20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #300 på: 05. Mars 2009, 21:25 »
Trond Mohn fikser han...

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article805946.ece

Han må være den mest gavmilde personen noensinne, har vel spyttet i penger på absolutt alle kunstgressbanen i hele Hordaland kan jeg tenke meg, men til Tromsø da Trond? mhm...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 06. Mars 2009, 00:16 »
Er det for å prøve å utligne TILs underskudd med Glimts!?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 06. Mars 2009, 10:10 »
Han gjør ihvertfall TIL en bjørnestjeneste. Hvordan i all verden skal disse nissene lære at det ikke er greit å leve over evne nå?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #303 på: 06. Mars 2009, 22:04 »
Må være sårt for dere stakkars når Nord-Norges stolthet har gavmilde fans utenfor troms og finnmark... B-)
Han viser bare at han har et stort engasjement utenom d vanlige. Han er utvilsomt et stort menneske med hjertet sitt i Tromsø.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 06. Mars 2009, 22:36 »
Hjertey i Tromsø? Jepp, spesielt i og med at han finansierte Branns kjøp og fireårskontrakt med Rudolph Austin for en uke siden. Det er bare en snill, fotballinteressert bergenser det er snakk om.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 07. Mars 2009, 00:45 »
Dum jævel sådan. Kunne jo gitt til de her oppe i nord som betyr no!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #306 på: 07. Mars 2009, 12:33 »
Er jo akkurat det han har gjort! :P  ;D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #307 på: 07. Mars 2009, 12:36 »
Statistikken er mot regjerende seriemestere før sesongstart:

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article131420.ece

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 07. Mars 2009, 17:19 »
Rosenborg vant serien etter ombyggingen av Lerkendal Stadion...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #309 på: 07. Mars 2009, 17:29 »
et lite unntak av regelen.
noterer for øvrig at gutta som tipper tabellen hos Stabæk Satyren ($$TV) har mange interessante tips i år. Disse gutta bruker å ha gode tips - og kaller en spade for en spade.

De tipper stabæk på en andre plass i år bak - hold dere fast - Moille!!

Et veldig dristig tips spør du meg.

Deres tabell:
1. Molde
2. Stabæk
3. Tromsø
4. Viking
5. RBK
6. Brann
7. Vålerenga
8. Fredrikstad
9. Lillestrøm
10. Sandefjord
11. Lyn
12. Bodø/Glimt
13. Odd
14. Aalesund
15. Start
16. Strømsgodset

Et noe orginalt tips, og sannsynligvis langt unna det de store mediene vil tippe.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 07. Mars 2009, 17:41 »
Interessant, det er sannsynligvis langt unna det avisene tipper, men også langt unna det jeg tror det kommer til å bli. Molde vinner nesten helt sikkert ikke og jeg blir veldig overrasket om vi får enda en 5.plass.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 07. Mars 2009, 20:14 »

Nope. Trond Mohn er en hedersmann. har jobbet MYE med sosialt arbeid og inkludering i bergensidretten, og har hjulpet Løv-Ham og Brann med mange millioner opp gjennom årene. Dette var forhåpentligvis bare et forvirret feilgrep.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #312 på: 07. Mars 2009, 20:36 »

Nope. Trond Mohn er en hedersmann. har jobbet MYE med sosialt arbeid og inkludering i bergensidretten, og har hjulpet Løv-Ham og Brann med mange millioner opp gjennom årene. Dette var forhåpentligvis bare et forvirret feilgrep.
Han har tidligere gitt 100 millioner til universitetet i Tromsø - så engasjementet for Nord-Norge er nok rimelig stort.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 07. Mars 2009, 22:19 »
Hehe, fikk nettopp høre at Moldskred var RETT unna å bli solgt til Brann for 6-7 mill da Mohn steppet inn. Helt greit for meg, det er en for høy pris for Brann, men fy faaaaen så bitter MM må være nå. ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 08. Mars 2009, 02:22 »
Når en trønder aktivt går inn som Branns søkkrike onkel og blir Brann-supporter på sin hals, så kan man ikke bli overrasket over at en bergenser gir pengestøtte til Tromsø.

At det ikke var det beste formålet, kan en alltids være enig i. Men bergensere er jo kjent for å mangle litt av hvert. ;D

Jeg skjønner meg ikke på Stabæk-Satyren jeg.
Molde, som de selv innrømmer har store problemer med å unngå å slippe inn billige baklengsmål, som seriemester?
Ehh... Javel.
Jeg ser ikke helt hvilke forsterkninger Molde har gjort i det bakre leddet som gjør at de skal gå fra nesten nedrykksstrid til å vinne Tippeligaen.
Jeg tror de vil havne på øvre halvdel. Men seriemester? Til det har de et generelt altfor dårlig lag.

Tippingen av Rosenborg var litt fornuftig og veldig rar. De tipper også Erik Hamrén som første trener ut. Ja, Hamrén får garantert fyken om Rosenborg gjør nok en dårlig sesong, men jeg føler meg ganske trygg på at han ikke forsvinner før nærmere slutten av sesongen i såfall. Innen den tid er det garantert både en og to andre som har fått fyken. Dessuten tror jeg at Rosenborg har funnet en formasjon som passer dem bra. Trond Olsen ser ut til å ha glidd godt inn i laget og spillestilen. Og får RBK inn en dugandes spiss nå, så begynner det å ligne på noe.
Og hvis Hamrén bare forstår at Skjelbred er bedre i den sentrale rollen enn han er på høyrekanten, og at Saparas egenskaper egner seg bedre på høyrekanten, enn sentralt, så kan det bli riktig så bra.

Rosenborg har hatt en sånn noenlunde sesongoppkjøring. Prestasjonene har blitt stadig bedre. Resultatene har svingt. Det lover bra før seriestarten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon