20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891535 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4440 på: 31. Jan. 2014, 19:57 »
Drug War - Johnnie To leverer varene som vanlig (har ikke sett så veldig mange, men de jeg har sett har vært reint gull). Det skorter litt på dubden i filmen, da alt bare raser unna i et forrykende tempo, men det gjør svært lite for alt er så brutalt fett.

21 Jump Street - Fet film med masse kult å by på. Djevelsk morsom! Ser frem til oppfølgeren.

War of the Arrows - Mhm, mhm, mhm! Dette var saker, dere. Periodedrama satt til den andre mandsjuinvasjonen av Korea. Historien byr ikke på mye nytt, men den er solid nok til at man kan kose seg med den. Men settene, actionen og ikke minst skuespillerprestasjonen er outstanding. Latterlig lekker film!

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4441 på: 03. Feb. 2014, 16:54 »
Solomon Kane - Overraskende bra S&S-film fra 2009. Har hatt denne på watchlisten lenge pga. den ene posteren, som er ballefet, men forventet ikke stort mer enn en standard S&S-film med dårlige effekter, dårlig skuespill og ræva regi. Men det var jo ikke det. En av de bedre S&S-filmene jeg har sett i nyere tid. Solid historie, gode skuespillerprestasjoner, kule effekter og god regi, i tillegg til et lass av badasseri. Jeg ble litt skuffet av slutten som jeg synes var for enkel, men bortsett fra det var dette en meget kul film.

Double Dragon - Alle som vokste opp på 90-tallet kjenner til Double Dragon, og alle som vokste opp på 90-tallet har brukt så alt for mange timer på det helt fantastiske spillet. Filmen kom i 1994 og er helt forferdelig på en glimrende måte. Skuespillet er hårreisende dårlig, effektene er dritcheesy, selv til midten av 90-tallet å være, historien er banal og karakterne er helt fjerne, og minner ikke om de fra spillet. Allikevel er dette en perle av en film. Alt er galt, og alt suger, men allikevel er filmen tøffere enn toget. mangler kun enorme mengder neonlys for å gjøre den kompless. Knall!

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4442 på: 04. Feb. 2014, 15:54 »
Hot Rod - Bra komedie med en fantastisk Andy Samberg i hovedrollen. AKkurat så over the top og mongo at det blir umulig og ikke kose seg. God idioti.

Virgin Witch - Feiende flott okkult sexploitation horror fra tidlig 70-tall, med de vakre søstrene Vicki og Ann Michelle i hovedrollene. Digga stemningen i denne filmen, og jeg fikk faktisk litt The Wicker Man-vibes her og der. Dritmye hud, heksekraft og digg jalla stemning hele veien.

Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame - Digg actioneventyr med Andy Lau. Masse herlig kung fu, overdrevne actionscener og et lass med fethet. Noen dårlig CGI-greier her og der, men ellers rimelig bra. Storslott og majestetisk kung-fu film. Savna litt mer krim, dog. Litt med "Judge Dee". Men det overlever jeg.

Søte, søte blekkspruter.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4443 på: 04. Feb. 2014, 17:02 »
Noen som har sett den russiske "Stalingrad" fra 2013? Er den noe å se?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4444 på: 05. Feb. 2014, 16:26 »

Miami Connection - Du har en gjeng som er nerdete taekwondorockere, og en annen gjeng som er barske bikerninjas. Voldelig og blodig, skuespill verden ikke har sett makan til siden og en dialog som ikke ligner grisen. Det er ingenting ved denne filmen som ikke er helt hinsides kult. Og DET soundtracket a, dere. En av 80-tallets aller, aller tøffeste filmer.

All the Boys Love Mandy Lane - Dødskul slasher som føles litt orginal grunnet en del elementer. Jeg ble ekstremt overrasket av denne filmen. Hadde aldri sett for meg noe så fett. Amber Heard imponerer virkelig i denne.

The Thieves - Ålreit, dog skuffende heistfilm fra Sør-Korea. Problemet med denne filmen er at den prøver å gjøre alt for mye samtidig. Det er alltid ti tusen forskjellige ting som skjer samtidig, og når de ikke greier å hverken skille eller utføre alle disse bra nok blir det en noget rotete opplevelse. Må gi skryt til casten, da. Jævlig kult med så mange fete folk i en film.

Masquerade - Fantastisk periodedrama fra Sør-Korea, satt til midten av Joseon dynastiet. Glimrende drama som både gleder og rører, mye pga. Lee Byung-huns fantastiske rolletolkninger (spiller to roller). Visuelt er den også helt utrolig lekker. Fantastisk!

