20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]  (Lest 25737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]
« på: 18. Nov. 2008, 11:43 »

Da er det duket for kanskje sesongens værste kamp. Dette kan bli stygt, men på den andre siden så klarte vi poeng på Old Trafford. personlig håper jeg på Owen fra start i denne. Muligens i en 4-3-3 formasjon slik at vi får plass til spissrekka Martins - Ameobi - Owen.

Skader:

Barton         Jan 09   
Xisco         22nd Nov 08   
Taylor         Nov 08   
Gonzalez     Mar 09   
A Smith         20th Dec 08   
Baheng         1st Jan 09   
M Viduka     28th Nov 08

Chelsea har flere usikre som feks Lampard, Cech, Alex, J Cole, A Cole, Carvalho og Beletti. Essien er definitivt ute.

Jeg tipper et "hederlig" 2-0 tap...
« Siste redigering: 18. Nov. 2008, 22:46 av Andy »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]
« Svar #1 på: 18. Nov. 2008, 12:04 »
Ja dette blir tøft, vi klarte 1-1 i sesongens vanskeligste kamp så med en maks prestasjon og en porsjon flaks kan vi kanskje rappe med oss et poeng herfra. Har derimot ingen tro på det. Chelsea er veldig veldig gode! Vi må bare prøve å holde tett bakover samtidig som vi satser på kontringer.

--------------Given
Beye - Taylor - Colo - Jose Enrique
Jonas - Butt - Guthrie - Duff
---------Owen - Martins

Håper på dette laget, vanskelig å ikke ta med Zog, men Duff ble kåret til BB forrige kamp og dermed ingen grunn til å utelate han. Vi har spillere som kan score mål, så jeg gleder meg faktisk litt til denne kampen. Tipper 4-2 Chelsea.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. Nov. 2008, 14:28 »
Er Taylor tilbake fra skade??
Tror uansett ikke vi har noe som helst sjanse til å ta poeng. Vi har vist flere ganger i år at vi ikke er tilfreds med å bli spilt bakover på banen. Kampen mot City er det beste eksemplet på det. Tror dette kan bli stygt. Tipper 4-0 Chelsea.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. Nov. 2008, 14:35 »
Jeg håper Taylor er tilbake ihvertfall! Såvidt jeg husker så har vi tapt knepent de to siste årene, henholdsvis 1-0 og 2-1. Og Taylor har hatt bra matcher begge gangene, så han vil uten tvil bli viktig med sin duellstyrke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. Nov. 2008, 16:26 »
Er stygt redd for at det blir tap..... Men seier ikkje nei takk til ein porsjon flaks og poeng
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18. Nov. 2008, 16:57 »
Riktignok greide vi 1-1 på Old Trafford. Men det var i august, og da var Kevin Keegan manager.
ManU har aldri vært kjent for å være overlegne i starten av sesongen. Det er fra desember og utover at de virkelig er farlige.
Chelsea har begynt å fått litt vindt i seilene igjen nå, og leder serien. Vi sliter med skade på vår beste midtbanespiller. Tviler sterkt på at Taylor er klar til denne kampen, da jeg ikke har hørt hans navn blitt nevnt siden før forrige kamp. Han må ha trent for fullt med a-laget i et par dager allerede skal han være aktuell for å starte mot Chelsea. Dermed føler jeg meg ganske trygg på at vi må ta til takke med Bassong eller Cacapa også i denne kampen. Noe som automatisk betyr at vi er veldig svekket defensivt. Danny Guthrie er spennende og talentfulll, men han mangler råskapen til Barton, noe som kan være avgjørende mot et lag som Chelsea.

Men: Chelseas angrepsspill er bygget på innfallsmetoden. Hver og en jobber for seg, og skaper sjanser gjennom egen brillianse. Det er ikke noe systematisk organisert angrepsspill. Ingen vet hvordan Anelka løper fra en kamp til en annen. Ingen vet hva Lampard har tenkt å foreta seg. Chelsea er avhengig av at enkeltspillere er i godt humør. Og hvis Scolari mot formodning skulle undervurdere motstanderen i denne kampen, så kan vi ha en ørliten sjanse, hvis Martins og Owen har dagen. Ja, Joe. Du hørte riktig. Michael Owen MÅ starte denne kampen, hvis vi skal ha så mye som én eneste prosents sjanse til å få med oss minst ett poeng (egentlig trenger vi fem poeng, da vi tapte to mot Wigan. Men dessverre deles det kun ut tre poeng)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18. Nov. 2008, 17:48 »
Etter hva jeg har lest og sett spilte Bassong meget godt mot Wigan, så tror ikke han vil gjøre en så mye dårligere jobb en Taylor..

Tror også Guthrie kan gå inn å gjøre en god jobb for Barton også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. Nov. 2008, 19:20 »
Denne kampen taper vi. Unngår vi å bli knust med 4-5 mål som vi ofte gjør mot storlagene så er jeg fornøyd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. Nov. 2008, 20:32 »
Bassong og Guthrie er gode spillere, bevares. Men Taylor har en helt annen mentalitet. Kanskje først og fremst på grunn av sin kærlighet til Newcastle. Som også gjør at han er dum nok til å stå på streken og redde med hånda, fordi han nekter å slippe inn mål frivillig. Bassong er en spennende spiller, men den grenseløse kjærligheten til Newcastle har han ikke, og i en kamp som denne kan det faktisk være et minus.

Den grenseløse kjærligheten til klubben har verken Barton eller Guthrie. Men Barton er i midten av 20-åra. Har vært ute i hardt vær før, og har en råskap som ingen andre er i nærheten av. Hans vilje til å vinne kjenner ingen grenser. Litt på samme måte som hos Taylor. Ferdighetsmessig er ikke Guthrie og Bassong så rent ulike Tayls og Barton. Men de mangler det lille ekstra, som de to sistnevnte har, som også gjør at de er bankers i førsteelleveren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18. Nov. 2008, 21:02 »
Det sier vel litt om laget når Taylor skal ha fast plass i startoppstillingen pga. sin kjærlighet til klubben...Hvor mange mål har han egentlig vært skyld i denne sesongen? Kesse har kanskje tellinga? :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. Nov. 2008, 21:24 »
Nja, jeg er litt usikker. Men det er minst 2-3 klare feil, samt 2-3 som han er delvis skyldig i. Taylor bør så absolutt IKKE være fast i en første 11èr, men han er nok per dags dato hakket vassere enn de andre vi har å sette inn.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18. Nov. 2008, 22:14 »
Kunne godt tenkt meg å prøvd Bassong sammen med Coloccini jeg!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18. Nov. 2008, 23:29 »
Herregud på dere virker det jo meir som han skal straffes pga hans lidenskap til klubben. Visst Taylor er så forbanna dårlig kvifor topper han da ratinga til skysports soleklart foran Beye Colo og resten av forsvaret ?? Taylor er faktisk samens med Given det beste me har der bak .
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18. Nov. 2008, 23:32 »
De kampene han er god så er han veldig god, det er bare de forbanna feilene han gjør til tider som ødelegger så mye. Er utrolig irriterende å han en stopper man ikke kan stole på!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Nov. 2008, 23:39 »
Colo gjør da minst like mange brølere.. Taylor er forsatt ein ungfole mens Colo skal vere klippen men det er ikkje lett og sjå i kamp akkurat..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]