20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4035 på: 26. Juni 2013, 10:29 »
The Quiet Earth - Jævlig fet post-apokalyptisk film fra 85. Fet stemning og feeling.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4036 på: 27. Juni 2013, 00:39 »
Alien - Perfekt sci-fi-horror som er klaustrofobisk, råtten og helt jævlig, og til tider jævlig skremmende pga. den herlig uhyggelige atmosfæren. Mørkt, kaldt, skittent og ekstremt guffent. Visuelt er filmen skremmende bra (H. R. Giger er helt sjef!) og soundtracket fungerer på en ekstremt god måte. Nei, denne filmen er virkelig bra.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4037 på: 28. Juni 2013, 00:18 »
Aliens - Suveren sci-fi-action som, i motsetning til den glimrende Alien, kjører på med action-badasseri av høyeste klasse. Er den bedre enn Alien? Nei, selvfølgelig er den ikke det. Men den er hinsides fet uansett. Men noen minus er det jo, og da tenker jeg først og fremst på selve Alienene som, til tross for at de ser jævlig fet ut, er litt glattere enn de man ser i Alien. Men alt i alt er dette en kremfilm uten like. Reint gull!

Ils aka Them - Fransk home invasion-horror fra 2006. Jævlig kul film, selv om den er langt i fra original. Bra stemning.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4038 på: 29. Juni 2013, 10:14 »
Alien 3 - Kul og undervurdert film som åpenbart lider av å væe den tredje Alien-filmen, for når du skal følge opp Alien og Aliens så forventer folk langt mer enn en relativt standard post-apokalyptisk sci-fi-action-flick, men filmen holder mål spør dere meg. Rimelig fet film med en relativt god stemning. Skal dog sies at effektene i Alien 3 er enda dårligere enn effektene i Aliens, som igjen var dårligere enn i Alien.

Men uansett, dette er en rimelig imponerende debutfilm av David Fincher, som seinere har regissert perler som Se7en, Fight Club og Zodiac.

Jeg så forresten Assembly Cut-versjonen, og ikke den vanlige.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4039 på: 29. Juni 2013, 11:19 »
Videoutleige var hard kost

Sjå reportasjen frå 1982 ? då VHS-utleige var noko nytt og farleg.

http://www.nrk.no/rogaland/videoutleige-var-hard-kost-1.11017427

Haha, denne falt godt i smak.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4040 på: 30. Juni 2013, 00:39 »
Alien Resurrection - En OK+ film, men det er ikke pga. den streite og kjedelige historien, de dårlige forsøkene på humor og måten filmen tar seg selv lite seriøst på, det lite passende soundtracket, de kjipe karakterne, den pissdårlige CGIen og noen av de ræva effektene eller det kjipe utseendet til aliensa i denne filmen. Det er utelukkende pga. den visuelle stilen som er jævlig fet, og måten den utvikler seg på og blir mørkere og mørkere er faen meg intet mindre enn genial, noe som overhodet ikke er overraskende med tanke på hvem som står bak denne filmen. Jean-Pierre Jeunet har både før og etter Alien Resurection bevist at han er en mester når det kommer til det visuelle i filmer, og om dere ikke tror på meg kan dere ta en ny titt på mesterverkene La cité des enfants perdus og/eller Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. Men historien her holder rikke mål, og det er ikke bare hans skyld. Det finnes en grense for hvor mye han skal sitte å fikse på et manus.

Men jeg har sansen for flere av skuespillerne, og spesielt Dan Hedaya (Blood Simple., Mulholland Dr., Commando++) og Dominique Pinon (Delicatessen, La cité des enfants perdus, Un long dimanche de fiançailles++) er JÆVLIG fete her.
Sigourney Weaver, som spiller Ellen Ripley i alle de fire første filmene, er en gigantisk skuffelse.

En ting, scenen med Ripley og dronningen er en av tidenes absolutt feteste scener. Alle som er uenig i dette fortjener å tråkke på en store legokloss og falle ned trappa. Hadet.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4041 på: 30. Juni 2013, 23:26 »
Cockneys vs Zombies - Fet og morsom horrorkomedie. Mange gode one liners og greier.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4042 på: 01. Juli 2013, 13:33 »
Dette er nok den filmen jeg ser mest frem til i år!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4043 på: 01. Juli 2013, 14:48 »
Dette er nok den filmen jeg ser mest frem til i år!

:thumbu:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4044 på: 01. Juli 2013, 14:53 »
Pacific Rim - Har ikkje litt trua

...men kan det gå galt med:

Guillermo del Toro
Idris Elba
Charlie Hunman
Ron Perlman

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4045 på: 01. Juli 2013, 15:37 »
Jeg følger meg veldig sikker på at en av disse kommer til å være årets film når året er omme, og jeg har valgt rekkefølge etter hvilke jeg tror har størst sjans til å havne øverst på listen når året er over:

Stoker, av Chan-wook Park.

Kaguya-hime no Monogatari, av Isao Takahata.

Machete Kills, av Robert Rodriguez.

Snowpiercer, av Bong Joon-ho.

Kaze Tachinu, av Hayao Miyazaki.

Evil Dead, av Fede Alvarez.

Only God Forgives, av Nicolas Winding Refn.

Det finnes absolutt ingen tvil om at det er disse det står mellom.

Har max trua på The Hobbit: The Desolation of Smaug au, men den kommer til å lide av dårlig CGI, akkurat som The Hobbit: An Unexpected Journey gjorde. Og dårlig CGI må være det absolutt kjipeste som finnes i filmverdnen, og derfor har den ikke sjans til å vinne dette.

Edit: Og Pacific Rim kommer til å suge jævlig hardt. Jeg skjønner ikke hvorfor fetheter som Idris Elba, Rinko Kikuchi og Ron Perlman gidder å kaste bort tiden på sånt dritt. Dette blir garantert Guillermo del Toros dårligste film til nå. Kjipt at han kaster bort tiden sin på sånt møkk. Vil ha mer fantasy fra mannen, for det er det han kan.
« Siste redigering: 01. Juli 2013, 15:41 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4046 på: 01. Juli 2013, 17:58 »
Han burde sett seg til å laga filmar basert på bøker av H.P. Lovecraft, ein av dei beste forfattarane innan skrekksjangeren. Han skulle jo laga "At the mountains of madness"-film. Det er so ufatteleg mykje bra materiale å ta frå Lovecraft. Har spelt mange timar med rollespelet: Call of Cthulhu. So gler meg til den dagen nokon lagar filmar basert på dette. Bra filmar.

Har trua på Evil Dead og The Desolation of Smaug.
« Siste redigering: 01. Juli 2013, 18:01 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4047 på: 01. Juli 2013, 18:43 »
Jeg er selvfølgelig helt enig i det, og han er aller, aller best når han beveger seg inn i fantasyland, noe han beviste med fantasydelen av den glimrende Pan's Labyrinth. Der var han på sitt aller, aller beste.

Men det har jo kommet en del filmer basert på H.P. Lovecraft-stories, da. Mye som ruler helt hinsides hardt. Re-Animator, Die, Monster, Die!, The Dunwich Horror, The Haunted Palace og  From Beyond for å nevne noen.

Og selvfølgelig denne PERLEN av en film:

Mesterverk! Men med mindre man liker filmer fra 20-tallet kan man fint hoppe over denne godbiten.
« Siste redigering: 01. Juli 2013, 22:15 av boris. »
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4048 på: 01. Juli 2013, 22:38 »
Så Evil Dead nå. Underholdene men jævli nasty.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4049 på: 01. Juli 2013, 22:50 »
Forresten, angående Evil Dead-remaken: det er meningen at Evil Dead-remaken skal få to oppfølgere, og at den tredje skal føyes inn i det originale Evil Dead "universet" sammen med Army of Darkness 2!

Dette er jeg jævlig positiv til. Synes også det er fett at de tar i bruk old school effekter i filmen, men det var man jo klar over lenge før filmen kom, siden Bruce Campbell (som siller Ash i den orginale Evil Dead-trilogien) er involvert i det her. Fethet! Jeg gleder meg virkelig til å få sett den.
Nei.