20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4695 på: 18. Sep. 2014, 18:32 »
Yeah, håper de får til noe. Hadde nok blitt meget kult.

Hva tror folket om Nightcrawler? Jeg har trua. Dritkul poster, og jeg får en skikkelig 80-talls neo-noir feeling av den. Gleder meg!

Ser så jævlig fet ut!
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4696 på: 19. Sep. 2014, 10:02 »
Ugh.... trodde med en gang det var om Nightcrawler fra X-men universet ... ble skuffa kjente jeg :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4697 på: 19. Sep. 2014, 10:35 »
Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli skuffet etter og ha sett den noir-inspirerte posteren der. Forventer meg en av årets filmer.

Jeg sjekka latest posters-funksjonen på IMDB i går, en funksjon jeg ikke visste de hadde, og av de 133 som var der var det kun 4 som vekket min interesse, og disse fire filmene kjente jeg allerede til. Det var ingen av de andre posterne som ga meg lyst til å sjekke ut filmene. Katastrofe. Hadde vi hatt en funksjon som dette i pre-1989 hadde nok min interesse blitt vekket av godt over 100 av posterne der. Trist utvikling.

Nightcrawler, som er feteste, samt disse:

Det er jævlig stusselig. Jeg skjønner ikke at det ikke legges mer vekt på filmpostere i 2014. Dødskjipt!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4698 på: 21. Sep. 2014, 12:30 »
7 Faces of Dr. Lao - Fantasyfilm satt i en westernsetting med en helt fantastisk Tony Randall i rollen som Dr. Lao / The Abominable Snowman / Merlin the Magician / Apollonius of Tyana / Pan / The Giant Serpent / Medusa. Han er spesielt god som Dr. Lao. Joda, stereotypisk tolkning av asiater, og mange vil nok skrike ut rasisme så fort de ser dette, men sånn var nå Hollywood før og asiater ble nesten alltid spilt av hvitinger, men han er ekstremt god som Dr. Lao. Hysterisk! 7 Faces of Dr. Lao var dessverre også George Pals (best kjent for regien på The Time Machine) siste film. Utrolig kule effekter i filmen.

Sweet Karma - Denne var orginalt en webserie, men jeg så filmen og ble skuffet. Høyest ordinær revenge flick uten noe ekstra. Høy sett-det-bedre-tusen-ganger-før-faktor over det hele.

Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4699 på: 21. Sep. 2014, 22:31 »
Var nettop og så Lucy. Det er det værste makkverket jeg har sett på en god stund. Spillet er forferdelig, karakterene er kjipe og manuset er så latterlig at jeg ikke forstår at det ble filmatisert. Jeg hadde ganske enkelt forventet mer fra Luc Besson. Det er så mange logiske brister og håpløse replikker at det er umulig å ta filmen på alvor. Jeg forstår at det skal være enkel hjernedød underholdning, men for meg ble det en 90 min lang facepalm.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4700 på: 22. Sep. 2014, 21:55 »
Litt som forventet med andre ord, Tveitert. Gud, som Luc Besson har tapt seg. Trist.

Det sjunde inseglet - Fremdeles et mesterverk av dimensjon ukjent. Alt ved filmen er fra øverste hylle, og filmen er fylt med ikoniske bilder. Ingmar Bergman er så jævlig den desidert beste regissøren fra Scandinavia noensinne. På et helt annet nivå enn nestemann, og han hadde et helt spesielt øyet for detaljer. Helt klart en av tidenes beste regissører, og jeg har sett alt for lite Ingmar Bergman. Skal ha et gjennsyn med tre filmer jeg har sett før, også skal jeg sjekke ut en hel del Berman som jeg ikke har sett før. Blir bra!

Vem är du?
Jag är Döden

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4701 på: 23. Sep. 2014, 17:27 »
Vargtimmen - Feiende flott og deilig surreaistic drama med visse horrorelementer, og en film som til tider er jævlig creepy. Ble nok en gang helt satt ut av stemningen på visse steder. Ingmar Bergman, vøtt.

Zatoichi and the Fugitives - Dette er den 18. filmen i serien om Zatoichi, og en av de aller beste, noe som sier en hel del da kvaliteten har vært top notch fra film #1 til og med denne. Denne gangen får vi et mørkere plot, drøyere vold, mer blod og et fravær av humor som gjør denne filmen til et friskt pust i en serie som hadde gått seg litt fast, uten at det på noen som helst måte har ødelagt gleden ved å se disse filmene. Shintaro Katsu er som vanlig helt HNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGH!!!!!!!!, og Takashi Shimura imponerer veldig som vanlig. Knallfilm!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4702 på: 26. Sep. 2014, 10:39 »

Ray Harryhausen: Special Effects Titan - Om du er glad i det som skjer bak det du ser på film, så kjenner du til Ray Harryhausen, tidenes råeste animatør, og en av tidenes mest innflytelsesrike filmpersonligheter. Du får intervjuer med Ray Harryhausen som går gjennom sin filmografi, samt intervjuer med Peter Jackson, Steven Spielberg, Tim Burton, James Cameron, John Landis  John Landis, Terry Gilliam, Joe Dante, Guillermo del Toro, Vincenzo Natali, Ray Bradbury og flere, alle selvfølgelig max inspirert av Ray Harryhausen-filmer da de vokste opp. Et must for enhver fan av spesialeffekter, eller film generelt IMO.

Snitch - Midt på treet actionthriller med The Rock. Filmen er ikke vedig bra, men grei nok på en torsdagskveld uten annet å gjøre.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4703 på: 27. Sep. 2014, 12:00 »
Louder Than a Bomb - Louder Than a Bomb is a film about passion, competition, teamwork, and trust. It?s about the joy of being young, and the pain of growing up. It?s about speaking out, making noise, and finding your voice.

