20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #540 på: 18. April 2009, 02:23 »
Moen er Norges dårligste dommer og burde aldri dømt tippeligafotball i det hele tatt!
Er ikke akkurat første gangen han er oppe i kontroversielle situasjoner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 18. April 2009, 12:20 »
herregud, slutt å syt...
Steinar Nilsen og Rune Skarsfjord var de første trenerne som entret banen.

Haha, latterlig, har du sett situasjonen egentlig? Det eneste Nilsen gjør er å trekke egne spillere bort fra situasjonen. Høgmo gjør ikkeno annet enn å gå bort og grine til dommeren.

Er bare i Norge man vurderer å gi rødt kort for en slik takling forresten. Som Nilsen sa; Den var meget vakker, og på SkySports ville de bare ledd av hele situasjonen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 18. April 2009, 12:25 »
Du ser også flere eksempler på at dette blir gitt rødt kort på i utlandet. Taklinga er stygg, det har ingen ting å si at han treffer ballen så lenge han treffer spilleren på den måten etterpå.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #543 på: 18. April 2009, 12:47 »
Takling i knehøyde er noe det reageres på i alle land uavhengig om du treffer ballen eller ei.

Trenerne entrer banen, noe som ikke er lov under kamp - med mindre de er gitt lov av dommeren. Noe ingen av partene var i denne situasjonen. Blir Høgmo straffet, blir nok SN og evt Rune Skarsfjord også straffet i denne situasjonen.
At det reageres er kanskje greit nok for å "statuere ett eksempel" tidlig i sesongen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 18. April 2009, 14:41 »
Hehe, jeg synes det er så SUPER arrogant å si at "Skysports hadde bare ledd av situasjonen". Hva vil han fram til egentlig? At Brann har en fyr som ingen har hørt om (før denne kampen) som takler like bra som de i England? At norsk fotball er såååå dårlig i forhold til andre? Og hvordan kan han anta at Skysports hadde ledd av det? Hehe, det blir faen så dumt.

Er det en ting jeg tror har skjedd her, så er det at Nilsen vil dra fokus bort ifra at Brann slapp inn 4 (!!!) mål på 38 min mot gamleklubben og at de for tiden ligger på nest sisteplass! Det er nok ikke mange kamper trenerteamet til Brann sitter trygt lenger, så da er det jo greit å dra fokus bort på noe helt annet...!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 18. April 2009, 15:07 »
Tror nok det er mye rett i det du sier Andy. Tror nok Nilsen bør begynne å fokusere på at Brann må vinne kamper snart og ikke bare klage på alt annet, samtidig er det nok veldig bevisst å få fokus vekk fra det sportslige for øyeblikket. For denne seriestarten er ikke god nok for et lag som vant gull i 2007.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 18. April 2009, 15:35 »
Hehe, jeg synes det er så SUPER arrogant å si at "Skysports hadde bare ledd av situasjonen". Hva vil han fram til egentlig? At Brann har en fyr som ingen har hørt om (før denne kampen) som takler like bra som de i England? At norsk fotball er såååå dårlig i forhold til andre? Og hvordan kan han anta at Skysports hadde ledd av det? Hehe, det blir faen så dumt.

Er det en ting jeg tror har skjedd her, så er det at Nilsen vil dra fokus bort ifra at Brann slapp inn 4 (!!!) mål på 38 min mot gamleklubben og at de for tiden ligger på nest sisteplass! Det er nok ikke mange kamper trenerteamet til Brann sitter trygt lenger, så da er det jo greit å dra fokus bort på noe helt annet...!

Ingen som har hørt om Rudolph Austin nei... Han har vel vært den mest omtalte spilleren det siste året på det laget det kanskje blir sagt og skrevet mest om i Tippeligaen... Han vil selvfølgelig fram til at det aldri hadde vært dømt rødt kort for noe sånt i England, du må da skjønne at det ikke har noe med kvalitet på norsk fotball å gjøre.

Trenerteamet til Brann kan gjøre omtrent hva de vil denne sesongen uten å få sparken. Klubben vet at Nilsen har dårlige forutsetninger. Så godt som alle supporterne forventer et drittår, og skylder på helt andre personer enn trenerteamet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 18. April 2009, 16:26 »
Jeg vil ikke være brennsikker på at ingen PL-dommer ville gitt rødt kort, men jeg kan ihvertfall utelukke at de hadde diskutert en slik situasjon også på SkySports, og jeg tror de ville kommet til den konklusjonen at et gult kort er det absolutt minste han skulle hatt. Personlig har jeg sett noen stillbilder av situasjonen, hvor det ser ut som at Austin har GOD tid til å klarere ballen før TIL-spilleren kommer inn i duellen. Og først da hopper Austin inn med begge beina strakt mot knærne til TIL-spilleren. Jeg skjønner virkelig ikke det der. Det er da vitterlig ingen som gir fra seg ballen, for så å takle motspiller med strake bein i knehøyde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 18. April 2009, 18:02 »
Det var ihvertfall 2 taklinger som var farligere enn Rudys takling i den ene omgangen jeg så av Villa - West Ham, Styles hadde strålende sikt til begge, både Petrov og Upson fikk gule kort... Sikker på at Austins nydelige takling ville blitt applaudert om den hadde dukket opp i den kampen, ikke straffet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 18. April 2009, 18:18 »
Hehe, herregud mann... Dette er jo kun dine personlige meninger i EN kamp, som du prøver å legge frem som fakta! Sier du at du ALDRI har sett det bli dømt rødt kort for mindre en Austin taklinga i England?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 18. April 2009, 18:59 »
Moen er Norges dårligste dommer og burde aldri dømt tippeligafotball i det hele tatt!

Edvardsen og Øvrebø når han utrolig nok ikke opp til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 18. April 2009, 18:59 »
Eh, ser det ut som jeg sier det? Selvfølgelig er det dømt feilaktige røde kort i hele verden, men i Norge ligger den generelle lista tydeligvis jævlig lavt. Jeg tviler på at du finner en like snill takling i PL som er blitt klaget inn og anket til FA, som har endt opp med to kampers karantene for å si det sånn.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #552 på: 18. April 2009, 19:49 »

Edvardsen og Øvrebø når han utrolig nok ikke opp til.
Ok, enig angående Edvardsen, men strekker meg HØYST til at han og Øvrebø deler den tvilsomme 2.plassen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 18. April 2009, 19:53 »
Edvardsen er ihvertfall på topp - DET er det ingen tvil om  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #554 på: 18. April 2009, 23:18 »

På hvilken måte har Nilsen dratt fokuset bort?
Han har vel ikke vært no særlig ute i media og dratt fokuset bort fra skandaleomgangen Brann spilte? eller?