20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891679 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4485 på: 08. Mars 2014, 11:47 »
Den er ekstremt bra. Elskar å sjå filmar ein knapt har høyrt om og so verte positivt overraska.

Enig, men det var ikke tilfellet her. Har hørt mye prat om filmen, men foventet overhodet ikke en så grim og brutal film. Foventet Hollywoodkliss, og det var det jo ikke.

Er vorte hekta på "Graphic Novels" etter å ha starta med alle The Walking Dead hardcover som er komne.

Det trist hvordan de har direkte voldtatt The Walking Dead. tegneserien er helt fantastisk (vel, det jeg har lest. 87 nummer eller noe). Har dessverre lett for å falle av når ting blir for langt og aldri tar slutt. Startet på The Walking Dead fordi jeg trodde det var en serie som var ferdig, men det var det ikke.

Og siden du liker tegneserier for voksne er Scalped veien og gå. Historiefortelling og karakterbygging på samme nivå som f.eks The Sopranos. Her er hva *Magnus Aspli, skaper av den glirmende *The Vessel of Terror, sier om serien:

Sitat
Det aller beste jeg har lest/sett av krim noir. Vi følger Dash Bad Horse, en motvillig undercover FBI-agent som skal infiltrere organisjonen til reservat-lederen Lincoln Red Crow. En vond suppe av penger, løgner, heroin, mord og vold, kokt sammen av et fantastisk persongalleri i god HBO-ånd. The Wire blandet med en nåtidens Deadwood, om du vil.

Aaron har vel aldri heller bodd på et indianerreservat, men sjelden har en setting virket så ekte og detaljert.

*Magnus Aspli har peiling når det kommer til denne typen ting. Han skriver selv og står bak den nevnte The Vessel of Terror, samt at han jobber med andre saker. Utrolig dyktig fyr med forferdelig bra smak. The Vessel of Terror anbefales også til deg, Igrinde. Lovecraftian horror som virkelig tar tak i ballene dine.

Fra noen anmeldelser:

Sitat
All the books elements come together to create a solid horror story. Aspli has a great grasp on tension and he manages to inject the book with just the right amount. It is unsettling at times and this is reinforced by the art. It isn?t often that a horror comic comes out and actually has what it takes
to actually scare you, but The Vessel of Terror manages it. The secret to its success is in its vivid
depiction of madness. It?s a book that will suck you in and keep you hooked until it?s end, where you may also question what actually happened to the poor characters of Aspli?s narrative.
http://www.tqsmagazine.co.uk/the-vessel-of-terror-comic-book-review/

Sitat
The Vessel Of Terror was a thrilling read, one that kept me turning pages as fast as I could. The history behind the Magnapinna is obviously a deep one, and I?d love to see more of its story told. Aspli and company have crafted an excellent piece for fans of creature-based horror, one that will keep you in suspense until the very end.
http://www.geeksofdoom.com/2012/02/19/comic-review-the-vessel-of-terror

Sitat
I read a lot of independent, creator-owned books for review purposes, and while I typically enjoy what I read, it is easy to fall into a sense of dutiful routine ? gotta open up another PDF so I can write a review for this week.  But when treated to a comic like The Vessel of Terror, it reminds me of why I?m passionate about doing my little bit to showcase quality creator-owned comics.  The Vessel of Terror is a fantastic graphic novel, with what deserve to be starmaking turns from both Magnus Aspli and David Acosta, and when it?s released in October, you should definitely do what you can to get your hands on it.
http://www.comixtribe.com/2011/09/08/review-the-vessel-of-terror/

Og det kommer en del 2. Jeg gleder meg som bare pokker, selv om ting ser ut til å ta litt tid.

Edit: Scalped blir ofte omtalt som kanskje den beste tegneserien som noensinne er kommet, og det med god grunn.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4486 på: 08. Mars 2014, 17:16 »
Den er ekstremt bra. Elskar å sjå filmar ein knapt har høyrt om og so verte positivt overraska.

Headshot - Og nå opplevde jeg det Igrinde nevnte overnfor her. Som folk flest sikkert har fått med seg så ser jeg ikke trailere eller leser ikke plotsammendrag, så når jeg setter på en film vet jeg A) hvordan posteren ser ut, B) hvilken sjanger det er, C) hvem som har regissert den, D) hvem som spiller i filmen og E) titlen. Dette er hvordan jeg bedømmer en film, og unkt A er alltid det viktigste punktet for min del. Det er det jeg vet. Derfor er det litt kjit å leve i 2014, og ikke 1960. 85% av dagens poster er dritkjipe, mens 85% av da-tidenes (pre-1990) postere var knallfete. Dette er noe som gjør det vanskelig for meg når det kommer til film.

Men det er også grunnen til at jeg fikk meg en skikkelig overraskelse her. Jeg så coveret på filmen og valgte å se den ut i fra det. Jeg forventet action i kjent Jason Statham-stil, for posteren ser ut som en standard Jason Statham-poster. Men hva får jeg? En fantastisk neo-noir-thriller med et utrolig spennende plot, ekstemt gode skuespillerprestasjoner og dødslekkert kameraarbeid. Denne filmen var jævlig bra, dere!

