kampen, han fikk litt drahjelp av Panzer (bokstavelig talt).

Panzer slipper i allefall å bekymre seg for å måtte takke nei til landslaget for der har han nok vært for siste gang i sin karriere.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 13. April 2009, 18:38 »
Brann - Tromsø 0-4 etter 38 min! Hehe, rett og slett sykt!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 13. April 2009, 18:55 »
Brann har et søppelforsvar, samt en søppelkeeper. Herregud så elendig av de!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #498 på: 13. April 2009, 19:01 »
Svar nok Jokke?!?!

SKÅL!
NÅ SKAL JEG TA SEIEREN PÅ FORSKUDD OG DRIKKE MEG FULL!!!

Moahahahahahahaha

Brann har et søppelforsvar, samt en søppelkeeper. Herregud så elendig av de!

Har ikke slått deg at TIL er gode eller??? ;D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 13. April 2009, 19:11 »
At dette Brann-laget klarte uavgjort på Lerkendal er for meg en gåte...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #500 på: 13. April 2009, 19:20 »
At dette TIL laget klarte å tape så pass mye mot RBK er for meg en gåte...  :P

For å være seriøs så tror jeg nok at spillrmatrialet i TIL passer stilen til Steinar Nilsen adskillig bedre enn bling-bling gjengen i Brann.

Å jaggu klarte Glimt å score uten oldefar Berg og Martins på banen. leder 1-0 hjemme mot dumpe kandidat Godset. En "must win" kamp for tannbørstene
« Siste redigering: 13. April 2009, 19:23 av Ulf »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #501 på: 13. April 2009, 19:26 »
Håpe INDERLIG Drillo ser denne kampen, for Opdal er LANGT fra god nok for landslaget!!!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #502 på: 13. April 2009, 19:27 »
JÆVLA DRITT DOMMER!!
Ska fan ikkje være mulig???!!!!??????!!!!????

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #503 på: 13. April 2009, 19:53 »
Svein Oddvar Moen HAR INGENTING Å GJØRE PÅ EN FOTBALLBANE SOM DOMMER!!!!

Traff i allefall på OddsBOMBEN på denne hadde 2 til Brann og 2-3-4-5 eller 6 til TIL.

Dessverre sviktet Godset (tippet 1-1 i den kampen) og Lyn-viking tippet jeg 2-2...
« Siste redigering: 13. April 2009, 19:56 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 13. April 2009, 20:01 »
Joda, selvfølgelig er til veldig dyktige som utnytter feilene til Brann. Men, de feilene til Brann er igjen helt amatørmessige.
Godt å endelig vinne. Fortjent, uten at vi imponerer noen som helst. Enda alt for mye unøyaktighet. Men godt å se banens beste Konradsen vise at han faktisk har potensiale, som indreløper. Godt å se at vi vinner selv uten Kong Runar på banen.
Trond Fredrik Ludvigsen derimot - skammelig elendig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #505 på: 13. April 2009, 20:18 »
Joda, selvfølgelig er til veldig dyktige som utnytter feilene til Brann. Men, de feilene til Brann er igjen helt amatørmessige.
Godt å endelig vinne. Fortjent, uten at vi imponerer noen som helst. Enda alt for mye unøyaktighet. Men godt å se banens beste Konradsen vise at han faktisk har potensiale, som indreløper. Godt å se at vi vinner selv uten Kong Runar på banen.
Trond Fredrik Ludvigsen derimot - skammelig elendig.
DET kunne jeg fortalt deg helt gratis, lenge før sesongstart!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 13. April 2009, 20:21 »
Joda, men med noen kamper i bena hadde jeg håpet han skulle komme opp på et visst nivå.
Istedet går han alt for sjeldent på løp, ulikt Trond som ALLTID gikk. Videre virker han rett og slett tung og utrent. Alt for dårlig - han har godt av noen økter ekstra i uka.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #507 på: 13. April 2009, 20:55 »
skjønner deg vel egentlig Kristoffer. Hadde jeg vært Glimt supporter hadde jeg nok hatt samme håpet. Glimt er jo eneste plassen han har prestert relativt godt tidligere, så hvorfor ikke igjen. Men tror nok de aller aller fleste av oss som ikke heier på Glimt ville sagt at dette var det som kom til å skje. Er bare gla Steinar Nilsen ikke visste at han skulle til Bergen når TFL var på prøve i TIL, da hadde han vel signert han for å svekke oss...

Kan ikke få sagt hvor fornøyd jeg er med kveldens resultat. Endelig er vi der vi hører hjemme på tabellen!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 13. April 2009, 22:21 »
Tror fortsatt det blir nedrykksstrid for Brann i år ja.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 13. April 2009, 22:23 »
Faen, for en sinnsykt stygg takling av Austin. Klart rødt kort. Uforståelig nok dømmer Svein Oddvar Moen innkast så hva han egentlig gir kort på forstår jeg ikke helt, Austin gjør jo ikke noe spesielt stygt etterpå.