20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #510 på: 13. April 2009, 22:42 »
Tror forresten Bjarnason har sikret seg toppscorertittelen i Brann i år med sine tre mål.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #511 på: 13. April 2009, 22:46 »
Han forklarer i ettertid at taklingen er årsaken til det røde. er jo juniorfeil å ikke gi frispark i den samme situasjonen da. Tipper han glemte det i kampens hete. Men den tabben er jeg redd kan være nok til at Austin slipper straff.
Om ikke den hissige Islendingen også må ta seg en pause på tribunen vil jeg bli meget overrasket. Håper TIL protesterer på utvisningen av Sequeira da alt han gjør er å spurte mot situasjonen. Kan ikke huske å ha sett noen steder i reglementet at det ikke er lov.

Min konklusjon av situasjonen er at Islendingen SKAL ha karantene, og Austin BØR få karantene. Men i Austin sitt tilfelle er jeg redd dommerfit** har berget han ved å glemme å gi frispark.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #512 på: 13. April 2009, 22:48 »
Tror fortsatt det blir nedrykksstrid for Brann i år ja.
En komplett aften for Tromsø-fotballen i Bergen i kveld. TUIL slo jo Løv-Ham i tillegg.
Kan jo bli artig med et skikkelig lokalderby i Bergen neste sesong i Adecco...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 13. April 2009, 22:55 »
Er bare å være arrogant mens du kan. Når varemarkedskrisen har rast ordentlig fra seg i Norge i noen måneder og premieklovnene i TIL-administrasjonen har glemt å betale både det ene og det andre skal vi nok se at de er langt nærmere en gratistur til 2.divisjon enn europacup.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 13. April 2009, 22:56 »
Sequeira skal ha et gult for å spurte til situasjonen, mens Einarsson skal ha et rødt for å dytte han ned intet mer enn to ganger...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #515 på: 13. April 2009, 22:58 »
Hehe...
Lindpere prestere å vise fingern til bergenserne. Gir det noen straff av no slag?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 13. April 2009, 23:14 »
Hehe...
Lindpere prestere å vise fingern til bergenserne. Gir det noen straff av no slag?
Jarstein fikk vel 5.000kr i bot for å ha gjort det samme til Fredrikstad-publikummet for noen år siden! :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 14. April 2009, 00:27 »
Davy Wathne er virkelig en idiot av dimensjoner. Flere som så sendinga etter runden?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #518 på: 14. April 2009, 01:13 »
Ja, jeg så det. Å påstå at Lindpere bare løp borti Austin, ja det blir for dumt. Wathne var helt ute å kjøre med hans vurdering av den situasjonen. Men er enig med alle de i studio at dommeren var ute å kjøre i dag. I tillegg til situasjonen i slutten gjorde også dommeren veldig mye rart  TIL fikk et mål helt feilaktig annullert, og straffene til Brann var av den svært billige sorten.

Uansett. Vi slår faen meg Brann 4-2 i Bergen :D Selv om Brann er et møkkalag som kommer til å slite langt nede i år, så hadde jeg forventet en mye tettere match. Jaja, jeg takker og bukker! At TUIL også vant i Bergen gjorde kvelden komplett. Tipper det er bra stemning på flyet hjemover i kveld.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 14. April 2009, 09:22 »
I tillegg snakket de om Rushfeldt, og om han kom til å overta toppscorertittelen i Eliteseriens historie. Da måtte Wathne legge til; "Tromsø skal fortsatt møte mange drittlag hjemme på Alfheim hvor han kan score mål."

Ærlig talt, hvordan kan denne mannen være med å diskutere norsk fotball om han ser på lagene i Tippeligaen som drittlag? Hvordan kan han sitte å diskutere Brannkampen som en ivrig supporter av laget? Blir jo det samme som om at jeg skulle diskutert en Rosenborgkamp. Selvfølgelig er jeg ikke nøytral, og jeg er heller ikke på TV og driter meg ut. Få Davy Wathne tilbake som vanlig sportsanker og ikke inn i noe "ekspertpanel."

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 14. April 2009, 10:55 »
Tja, 12 av 16 er jo ihvertfall drittlag i år, det er jo sannheten. Synes det er greit at man kaller en spade for en spade uten å pakke alt inn for de med skjøre ører. Det er jo heller ikke sånn at TIL har levert særlig gode prestasjoner, lagene de har møtt på bortebane har jo nærmest kastet tre poeng etter dem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 14. April 2009, 12:25 »
Når TIL leder 4-0 i Bergen etter 38 minutter, så sier det seg selv at det er Brann det er noe galt med, og ikke Tromsø som er så fantastisk gode. Nå så ikke jeg den kampen, men jeg vil fokusere mer på at TIL nok en gang slipper inn to mål i en kamp de tilsynelatende burde vunnet med kalassifre, hvis de var så fantastisk gode som isbjørnene selv vil ha det til.

Mot RBK viste TIL enorme defensive svakheter. Men det er ikke bare Rosenborg som har scoret mange mål mot Tromsø. De målene TIL i tillegg scoret mot Rosenborg var av den billige sorten. Dårlig markering på en corner og et feilaktig idømt straffespark.
Uten Steinar Nilsens kyndige hånd blir Reginiussen plutselig degradert til en talentfull midtstopper som fremdeles gjør mange juniorfeil, og Miika Koppinen begynner å vise litt av det han viste i Rosenborg. Veldig god i lufta. Sterk offensivt. Ustabil defensivt.

Brann ser helt forferdelig dårlige ut. Og den eneste grunnen til at de fikk med seg poeng fra Lerkendal var at Rosenborg var piss dårlige. Trond Olsen var banens beste spiller. Vet ikke helt om det er noe å rope hurra for, når han ikke lyktes med det han prøvde på offensivt. Han lyktes heller ikke på 1-0. Da klarerte jo Bjørn Dahl ballen i eget mål, flink som han var. Også tror Brann at de er verdensmestere bare fordi en midtstopper scoret et veldig billig mål i motsatt ende. Ja, billig ja. Når flere spillere ikke gjør jobben sin, så får motstanderen en mye enklere vei til mål enn de skal ha. Og det er på den måten Brann har opptrådt altfor ofte i begynnelsen av sesongen. Spillerne gjør ikke jobben sin. Og Tromsøs vei til mål ble latterlig enkel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 14. April 2009, 12:43 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=552450

Runar Berg kan bli vraket til kampen mot Sandefjord, nettopp fordi unge Konradsen var så god i går!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #523 på: 14. April 2009, 13:12 »
Når TIL leder 4-0 i Bergen etter 38 minutter, så sier det seg selv at det er Brann det er noe galt med, og ikke Tromsø som er så fantastisk gode. Nå så ikke jeg den kampen, men jeg vil fokusere mer på at TIL nok en gang slipper inn to mål i en kamp de tilsynelatende burde vunnet med kalassifre, hvis de var så fantastisk gode som isbjørnene selv vil ha det til.
De to målene vi slapp inn var to latterlige straffespark, så du burde kanskje i hvert fall ha sett høydepunktene før du sier noe. Men ja, er enig i at forsvaret så langt ikke har vært like solid som i fjor, men så lenge vi spiller mye bedre fremover på banen så driter jeg langveis i det. TIL er det laget som skaper flest målsjanser i tippeligaen (i hvert fall før gårsdagens runde), og det er ikke bare pga svakt forsvarsspill fra motstanderne.

Jeg tror du er nødt til å erkjenne at TIL rett og slett har et veldig bra lag, og kommer til å komme veldig høyt oppe på tabellen i år.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #524 på: 14. April 2009, 15:38 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=552450

Runar Berg kan bli vraket til kampen mot Sandefjord, nettopp fordi unge Konradsen var så god i går!

Så ut som gutten hadde veldig bra overblikk:) utifra den vgtv videon.
Ba Ba Ba!!!