Open City - Kul actionkrim om lommetyveri, og ja, det er veldig mye mer spennende enn hva det høres ut som0 Men den handler selvfølgelig om langt mer enn bare det, men det er først og fremst det som driver plottet.. Velspilt og velregissert, om noe forutsigbar. Actionscenene i filmen er ekstremt kule og imponerende. Usikker på om det er en 6er eller 7er, dog.

Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4487 på: 08. Mars 2014, 20:06 »
End of Watch - Jævlig kul film. Forventet no' helt streit Hollywoodaction, men denne var jaggu meg frisk. Akkurat hvor realistisk denne filmen er kan vel kanskje diskuteres, men hvem bryr seg? Fet politithriller med masse humor og fet action. Jake Gyllenhall og Michael Peña spiller utrolig godt sammen og de får bromancen til å funke som fjell, og den grimme, upolerte og brutale fremførelsen gjør dette til en virkelig fet film.

Takker for tipset! Denne må jeg se! Så fet nok ut på traileren, og dersom den er slik som du beskriver kan det ikke blir bedre. Samme writer som Training Day ser jeg, og det er en film jeg virkelig setter pris på. Liker action som skiller seg litt ut.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4488 på: 08. Mars 2014, 21:16 »
Så traileren nå, og jeg synes den var veldig misvisende. Og hadde jeg sett den før jeg så filmen ville jeg ikke fått den gode opplevelsen jeg fikk, det er sikkert og visst. Standard trailer som gjør sitt beste for å tiltrekke seg publikum ved å lyve, noe som også ødelegger mye.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4489 på: 08. Mars 2014, 21:36 »
Ja, trailere viser som oftest ikke filmer fra deres aller beste side, men den siden flest kids med en kjip og en veldig standard smak vil se. Traileren så fet nok ut, men jeg må innrømme at den så litt standard ut og at jeg sannsynligvis ikke hadde giddet å se den dersom jeg ikke hadde lest ditt første innlegg som beskrev en actionfilm av min smak.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4490 på: 08. Mars 2014, 21:46 »
Jepp. Jeg skjønner godt hvorfor de gjør som de gjør. 95% av filmindustrien er tross alt business, og utelukkende det. Men det som gjør det så kjipt er jo at de klemmer inn sånn ca. alt ac action/spenning i traileren, og når man ser filmen får man ikke en eneste overraskelse i form av action/spenning. Alle scenene er jo allerede vist. Pluss at de ofte er misvisende som sagt.

Men kult at noen får litt inspirasjon til å sjekke ut filmer pga. det jeg skriver her. :)
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4491 på: 09. Mars 2014, 14:47 »
Valgte et gjennsyn med to filmer i dag. En har blitt litt kjipere mens den andre har vokst veldig.

Flash Point - Standard actionfilm med Donnie Yen som fremstår som en post mid-90s Steven Seagalfilm... frem til det gjennstår rundt 30 minutter. Da trår Donnie Yen inn i kjent territorium og eier alt og alle i kjent still. Sykt kampkoreografi hvor Donnie Yen hentet masse MMA-inspirasjon. Liker man fet hand-to-hand combat er denne helt klart verdt 90 minutter av tiden din. Om man ikke har en stor forkjærlighet til den slags er det greit og hoppe over, for det er det som redder denne filmen fra å være en høyest ordinær og middelmådig film.

Valhalla Rising - Denne synes jeg var skuffende da jeg først så den, men nå funka den som fjell. Rolig, mørk og dyster film en atmosfære tykkere enn tåka på act III (båtakten, som også var filmens høydepunkt) med en Mads Mikkelsen i storform, tross null dialog. Helt rå film!

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4492 på: 09. Mars 2014, 19:18 »
.....

Edit: Scalped blir ofte omtalt som kanskje den beste tegneserien som noensinne er kommet, og det med god grunn.

Bestiller dei i morgon ;)
« Siste redigering: 10. Mars 2014, 07:24 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4493 på: 09. Mars 2014, 19:26 »
Gjør det. Scalped finnes i ti trade paperbacks. Orker man ikke å vente finnes de nok på ditt lokale bibliotek au. Jeg lånte mine der.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4494 på: 10. Mars 2014, 07:23 »
Har lyst å ha ei lita samling :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4495 på: 10. Mars 2014, 07:52 »
Det skjønner jeg godt. Scalped skal handles inn etterhvert. Men jeg er forsiktg med hva jeg kjøper, uavhengig av om det er en bøker, tegneserier eller musikk. Innhold og presentasjon må være helt topp før jeg velger å bruke penger på det. Orker ikke å risikere å bruke masse penger på noe som ikke er helt verdt det, enten det er innholdet eller presentasjonen det skorter på. Må ha det lille ekstra.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4496 på: 10. Mars 2014, 17:01 »
The Haunting of Helena - Jeg lot dama velge film på Netflix i går, og av alle filmene på Netflix så endte hun opp med å velge denne. Hah, helt sykt. Forferdelig svak horror hvor de bomma på det meste. Jeg greier ikke å trekke frem en eneste positiv ting fra hele filmen.

