20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]  (Lest 25632 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]
« Svar #135 på: 22. Nov. 2008, 20:13 »
for å bygge videre på forrige innlegg så må jeg jo si at en ting vi klarer nå som vi ikke har klart de siste årene er å holde tett bakover når vi forsøker å spille defansivt. og det er ekstremt positivt. Håper Shay ser dette, og blir i klubben:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 22. Nov. 2008, 20:54 »
Vi spiller godt defensivt i dag, og har alltid en mann i støtte. Men jeg er overbevist om at vi klarte uavgjort i dag, utelukkende fordi Chelsea ikke har et organisert angrepsspill. Det er ingen rød tråd over det Chelsea gjør offensivt. Og akkurat i dag tror jeg det er årsaken til at vi greier å forsvare oss til ett poeng.

Hadde vi slitt like mye sentralt på midten mot Arsenal eller ManU, og gitt fra oss mye rom på venstrebacken i førsteomgang, så tror jeg vi hadde fått juling. Nettopp fordi de lagene har en viss systematikk i måten de angriper på. I Chelsea er det ingen taktikk, det er en haug med fantastisk gode individer. I dag gikk det litt i surr for individene, og Chelsea greide ikke å spille Anelka god. Det tror jeg kan være en viktig årsak til at vi greide uavgjort i dag. Et aldri så lite ran.

Ser at Klovnen gir Given 7 på børsen. Kan denne Klovnen vennligst forklare meg hva Given gjorde galt, som Beye gjorde riktig i denne kampen? Det må i såfall være den ene situasjonen hvor han med ekstremt knapp margin greide å holde ballen ute, og kanskje at han ikke tok headingen fra Malouda i fast grep. Hvordan det er mulig å gi Given mindre poeng på børsen enn Beye har jeg store problemer med å forstå. Personlig er jeg fristet til å gi dem begge 10, men det hadde kanskje vært å å overdrive. Men begge bør ihvertfall ha åtte.

Jeg synes vingene våre jobbet ræva av seg i dag. Bassong var imponerende til å dekke over enkelte feil fra lagkameratene. Beye var outstanding, i likhet med Given. Å skille de to er umulig. Enrique var litt så som så. Var mye bortevekke i førsteomgang, men viser at han er en god duellspiller. Mangler mye i avleveringene. Jeg kan ikke huske å ha sett mye til Butt i kampen, og den fæle, fæle, fæle sleivpasningen i andreomgang er mitt beste minne. Spissene våre var mer eller mindre bare statister, men det må man jo egentlig bare gjøre regning med i en kamp som denne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 22. Nov. 2008, 21:05 »
Ser skysports gir Oba ein 7er. Synes det var vel høgt synes Oba var veldig "klabbete" i dag og kløna det til ganske ofte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 22. Nov. 2008, 21:26 »
Kløna det til, vet jeg ikke helt. Han forsøkte seg på et hælspark en gang, men burde kanskje ha sjekket om det var noen bak seg først. Men jeg synes ikke han klabbet noe mer enn man kunne forvente i en kamp som denne, mot et såpass godt forsvar. Jeg synes klabbing blir feil ord. Men en sjuer er veldig høy karakter, med tanke på at han fikk til særdeles lite.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 22. Nov. 2008, 21:30 »
Han klarte jo også og rote ein enkel trilleball utover linja, virket ikkje så farlig i dag.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 22. Nov. 2008, 22:09 »
Utrolig deilig å klare ett poeng på Brua! Synd vi ikke fikk se Zog tidligere fordi jeg syntes Duff var særdeles svak i dag. Han ble regelrett herja med av Bosingwa, spesielt i første omgang. Given var god fordi han gjør et par helt avgjørende redninger, men vår beste er han ikke. Til det blir han for lite involvert. Han er faktisk ikke så ekstremt aktiv i dag. -Mye på grunn av at vår firer bak fungerte særdeles bra! Vår beste er utvilsomt Beye. Enorm til å lese situasjoner før de oppstår i dag, og når det oppstår trussel i bakrom så er han sammen med Bassong flinke til å falle av å rydde opp med stil! Colo er resolutt, gjør en meget god kamp og er flink til å dirigere Bassong. Bassong mener jeg er vår nest beste i dag. fantastisk innsats og meget pasningssikker! Spesielt i 1ste omgang imponerte han med meget godt overblikk.