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4445 på: 06. Feb. 2014, 11:29 »
Chocolate - Spinnvill martial arts-flick fra Thailand med (den gang) nykommeren JeeJa Yanin i hovedrollen. Chocolate handler om en autistisk jente som blir opphengt i martial arts og lærer seg et par-tre triks ved hjelp av å se andre folk trene, se filmer og spille spill. Blant annet ser man at hun ser de brutalfete filmene Ong-bak og Tom yum goong, noe jeg synes var rimelig kult. Denne filmen har også mye til felles med disse to filmene da hovedkarakteren kopierer det hun ser, og i likhet med Ong-bak og Tom yum goong er det ikke historien som ligger i fokus her, selv om den var overraskende kul, men fet og spinnvill slossing fra en dimensjon ukjent. Dette er kanskje ikke så rart, noe jeg fant ut etter filmen var ferdig, da det er Prachya Pinkaew, skaperen av bl.a Ong-bak og Tom yum goong, som står bak denne filmen. Kul kis med peiling på brutalfet action.

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4446 på: 06. Feb. 2014, 15:07 »
Humanoids from the Deep - Deilig monsterhorror fra 1980. Det er ikke noe nytt under solen her, og du finner en grei mengde åpenbare inspirasjoner fra andre filmer. Men hvem bryr seg? Filmen er en gigantisk ostefest, og er det noe jeg virkelig liker her i livet, er det ost, både i virkeligheten og på film. Mmmmh!

Brutalte, muterte fiskemonstere kommer opp fra dypet og begynner å drepe mannfolkene og voldta de flotte damene. Trenger ikke å vite mer enn det. Reint gull! Og Alien-scena er legendarisk fet.

Bloody Birthday - Dritkul tidlig slasher med dritcreepy kids. Knallfet!

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4447 på: 07. Feb. 2014, 11:02 »
Galaxy of Terror - I kjølevandet av Alien kom det et lass av Alien-kloner i løpet av noen år, og dette er en av de mest kjente av de. Fet sci-fi-horror som ærlig talt ikke har så mye til felles med Alien, og jeg vil ikke kalle det en rip off. En del fellestrekk er det, men ikke overdrevent mye. Kule monstre, kule mongokarakterer, kule set design og bra gore. DEN scena med Taaffe O'Connell er legendarisk fet, ass. Brutalfet scene.

Herlig småkomisk og cheesy sci-fi-horror. Knallert!

Forbidden World - Enda en Alien-klone, og denne gangen er det virkelig snakk om en klone au. Og en dritfet en. Deilig effekter, masse gore, blod og faenskap, kule karakterer, en herlig dusjscene med to kvinner som er deilig uerotisk og et knallfett monster. Ost, ost og enda mer ost. Umulig å ikke digge.

Begge disse er også produsert av b-film legenden Roger Corman, så man vet egentlig hva man får. Fet kis!
Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4448 på: 10. Feb. 2014, 09:05 »
Piranha 3D - Fantastisk remake av en enda film som er enda bedre. Masse blod og gørr, pupper og rumper, og ikke minst sinte, sultne kjøttetende pirajaer. Ostefest deluxe, og jeg liker det. Sinnsykt kult med cameos av Richard Dreyfuss og Christopher Lloyd. Helt fantastisk! Denne filmen burde passe perfekt sammen med en sekser godt øl.

SKal se orginalen igjen i dag, også remaken når jeg kommer meg hjem igjen. Ser veldig frem til det. Blir max kos!

Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4449 på: 10. Feb. 2014, 16:36 »
Piranha - Ah, for en film dette er. Nesten perfekt, og helt der oppe med den fenomenale Jaws for min del. Ingen Jaws "rip off" er bedre enn Piranha. Kremfilm!

Må få sett oppfølgeren, som jeg aldri tror jeg har sett. Fjernt.

Deathstalker - Boobs & sorcery part 1:

Deathstalker er en S&S-film fra 1983, og i kjent Roger Corman-stil (som er produsent) prøver den å cashe inn på suksessen til en annen film, nemelig Conan the Barbarian som kom året før. Deathstalker er ingen bra film, men det er en sinnsykt underholdende film. Deathstalker er fylt til randen med vold, pupper, rumper og annen fjernhet, samt ekstrem fethet. Håpløs film som er så dårlig at den er glimrende.
Gleder meg til å legge ut på eventyret som om handler å se de tre andre filmene i serien. Hoh!

