Når en trønder aktivt går inn som Branns søkkrike onkel og blir Brann-supporter på sin hals, så kan man ikke bli overrasket over at en bergenser gir pengestøtte til Tromsø.
At det ikke var det beste formålet, kan en alltids være enig i. Men bergensere er jo kjent for å mangle litt av hvert.

Jeg skjønner meg ikke på Stabæk-Satyren jeg.
Molde, som de selv innrømmer har store problemer med å unngå å slippe inn billige baklengsmål, som seriemester?
Ehh... Javel.
Jeg ser ikke helt hvilke forsterkninger Molde har gjort i det bakre leddet som gjør at de skal gå fra nesten nedrykksstrid til å vinne Tippeligaen.
Jeg tror de vil havne på øvre halvdel. Men seriemester? Til det har de et generelt altfor dårlig lag.
Tippingen av Rosenborg var litt fornuftig og veldig rar. De tipper også Erik Hamrén som første trener ut. Ja, Hamrén får garantert fyken om Rosenborg gjør nok en dårlig sesong, men jeg føler meg ganske trygg på at han ikke forsvinner før nærmere slutten av sesongen i såfall. Innen den tid er det garantert både en og to andre som har fått fyken. Dessuten tror jeg at Rosenborg har funnet en formasjon som passer dem bra. Trond Olsen ser ut til å ha glidd godt inn i laget og spillestilen. Og får RBK inn en dugandes spiss nå, så begynner det å ligne på noe.
Og hvis Hamrén bare forstår at Skjelbred er bedre i den sentrale rollen enn han er på høyrekanten, og at Saparas egenskaper egner seg bedre på høyrekanten, enn sentralt, så kan det bli riktig så bra.
Rosenborg har hatt en sånn noenlunde sesongoppkjøring. Prestasjonene har blitt stadig bedre. Resultatene har svingt. Det lover bra før seriestarten.