20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888659 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4065 på: 14. Juli 2013, 20:41 »
After.Life - Skuffende psykologisk thriller av Agnieszka Wojtowicz-Vosloo, med Christina Ricci, Liam Neeson og Justin Long i hovedrollene. Konseptet er ganske kult, men utførelsen av veldig kjedelig, og Vosloo feiler helt når det kommer til å skape stemning og sånt. Jeg hadde virkelig forventet mer av denne filmen, for Vosloos debutfilm, kortfilmen Pâté fra 2001, er helt enorm.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4066 på: 17. Juli 2013, 20:42 »
Return of the Blind Dead - Kul oppfølger til Tombs of the Blind Dead, men den når dessverre ikke opp til den første i Blind Dead-serien. Denne filmen starter egentlig litt på nytt i stedet for å begynne der den forrige sluttet, og det er den største skuffelsen her. Men filmen var meget kul og innehar en veldig god atmosfære og en del kul gore. Templarne ser så SINNSYKT fete ut. Herregud, noe av det kuleste!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4067 på: 18. Juli 2013, 10:05 »
Frankenweenie - Jeg går rett på sak og sier at dette er Tim Burtons beste film siden 2003s  Big Fish, som også er hans beste film. Og det sier litt, for siden den gang har han mekka kun gode og virkelig gode filmer, utenom en som jeg ikke har sett. Charlie and the Chocolate Factory er veldig bra, Corpse Bride er veldig bra, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street er jævlig bra og Dark Shadows er veldig bra.

Men dette er Tim Burton på sitt mest klassiske og nær sitt aller, aller beste. Herlig mørk og morbid humor, ekstremt sjarmerende karakterer, fantastisk stemmelegging (spesielt av Martin Landau som herjer!) og meget god animasjon. Rett og slett en jævlig bra film!

Også vinner filmen enda mer på alle referansene sine. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, Boris Karloff som Frankenstein (og vindmøllescenen fra samme film er referert i filmen) og hamsteren "hans" som The Mummy, Bambi Meets Godzilla, Edward Scissorhands, The Birds, Jurassic Park, Bambi, Pet Sematary, Batman, Bram Stoker's Dracula, Bride of Frankenstein (opptil flere ganger), Vincent Price, The Giant Monster Gamera, Gremlins, Dracula (58), Rodan, Son of Frankenstein, The Beast from 20,000 Fathoms og ikke minst Hausu, som var filmens store overraskelse. Faens kule greier! Var sikkert enda flere referanser som jeg ikke tok au. Digger sånt! Bare kremfilmer!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4068 på: 18. Juli 2013, 11:26 »
?I felt there was a chance to do something fresh, something new that at the same time was conscious of the heritage, but not a pastiche or an homage or a greatest hits of everything. One of the first things I did is make it a point to not check any old movies or any other references. Like start from scratch.?
- Guillermo del Toro

Hehe, fresh? Å rippe Neon Genesis Evangelion, Gundam-franchisen og et lass med annen anime, samt kaiju-filmer er fresht? For en klovn. Virker som en utrolig fjern og mongo fyr.

Har også vært veldig negativ til Godzilla-rebooten jævlig lenge, men det begynner å ligne noe bra nå, altså. Må nesten innrømme det. Jeg er jo en stor fan av Godzilla-franchisen, og annser blant annet den orginale Godzilla-filmen, Gojira, for å være en av tidenes beste horror- og sci-fi-filmer, så har alltid vært skeptisk til denne filmen. Men begynner nesten å bli litt positiv. Ser ut som om de har gått for en veldig klassisk Gojira-look, og det er veldig kult. Men er litt redd for at det hele skal bli en stor CGI-wankfest, dog. Men jeg tror man gleder seg. Kan ikke bli dårligere enn 98-remaken uansett. Også er det jævlig kult med Bryan Cranston!

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4069 på: 18. Juli 2013, 11:43 »
Har endra mitt syn og har faktisk litt trua på Pacific Rim. Usikker på om eg ser den på kino.

Den neste på kino no, verte nok Wolverine. Såg WWZ i går og eg tykte den var bra. Er uansett fantastisk med slike akopalypse- og zombiefilmar.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4070 på: 18. Juli 2013, 12:09 »
Den neste på kino no, verte nok Wolverine. Såg WWZ i går og eg tykte den var bra. Er uansett fantastisk med slike akopalypse- og zombiefilmar.

Jeg ser frem til The Wolverine. Tror den kommer til å bli jævlig bra, i motsetning til den skuffende X-Men Origins: Wolverine, som ble en Mission Impossible i X-Men-drakt. Tror den kommer til å bli überfet!

Er også enig i din mening angående apokalypse- og zombiefilmer, men synes det i løpet av årene har gått nedover med disse filmene. De er sjeldent stygge og slemme nok, og blir veldig ofte alt for happy. Blir alt for ofte for rent, pent og pynlig. Av nyere (siste 13 årene) står nok The Road, Dawn of the Dead og kanskje 28 Days Later... igjen som favorittene ... ihvertfall av de jeg kommer på akkurat nå.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4071 på: 18. Juli 2013, 15:47 »
For ein 270 kr i Kina, fekk eg følgende filmar som er ein god blanding mellom blu-ray og Dvd:

Porco Rosso
Pompoko
The Little Norse Prince
Love and Honor
Genkis Khan
Tora!Tora!Tora!
Nausicaa of the valley of the Wind
Kiki's Delivery Service
The Motorcycle Diaries
Rope
I Live in Fear
Tales fro the earthsea
Ran
Cat Reurns
Story of a Prostitute
My Life as a Dog
The Threasure of Sierra Madre

Det skal bli kosleg framover!  :smitten:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4072 på: 18. Juli 2013, 18:39 »
Mye gull der, men regner med at du har sett alle animefilmene, Rope og The Treasure of the Sierra Madre fra før? Kremfilmer! Mye annet gull der au. Kiki's Delivery Service er tidenes koseligste film. Faens bra!

The Ghost Galleon - Kul, dog skuffende oppfølger til Return of the Blind Dead. I tillegg burde de heller gått for Horror of the Zombies som er en kulere tittel. Men joda, brukbar, denne. Kult soundtrack og mye fete lyder, skrik og messing, akkurat som i de to andre. Men den er litt for lang, noe som gjør den litt treig. Men hey, det er eurohorror og eurohorror er fett.

Drøyt bra poster til filmen au. En av de i hvertfall:

« Siste redigering: 18. Juli 2013, 18:46 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4073 på: 18. Juli 2013, 18:59 »

Jeg ser frem til The Wolverine. Tror den kommer til å bli jævlig bra, i motsetning til den skuffende X-Men Origins: Wolverine, som ble en Mission Impossible i X-Men-drakt. Tror den kommer til å bli überfet!

Er også enig i din mening angående apokalypse- og zombiefilmer, men synes det i løpet av årene har gått nedover med disse filmene. De er sjeldent stygge og slemme nok, og blir veldig ofte alt for happy. Blir alt for ofte for rent, pent og pynlig. Av nyere (siste 13 årene) står nok The Road, Dawn of the Dead og kanskje 28 Days Later... igjen som favorittene ... ihvertfall av de jeg kommer på akkurat nå.

Einig i det. Dei 3 filmane er jevla bra. Brad Pitt er ein so satans kjekk mann at det er fint berre sjå på han gjennom ein heil film og ;)

Veit at ikkje alle her ser trailera, men denne gler meg faktisk til: http://www.imdb.com/title/tt1979320/?ref_=fn_al_tt_1
"A biography of Formula 1 champion driver Niki Lauda and the 1976 crash that almost claimed his life. Mere weeks after the accident, he got behind the wheel to challenge his rival, James Hunt."

Og denne: http://www.imdb.com/title/tt1206543/ Out of the Furnace med Christian Bale. "When Rodney Baze mysteriously disappears and law enforcement fails to follow through, his older brother, Russell, takes matters into his own hands to find justice."
« Siste redigering: 18. Juli 2013, 19:02 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4074 på: 18. Juli 2013, 20:48 »
PH'NGLUI MGLW'NAFH CTHULHU R'LYEH WGAH'NAGL FHTAGN

The Call of Cthulhu - Svarthvitt- stumfilm fra 2005, og et mesterverk av dimensjon ukjent! Filmen er laget som en 20-tallsfilm og Andrew Leman vet akkurat hva som er viktig med den typen filmer; soundtrack! Et passende og godt soundtrack er muligens det absolutt viktigste med stumfilmer da det er den som i stor grad står for å skape atmosfære, og i dette tilfellet, en uhyggelig atmosfære. Måten denne filmen, og soundtracket, bygger seg opp på et rett og slett fenomenalt og meget imponerende.

Terningkast; EN AV DE BESTE FILMENE I NYERE TID! Dette er all time topp-10 materiale. En av tidenes beste adapsjoner, om ikke den beste.

Den er også 45 minutter lang, så folk med en interesse for HP Lovecraft, horror, fantasy eller, vel, film generelt burde ta en titt på denne. Finnes sikkert på youtube. Om den ikke gjør det tar det to minutter å laste den ned. ALL HAIL!
« Siste redigering: 18. Juli 2013, 21:11 av boris. »
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4075 på: 18. Juli 2013, 22:03 »
Fantastisk film ja. Rett i slett perfekt.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4076 på: 18. Juli 2013, 22:26 »
Aye, og det hjelper veldig mye at det er en S&W stumfilm.

Det er synd det ikke produseres flere S&W stumfilmer. Blancanieves (2012) og The Call of Cthulhu (2005) er jo helt fantastiske, og The Artist skal jo være suveren. I tillegg skal Guy Maddins filmer være meget gode, og han kjører som regel jævlig old school. Dracula: Pages from a Virgin's Diary (2002), Cowards Bend the Knee (2003), Brand upon the Brain! (2006) og The Heart of the World (2000) har jeg vel hørt gode ting om. Ut i fra det jeg har lest virker han som en meget spennende regissør.

Tror jeg skal prøve og få sett Dracula: Pages from a Virgin's Diary, The Artist og Brand upon the Brain! i løpet av neste uke. Burde bli bra.
Nei.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4077 på: 19. Juli 2013, 14:05 »
Sjekker alltid innom her for filmtips, spesielt av Boris! Takk for mye bra anbefalinger.

Men kan du si meg hvordan i all verden du har tid til å se alle disse filmene? Du må jo se minst 3-4 filmer om dagen du!

Føler at jeg kanskje har tid til å se 1-2 filmer i uka :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4078 på: 19. Juli 2013, 19:44 »
Har ingen fast jobb, men er ringevikar her og der. Men det er på skoler, så akkurat nå har jeg full fri. Og da får man mye tid til film. I tillegg er dama glad i jobb, så det blir ofte en film etter at hun har kommet hjem au, såfremt hun ikke jobber seint. Da er det sjeldent det blir tid til film på kveldingen.
Men når jeg gikk på VGS hadde jeg også tid til å se i gjennomsnitt 14 filmer hver uke, så det er fullt mulig selv om man er oppdatt med litt forskjellig.

Brand Upon the Brain! A Remembrance in 12 Chapters - Åh, i helvete! Rimelig sær, men jævlig fet drama/fantasy/horror. Sprø, bizarre og pervers. Jeg liker også måten filmen er laget på. Veldig old school, men med veldig mye "klipp og lim" sekvenser, eller hva man skal kalle det. Meget fete greier! Gleder meg enda mer til  Dracula: Pages from a Virgin's Diary nå.

Sitat
Produced by The Film Company, a Seattle-based not-for-profit film production company that offered Maddin a budget to make any film he wanted, with complete freedom as long as he shot it in Seattle with local actors. Maddin directed the film from a script co-written by Toles, shooting over nine days and editing over three months, on an estimated budget of $40,000.
Nei.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4079 på: 20. Juli 2013, 13:09 »
Det forklarer saken! Det meste er vel mulig om man bare setter av tilstrekkelig med tid til det! Tenkte jeg skulle sjekke ut The Call of the Cthulu, virka meget interessant.