Min børs i synkende rekkefølge:

Beye - 8
Bassong-7
Given-7
Colo-7
Guthrie-7
Butt- 6
Guti- 6
Enrique-6
Owen-5
Martins-5
Ameobi-5
Duff-4 (Jobber bra, men ærlig talt!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 22. Nov. 2008, 23:47 »
Vi spiller godt defensivt i dag, og har alltid en mann i støtte. Men jeg er overbevist om at vi klarte uavgjort i dag, utelukkende fordi Chelsea ikke har et organisert angrepsspill. Det er ingen rød tråd over det Chelsea gjør offensivt. Og akkurat i dag tror jeg det er årsaken til at vi greier å forsvare oss til ett poeng.

Hadde vi slitt like mye sentralt på midten mot Arsenal eller ManU, og gitt fra oss mye rom på venstrebacken i førsteomgang, så tror jeg vi hadde fått juling. Nettopp fordi de lagene har en viss systematikk i måten de angriper på. I Chelsea er det ingen taktikk, det er en haug med fantastisk gode individer. I dag gikk det litt i surr for individene, og Chelsea greide ikke å spille Anelka god. Det tror jeg kan være en viktig årsak til at vi greide uavgjort i dag. Et aldri så lite ran.

Ser at Klovnen gir Given 7 på børsen. Kan denne Klovnen vennligst forklare meg hva Given gjorde galt, som Beye gjorde riktig i denne kampen? Det må i såfall være den ene situasjonen hvor han med ekstremt knapp margin greide å holde ballen ute, og kanskje at han ikke tok headingen fra Malouda i fast grep. Hvordan det er mulig å gi Given mindre poeng på børsen enn Beye har jeg store problemer med å forstå. Personlig er jeg fristet til å gi dem begge 10, men det hadde kanskje vært å å overdrive. Men begge bør ihvertfall ha åtte.

Jeg synes vingene våre jobbet ræva av seg i dag. Bassong var imponerende til å dekke over enkelte feil fra lagkameratene. Beye var outstanding, i likhet med Given. Å skille de to er umulig. Enrique var litt så som så. Var mye bortevekke i førsteomgang, men viser at han er en god duellspiller. Mangler mye i avleveringene. Jeg kan ikke huske å ha sett mye til Butt i kampen, og den fæle, fæle, fæle sleivpasningen i andreomgang er mitt beste minne. Spissene våre var mer eller mindre bare statister, men det må man jo egentlig bare gjøre regning med i en kamp som denne.

At du ikkje nemnar den sentrale midtbana vår med Butt og spesielt Guthrie er jo ein prestasjon i seg sjølv. Ja du nemnar sovidt Butt, men kva med Guthrie!? Her spelar guten mot Lampard og Deco, verdens beste midtbanespelarar! Gi guten litt ros!
Synst vi fortjente eit poeng eg...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article2417299.ece
« Siste redigering: 23. Nov. 2008, 00:14 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 22. Nov. 2008, 23:50 »
Utrolig deilig å klare ett poeng på Brua! Synd vi ikke fikk se Zog tidligere fordi jeg syntes Duff var særdeles svak i dag. Han ble regelrett herja med av Bosingwa, spesielt i første omgang. Given var god fordi han gjør et par helt avgjørende redninger, men vår beste er han ikke. Til det blir han for lite involvert. Han er faktisk ikke så ekstremt aktiv i dag. -Mye på grunn av at vår firer bak fungerte særdeles bra! Vår beste er utvilsomt Beye. Enorm til å lese situasjoner før de oppstår i dag, og når det oppstår trussel i bakrom så er han sammen med Bassong flinke til å falle av å rydde opp med stil! Colo er resolutt, gjør en meget god kamp og er flink til å dirigere Bassong. Bassong mener jeg er vår nest beste i dag. fantastisk innsats og meget pasningssikker! Spesielt i 1ste omgang imponerte han med meget godt overblikk.