Man of Tai Chi - Regidebuten til Keanu Reeves, med Tiger Hu Chen og Keanu Reeves i hovedrollene. Kul film, men litt for standard. Mye kul action, men den mangler de helt spektakulære actionscenene som gjø at du får lyst til å se den på nytt. Solid film og solid debut for Keanu Reeves, som fremstår som en bedre regissør enn skuespiller.

The Thirteenth Floor - Kul sci-fi-noir som ikke har fått noen kjempestatus, men jeg kjønner virkelig ikke hatet. De kunne spart seg for slutten og noe av det som skjedde mot slutten, men ellers var det jo rett så trivelig. Ikke noe mestererk, men jeg ble godt underholdt. Burde jobbet litt mer med det visuelle au, men jeg overlever. Kul sak, fin-fin stemning.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4497 på: 11. Mars 2014, 17:56 »
Resident Evil - Denne filmen har holdt seg overraskende godt. Det er ikke alle effektene som har holdt seg veldig godt (CGI!!!), men bortsett fra dette er det ikke mye tull her. Badass action-horror som fanger mye av stemningen fra spillene, og det er alltid positivt. Gode greier. Beste filmen i serien au, selv om jeg er av de som mener flere av disse filmene er ålreite. Vet ikke hvorfor, for de er jo ikke kjempebra. Kanskje pga. Milla Jovovich. Overdrevent heit og badass frøken.

Michelle Rodriguez spille ofte badass, men fremstår som døllheten selv. For en utrolig dvask skuespiller. Har ikke nok utvendig til å kompensere for dette heller. Mmmmmeeeeeeeh!

Soylent Green - Bra, men noe skuffende sci-fi-noir. Det hele føltes rett og slett litt utdatert, og den mangla stemning. Ideen er vldig god, men det skorter litt på utførelsen. Men jeg koste meg godt uansett, jeg.

Strange Days - Sci-fi-noir som holder et helvetes høyt nivå. Mysteriet er på lass, stemningen er der og det meste klaffer som bare pokker. Utrolig stilig konsept som virkelig funker. Overbevisende. Visuelt slående au. Det er ikke helt Blade Runner, hverken stemning, visuelt eller konsept. Men det er allikevel er det vanskelig og ikke få Blade Runner-feeling av det hele.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4498 på: 12. Mars 2014, 16:50 »
Vengeance - For en sinnsykt fet. Likte posteren, så at regissør var Johnnie To og forventet en skikkelig fet krimfilm. Det er tross alt Johnnie To vi snakker om her. Hva får jeg? En blodfet krimfilm med en sinnsyk Johnny Hallyday i hovedrollen.

Vengeance er den tredje og siste filmen en trilogien som består av de fantastiske filmene The Mission og Exiled, i tillegg til denne selvfølgelig. Johnnie To tar opp de samme temaene i alle filmene, men på forskjellige måter. Denne filmen er den mest stilfulle filmen i trilogien. Visuelt vakker og med en noirish stemning.

Filmen oser av Jean-Pierre Melvill, mannen bak Le Samouraï, og det er kanskje ikke så rart. Johnnie To er en gedigen Jean-Pierre Melvill-fan, og det kommer klart frem. Her finner man referanser til Le Samouraï, samt Memento. Hovedrollen var faktisk tiltenkt Alain Delon, kjent fra nevnte Le Samouraï, men han takket nei. Johnny Hallyday, en mann Johnnie To aldri hadde hørt om, ble anbefalt til To og han gikk med på det. Johnny Hallyday gjør en helt fantastisk rolletolkning, og har et utrolig itneressant utseende. Det hjelper virkelig på.

Uansett. Knallfilm! Se, se, se!

Dirty Pretty Things - Solid thriller om først of fremst handler om behandlingen og utnyttelsen av ulovlige innvandrere. En virkelig god film.

The American - Kjempesolid thriller med en god og overbevisende George Clooney. Dette er en annen film som gir meg Le Samouraï-vibes. Treig film med lite dialog og masse atmosfære. Anbefales!

Plus for en veldig kul poster som minner meg om 60-70-talls thrillere. Knall!

Street Thief - En a de bedre "dokumentar"-filmene jeg har sett. Utrolig kul film om et dokumentarteam som følger en tyv rundt på jobbene hans. Konseptet er ikke kjempeorginalt, men utførelsen gjør at filmen føles orginal. Utrolig stilig.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4499 på: 12. Mars 2014, 20:43 »
The Escapist - Meget god fengselsthriller som veksler mellom å være intens som bare pokker og veldig treig. Jeg likte'n veldig godt. Smart og god.

Nei.