20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]  (Lest 25592 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 22/11: Chel$ea - Newcastle [16:00 C+ Sport1]
« Svar #120 på: 22. Nov. 2008, 18:04 »
Hvorfor i HELVETTE fortsetter vi på dette viset? I flere år har vi hamlet bra opp mot de beste laga, men vi driter oss ut mot de dårlige. Hvorfor kan ikke forsvaret vårt spille så bra ellers?

Sant nok men i dag var me bare max heldige hadde Chelsea fått utteling på ein av dei 100 sjansene midtveis i omgangen her så hadde det nok blitt fleire imot.
Men 0-0 er  ;D og når Liverpool speler 0-0 mot Fulham så beholder Chelsea ledelsen i PL også. Bedre kunne det neppe blitt :D

LOVING EVERY MINUTE!!!! haha lenge siden jeg har blitt så gla for en jævla uavgjort.

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 22. Nov. 2008, 18:07 »
lars tjernås: "et forsvar jeg er meget skeptisk til..... bla bla"

Up your Tjernås!

Herlig defensiv jobb idag av gutta.

Dette er stort for moralen i gruppa. Deilig poeng på broa. dette skal eg kose meg med!!

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #122 på: 22. Nov. 2008, 18:10 »

Up your Tjernås!

Dette er stort for moralen i gruppa. Deilig poeng på broa. dette skal eg kose meg med!!

Skjønner at han er skeptisk til forsvaret vårt, har ikke akkurat overbevist i år. Ser dog storhet i Bassong han kan bli så god som han vil.. Bare 21 (?) enda og rolig og rutinert som få ..... Han og Taylor kommer til å bli et forsvars par i flere år fremmover.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 22. Nov. 2008, 18:20 »
Veldig bra defensiv kamp av laget idag. Godt organisert og veldig bra jobbet i 94 minutter. Chelsea styrer kampen men kommer ikke til de helt store sjansene bortsett fra ett par anledninger. I første omgang hadde vi også noen farligheter og var klart med på "kjøret" de siste 10-15 min da. I andre omgang eide Chelsea det meste, men jeg synes at vi forsvarte oss såpass bra at vi hadde kontroll på det meste av det som kom.

Herlig med 1 poeng, kunne vi bare forsvart oss slik resten av sesongen, så vil vi få mange flere sjanser når vi møter lag som ikke har brukt flere milliarder kroner på spillere.  :)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 22. Nov. 2008, 18:28 »
Jeg er også kjempe fornøyd idag! har gått en tur med hundene nå, tenkt over kampen med et stor smil rundt munnen.

Given er dagens mann, forsvaret vårt spiller utrolig bra sammen. Hvis en spiller blir lurt, så er det bestandig en i støtte... dette har jeg ikke sett siden City kampen! Veldig bra av guttene.

Spillerne er utslitt på slutten av kampen, det er vanskelig å angripe, så jeg skjønner godt at de ikke klarer å komme seg framover. Byttene var helt riktig idag. Start 11'ern var også knall suksess. Skulle gjerne sett at vi kom oss litt lengre framover i banen, men Chelsea klarte å ta ut de sentrale midtbane spillerne våre idag, så det ble lite å spille på. Alt i alt så hadde jeg håpet litt mere offansivt driv ifra Duff og Guthrie, samt at Owen jobbet litt hardere framover når han var med å starte angrep ifra midten. Han er jo rusten, så jeg skjønner jo at det kan være tungt. Men det tror jeg ville gitt en ekstra piff i angrepet vårt som av og til ble litt tynt.

Håper ikke Butt haterne bare husker sleiv passninga hans i andre omgang. For han gjorde mye bra i kampen. Var en klippe defansivt, og prøvde på mange smarte passninger framover med varierende hell:) Han lot heller mannen passere til neste mann en å ta den "nedsparkingen" som han har drevet med tidligere i sesongen.  den stussen han hadde på hodet synes jeg er veldig riktig! 9 av 10 ganger vil en sånn stuss sette angriperen ut av spill, og ballen vil gå til corner. Samtidig får han Ballack ut på en bredere vinkel en det han ville fått hvis han fikk tak i ballen på eget vis. Så jeg ønsker ikke å bruke dette imot Butt.

Herlig med 1 poeng, kunne vi bare forsvart oss slik resten av sesongen, så vil vi få mange flere sjanser når vi møter lag som ikke har brukt flere milliarder kroner på spillere.  :)

true true ;D 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 22. Nov. 2008, 18:29 »

Up your Tjernås!

Skjønner at han er skeptisk til forsvaret vårt, har ikke akkurat overbevist i år. Ser dog storhet i Bassong han kan bli så god som han vil.. Bare 21 (?) enda og rolig og rutinert som få ..... Han og Taylor kommer til å bli et forsvars par i flere år fremmover.

Taylor håpar eg kan bli henvist til benken dei neste kampane ihvertfall.