Beye - 8
Bassong-7
Given-7
Colo-7
Guthrie-7
Butt- 6
Guti- 6
Enrique-6
Owen-5
Martins-5
Ameobi-5

Duff spelar jo back i lag med Enrique nedpå v kanten, han bør ha 6 han og...Likt med Enriqe! Skjønnar ikkje kvifor han skal ha 4.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 23. Nov. 2008, 09:00 »
Bra med ett poeng, selv om jeg sjelden har sett et lag slite så jævlig med å komme seg over midtbanen som vi gjorde i går. Jeg tror Cech var nær ballen 1 gang i hele andre omgang.

Bassong, Beye og Coloccini syns jeg bør utheves, mens Butt og Guthrie følger like bak!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 23. Nov. 2008, 11:19 »

Beye - 8
Bassong-7
Given-7
Colo-7
Guthrie-7
Butt- 6
Guti- 6
Enrique-6
Owen-5
Martins-5
Ameobi-5

Duff spelar jo back i lag med Enrique nedpå v kanten, han bør ha 6 han og...Likt med Enriqe! Skjønnar ikkje kvifor han skal ha 4.

Mulig jeg er litt for streng med Duff her fordi han gjør jo tross alt en god innsats og jobber godt. Men hva får han til? hva slags trussel er han mot Chelseaforsvaret? Hvor ofte kommer han etter når vi har muligheten til å kontre? Jeg mener han ikke forsvarer lønna han krever og får vi ett godt bud i januar på fks han og Owen bør vi seriøst vurdere det! Dette krever selvfølgelig at vi har erstattere klare. Clemens Fritz (Werder) er et mulig og spennende navn...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 23. Nov. 2008, 12:25 »
Og du skjønner ikke grunnen til at verken Owen eller Duff var noen trussel for Terry og co?

Jeg siterer en chelskisupporter på Belfry i går: "Owen er jo egentlig jævlig god, men han får jo aldri ballen!"...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 23. Nov. 2008, 13:22 »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 23. Nov. 2008, 19:00 »
Og du skjønner ikke grunnen til at verken Owen eller Duff var noen trussel for Terry og co?

Jeg siterer en chelskisupporter på Belfry i går: "Owen er jo egentlig jævlig god, men han får jo aldri ballen!"...

Du mener vel at Duff hadde full kontroll defensivt og var sterkt delaktig med initiativ fremover også? Vi hadde overgangsmuligheter i går og jeg skal ikke skylde ene og alene på Duff når vi ikke klarer å unytte noen av dem, men han har verken farten eller x-faktoren som skal til for at han skal være den vingen vi trenger. Hver gang Duff får ballen så hever han hodet, forsøker kanskje en enkel dragning, for så å snu og spille støtte. Vi trenger en ving som kan utgjøre en trussel selv mot de beste lagene hvis vi skal klatre på tabellen. -En ving som kan gjøre noe på egenhånd og som kan komme til innlegg. Duff, slik han fremstår i dag, hadde vært kanon som en squad-player, men ifølge ryktene hever han en veldig høy lønn og jeg synes ikke han fortjener den sålangt denne sesongen. Får håpe han kan heve seg ytterligere, for han viser jo i små glimt gammel storhet.

Når det gjelder Owen så er jeg fortsatt litt usikker. Spørsmålet er hva vi kan få som erstatning. Hvis Owen har bestemt seg for å dra så kan vi like gjerne cashe inn. Det er endel faktorer som taler for og imot, så det er en vanskelig avgjørelse å ta. Kanskje vi skulle selge for så å hente en midtbanespiller av verdensklasse?  Med lønnen Owen krever så kunne vi fort fått litt av en spiller som general på midten ;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 23. Nov. 2008, 20:45 »
Har du sett Damien Duff i det siste? Det virker ikke som om du har sett han noe særlig etter Kinnears ankomst, for da har han vært meget god til å utfordre - slik han var før.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 23. Nov. 2008, 21:16 »
Jeg synes Duff har vært bra i høst. Han var vår bestemann offensivt i går synes jeg, selvsagt 1.omg jeg snakker om. Det er derfor det er så vanskelig å få Zog inn i laget. Men mot boro, så synes jeg Zog skal få starte en kamp for å kunne vise hva han er god for, siden innhoppene hans har vært veldig positive i de to siste kampene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM