20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4005 på: 04. Juni 2013, 00:29 »
Har vurdert å se den en stund. Da må jeg få gjort det!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4006 på: 04. Juni 2013, 16:13 »
Terkel i Knipe

Haha, fortsatt like artig  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4007 på: 04. Juni 2013, 17:46 »
Wicked City - Horror-noir fra Yoshiaki Kawajiri, mannen bak glimrende filmer filmer som Ninja Scroll, Neo Tokyo og Vampire Hunter D: Bloodlust. Wicked City er en småsær, mørk, erotisk og brutal horror-noirfilm med fete actionscener, fet visuell stil, en godkjent historie og meget bra animasjon. Stilfull, erotisk og voldelig. Absolutt godkjent, men det svakeste jeg har sett fra Yoshiaki Kawajiri til nå.

Edit: Glemte å legge til at filmen burde vært litt lenger, for man blir ikke veldig godt kjent med karakterne.
« Siste redigering: 04. Juni 2013, 18:22 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4008 på: 04. Juni 2013, 21:05 »
Fant nylig ut at jeg bare hadde sett Sin City én gang og det var rundt 7-8 år siden, så måtte se den igjen igår kveld. Satan så forbanna rå den er! Legendarisk mannefilm. Gleder meg til 2'ern!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4009 på: 04. Juni 2013, 21:16 »
Den er helt fantastisk, men jeg har dessvere mista troen på A Dame to Kill For. Joseph Gordon-Levitt?
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4010 på: 04. Juni 2013, 21:30 »
Ja så det nå nettopp - var litt overraskende, men de klarte jo å få det drøyeste ut av Elijah Woods i 1'ern så jeg har fortsatt håp. Ser at Bruce Willis og Jessica Alba også blir med - lurer på hvordan de fikser det :P Følte ikke at det var noe rom for mer historie mellom de,
Spoiler (hover to show)
:P

Jeremy Piven også i castinglisten, spennende spennende :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4011 på: 04. Juni 2013, 21:39 »
Men Elijah Woods er jo en likandes skuespiller, som alltid er veldig god.

De fikser det ganske greit. A Dame to Kill For en en prequel og sequel, og ting overlapper litt osv.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4012 på: 05. Juni 2013, 12:26 »
Unbreakable: Ein veldig anneledes "superheltfilm". Noko som eg syns var ganske interressant, fekk eit litt nytt synspunkt på akkurat det å ha superkrefter. Likte godt måten Samuel Jackson og Bruce Willis spelte rollene sine på. Noko som øydelag litt for meg var tvisten, som eg på ein eller anna måte hadde fått med meg før eg skulle sjå filmen. Syns også at slutten var veldig brå og plutseleg.

6.5/10

Man on fire Alt for lenge siden sist egg så denne filmen. Den tar litt tid med å komme skikkelig i gang, men syns dette er rett med tanke på karakterbygginga og utviklinga av historia. Og når den først starter så starter den med eit smell! For ein deilig hevnfilm! Denzel Washington er überbadass i denne filmen og får virkelig vist seg fra ein av sine beste sider. Samtidig gjer ikkje dei andre skuespelarane seg vekk, tenkjer da spesielt på den lille jenta.

8.5/10

Mulholland Drive WTF. Har problemer med å følge plottet, noko som og er meininga med denne filmen vil eg tru. Eg klarte å følgje med til litt over halve filmen var ferdig(trur eg..), men etter det så satt eg eigentleg som eit ganske stort spørsmålsteikn. Eg satt å sperra opp auga og lurte på kor i all verden filmen ville gå i neste steg. Filmen fekk meg vertfall til å tenkje så det knaka. Må seie at Naomi Watts gjer ei veldig bra rolle i denne filmen, og den scena der ho gjer ein audition er jo berre heilt fantastisk! Vil og trekke fram kafe-scena i begynnelsen, som ei fantastisk scene, uten å spoile noko som helst.

8/10
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4013 på: 05. Juni 2013, 13:32 »
Tre kremfilmer, det der. Unbreakable er en skikkelig undervurdert perle.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4014 på: 05. Juni 2013, 13:59 »
Tre kremfilmer, det der. Unbreakable er en skikkelig undervurdert perle.

Jepp absolutt verdt mer enn 6,5 i min bok i hvert fall.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4015 på: 05. Juni 2013, 21:28 »
Har ikke sett Unbreakable, men ettersom at det er M. Night Shyamalan har jeg ikke overdreden tro på at jeg kommer til å like den. Den eneste av hans filmer jeg liker er The sixth sense, etter denne mistet han det totalt. Nå er jo Unbreakable den første filmen han lagde etter TSS så det er selvsagt en mulighet for at den holder et vesentlig høyere nivå enn f.eks The Happening.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4016 på: 05. Juni 2013, 21:34 »
Mannen har tapt seg veldig, ja.

The Sixth Sense 9/10
Unbreakable 8/10
Signs 7/10
The Village 7/10
Lady in the Water 4/10

Det er filmene jeg vet jeg har sett av mannen. Det har gradevis blitt dårligere. Men de to første er virkelig gode, og Signs og The Village vinner nok litt på nostalgi og fete konsept, selv om utførelsen ikke er den beste. Men The Village er undervurdert.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4017 på: 05. Juni 2013, 21:49 »
Det jeg ikke liker med the village er at den kunne vært så mye mer. Det er en kul idé og et bra utgangspunkt for å lage en bra film, men den klarer ikke å leve opp til potensialet. For meg er den 5/10.
Signs synes jeg er en helt ok film, men den vinner litt på nostalgi som du sier. Derfor er jeg villig til å gi den 6/10, men ser jeg den på nytt i dag vil den sansynligvis få en mye lavere score.

Resten av det M. Night har laget er dritt. Har ikke sett hans nye film, After Earth, enda, og jeg tror ikke jeg kommer til å se den heller. Ingenting tyder på at M. Night har lært seg å lage film igjen, og selv om Smith-familien besitter entertainergener få har sett maken til er ikke det nok til å lokke meg til kinosalen.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4018 på: 06. Juni 2013, 00:14 »
http://www.imdb.com/title/tt1441940/

Så "Broken" på film idag. Jeg og noen venner ville plutselig på kino, så det som ble vist da vi kom dit. Valgte denne, angrer ikke.
Troverdig og bra fortalt, kul klipping og meget gode skuespillere. Anbefales.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4019 på: 06. Juni 2013, 01:01 »
The Innkeepers - Ahhh, Ti West skuffer ikke. The Innkeepers er ikke orginal og byr ikke på noe so helst man ikke har før, men Ti West vet hvordan man mekker horrorfilm. Mannen er en massivt stor fan av horror og det kommer så utrolig tydelig frem i filmene hans. Herlig langsom og jævlig stemningsfull.

Spoiler (hover to show)
Nei.