Barbarian Queen - Boobs & sorcery part 2:

Året er 1985, og Roger Corman er med på å produsere nok en S&S-film. Litt mindre voldelig enn Deathstalker, men opplegget er mye av det samme. Denne gangen har Lana Clarkson hovedrollen, hun hadde også en relativt stor rolle i Deathstalker hvor hun spradet rundt og viste frem puppene i annenhver scene. Litt mer påkledd i denne, men hun viser nok pupp her og, noe 90% av alle de kvinnelige karakterne i filmen gjør, samt rumpe. Nok en håpløs film som er så dårlig at den er glimrende.
Ser frem til "oppfølgeren" Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back, som ikke har noe til felles med eneren, annet enn at Lana Clarkson spiller hovedrollen, dog en annen karakter. Høres bra ut!

Kom mye fet S&S-filmer på 80-tallet gitt. Må få sett mer.
Søte, søte blekkspruter.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4450 på: 11. Feb. 2014, 09:03 »
C.H.U.D. - Knallfet b-horror med John Heard og Daniel Stern, begge bedre kjent fra Alone Home 1 & 2. Filmen ble slaktet da den kom, men har i seinere tider opparbeidet seg en slags kultstatus blant de som er verdt noe. Filmen er ikke veldig bra, men den er fet, og mer trenger man ikke om man er verdt noe.

Søte, søte blekkspruter.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4451 på: 11. Feb. 2014, 19:03 »
Er spesielt glad i skrekkfilmer, og tenkte derfor å sette opp ei topp-15 liste over skrekkfilmer som eg har sett, siden det er ei stund siden det blei lagt ut lister på denne tråden.  Prøver å holde meg i den "overnaturlige" verden, da det finst utrulig mange gode psykologiske thrillere.  Lager lista i tilfeldig rekkjefølge:

The Evil Dead
Evil Dead II
Army of Darkness
The Cabin in the woods
The Thing (1982)
Alien
Aliens
I saw the devil
Dawn of the dead (1978 og 2004)
The Conjuring
28 days later
The Shining
The Exorcist
From Dusk till Dawn

Blei som forventa veldig vanskelig, men føler eg har satt sammen ei grei liste.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4452 på: 12. Feb. 2014, 17:41 »
Siden jeg er en douchebag må jeg nesten få påpeke at Aliens overhodet ikke er en skrekkfilm. Sci-fi-action på lik linje med Predator, Starship Troopers osv. Kul liste med en 4-5 overraskelser, og det er jo dritfett.

Jeg prøver jeg og, men jeg har ingen bestemt liste. Det er noe som forandrer seg ukentlig for min del. Men det er noen filmer som alltid vil ha en plass på en liste som dette, og de har jeg nummerert. Resten er ganske tilfeldig og skiftes ut både titt og ofte.

1. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
2. Night of the Living Dead
Onibaba
Das Cabinet des Dr. Caligari
The Happiness of the Katakuris
Viy
Kwaidan
The House of the Devil
The Call of Cthulhu
Hausu

I dag blir listen seende sånn ut, men i morgen kunne flere av disse filmene gode vært byttet ut med noe annet. Er kommet alt for mange gode filmer til å kunne forholde seg til bare ti, tjue eller femti filmer.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4453 på: 13. Feb. 2014, 22:23 »
Sitat
70 Bootleg Movie Posters

These movie posters were all created by artists in Ghana to promote traveling movie shows and sell tickets to bootleg screenings of various western and local movies. These posters range from quirky recreations of the original movies to WTF inducing paintings with imagery completely unrelated to the original content. Get ready to experience a rollercoaster of different movie posters butchered, masterfully recreated, and mashed up as you've never seen it. 69 more bizzare bootleg movies posters after the jump!

http://www.awesome-robo.com/2011/05/70-bootleg-movie-posters.html

Haha! Dette er så JÆVLIG tøft.
« Siste redigering: 13. Feb. 2014, 22:50 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4454 på: 16. Feb. 2014, 12:05 »
We Are What We Are - Mjeh. Dritkjedelig horrordrama som fikk meg til å sovne av ved flere anledninger. Ikke fordi jeg var trøtt, men fordi den var piss-forbanna-kjip. Remake av en Mexicansk film, som visstnok er jævlig lik den bedritne The Hamiltons. Det er absolutt ingenting i denne filmen som fanget min interesse.

Psycho - Alfred Hitchcock var et geni og en av de største og beste regissørene gjennom tidene, og Psycho er hans beste film. Trenger man egentlig å si noe mer?

Nei.