Jepp. En film om tennåringer som deltar i en poetrislam, og det er en solid dokumentar. Men for min del blir den i overkant sentimental. Det hele føles i overkant påtvunget, som om målet er å røre seerne. Blir litt i overkant, gitt. Men det er en vellaget og interessant dokumentar med en perfekt pacing. Ålreit underholdning, men i overkant sentimental for min smak.

Double Indemnity - Fantastisk noir av Billy Wilder, mannen bak Sunset Boulevard, og den er minst like god som Sunset Boulevard i mine øyne, om ikke bedre. Mørk, skitten og dødsspennende noir. Edward G. Robinson er fantastisk!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4704 på: 01. Okt. 2014, 16:27 »
The Third Man - Mørk og stemningsfull noir med en kinematografi helt utenom det vanlige. Helt utrolig fantastisk film, og blant det beste som finnes av film-noir.

22 Jump Street - Jeg likte den første filmen veldig godt, og denne var ikke mye svakere. Barnslig, hysterisk og jævlig underholdende. Mer av det samme, men det gjør ikke noe når det er så godt gjennomført.

The Wolverine - Jeg er en av de få som syntes at X-Men Origins: Wolverine var en OK actionfilm, men det var ingen god X-Menfilm. Det var egentlig en svak Mission Impossible-film med Wolverine i hovedrollen. Denne derimot er på et helt annet nivå. Denne filmen føles X-Men, og den er bedre på absolutt alt. Et bedre plot, fetere action og den føles hele tiden som en X-Men-film. Det største problemet med filmen er hvordan Viper er kledd mot slutten. Utrolig kjedelig, og det er så typisk bekledning for badgirls.

Det er synd at Darren Aronofsky ikke fikk jobben. Han hadde jo planer om en langt mer voldelig og sexy film, noe jeg tror hadde gjort seg.

X-Men: Days of Future Past - Dette er ikke bare den desidert beste X-Menfilmen til nå, men den beste superheltfilmen siden Batman (1989). Jeg finner veldig lite å sette fingeren på her. Alt var så jævlig fett, men det aller beste med hele filmen er actionsekvensene. En oppvisning i fet (Hollywood)action. DEN scena med Quicksilver vant alt. Hngh! Gjennomført bra og ikke minst fet film.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4705 på: 01. Okt. 2014, 19:15 »
Siste X-men. Ja, den er dritbra!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4706 på: 02. Okt. 2014, 10:19 »
Ugh, gleder meg. Må komme i posten snaaaart!
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4707 på: 02. Okt. 2014, 10:52 »
Filmhaust/vinter 2014:

Gler meg til å sjå

- Interstellar (sjåast på kino. McConaughey og Nolan. Sjølvskreven)

- Gone Girl (mest sannsynleg på kino)

- Birdman (kanskje kino)

- Exodus: Gods and Kings (mest sannsynleg kino, særs skeptisk til filmen. Men er er jo C.Bale og Ridley Scott)

- Hobbiten: Femhærerslaget (Kino, sjølvsagt. Ei 20 år lang reise ilag med PJ i Tolkien sitt univers er snart slutt...)
« Siste redigering: 02. Okt. 2014, 10:56 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4708 på: 02. Okt. 2014, 10:53 »
Stand Up Guys - Veldig ålreit krimkomedie med Walken, Pacino og Arkin, tre eldre menn som på et tidspunkt var tre gangstere. Til tider hysterisk morsom, om noe barnslig og generisk. Men Walken er en fryd for øyet som vanlig. Fantastisk skuespiller.

Oktober har kommet of da er det klart for HORROR. En horrorfilm hver dag, med untak av et par dager hvor jeg kommer til å se to pga. annet tull. Ser igjen en del gammelt, samt noe jeg aldri har sett før. Heia!

John Carpenter's Cigarette Burns - Har lenge hatt lyst til å se Masters of Horror igjen, en serie jeg så sammen med min bror rundt den tiden den kom, og lenge før jeg ble en horror maniac. På 70- og 80-tallet lagde John Carpenter et lass av filmer, men på 90-tallet gikk det som det alltid går med horrorlegender, det dabbet av, og bortsett fra en film eller to har han bare lagd dritt siden.

Men i 2002 samlet Mick Garris en gjeng med regissører til middag, noe han også gjorde seinere ved en anledning eller to. Guillermo Del Toro kom opp med "Masters of Horror" da han gratulerte noen med dagen. Noen år seinere bestemte Mick Garris seg for å lage en antologiserie, og invotere et lass av horroregissører til å bidra. Og woaps, du har Masters of Horror.

Carpenter, Argento, Dante, Landis, Miike, Coscarelli, Gordon og Hooper er noen av som deltar, men om jeg ikke husker helt feil er Carpenter's Cigarette Burns den desidert beste episoden.

Cigarette Burns er en orginal, mørk og spennende horrorfilm med masse atmosfære og suspense. Volden er brutal til Carpenter og være, men han utfører den på en glimrende måte. Creepy sak, og i kjent Carpenterstil får man en Goblin-inspirert themelåt av ypperste klasse.

Cigarette Burns er enkelt og greit det beste mannen har vært involvert i siden den fantastiske In the Mouth of Madness.

Le Fin Absolue du Monde!

Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4709 på: 02. Okt. 2014, 14:13 »
- Hobbiten: Femhærerslaget (Kino, sjølvsagt. Ei 20 år lang reise ilag med PJ i Tolkien sitt univers er snart slutt...)

Lov å håpe at mannen har fått nok blod på tann til å gå løs på Silmarillion?