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #126 på: 22. Nov. 2008, 18:29 »
Etter forholdene synes jeg kampen sett under ett er grei i dag, vi forsvarer oss temmelig bra, men fremover er vi ikke tilstede
t
Given - 7 -Har igjen matchvinnende inngripener, gjør nok en gang en god kamp

Beye - 8  BB-Spiller på sitt beste i dag, mange avgjørende blokkeringer, viser god spenst, fart og spilleforståelse
Colo - 7 -Spiller bra, har en ro som ikke er vanlig i newcastle forsvaret, er ofte på rett plass til rett tidte
Bassong - 7 -Kanskje den spilleren som imponerte meg mest i dag, trygg og rolig, vinner overraskende mange hodedueller
Enrique - 6 -Gjør en grei kamp, men fremdeles for mye slurv, feilpasninger og feilposisjonering

Jonas - 6 -Gjør ingen stor kamp, men skal ha for at han prøver og jobber godt defensivt
Guthrie - 7 -Jobber utrettelig, mange kloke defensive løp, godt blikk og gode taklinger/blokkeringer
Butt - 6- Jobber som vanlig godt, sliter med tempoet og gjør en del merkelige pasningsvalg
Duff - 5 - Springer mye, elllers lite positivt å si. Spesielt dårlig defensivt

Owen - 4 -Springer mye også han, men får lite til, ingen enkel kamp å være god i for spissene
Oba - 4 -Får heller ingenting til, prøver et par ganger, men det blir vanskelig uten hjelp

Shola -Overraskende positivt innhopp, klarer å holde litt på ballen, finner god rom å springe i
Zog -Viser at han har fart og teknikk, får for liten tid til å sette preg på kampen

Synes ellers at vi bør være veldig fornøyd med et poeng i dag

Lauritz

• Gjest
« Svar #127 på: 22. Nov. 2008, 18:33 »
HERLIG!!!!

Utrolig sterkt resultat :) Skal ærlig innrømme at jeg var svært skeptisk til poeng idag! Det var utrolig godt å se at det defensive satt idag, og dette er vi nødt til å bygge videre på! KONGE! :)

Detta blir en jævlig bra lørdagskveld folkens! Skål ;D

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 22. Nov. 2008, 18:42 »
All kredit til JFK og teamet hass for dagens taktikk og til laget som utfører ein veldig bra kamp. Slik innsats bør dei ha oftare.

Er jo smått utruleg å ta 1 poeng i dag når ein ser på kva spelarar Chelsea har.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 22. Nov. 2008, 18:46 »
Vi var heldige i dag, spesielt 2.omg hvor vi egentlig blir overkjørt. Men allikevel synes jeg ikke vi gir dem altfor mange store sjanser heller, og det takket være at laget forsvarer seg meget bra! Vanskelig å peke ut noen enkeltspillere, da samtlige 11 var verdifulle defensivt i dag. En bra laginnsats var det!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 22. Nov. 2008, 18:56 »
Vi var heldige i dag, spesielt 2.omg hvor vi egentlig blir overkjørt. Men allikevel synes jeg ikke vi gir dem altfor mange store sjanser heller, og det takket være at laget forsvarer seg meget bra! Vanskelig å peke ut noen enkeltspillere, da samtlige 11 var verdifulle defensivt i dag. En bra laginnsats var det!!

Heilt einig. Chelsea hadde jo sikkert ballen 90% av tiden, og 15 -2 i avslutninga. Men samtidig synst eg ikkje vi slapp dei til veldig mange store sjansar. Lampard sin heading i 1 omg var vel den største. Likte dei to kontringane vi hadde i 1 omg og spelet vår på slutten av den omgangen. Fantastisk med poeng idag. No må vi fortsett og følgja opp mot Boro, som tapte 1-3 mot bolton idag.

HOWAY THE LADS!!! 8)

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 22. Nov. 2008, 19:19 »
Tror vi får se et helt annet newcastle lag mot boro desverre. Skulle hvertfall ikke være noen bombe om vi klarer å tape mot Boro.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 22. Nov. 2008, 19:24 »
Det er dette som har vært veldig likt oss helst siden Souness var manager for oss. Vi gjorde gode kamper mot lag vi ikke skulle slå, mens vi dreit oss ut mot laga vi helst skal slå. Om det er motivasjon eller hva pokker det er veit jeg ikke, men det er veldig synd. Jeg hadde personlig tatt seier mot Fulham fremfor poengene mot ManUtd og Chelski. Det hjelper oss mer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 22. Nov. 2008, 19:37 »
Det som er problemet er vel at man det forventes seire mot Fulham osv, mot Chelsea spiller vi med litt lavere skuldere. Muligens der det ligger, er nok ikke motivasjonen det står på.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 22. Nov. 2008, 20:02 »
Grunnen til at vi tar poeng i  bortekampene mot storlagene er at vi ligger så sinnsykt kompakt defensivt, og er ekstremt nøye med å ha alle mann på rett side hele tiden. Mens mot f.eks Fulham, så prøver i å angripe og tar større risiko offensivt. Riktignok var vi heldige dag, men vi gjorde det eneste riktige. Vi skulle holde tett bakover samtidig som vi måtte håpe på at Chelsea ikke hadde helt dagen. Det resulterte i ett poeng.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM