20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196789 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #360 på: 13. Mars 2009, 10:55 »
I følge Tv2 er Dario Zahora så godt som klar for RBK, finner desverre ikke linken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 13. Mars 2009, 11:18 »
Skulle jeg gamble på hvilke jobber som er usikre virker Andresen og Røsler veldig sannsynlige. Ingen tvil om det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #362 på: 13. Mars 2009, 11:34 »
Skulle jeg gamble på hvilke jobber som er usikre virker Andresen og Røsler veldig sannsynlige. Ingen tvil om det!
Jeg skal sette noen Norske Dinarer på de to ja.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #363 på: 13. Mars 2009, 11:36 »
I følge Tv2 er Dario Zahora så godt som klar for RBK, finner desverre ikke linken.
De går inn for fullt for å "klare" budsjettet sitt ser det ut for ;):P

Det vil i såfall bare gjøre at jeg blir ennå mer overbevist om at det nettopp er RBK alle andre må sloss mot i kampen om tittelen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 13. Mars 2009, 11:52 »
Hehe, vi har vel en 40 mill i frie midler enda, så akkurat dette er jeg ikke så redd for.

Spillerkjøp er tro det eller ei, en av de minst viktige tingene i forhold til dette års budsjett. Det vil bare si at kapitalen blir flyttet fra frie midler til egenkapital i spillerstallen som deretter blir avskrevet for hvert kontraktår.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 13. Mars 2009, 13:34 »
Zahora nærmer seg ja, glimrende. Irriterer meg sykt at jeg ikke får muligheten til å se RBK knuse VIF på søndag. Regner med jeg kommer til å sette en grei slump på H der...

Føler meg ganske sikker på at Rosenborg feier all motstand til side i år og vinner serien greit :)

Mitt tabelltips:

1. ROSENBORG
2. Stabæk
3. Tromsø
4. Lillestrøm
5. Viking
6. Molde
7. Lyn
8. VIF
9. Fredrikstad
10. Brann
11. Strømsgodset
12. Odd
13. Bodø/Glimt
14. Aalesund
15. Sandefjord
16. Start

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 13. Mars 2009, 14:16 »
1. ROSENBORG
8. VIF
10. Brann
Dette liker jeg ;)

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #367 på: 13. Mars 2009, 14:32 »
Tabellen jeg la inn på vgs tabellkonkurranse kl. 03.00 i går etter å ha vært en tur ut på byen.

1. Tromsø
   2. Stabæk
   3. Rosenborg
   4. Molde
   5. Lillestrøm
   6. Odd Grenland
   7. Brann
   8. Vålerenga
   9. Start
  10. Viking
  11. Bodø/Glimt
  12. Lyn
  13. Strømsgodset
  14. Aalesund
  15. Fredrikstad
  16. Sandefjord
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 13. Mars 2009, 14:37 »
Godt du nevner at du var på byen før ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 13. Mars 2009, 14:40 »
Jeg har tenkt å kommet fram til at TL kommer til å være så åpen i år (bortsett fra at vi kommer til å vinne :P) at jeg kommer til å ta alle tips, til og med de som bevisst prøve å tulle, som seriøse  :-\

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #370 på: 13. Mars 2009, 14:45 »
Godt du nevner at du var på byen før ;)
Jepp. Fylla har skylla for de tipsene der :) Satt også 100kr på Tromsø som seriemester og 10kr på Tromsdalen som vinner av Adeccoligaen.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 13. Mars 2009, 14:45 »
Roseborg bør vinne LETT i år. Tror dessverre Brann kan bli å finne i nedrykksstriden. Det skal mao. mye til for at jeg blir negativt overrasket i år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 13. Mars 2009, 14:48 »
Anser også RBK som ganske klare favoritter - i utgangspunktet. Men jeg tør ikke tippe bastant.
For min egen del aner jeg ikke hva Glimt kan klare. Jeg håper vi klarer å unngå nedrykk jeg. Solgt vår nest beste spiller og slanka inn en tynn stall ytterligere. Vi skal ha flaks på skadefronten - og denne Odouro skal være en særdeles god spiller dersom savnet av Olsen ikke skal bli for svært. Jeg går altså inn i denne sesongen ganske fri for forhåpninger.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 13. Mars 2009, 17:37 »
Skal dere sette penger på hvilken trener som får sparken først så vil jeg anbefale Anders Grønhagen.

I følge mine kilder skal begret snart renne over da Grønhagen sliter med tillitt i spillergruppa samt at han skal være ekstremt dårlig på personbehandling, noe som spesielt kommer frem nå som vi har gjort det dårlig i treningskampene.

Rykter sier også at han skal ha møtt opp beruset på en trening på La Manga...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 13. Mars 2009, 20:18 »
Helst bør jeg vel si at Martin Andresen er verdens beste fotballtrener og en kjernekar uten sidestykke. Så derfor begynner jeg med å si det.

Deretter: Dario Zahora kommer til Lerkendal i morgen for å skrive under kontrakten og fullføre de siste små detaljer rundt overgangen. Dermed har RBK tre meget solide målscorere til å kjempe om en eller to plasser på topp denne sesongen. Det lover bra. Ut kommer Didier Konan Ya til å gå. Selv om onde tunger vil ha det til at han er en klassespiller og at han ble vraket på grunn av et par fillesaker.

Nummer tre, Fredrikstad rykker neppe ned. Men noen kanonsesong blir det absolutt ikke. Og med den første setningen i dette innlegget friskt i minne, bør jeg vel være såpass freidig å tippe Anders Grönhagen som første trener ut.

Fire: Rosenborg kommer ikke til å vinne lett. Jeg klarer ikke å se at Rosenborg skal være vesentlig sterkere enn Stabæk, Tromsø eller Lillestrøm, som vel er de fremste konkurrentene. Vi er godt forspent i angrepet. Men bruken av Trond Olsen kan bli et problem, med de to nye spissimportene. Plasseres Olsen til venstre i 4-4-2 er det store sjanser for at han ikke presterer som ønskelig.
Dessuten har Rosenborg et forsvar som er sårbart for skader. Og vår beste midtstopper er like mye skadet som Mark Viduka. Bak Kris Stadsgaard er jeg noe usikker. Demidov er talentfull, men intet lyntog. Lago mangler også fart, og spiller mest på duellstyrke og klokskap. Ikke helt ulikt Demidov. Andreas Nordvik er et stort talent, men uferdig. Bak Tippeligaens to beste backer, Micke og Micke er det tynt. Roar Strand synger på siste verset. Roy Miller har aldri overbevist i RBK-drakt, og Pål André Helland er ung og uferdig. Dessuten er han best som indreløper. Og i sommer kan RBK i teorien miste både Sapara, Skjelbred, Tettey og Annan. Det er hele midtbanen vår, det. Fire så gode spillere blir vanskelig å erstatte på én måned.

Fem: Mitt tabelltips 2009:
1. Rosenborg
2. Stabæk
3. Lillestrøm
4. Tromsø
5. Molde
6. Brann
7. Vålerenga
8. Viking
9. Fredrikstad
10. Lyn
11. Bodø/Glimt
12. Aalesund
13. Odd
14. Start
15. Strømsgodset
16. Sandefjord

Berntsen, jeg har problemer med å se hvorfor Brann skal blande seg inn i nedrykksstriden. Ser ikke for meg at så gode spillere flopper så til de grader.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon