20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892011 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4470 på: 28. Feb. 2014, 13:37 »
Zatoichi's Cane-sword - Den femtende filmen i serien om Zatoichi, og den femtende filmen som holder er helt utrolig høyt nivå. Det er ikke orginalt, og det er ikke noe nytt å finne under solen, allikevel er det så troverdig, så utrolig underholdende og så fantastisk tøft at det er umulig å ikke like dette. Helt fantastisk! Som vanlig.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4471 på: 01. Mars 2014, 08:44 »
The Strangers - Utrolig fet og veldig undervurdert home invasion-film fra 08. Det er ikke noe nytt under solen her, men det de gjør blir gjort så utrolig bra og effektivt. Spesielt første halvdel av filmen sender frysninger nedover ryggen min. Stemning over blod og gørr.

Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4472 på: 01. Mars 2014, 15:07 »
Herre! Kjenner eg gleder med voldsomt til Godzilla. Håper dei har gjort det rett denne gongen(1998 var rett og slett jævlig). Traileren lover vertfall godt. Ser ut som dei prøver å holde seg til det originale utseende, men gjer den mykje større. Kommer nok til å vere minst eitt til monster i filmen og det kan virke som om det kanskje er Rodan. Håper så inderlig at denne filmen blir fet. Er denne, Hobbiten og Guardians of the Galaxy som eg ser mest frem til i år, i tillegg til Sin City 2.

Heisenberg og Godzilla? Oh yeah!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4473 på: 01. Mars 2014, 15:13 »
Mine forventninger til Godzilla har gått opp og ned helt siden jeg først hørte om at ting begynte å skje. Gleder meg, men hvor trua jeg har på det hele forandrer seg fra dag til dag. Mitt største problem akkurat nå er det faktum at han ser så utrolig snill ut. Utrolig snille øyne på'n. Større? Ja. Men ikke på langt nær så skremmende som den orginale.

Og 1998-filmen er en skikkelig stor katastrofe. Det er ikke et eneste sekund i løpet av filmen som er noe annet en dritt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4474 på: 02. Mars 2014, 08:39 »
The Great Gatsby - Uh, meh. Minst 25 minutter for lang, og alt for fancy for sitt eget beste. Det visuelle var så jævlig over the top at jeg ble småkvalm ved flere anledninger, og det ble alt for storslått og kjedelig. Det er ingenting ved det visuelle, utenom kostymene, som ikke er kjedelig og malplassert. Karakterne er for det mest kjipe, og man heier ikke på en eneste en av de. Sitter og håper at alle dør en ekstremt smertefull død. Og soundtracket? Fy faen! Hva i helvete tenkte de på?

Filmen er ikke dårlig, men for lang, uinteressant og bare veldig kjedelig.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4475 på: 03. Mars 2014, 21:43 »
Milano calibro 9 - Ah, for en herlig film. Dette er poliziottesco på sitt aller, aller best. Suverent plot, knallbra regi av Fernando Di Leo, en Mario Adorf som er hinsides bra og et fenomenalt soundtrack av det italienske prog rock bandet Osanna. Magi! Resten av skuespillerne gjør også en veldig god jobb, men Mario Adorf vinner, ass. Sykt bra!

Ser virkelig frem til Di Leos La mala ordina og Il Boss. Har trua!

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4476 på: 03. Mars 2014, 22:19 »

:smitten:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4477 på: 03. Mars 2014, 22:30 »
Liker: Matthew McConaughey
Hater: Academy Awards

Jævlig morsom gif. :ler:
« Siste redigering: 03. Mars 2014, 23:31 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4478 på: 05. Mars 2014, 11:33 »
Faster, Pussycat! Kill! Kill! - Faster, Pussycat! Kill! Kill! Trash cinemas svar på Citizen Kane, eller noe sånt. Faster, Pussycat! Kill! Kill! er Russ Meyers mest kjente og ikke minst beste film. Ultrabadass film med fet attitude, vold, masse sexappeal og kule biler. Suveren film på så utrolig mange måter. Som sagt; ULTRABADASS!

Dark and Stormy Night - En hyllest og parodi av 30-tallets mystrie- og haunted housefilmer. Tanken er god, og visuelt er utførelsen rimelig ålreit, men humoren er nærmest fraværende. Den glimter til nå og da, men fordet meste blir det for dumt og for kjedelig. Synd, for jeg hadde virkelig trua på denne.

« Siste redigering: 05. Mars 2014, 11:36 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4479 på: 07. Mars 2014, 09:29 »
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec - Underholdende adventure-fantasy fra Luc Besson (Nikita, Léon: The Professional, The Fifth Element), med en utrolig imonerende rolletolkning av den nydelig Louise Bourgoin. Filmen er løst basert på en tegneserie fra midten av 70-tallet, men jeg har ikke lest tegneserien så jeg vet ikke hvordan filmen er samenlignet med den. Filmen starter tullete før den beveger seg over i Indinana Jones- territorium, men la ikke det lure deg, for den blir ikke der veldig lenge før den blir noe helt annet.

Filmen føles kreativ og unik, for det er den virkelig. Konseptet er utrolig kult, men utførelsen matcher dessverre ikke konseptet, mye pga. dårlig CGI som ødelegger store deler av opplevelsen for meg. Bedre CGI (eller aller helst vanlige, ekte spesialeffekter) kunne fort dratt opp poengsummen et par hakk. Dette er en av de filmene som fortjener en remake/oppusning, til tross for at den kun er 4 år gammel. Men jeg ble som sagt underholdt, o den er verdt å se utelukkende pga. Louise Bourgoins fantastiske rollefremføring.

Fantômas - Fantômas er en serial (noen ganger sees en serial på som en film, andre ganger som en serie (jeg går alltid for sistnevnte) fra 1913-1914, laget av geniet som var Louis Feuillade. Basert på en veldig kjent og stor Fransk novelle som jeg ikke har noen kjennskap til. Denne når ikke helt opp til mannens übermesterverk Les Vampires (1915) som er en av tidenes beste serier, kun slått av The Wire og Tue Detective, men er allikevel over the top fet. Krim av ypperste klasse.

Jeg skal se Les Vampires igjen snart, også skal jeg se Louis Feuillades Judex, som er den tredje store serialen hans. Gleder meg veldig!

Jeg gleder meg også til jeg får sett andre verk basert på Fantômas, og da spesielt André Hunebelles trilogi. Visstnok langt lystigere tone i filmene hans, og de ligger visstnok mer i gata til James Bond. Kan fort bli bra!

Fantomas ligger på Netflix for de som skulle være interesserte, selv om jeg ikke ser for meg at det er mange her som er det. :P
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4480 på: 07. Mars 2014, 12:57 »
Gler meg til å sjå Grand Budapest Hotel!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4481 på: 07. Mars 2014, 15:47 »
Olympus Has Fallen - Gerard Butler starter i denne action-thrilleren som konstant balanserer mellom å være ufrivillig komisk og ekstremt badass. Olympus Has Fallen er Die Hard i Det Hvite Hus, men uten den fantastiske humoren og selvironien fra nevnte film. Ikke misforstå, Olympus Has Fallen er til tider hysterisk morsom, men på en helt annen måte enn Die Hard. Denne filmen fremstår som blodseriøs og harrypatriotisk, og når du blir vist scener som viser Det hvite Hus ødelagt og hvor visse badguys heiser ned ødelagte amerikanske flagg og kaster de ned, forran et ødelagt Det Hvite Hus, med dyster musikk over er det nærmest umulig å ikke bryte ut i latter.

Men for all del, det er underholdende. Olympus Has Fallen er en eneste stor over the top, mongoloid ostefest med en max badass Gerard Butler i hovedrolla. Denne scenen er ULTRAbadass. Ikke noe tull og tøys. Rett på sak brutalitet som kan få selv mormor til å smile fra øre til øre:
Haha, så rått!

Er ikke dette mrosom så vet ikke jeg:

Men filmen får minus for masse dårlig CGI. Helt utrolig.

End of Watch - Jævlig kul film. Forventet no' helt streit Hollywoodaction, men denne var jaggu meg frisk. Akkurat hvor realistisk denne filmen er kan vel kanskje diskuteres, men hvem bryr seg? Fet politithriller med masse humor og fet action. Jake Gyllenhall og Michael Peña spiller utrolig godt sammen og de får bromancen til å funke som fjell, og den grimme, upolerte og brutale fremførelsen gjør dette til en virkelig fet film.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4482 på: 08. Mars 2014, 07:03 »
Little Big Soldier - Kul action/adventurekomedie som er produsert, skrevet og starter Jackie Chan i hovedrolla, og en film so har vært i produksjonshelvete i 20 år. Planen var opprinnelig at Jackie Chan skulle spille den yngste a de to i hovedrollene, men i og med at han ikke er fullt så ung lenger endte han opp i den andre rolla. Jackie Chan er vel også actionkoreograf i filmen, og selv om han ikke er like over the top som han pleier er det masse herlig komisk action her. Mye kul action, mye bra humor og en meget deilig feeling i filmen. Tankene går ofte til Shanghai Noon, selv om denne er langt mindre flåsete enn nevnte film.

The Dunwich Horror - Bra og stemningsfull film basert på H.P. Lovecrafts korthistorie ved samme navn. Den erikke helt tro mot H.P. Lovecrafts fortelling, men er allikevel en meget solid film. Liker måten de fremstiller monsteret på. Ikke no' tull og tøys.

Dean Stockwell er knall!

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4483 på: 08. Mars 2014, 10:29 »

End of Watch - Jævlig kul film. Forventet no' helt streit Hollywoodaction, men denne var jaggu meg frisk. Akkurat hvor realistisk denne filmen er kan vel kanskje diskuteres, men hvem bryr seg? Fet politithriller med masse humor og fet action. Jake Gyllenhall og Michael Peña spiller utrolig godt sammen og de får bromancen til å funke som fjell, og den grimme, upolerte og brutale fremførelsen gjør dette til en virkelig fet film.

Den er ekstremt bra. Elskar å sjå filmar ein knapt har høyrt om og so verte positivt overraska.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4484 på: 08. Mars 2014, 10:46 »
Er vorte hekta på "Graphic Novels" etter å ha starta med alle The Walking Dead hardcover som er komne. Har no kjøpt Frank Miller sin Batman bøker, Year One og The Dark knight returns. Og The killing Joke og The Long Halloween. Har starta med Miller sine og det er utruleg bra.
Kjøpte Batmantrilogien på bluray då eg var i Newcastle. Såg Batman Begins i går. Den vart endå betre når eg no sat med bakgrunnsstoffet friskt i minnet. Moro å sjå. Eg er ein Batman "fanboy" og elskar desse tre Batman filmane til Nolan. Ganske heftig med frysningar i løpet av alle filmane.

PS. Er ikkje tilhengjar av at dei lagar filmar der "alle" superheltane er med, men dei tek jo faktisk ideane og historiane i frå teikneseriane. Og der er det mykje både tøft og merkeleg å henta.
Er veldig spent på drakta til Batman i supermanVSbatman. Kanskje dei let seg inspirera av Arkham Asylum spela.