20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #345 på: 11. Mars 2009, 00:09 »
Slapp av! Det var nok vår skyld - på samme måte som RBK sikkert så ganske gode ut da vi tapte 8-1 mot de i oppkjøringa i fjor!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #346 på: 11. Mars 2009, 07:51 »
Tromsø har sett "sinnsyk gode ut" i langt flere kamper enn denne i vinter, bare så det er sagt. Jeg så ikke kampen mot VIF, men de jeg har pratet med sa at den kampen var vi ennå bedre - men da sto det litt på uttellingen. Steinar og Agnar har lært Gutan treningskultur utenom det vanlige. Samtlige spillere kom til sesongoppkjøringen i topp shape - og Høgmo har tatt laget 2 steg videre i det offensive spillet. TIL er forøvrig med i et studie i regi av UEFA på det med skadeforebygging, noe som jeg håper vil bære frukter - ikke minst fordi vi ikke har råd til mange skader. Da vil vi nok ikke kunne kjempe så høyt som ønsket.

Etter en sterk kamp mot Glimt nekter jeg å ta helt av, for det er først til helgen at de kampene som teller noe starter. Men det er ikke galt å komme til de kampene med litt selvtillit. Trenerteamet er så fokusert på arbeidsoppgaver og gjennomførte proffe at jeg vil bli veldig overrasket om vi får se et TIL lag som kommer til en kamp med "hovmod".
Mr Rushfeldt vil garantert banke inn i hodet til samtlige på laget hva som kreves for å lykkes.

Når det er sagt tror jeg RBK har kjøpt seg et favorittstempel foran sesongstarten ved kjøpet av den svenske Mackem'en. Jeg håper bare at han blir årets flopp - noe jeg dessverre ikke tror noe særlig på selv. Stabæk blir nok også gode - i allefall hvis man skal legge siste kamp mot VIF som grunnlag.

Uansett blir denne sesongen JÆVLIG spennende. Jeg har faktisk vurdert å kjøpe sesongkort på Alfheim i år - til tross for at jeg bor i Bodø. Jeg vet at jeg uansett vil dra på så mange kamper som mulig, og da kan det være greit å ha billetten klar.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #347 på: 11. Mars 2009, 14:06 »
Må si jeg har en jævla merkelig, men god følelse foran denne sesongen. Lille Tromsø er plutselig blitt en medaljekandidat, selv i nasjonale medier. Håper bare, som Ulf sier, at TIL klarer å holde fokuset oppe og ikke begynne å tenke på gull og medaljer allerede nå. Heldigvis er Høgmo en jævla fornuftig kar, så jeg tror TIL møter skjerpet til kamp på Color Line. I treningskampen mot Aafk tidligere i vinter spilte vi sinnsykt bra, og burde ha vunnet med mye større sifre.

Håper bare ikke at vi går i samme fellen som i 2004, da vi solgte Gamsten midt i sesongen. Jeg tror vi hadde vunnet Tippeligaen det året, hadde han spilt ut sesongen. Spesielt Moldskred og T. Reginiussen blir viktige og beholde i år hvis vi skal kjempe om gull.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 11. Mars 2009, 15:14 »
Tromsø ser helt klart farlig ut. Tror de, RBK og Stabæk tar medaljene i år. Eneste minuset jeg ser er at laget kanskje er litt for deffensivt i utganspunktet, selv om jeg ser Høgmo som en bedre trener offensivt enn det Steinar Nilsen var. F.eks. er ikke høyrekant Martin Knudsen en spiller som skaper mye offensivt, men mulig det kommer inn en ny ving?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 11. Mars 2009, 15:15 »
Kan se for meg at Høgmo kunne vært interessert i å hente tilbake Essediri fra Lillestrøm egentlig.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #350 på: 11. Mars 2009, 15:23 »
Jepp, hadde likt og sett Karim tilbake i TIL-drakta. Han er en spiller som trenger ekstremt mye spilletid på a-laget for å spille bra. Er ikke vits å sende han ned til andrelaget for å spille seg i form. Martin Knudsen er ikke noe særlig til høyrekant, selv om han i treningskampene i hvert fall har vist litt bedre tendenser. Så langt i år har vi brukt Yttergård Jenssen mest på høyrekant, og selv om han er venstrebent passer han egentlig ganske bra inn på høyre.
Godsanger?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 11. Mars 2009, 15:33 »
Har ikke Limpere (?) imponert stort til nå? Derfor Yttergård Jenssen må spille på høyre? Registerer at VIF blir tippet høyt av flere aviser. Det har jeg ingen tro på. Blir nok bedre enn forrige sesong, men noe bedre enn 5. - 6. palss har je liten tro på.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #352 på: 11. Mars 2009, 15:37 »
Jepp, Lindpere har vært veldig god på venstrekanten i år. Akkurat som å få en ny spiller egentlig. Har vel ca. aldri scoret for TIL tidligere, men i vinter har han puttet ganske mange mål og ellers spilt bra også.
Godsanger?

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #353 på: 11. Mars 2009, 16:49 »
Nå har det vært nok snakk om Tromsø og Bodø, de havner midt på tabellen uansett:)

Her må det snakkes om Enga<3 og de andre gullkanidatene RBK og Stabæk.

Gleder meg no utrolig til denne sesongen! :)

One to watch denne sesongen er Dawda Leign og Harmeth Singh da begge også er gode venner av meg som virkelig kommer til å slå gjennom i år.

Noen andre Enga fans?
Ba Ba Ba!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 11. Mars 2009, 17:45 »
Canal Digital er Telenor-eid, går da dette under Telenor?

Noen som kan svare på den?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 11. Mars 2009, 23:27 »
Jeg tror det. Jeg hadde CD tidligere, og da hadde jeg upåklagelig kvalitet på Sumo.
Først etter at det ble byttet bredbåndsleverandør her hjemme at kvaliteten sank betraktelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #356 på: 12. Mars 2009, 23:20 »
Kan bekrefte at Telenor og Sumo går som hånd i hanske. Funket veldig bra for meg i fjor. I år har jeg likevel valgt 100%fotball's konsept. Billigere og jeg ville prøve noe nytt. Er egentlig litt imot både Telenor og TV2 så det var også en av grunnene til at jeg ikke valgte de... MEN teknisk sett funker de veldig bra. Kommer selvsagt på båndbredden din da, men det gjør det jo uansett.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #357 på: 12. Mars 2009, 23:23 »
One to watch denne sesongen er Dawda Leign og Harmeth Singh da begge også er gode venner av meg som virkelig kommer til å slå gjennom i år.

Er vel strengt tatt TWO to watch  ;) :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 13. Mars 2009, 00:17 »
Har ingen tro på at Vålerenga skal spille om ligagull uansett, jeg. Har ikke trua på den derre setupen de har, jeg.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #359 på: 13. Mars 2009, 10:09 »
Der er jeg enig Kristoffer. Og som ble sagt på fotball-xtra i går, den uroen som nå har vært med tanke på misnøye mot MA er - sitat:"alt annet enn bra".

Jeg er nærmest 100% sikker på at dersom ikke VIF presterer fra 1.runde så er MA den først treneren som må forlate.
Ellers ligger vel kanskje også Rösler noe dårlig ann hvis ikke resultatene kommer relativt tidlig i sesongen.